Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > Ѕ≥знес-план п≥дприЇмства. —утн≥сть, зм≥ст, призначенн¤, структура, методолог≥¤


як≥сно розроблений б≥знес-план не може об≥йтись без розд≥лу Уќц≥нка ризику ≥ страхуванн¤Ф. ¬ ньому звичайно висв≥тлюютьс¤ типи можливих ризик≥в у б≥знес≥; способи реагуванн¤ на загрози б≥знесу, ¤кщо вони виникнуть; заходи щодо нейтрал≥зац≥њ або м≥н≥м≥зац≥њ можливих негативних насл≥дк≥в; застосуванн¤ хеджируванн¤ та страхуванн¤ у сфер≥ власного б≥знесу.

 лючовим розд≥лом б≥знес-плану Ї У‘≥нансовий планФ; особливий ≥нтерес в≥н маЇ дл¤ ≥нвестор≥в, оск≥льки узагальнюЇ результати вс≥х попередн≥х розд≥л≥в, обірунтовуЇ загальну потребу б≥знесу в ≥нвестиц≥¤х, визначаЇ економ≥чну ефективн≥сть п≥дприЇмницького проекту. ‘≥нансовий план включаЇ три основн≥ складов≥: план доход≥в ≥ витрат (план прибутк≥в та збитк≥в); план грошових надходжень ≥ виплат (плановий касовий бюджет або план руху гот≥вки); плановий баланс.

Ќа доповненн¤ до плану доход≥в ≥ витрат ≥нвестори звичайно вимагають провести анал≥з ≥ розрахувати точку беззбитковост≥, тобто визначити таку ситуац≥ю, за ¤коњ загальн≥ доходи в≥д продажу продукц≥њ б≥знесу повн≥стю покривають (в≥дшкодовують) ус≥ витрати, що звТ¤зан≥ з њњ виготовленн¤м ≥ реал≥зац≥Їю. “очка беззбитковост≥ показуЇ, ск≥льки одиниць продукц≥њ необх≥дно продати, щоб витрати ф≥рми окупились за рахунок њњ доход≥в. ¬она може бути розрахована за формулою:

“бз=¬зуп/(÷пр-¬пз),

де “бз - точка беззбитковост≥ (к≥льк≥сть одиниць продукц≥њ);

¬зуп Ц загальн≥ умовно-пост≥йн≥ витрати, грош. од.;

÷пр - продажна ц≥на за одиницю продукц≥њ, грош. од.;

¬пз - питом≥ зм≥нн≥ витрати, грош. од.

—кладанн¤ плану грошових надходжень ≥ витрат маЇ на мет≥:

визначити пер≥оди, коли б≥знесова д≥¤льн≥сть може наразитис¤ на деф≥цит грошових кошт≥в або њхн≥й надлишок;

розрахувати, ск≥льки грошей треба буде позичити на ц≥ пер≥оди;

заф≥ксувати, на що вони будуть витрачен≥;

зТ¤сувати, коли вони можуть бути повернен≥.

÷ей план формуЇтьс¤ на основ≥ показник≥в плану доход≥в ≥ витрат з урахуванн¤м оч≥куваних зрушень у надходженн¤х та виплатах грошових кошт≥в. ” певн≥ пер≥оди д≥¤льност≥ ф≥рми виплати гот≥вки можуть перевищувати њњ надходженн¤ або навпаки. ¬ таких випадках вир≥шуЇтьс¤ питанн¤ про отриманн¤ або наданн¤ короткостроковоњ позики.

ѕлановий баланс ф≥рми - це ф≥нансовий документ, у ¤кому њњ кошти згрупован≥, з одного боку, за њхн≥м складом ≥ розм≥щенн¤м, а з ≥ншого - за джерелами ф≥нансуванн¤ на певну дату. ¬≥н в≥дображаЇ сп≥вв≥дношенн¤ м≥ж ресурсами (активами) ф≥рми та њњ зобовТ¤занн¤ми перед кредиторами (пасивами) ≥ власниками частин сп≥льного кап≥талу (акц≥онерами).

«вичайно заключним розд≥лом б≥знес-плану Ї У—тратег≥¤ ф≥нансуванн¤Ф.

” цьому п≥дприЇмець представл¤Ї своњ м≥ркуванн¤ щодо:

джерел ≥ форм отриманн¤ ф≥нансових кошт≥в, ¤к≥ необх≥дн≥ дл¤ реал≥зац≥њ п≥дприЇмницького проекту;

умов ≥ строк≥в поверненн¤ ≥нвесторам вкладеного кап≥талу ≥ отриманн¤ ними оч≥куваних доход≥в.

