Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ƒержавне регулюванн¤ > ћетоди державного регулюванн¤ економ≥ки


ћетоди державного регулюванн¤ економ≥ки

—тор≥нка: 1/2

ѕлан.

1.—утн≥сть ≥ класиф≥кац≥¤ метод≥в державного регулюванн¤.

2.ѕравов≥ та адм≥н≥стративн≥ методи регулюванн¤ економ≥ки.

3.≈коном≥чн≥ методи державного регулюванн¤.

—утн≥сть ≥ класиф≥кац≥¤ метод≥в державного регулюванн¤.

ƒержавне регулюванн¤ економ≥ки зд≥йснюЇтьс¤ за допомогою ар≠сеналу метод≥в.

ѕ≥д методами державного регулюванн¤ економ≥ки сл≥д розум≥ти способи впливу держави в особ≥ законодавчих ≥ виконавчих орган≥в на сферу п≥дприЇмництва, ≥нфраструктури ринку, неко≠мерц≥йний сектор економ≥ки з метою створенн¤ або забезпеченн¤ умов њх д≥¤льност≥ в≥дпов≥дно до нац≥ональноњ економ≥чноњ пол≥тики.

«а формами впливу на суб'Їкти ринку методи державного регулюванн¤ розд≥л¤ють на дв≥ групи:

1.ћетоди пр¤мого впливу(адм≥н≥стративного характеру:державн≥ замовленн¤, р≥зного роду л≥м≥ти, централ≥зовано встановлен≥ ц≥ни, обмеженн¤, штрафи, дозволи, л≥ценз≥њ, квоти тощо, а також методи, заснован≥ на застосуванн≥ бюджету ¤к джерела дотуванн¤, ц≥льового ф≥нансуванн¤ окремих суб'Їкт≥в ≥ сфер д≥¤льност≥).

2.ћетоди непр¤мого,(посередкованого)впливу належать т≥, що не пр¤мо регламентують повед≥нку суб'Їкт≥в ринку, а через ство≠ренн¤ певного середовища дл¤ його д≥¤льност≥, ¤ке мотивуЇ ту або ≥ншу його повед≥нку(податкове регулюванн¤, регулюванн¤ через пол≥тику прискореноњ амор≠тизац≥њ, методи стимулюванн¤ конкуренц≥њ тощо).

«алежно в≥д застосуванн¤ засоб≥в впливу на ринок розр≥зн¤ють правов≥, адм≥н≥стративн≥, економ≥чн≥, в тому числ≥ ф≥нансово-бюджетн≥ ≥ кредитно-грошов≥ методи регулюванн¤ ринку.

ћехан≥зм поЇднанн¤ метод≥в пр¤мого ≥ непр¤мого регулюванн¤, правових, адм≥н≥стративних ≥ економ≥чних може бути р≥зним Ч залежно в≥д ступен¤ розвитку рин≠кових в≥дносин, ф≥нансовоњ ≥ економ≥чноњ ситуац≥њ в крањн≥.

« розвитком ринкових в≥дносин, зад≥¤нн¤м у процес≥ регулюванн¤ ≥нститут≥в ринку методи пр¤мого впливу, адм≥н≥стративн≥, ¤к правило, поступаютьс¤ м≥сцем опосередкованим, економ≥чним.

ѕравов≥ ≥ адм≥н≥стративн≥ методи регулюванн¤ економ≥ки.

ѕравов≥ методи регулюванн¤ розвитку економ≥ки зд≥йснюютьс¤ шл¤хом прийн¤тт¤ закон≥в ≥ законодавчих акт≥в ¬ерховноњ –ади ”к≠рањни, нормативних акт≥в ”р¤ду (декрет≥в, постанов), виданн¤ указ≥в ѕрезидента, а також виробленн¤ механ≥зму њх реал≥зац≥њ ≥ контролю.

«акони, законодавч≥ ≥ нормативн≥ акти визначають об'Їкт регулюванн¤, зм≥ст регулюванн¤, в≥дпов≥дальн≥сть юридичних ≥ ф≥зичних ос≥б за њх невиконанн¤.

«акони зд≥йснюють функц≥ю довгострокового правового регулюванн¤, а укази, нормативн≥ акти, ¤к правило, Ч короткостроко≠вого, або оперативного.

¬ажливе значенн¤ дл¤ розвитку ринкових в≥дносин ≥ зокрема об≠меженн¤ монопол≥зму ≥ розвитку здоровоњ конкуренц≥њ маЇ антимоно≠польне законодавство.

