Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ƒержавне регулюванн¤ > ѕодаткове регулюванн¤


ѕодаткове регулюванн¤

—тор≥нка: 1/2

‘ункц≥њ податк≥в

ќсоблива роль у державному регулюванн≥ належить податков≥й пол≥тиц≥. ѕодатки Ї одним ≥з найважлив≥ших вид≥в державних доход≥в, що њх одержуЇ держава на п≥дстав≥ своњх владних повноважень. ѕодаток Ч це обов'¤зковий плат≥ж, ¤кий ст¤гуЇтьс¤ до бюджету з юридичних ос≥б ≥ громад¤н.

ќсновними функц≥¤ми податк≥в Ї три: ф≥скальна, соц≥альна та регулююча. —утн≥сть ф≥скальноњ функц≥њ податк≥в пол¤гаЇ в тому, що вони забезпечують ф≥нансуванн¤ державних витрат. —утн≥сть соц≥альноњ функц≥њ податк≥в Ч у п≥дтримуванн≥ соц≥альноњ р≥вно≠ваги через зменшенн¤ надто великоњ розб≥жност≥ реальних доход≥в окремих соц≥альних груп населенн¤. —утн≥сть регулюючоњ функц≥њ податк≥в Ч у тому, що за њх допомогою зд≥йснюЇтьс¤ ре≠гулюванн¤ економ≥чноњ кон'юнктури, секторноњ, галузевоњ та ре≠г≥ональноњ структури економ≥ки, ≥нвестиц≥йноњ активност≥, зовн≥≠шньоеконом≥чних зв'¤зк≥в, науково-досл≥дних роб≥т, охорони навколишнього природного середовища та ≥нших об'Їкт≥в.

ѕринципи побудови податковоњ системи

—укупн≥сть податк≥в, збор≥в, ≥нших обов'¤зкових платеж≥в до бюджет≥в ≥ внеск≥в до державних ц≥льових фонд≥в, а також сукуп≠н≥сть державних податкових орган≥в та њх компетенц≥¤ Ч станов≠л¤ть податкову систему. ¬≥дтак податкова система складаЇтьс¤ з системи оподаткуванн¤ та системи податкових орган≥в.

ѕодаткова система маЇ грунтуватис¤ на таких засадних прин≠ципах:

1. ѕринцип обов'¤зковост≥ сплати податк≥в передбачаЇ вста≠новленн¤ в≥дпов≥дальност≥ платник≥в податк≥в за порушенн¤ по≠даткового законодавства.

2. ѕринцип р≥вност≥ суб'Їкт≥в оподаткуванн¤ та недопущен≠н¤ будь-¤ких ви¤в≥в податковоњ дискрим≥нац≥њ забезпечуЇтьс¤ од≠наковим п≥дходом до суб'Їкт≥в господарюванн¤ щодо визначенн¤ зобов'¤зань з≥ сплати податк≥в.

3. ѕринцип соц≥альноњ справедливост≥ означаЇ орган≥зац≥ю со≠ц≥альноњ п≥дтримки малозабезпечених верств населенн¤ запрова≠дженн¤м економ≥чно обірунтованого оподаткуванн¤, тобто вста≠новленн¤м неоподатковуваного м≥н≥муму та диференц≥йованого й прогресивного оподаткуванн¤ доход≥в громад¤н.

4. ѕринцип стаб≥льност≥ означаЇ незм≥нн≥сть податк≥в та њх ставок, а також податкових п≥льг прот¤гом бюджетного року.

5. ѕринцип науковоњ обгрунтованост≥ передбачаЇ встановлен≠н¤ податк≥в на п≥дстав≥ реальних показник≥в стану та ф≥нансових можливостей нац≥ональноњ економ≥ки. ѕри цьому враховуЇтьс¤ необх≥дн≥сть дос¤гненн¤ збалансованост≥ видатк≥в бюджету з йо≠го доходами.

6. ѕринцип р≥вном≥рност≥ сплати податк≥в забезпечуЇтьс¤ встановленн¤м строк≥в сплати, виход¤чи з необх≥дност≥ забезпе≠ченн¤ своЇчасного надходженн¤ кошт≥в до бюджету дл¤ ф≥нансу≠ванн¤ видатк≥в.