ƒжерелами ≥ формами отриманн¤ ф≥нансових кошт≥в можуть бути комерц≥йн≥ кредити, банк≥вськ≥ позики, кошти в≥д продажу обл≥гац≥й, кошти р≥зноман≥тних ≥нвестиц≥йних установ, кошти приватних ≥нвестор≥в. ѕри цьому можлив≥ р≥зн≥ вар≥анти поЇднанн¤ акц≥онерного ≥ позичкового ≥нвестуванн¤. ћають бути також ч≥тко визначен≥ умови ≥ пор¤док отриманн¤ ф≥нансових кошт≥в, в≥дсоток плати за кредит або частка участ≥ у прибутку п≥дприЇмц¤.

ѕ≥сл¤ завершенн¤ розробки вс≥х визначених заздалег≥дь розд≥л≥в б≥знес-плану складаЇтьс¤ резюме, у ¤кому мають бути в≥дображен≥ особлив≥ риси майбутнього б≥знесу, його переваги та основн≥ ф≥нансово-економ≥чн≥ показники. ѕри оформленн≥ готового б≥знес-плану резюме розм≥щують на початку.

—труктура б≥знес-плану розроблена спец≥ал≥стами ћ‘ 

÷¤ схема наближена до структури, за ¤кою розробл¤ютьс¤ б≥знес-плани дл¤ —в≥тового банку та ™вропейського банку реконструкц≥њ та розвитку.

ѕотр≥бно враховувати, що за такою схемою розробл¤ютьс¤ б≥знес-плани, призначен≥ дл¤ отриманн¤, ф≥нансуванн¤ або дл¤ контакт≥в з потенц≥йними партнерами. Ѕ≥знес-плани, призначен≥ дл¤ внутр≥шнього користуванн¤, можуть бути дещо спрощеними.

«апропонована схема не Ї догмою, а лише де¤кою ун≥версальною основою, на ¤ку можуть накладатис¤ р≥зноман≥тн≥ моменти, повТ¤зан≥ з розробкою б≥знес-план≥в конкретних проект≥в.

 ороткий опис проекту.

 омпан≥¤.

–инок.

ѕроект.

ѕлан впровадженн¤ проекту.

ƒодатки.

–озгл¤немо докладн≥ше рекомендований зм≥ст б≥знес-плану.

 ороткий опис проекту (резюме) складаЇтьс¤, ¤к правило, вже п≥сл¤ того, ¤к зак≥нчено розробку всього б≥знес-плану. ¬оно повинно м≥стити головну мету, структуру, ф≥нансов≥ потреби та переваги проекту. ¬ резюме, дл¤ того щоб зац≥кавити потенц≥йного партнера, потр≥бно довести, що саме його справа матиме усп≥х. ÷е своЇр≥дна в≥зитка майбутньоњ справи, тому треба ч≥тко, переконливо викласти головн≥ положенн¤ проекту, а саме: мету, тобто чим буде займатис¤ п≥дприЇмство чи орган≥зац≥¤ (товар чи послуга та њњ переваги), ск≥льки кошт≥в потр≥бно дл¤ ц≥Їњ д≥¤льност≥, ф≥нансов≥ прогнози, прогноз попиту на його продукц≥ю чи послуги ≥ чому п≥дприЇмець вважаЇ, що його справа матиме усп≥х.

” цьому розд≥л≥ подаЇтьс¤ така ≥нформац≥¤:

повна назва та адреса п≥дприЇмства;

спонсори проекту Ц пр≥звища людей, залучених до проекту та њх координати;

м≥сце розташуванн¤;

суть запропонованого проекту (к≥лька речень стосовно мети проекту);

обірунтуванн¤ проекту (коротко по¤снити, чому проект матиме економ≥чний сенс);

прогнозован≥ ф≥нансов≥ результати (опис загальноњ вартост≥ та оч≥куваних результат≥в проекту, а також строк≥в погашенн¤ займ≥в).

ќч≥куван≥ ф≥нансов≥ результати проекту подаютьс¤ в спрощеному вигл¤д≥ Ц “аблиц¤ 1.

 оеф≥ц≥Їнт погашенн¤ кредиторськоњ заборгованост≥ - короткий опис ринку (описати ринков≥ можливост≥, ¤к≥ буде використовувати ¬аш проект ≥ головний аргумент - чому проект буде усп≥шним, не зважаючи на ≥снуюч≥ товари та послуги, ¤к≥ задовольн¤ють потреби вибраного сегмента ринку).