ќсоблив≥сть економ≥ки ”крањни пол¤гаЇ у тому, що за в≥дсутност≥ ефективноњ конкуренц≥њ тут склавс¤ надзвичайно своЇр≥дний ≥ небезпеч≠ний тип монопол≥зму: збереженн¤ де¤ких принципових рис адм≥н≥стративно-командноњ системи, ст≥йк≥сть ≥ масовий деф≥цит у народному госпо≠дарств≥, ¤кий перетворюЇ виробник≥в деф≥циту товар≥в на монопол≥ст≥в.

ќсновн≥ принципи антимонопольного регулюванн¤ д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в господарюванн¤ визначен≥ у законах ”крањни "ѕро розвиток конкуренц≥њ ≥ обмеженн¤' монопол≥стичноњ д≥¤льност≥", "ѕро демоно≠пол≥зац≥ю та конкуренц≥ю.

ƒл¤ зд≥йсненн¤ державного контролю за розвитком конкуренц≥њ ≥ обмеженн¤м монопол≥стичноњ д≥¤льност≥ в ”крањн≥ створено јнтимоно≠польний ком≥тет.

јдм≥н≥стративн≥ методи регулюванн¤ ринку виражають по сут≥ пр¤ме управл≥нн¤ з боку держави ≥ включають застосуванн¤ системи державних замовлень ≥ контракт≥в, державне п≥дприЇмництво, застосу≠ванн¤ державою санкц≥й ≥ штраф≥в, л≥ценз≥й, дозвол≥в, квот, встанов≠ленн¤ норм ≥ стандарт≥в, ¤к≥ регламентують вимоги до ¤кост≥ роб≥т, послуг, продукц≥њ, до орган≥зац≥њ виробничих процес≥в, операц≥й на внутр≥шньому ≥ зовн≥шньому ринку тощо.

—уть адм≥н≥стративних метод≥в ви¤вл¤Їтьс¤ багатогранне Ч за≠лежно в≥д обраного засобу управл≥нн¤ суб'Їктами ринковоњ д≥¤льност≥. “ак л≥цензуванн¤ ¤к адм≥н≥стративний метод державного регулюванн¤ зд≥йснюЇтьс¤ з метою недопущенн¤ на споживчий ринок не¤к≥сноњ про≠дукц≥њ, впор¤дкуванн¤ п≥дприЇмництва у видах д≥¤льност≥, ¤к≥ не можуть регулюватис¤ ринком.

Ћ≥ценз≥њ Ч спец≥альн≥ дозволи, ¤к≥ видаютьс¤ суб'Їктам п≥д≠приЇмницькоњ д≥¤льност≥ на зд≥йсненн¤ окремих њњ вид≥в.

(пошук та експлуатац≥¤ родовищ, корис≠них копалин, ремонт мисливськоњ зброњ, виготовленн¤ та реал≥зац≥¤ медикамент≥в, х≥м≥чних речовин, пива, гор≥лчаних, л≥керних, конь¤чних вироб≥в, виробництво ≥ реал≥зац≥¤ тютюнових вироб≥в, зд≥йсненн¤ вете≠ринарноњ, медичноњ, юридичноњ практики, утриманн¤ ≥грових заклад≥в ≥ ще де¤к≥ види д≥¤льност≥).

ƒозволи (л≥ценз≥њ) видаютьс¤ також спец≥ал≥зованим п≥дприЇмствам на зд≥йсненн¤ посередницькоњ д≥¤льност≥ при приватизац≥њ майна державних п≥дприЇмств, на зд≥йсненн¤ д≥¤льност≥ по оформленню та реЇстрац≥њ документ≥в щодо права власност≥ на квартири (будинки).

ƒозволи необх≥дн≥ на д≥¤льн≥сть по випуску та об≥гу ц≥нних па≠пер≥в, експорт де¤ких вид≥в товар≥в, на право зд≥йсненн¤ операц≥й з валютними ц≥нност¤ми.

 вотуванн¤(¤к метод державного регулюванн¤)-означаЇ пр¤ме встановленн¤ державою дл¤ учасник≥в монопол≥стичноњ д≥¤льност≥ њх частки у виробництв≥, збут≥ або експорт≥ продукц≥њ.  вота також в≥дображаЇ частку, частину, норму, ¤ка в чомусь допускаЇтьс¤ (наприк≠лад, ≥мпортна квота).

¬ ”крањн≥ квоти застосовуютьс¤ ¤к к≥льк≥сна межа товар≥в певних категор≥й, дозволених дл¤ ввозу в крањну. ” даному випадку вона несе у соб≥ завданн¤ найб≥льш ефективно ≥ економне використовувати ≥ноземну валюту, захистити власн≥ виробництва, збе≠регти р≥вень зайн¤тост≥ населенн¤.  вота встановлюЇтьс¤ ≥ на вив≥з (експорт) де¤ких вид≥в продукц≥њ.