7. ѕринцип компетенц≥њ означаЇ встановленн¤ ≥ скасуванн¤ за≠гальнодержавних податк≥в, а також п≥льг щодо оподаткуванн¤ т≥льки ¬ерховною –адою ”крањни.

8. ѕринцип Їдиного п≥дходу передбачаЇ забезпеченн¤ однако≠вого п≥дходу до розробки закон≥в про оподаткуванн¤ з обов'¤з≠ковим визначенн¤м платника податку, об'Їкта оподаткуванн¤, податковоњ бази, строк≥в ≥ пор¤дку сплати податку та п≥дстав дл¤ наданн¤ податкових п≥льг.

9. ѕринцип доступност≥ забезпечуЇ в≥дкрит≥сть норм подат≠кового законодавства дл¤ платник≥в податк≥в.

—истема оподаткуванн¤

—истема оподаткуванн¤Ч це нормативно визначен≥ органами законодавчоњ влади платники податк≥в, њхн≥ права та обов'¤зки, об'Їк≠ти оподаткуванн¤, види податк≥в, збор≥в та ≥нших обов'¤зкових платеж≥в до бюджет≥в, внеск≥в до державних ц≥льових фонд≥в, а також пор¤док ст¤гненн¤ встановлених податкових платеж≥в, збор≥в ≥ внеск≥в.

ѕодатков≥ платеж≥ зд≥йснюютьс¤ лише на п≥дстав≥ податково≠го закону: мають бути законодавче визначен≥ платник податку, об'Їкт оподаткуванн¤, податкова база, розм≥р ставки, податковий пер≥од та строк сплати податку.

ѕлатник податку Ч це юридична або ф≥зична особа, на ¤ку, зг≥дно з чинним законодавством, покладаЇтьс¤ зобов'¤занн¤ спла≠чувати податки.

ќб'Їкт оподаткуванн¤ Ч це к≥льк≥сно вим≥р¤ний економ≥ч≠ний феномен, що п≥дл¤гаЇ оподаткуванню (прибуток, додана вар≠т≥сть, майно, доход тощо). ѕодаткова база Ч це частка об'Їкта оподаткуванн¤, на ¤ку нараховуЇтьс¤ податок (податкова база, ¤к правило, менша за об'Їкт оподаткуванн¤, оск≥льки законодавст≠вом може бути встановлений розм≥р неоподатковуваного доходу, надан≥ р≥зн≥ п≥льги ≥ т. п.). —тавка податку (норма оподаткуван≠н¤) Ч це частка податковоњ бази, що вилучаЇтьс¤ у вигл¤д≥ подат≠к≥в ≥ вим≥рюЇтьс¤ у процентах.

—плата податку Ї одним з основних обов'¤зк≥в юридичних ≥ ф≥зичних ос≥б. –еал≥зац≥¤ цього обов'¤зку залежить ¤к в≥д на¤в≠ност≥ певних заохочувальних стимул≥в ≥ њхнього правового регу≠люванн¤, так ≥ в≥д ч≥ткого розпод≥лу прав ≥ обов'¤зк≥в суб'Їкт≥в податкових правов≥дносин. «г≥дно ≥з «аконом ”крањни Ђѕро сис≠тему оподаткуванн¤ї платники податк≥в ≥ збор≥в зобов'¤зан≥:

1) вести бухгалтерський обл≥к, складати зв≥тн≥сть про ф≥нан≠сово-господарську д≥¤льн≥сть;

2) подавати до державних податкових та ≥нших орган≥в в≥дпо≠в≥дн≥ декларац≥њ, бухгалтерську зв≥тн≥сть та ≥нш≥ документи й в≥≠домост≥, пов'¤зан≥ з обчисленн¤м ≥ сплатою податк≥в;

3) сплачувати належн≥ суми податк≥в у встановлен≥ законами терм≥ни;

4) допускати посадових ос≥б державних податкових орган≥в до обстеженн¤ прим≥щень, що використовуютьс¤ дл¤ одержанн¤ до≠ход≥в чи пов'¤зан≥ з утриманн¤м об'Їкт≥в оподаткуванн¤, а також дл¤ перев≥рок з питань обчисленн¤ ≥ сплати податк≥в.