ћаксимальний обс¤г розд≥лу - дв≥ стор≥нки.

“аблиц¤ 1. ѕрогнозуванн¤ ф≥нансових результат≥в д≥¤льност≥ п≥дприЇмства

ѕер≥од

‘≥нансов≥ результати

¬иручка Ц ѕƒ¬ - акциз

ѕрибуток перед оподатку-ванн¤м

„истий прибуток

ƒив≥денди

ƒень 0

–≥к 1

–≥к 2...

–≥к n

 омпан≥¤. ƒокладно описати ¬аше п≥дприЇмство, щоб переконати ≥нвестора або потенц≥йного партнера, що ¬аша компан≥¤ д≥Їздатна, маЇ налагоджене виробництво та спроможна генерувати прибуток. ѕоказати ≥нвестору (потенц≥йному партнеру), що кер≥вництво компан≥њ добре об≥знане з≥ станом справ на п≥дприЇмств≥.

–екомендуЇтьс¤ така структура розд≥лу:

«агальний опис компан≥њ та њњ комерц≥йноњ д≥¤льност≥.

ƒата створенн¤ компан≥њ та њњ юридична форма; що компан≥¤ виробл¤Ї та (або) ¤к≥ послугу надаЇ; коротка ≥стор≥¤ п≥дприЇмства; власники та акц≥онери, розпод≥л власност≥; к≥льк≥сть працюючих; збут, прибуток та обс¤ги виробництва за минулий р≥к.

”правл≥нський апарат та персонал.

ƒати коротку характеристику менеджер≥в, пер≥од њх роботи в компан≥њ, осв≥та, квал≥ф≥кац≥¤ та досв≥д роботи в дан≥й галуз≥.

ќсновн≥ групи товар≥в та послуг.

ќписати основн≥ групи товар≥в та послуг, ¤к≥ компан≥¤ виробл¤Ї та реал≥зуЇ, м≥сце компан≥њ на ринку; охарактеризувати головних кл≥Їнт≥в компан≥њ; описати динам≥ку збуту товар≥в та послуг прот¤гом останн≥х двох-трьох рок≥в д≥¤льност≥.

ћаркетинг та збут.

ќписати: схему розповсюдженн¤ товар≥в; принципи ц≥ноутворенн¤; рекламну д≥¤льн≥сть ф≥рми; методи стимулюванн¤ продажу; серв≥сн≥ послуги компан≥њ (гарант≥йне обслуговуванн¤ ≥ т. д.); формуванн¤ компан≥Їю громадськоњ думки.

≤нфраструктура та виробництво компан≥њ.

ќпис ≥нфраструктури компан≥њ включаЇ: територ≥ю, стан земл≥ та споруд; обладнанн¤ (к≥льк≥сть, тип, техн≥чний стан, в≥к та зношен≥сть); балансову та залишкову варт≥сть, а також ринкову ц≥ну прим≥щень та обладнанн¤ компан≥њ; на¤вн≥ сертиф≥кати, спец≥альн≥ дозволи та л≥ценз≥њ.

¬иробництво компан≥њ.

” загальних рисах висв≥тлити процес виробництва основноњ продукц≥њ компан≥њ, а також дати в≥дпов≥дь на так≥ запитанн¤: де будуть виготовл¤ти товар (на д≥ючому виробництв≥ чи це буде нове п≥дприЇмство); ¤к≥ виробнич≥ можливост≥ п≥дприЇмства; де, в ¤к≥й к≥лькост≥, за ¤кими ц≥нами потр≥бно купувати сировину та матер≥али, ¤ка репутац≥¤ постачальник≥в сировини, њх досв≥д роботи; на¤вн≥сть виробничих в≥дход≥в, токсичних речовин та њх розм≥щенн¤.

ѕри в≥дпов≥д≥ на ц≥ запитанн¤ треба проанал≥зувати стан справ на

два-три роки вперед, а дл¤ великих п≥дприЇмств чи значних за обс¤-

гом виробництв - на чотири-пТ¤ть рок≥в.

” заключн≥й частин≥ цього розд≥лу потр≥бно знайти м≥сце розрахунку

розм≥ру витрат на охорону навколишнього середовища, оск≥льки це Ї

обовТ¤зковою умовою подальшого перетворенн¤ б≥знес-плану в д≥юче

виробництво.

‘≥нансовий стан.