—истема санкц≥й Ч це заходи, ¤к≥ передбачаЇ держава або зако≠нодавство проти порушенн¤ або невиконанн¤ суб'Їктами ринку встанов≠лених умов д≥¤льност≥.(—плату неустойки, штрафу, пен≥ за невиконанн¤ певних зо≠бов'¤зань, вилученн¤ виручки в≥д незаконноњ д≥¤льност≥ до держбюджету).

≈коном≥чн≥ санкц≥њ передбачаютьс¤ ≥ в м≥жнародних договорах, пов'¤заних з обм≥ном товар≥в, наданн¤м кредит≥в та з ≥ншими економ≥чними в≥дносинами м≥ж крањнами.

—истема норм ≥ стандарт≥в(¤к адм≥н≥стративний метод ƒ–≈) означаЇ пр¤му регламентац≥ю д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в господарськоњ та ≥ншоњ д≥¤льност≥ у сфер≥ прац≥, ¤кост≥ продукц≥њ, охорони навколишнього середовища з боку держави через встановленн¤ м≥ри або вимог щодо њх стану.

Ќорма Ч науково обгрунтована м≥ра сусп≥льно необх≥дних затрат ресурс≥в на виготовленн¤ одиниц≥ продукц≥њ (виконанн¤ роб≥т, наданн¤ послуг) заданоњ ¤кост≥. Ќорматив Ч поелементна складова норми, ¤ка характеризуЇ ступ≥нь використанн¤ ресурсу на одиницю вим≥ру (продукц≥њ, роботи, поверхн≥, обс¤гу ≥ т.≥н.).

ƒо основних норм, ¤кими держава регулюЇ р≥зн≥ сфери д≥¤льност≥ в ”крањн≥, сл≥д в≥днести норми ≥ нормативи затрат прац≥, норми ≥ нор≠мативи кап≥тальних вкладень, норми ≥ нормативи витрат ≥ запас≥в си≠ровини, норми ≥ нормативи охорони навколишнього середовища тощо.

—тандартизац≥¤ Ч це встановленн¤ Їдиних норм за типами, мар≠ками, параметрами, розм≥рами ≥ ¤к≥стю вироб≥в, а також за величинами вим≥рювань, методами випробовуванн¤, контролю ≥ правилами упаков≠ки, маркуванн¤ ≥ збер≥ганн¤ продукц≥њ, технолог≥њ виробництва.

ќб'Їктами стандартизац≥њ Ї конкретна продукц≥¤, норми ≥ нормативи, вимоги, методи, терм≥ни, позначенн¤, ¤к≥ мають перспективу багаторазового використанн¤ ≥ застосовуютьс¤ в науц≥, техн≥ц≥, р≥зних галуз¤х н\г, а також у м≥жнародних економ≥чних в≥дносинах. ƒотриманн¤ державних стандарт≥в Ї обов'¤зковим дл¤ вс≥х суб'Їкт≥в ринковоњ д≥¤льност≥.

ќсобливе м≥сце у склад≥ адм≥н≥стративних метод≥в займаЇ механ≥зм державних замовлень, контракт≥в та управл≥нн¤ майном, що Ї у загаль≠нодержавн≥й власност≥.

≈коном≥чн≥ методи державного регулюванн¤

” крањнах з розвинутою ринковою економ≥кою основним еко≠ном≥чним методом регулюванн¤ ринку виступаЇ кредитно-грошове ре≠гулюванн¤. ÷е зумовлене тим, що кредитно-грошова система Ї тим економ≥чним середовищем, у ¤кому в≥дбуваютьс¤ ус≥ найважлив≥ш≥ гос≠подарськ≥ процеси в ринков≥й економ≥ц≥.

«нар¤дд¤м грошового ≥ кредитного регулюванн¤ Ї центральний банк. —уть його д≥¤льност≥ в грошово-кредитному регулюванн≥ пол¤гав у зд≥йсненн≥ контролю за грошовою масою ≥ кредитом в економ≥ц≥.

ѕров≥дним ≥нструментом державного грошово-кредитного регулю≠ванн¤ у перех≥дний до ринковоњ економ≥ки пер≥од Ї Ќац≥ональний банк ”крањни, ¤кий покликаний виконувати функц≥њ загальнодержавноњ резервно≥ системи. √оловне завданн¤ Ќац≥онального банку ”крањни Ч створенн¤ стаб≥льного не≥нфл¤ц≥йного розвитку економ≥ки держави. ѕо≠¤ва цього завданн¤ зумовлена в≥докремленн¤м торг≥вл≥ грошима в≥д торг≥вл≥ товарами ≥ в≥дносна самост≥йн≥сть кожноњ з них.

12

Ќазва: ћетоди державного регулюванн¤ економ≥ки
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (3208 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->-->-->
Page generation 0.168 seconds
Хостинг от uCoz