 ер≥вники й в≥дпов≥дн≥ посадов≥ особи юридичних ос≥б, а також ф≥зичн≥ особи п≥д час перев≥рок, що провод¤тьс¤ державними по≠датковими органами, зобов'¤зан≥ давати по¤сненн¤ з питань опо≠даткуванн¤ у випадках, передбачених законами, виконувати ви≠моги державних податкових орган≥в щодо усуненн¤ ви¤влених порушень закон≥в про оподаткуванн¤. ѕ≥сл¤ зак≥нченн¤ перев≥рки обидв≥ сторони (представник податкового органу та представник юридичноњ особи чи в≥дпов≥дна ф≥зична особа) мають п≥дписати акт про проведенн¤ перев≥рки.

¬≥дпов≥дальн≥сть платника податк≥в, що визначаЇтьс¤ законо≠давче, у загальному вигл¤д≥ включаЇ:

Х ст¤гненн¤ податку з прихованого або заниженого доходу;

Х штрафи в розм≥р≥, визначеному законодавством, ¤к≥ ст¤гую≠тьс¤ за певн≥ види порушень;

Х ст¤гненн¤ пен≥ в раз≥ затримки сплати податку. ѕен¤ ст¤гуЇ≠тьс¤ незалежно в≥д причин затримки податкового платежу ≥ не зв≥льн¤Ї платника в≥д ≥нших вид≥в в≥дпов≥дальност≥.

¬≥дпов≥дальн≥сть платника податк≥в регулюЇтьс¤ не т≥льки за допомогою ф≥нансових ≥нструмент≥в ≥ в рамках ф≥нансових пра≠вов≥дносин, а й ≥ншими галуз¤ми права.

—истема податкових орган≥в

—истема податкових орган≥в складаЇтьс¤ ≥з законодавче визначених орган≥в державноњ податковоњ служби, до ¤коњ вход¤ть √оловна державна податкова адм≥н≥страц≥¤ ”крањни, держав≠н≥ податков≥ адм≥н≥страц≥њ в ј–  рим, област¤х, м≥стах  иЇв≥ та —евастопол≥, державн≥ податков≥ ≥нспекц≥њ в районах, у м≥с≠тах (кр≥м  иЇва та —евастопол¤), районах у м≥стах, м≥жрайон≠н≥ державн≥ податков≥ ≥нспекц≥њ, а також податкова м≥л≥ц≥¤ ”крањни.

√оловним завданн¤м ƒержавноњ податковоњ адм≥н≥страц≥њ (ƒѕј) ”крањни Ї:

Х зд≥йсненн¤ контролю за дотриманн¤м податкового законо≠давства, правильн≥стю обчисленн¤, повнотою та своЇчасн≥стю сплати до бюджет≥в ≥ державних ц≥льових фонд≥в податк≥в, збор≥в та ≥нших обов'¤зкових платеж≥в;

Х забезпеченн¤ застосуванн¤ ф≥нансових санкц≥й та адм≥н≥ст≠ративних штраф≥в до порушник≥в податкового законодавства;

Х захист ≥нтерес≥в держави в судових органах у справах, що стосуютьс¤ сплати податк≥в;

Х робота з платниками податк≥в щодо роз'¤сненн¤ податковоњ пол≥тики держави та чинного законодавства;

Х веденн¤ ƒержавного реЇстру ф≥зичних ос≥б ≥ загальнодержа≠вноњ бази даних ос≥б Ч платник≥в податк≥в.

√олова ƒержавноњ податковоњ адм≥н≥страц≥њ призначаЇтьс¤ на посаду та зв≥льн¤Їтьс¤ з посади ѕрезидентом ”крањни. јдм≥н≥ст≠рац≥¤ Ї самост≥йним органом виконавчоњ влади.

ѕодаткова м≥л≥ц≥¤ ”крањни Ї правоохоронним органом, ¤кий захищаЇ конституц≥йн≥ права громад¤н та ≥нтереси держави у сфер≥ оподаткуванн¤. √оловне ”правл≥нн¤ податковоњ м≥л≥ц≥њ ”крањни Ї структурним п≥дрозд≥лом ƒѕј ”крањни.