–озгл¤нути ф≥нансов≥ результати останнього року д≥¤льност≥ п≥дприЇмства, проанал≥зувати тенденц≥ю збуту, по¤снити причини по¤ви особливо високих або низьких показник≥в, по¤снити тенденц≥ю прибутковост≥, показати баланс м≥ж заборгованост¤ми та акц≥онерним кап≥талом та ≥н.

¬ажливим пунктом у цьому розд≥л≥ Ї кредитна ≥стор≥¤ п≥дприЇмства. ѕотр≥бно написати, чи ран≥ше (прот¤гом останн≥х двох-трьох рок≥в) п≥дприЇмство отримувало кредити, ¤кщо отримувало, то ¤к≥ суми, в ¤ких кредитних установах, на ¤кий терм≥н, чи були кредити повернут≥ вчасно, чи маЇ компан≥¤ заборгованост≥ по кредитах на даний момент та ≥н. ≤стотну роль дл¤ отриманн¤ нового кредиту можуть в≥д≥грати в≥дгуки та рекомендац≥њ кредитних орган≥зац≥й, з ¤кими компан≥¤ сп≥впрацювала ран≥ше. “ак≥ документи, ¤к правило, включаютьс¤ в додатки до б≥знес-плану.

¬исновки.

ѕ≥дкреслити найсильн≥ш≥ сторони компан≥њ, њњ слабк≥ сторони та можлив≥ шл¤хи њх усуненн¤.

–инок. ѕроанал≥зувати стан галуз≥, в ¤к≥й ф≥рма хоче працювати. “иповий процес досл≥дженн¤ ринку включаЇ чотири етапи:

визначенн¤ ≥нформац≥њ, потр≥бноњ дл¤ анал≥зу;

пошук та збиранн¤ даних;

анал≥з даних;

реал≥зац≥¤ заход≥в, що дають змогу використати ц≥ дан≥.

ƒуже важливо правильно сформулювати ≥дею нового п≥дприЇмства з урахуванн¤м д≥йсного стану справ у сфер≥ д≥¤льност≥ та визначити тенденц≥њ њњ розвитку.

÷ей розд≥л вимагаЇ комплексного розгл¤ду таких питань:

визначенн¤ кола споживач≥в, прогноз њх платоспроможного попиту;

прогноз ц≥н;

прогноз обс¤г≥в реал≥зац≥њ;

вивченн¤ динамки продажу в галуз≥;

вивченн¤ можливостей, переваг, недол≥к≥в потенц≥йних конкурент≥в, резерв≥в њх випередженн¤;

ск≥льки нових ф≥рм виникло в ц≥й галуз≥ за останн≥ три роки;

к≥льк≥сть нових продукт≥в, ¤к≥ вийшли на ринок;

фактори макросередовища (пол≥тичн≥, економ≥чн≥, культурн≥ та ≥н.), ¤к≥ можуть зм≥нити поточний стан ринку в найближч≥ два-три роки;

анал≥з можливостей та загроз ринку.

ѕропонуЇтьс¤ така структура розд≥лу:

«агальне визначенн¤ та м≥стк≥сть ринку.

–озробл¤ючи прогноз споживанн¤, потр≥бно визначити, ¤кий з кл≥Їнтурних ринк≥в буде зац≥кавлений у ¬ашому товар≥. “аких ринк≥в може бути пТ¤ть:

- споживчий ринок Ц окрем≥ особи та господарства, ¤к≥ можуть придбати товари та послуги дл¤ особистого споживанн¤;

- ринок виробник≥в - п≥дприЇмства, ¤к≥ купують товари ≥ послуги з метою њх використанн¤ у процес≥ виробництва;

- ринок посередник≥в - п≥дприЇмства, ¤к≥ купують товари та послуги з метою њх перепродажу;

- ринок державних установ - орган≥зац≥њ, ¤к≥ купують товари та послуги з метою њх використанн¤ у сфер≥ комунальних послуг;

- м≥жнародний ринок - закордонн≥ покупц≥, включаючи закордонних споживач≥в, виробник≥в, посередник≥в та державн≥ установи.

ѕровести сегментуванн¤ ринку, тобто визначити ту групу споживач≥в, на ¤ку ор≥Їнтовано товар. ќсновою дл¤ сегментуванн¤ Ї певн≥ ознаки: потреби, р≥вень доход≥в, географ≥чне розташуванн¤, споживч≥ ознаки.