«а невиконанн¤ або неналежне виконанн¤ службовими особами державних податкових адм≥н≥страц≥й ≥ податковоњ м≥л≥ц≥њ своњх обов'¤зк≥в вони прит¤гаютьс¤ до дисципл≥нарноњ та ≥нших вид≥в в≥дпов≥дальност≥ зг≥дно з чинним законодавством. —лужбов≥ особи зобов'¤зан≥ дотримуватись комерц≥йноњ та службовоњ таЇмниц≥. «би≠тки, завдан≥ неправом≥рними д≥¤ми службових ос≥б ƒѕј, п≥дл¤га≠ють в≥дшкодуванню за рахунок кошт≥в ƒержавного бюджету.

 ласиф≥кац≥¤ податк≥в

 ласиф≥кац≥¤ податк≥в зд≥йснюЇтьс¤ за к≥лькома ознаками: за р≥внем бюджетноњ системи (загальнодержавн≥ та м≥сцев≥); за суб'Їк≠том оподаткуванн¤ (юридичн≥ та ф≥зичн≥ особи); за формою опо≠даткуванн¤; за способом ст¤гненн¤ (пр¤м≥ та непр¤м≥); за еконо≠м≥чним зм≥стом об'Їкта оподаткуванн¤ (на доходи, на спожи≠ванн¤, на майно); за системою ц≥ноутворенн¤ (податки, ¤к≥ в≥дно≠с¤ть на соб≥варт≥сть, та податки, ¤к≥ сплачують з прибутку) ≥ т. д. (табл.1).


“аблиц¤ 1.

 ласиф≥кац≥¤ податк≥в

 ла≠сиф≥кац≥йн≥ ознаки

 ласиф≥кац≥йн≥ групи

¬иди податк≥в

«а р≥внем бюджетноњ системи

«агально≠державн≥

ѕрибутковий податок з громад¤н, податок на при≠буток п≥дприЇмств, податок на додану варт≥сть, акцизний зб≥р, плата за землю та ≥н.

ћ≥сцев≥

 омунальний зб≥р, готельний зб≥р, курортний зб≥р, податок з реклами, зб≥р за паркуванн¤ авто≠транспорту, ринковий зб≥р, зб≥р за право прове≠денн¤ к≥но- ≥ телезйомок та ≥н.

«а суб'Їктом

опо≠даткуванн¤

ѕодатки з юридичних ос≥б

ѕодаток на прибуток п≥дприЇмств, податок на до≠дану варт≥сть, акцизний зб≥р, плата за землю та ≥н.

ѕодатки з ф≥≠зичних ос≥б

ѕрибутковий податок з громад¤н, податок на промисел, зб≥р ≥з власник≥в собак та ≥н.

«а формою оподатку≠ванн¤

ѕропорц≥йне

”с≥ види податк≥в, кр≥м прибуткового податку з громад¤н

ѕрогресивне

Ќе використовуЇтьс¤

«м≥шане (пропорц≥й≠но-прогресив≠не)

ѕрибутковий податок з громадин

–егресивне

Ќе використовуЇтьс¤

«а спосо≠бом ст¤г≠ненн¤

ѕр¤м≥

ѕрибутковий податок з громад¤н, податок на при≠буток п≥дприЇмств, плата за землю, податок з влас≠ник≥в транспортних засоб≥в та ≥н.

Ќепр¤м≥

ѕодаток на додану варт≥сть, акцизний зб≥р, мито

«а зм≥стом об'Їкта оподатку≠ванн¤

ѕодатки на доходи

ѕрибутковий податок з громад¤н, податок на прибуток п≥дприЇмств та ≥н.

ѕодатки на споживанн¤

јкцизний зб≥р

ѕодатки на майно

ѕлата за землю, плата за користуванн¤ надрами, податок ≥з власник≥в транспортних засоб≥в та ≥н.

«а систе≠мою ц≥ноу≠творенн¤

ѕодатки, ¤к≥ в≥днос¤ть на соб≥варт≥сть

«бори в ц≥льов≥ державн≥ фонди, м≥сцев≥ податки та збори, державне мито

ѕодатки, ¤к≥ сплачують ≥з прибутку

ѕодаток на прибуток п≥дприЇмств, плата за зем≠лю, податок ≥з власник≥в транспортних засоб≥в та ≥н.

12

Ќазва: ѕодаткове регулюванн¤
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (2943 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->-->
Page generation 0.300 seconds
Хостинг от uCoz