Ѕажано описати недавню ≥стор≥ю ринку, на ¤кому працюЇ компан≥¤, а також дати приблизну поточну ≥ прогнозовану (на два-три роки) м≥стк≥сть ринку в товарному та грошовому вираженн≥.

—ередовище ≥ тенденц≥њ ринку.

ќписати тепер≥шн≥й стан ринку в таких сферах: ринковий попит, включаючи платоспроможн≥сть та повед≥нку основних груп кл≥Їнт≥в; ринков≥ поставки необх≥дних товар≥в, включаючи найтипов≥ш≥ канали розпод≥лу; основн≥ типи товар≥в, ¤к≥ задовольн¤ють потреби та в≥дпов≥дають вимогам ¤кост≥; пол≥тика ц≥н та платеж≥в.

ѕотр≥бно визначити пол≥тичн≥ (регул¤тивн≥), економ≥чн≥, технолог≥чн≥ та (або) соц≥альн≥ тенденц≥њ, ¤к≥ можуть суттЇво вплинути на стан ринку в найближч≥ два-три роки, а також спрогнозувати результат впливу цих тенденц≥й.

” цьому розд≥л≥ потр≥бно провести анал≥з конкурент≥в компан≥њ: визначити основн≥ типи конкурент≥в (пр¤м≥ конкуренти, потенц≥йн≥ конкуренти, товари-субститути), дл¤ кожного типу назвати конкретних конкурент≥в, дати њх коротку характеристику, ви¤вити основн≥ сильн≥ та слабк≥ сторони.

ћожливост≥ та загрози ринку.

–озгл¤нути основн≥ можливост≥, ¤к≥ можуть бути основою усп≥ху проекту, а також основн≥ загрози повТ¤зан≥ з ринковим середовищем, ≥ вказати, ¤к можна зменшити њх вплив.

ѕроект

—уть запропонованого проекту.

ќпис проекту даЇ можлив≥сть п≥дприЇмцю переконати ≥нвестора в тому, що:

- проект маЇ сенс;

- проект буде приносити прибуток;

- ¬и добре знаЇте сферу, в ¤к≥й збираЇтесь працювати;

- ¬и продумали вс≥ фактори, ¤к≥ впливають на проект;

- ¬аш б≥знес знаходитьс¤ у задов≥льному стан≥;

- ¬и не забуваЇте про ≥нтереси партнер≥в та ≥нвестор≥в.

ќпис та лог≥чне обірунтуванн¤ проекту.

ќписати ≥дею проекту: мету ≥ сферу д≥¤льност≥, в ¤к≥й пропонуЇтьс¤ вт≥лити проект; ¤ку продукц≥ю чи товар ¬и будете випускати, ¤к≥ послуги надавати чи ¤ку д≥¤льн≥сть зд≥йснювати (виробл¤ти нову продукц≥ю, пол≥пшувати ≥снуючу продукц≥ю, пол≥пшувати д≥¤льн≥сть, купувати та продавати, модерн≥зувати п≥дприЇмство, прим≥щенн¤ та обладнанн¤); дати лог≥чне обірунтуванн¤ проекту, тобто по¤снити чому даний план маЇ сенс.

ѕризначенн¤ кошт≥в та джерела ф≥нансуванн¤ проекту.

¬икласти план отриманн¤ кошт≥в дл¤ створенн¤ чи розширенн¤ п≥дприЇмства, тобто вказати: ск≥льки кошт≥в потр≥бно дл¤ реал≥зац≥њ даного проекту; джерела отриманн¤ кошт≥в; оч≥куваний терм≥н поверненн¤ вкладених кошт≥в та отриманн¤ ≥нвесторами прибутку.

 оротко описати варт≥сть проекту за такими категор≥¤ми:

- нов≥ закупки (земл¤, прим≥щенн¤ ≥ споруди, включаючи транспортуванн¤, страхуванн¤, установку та буд≥вництво);

- пол≥пшенн¤ ≥нфраструктури;

- зб≥льшенн¤ об≥гових кошт≥в (початков≥ витрати, додатков≥ запаси сировини ≥ готових вироб≥в, нов≥ адм≥н≥стративн≥ витрати та витрати на маркетинг та збут);

- непередбачен≥ витрати проекту (приблизно 15-20% суми перших трьох категор≥й витрат);

якщо п≥дприЇмство плануЇ куп≥влю обладнанн¤, потр≥бно вказати його к≥льк≥сть, тип, виробника обладнанн¤, а також у кого ≥ на ¤ких умовах воно буде придбано.

ќсобливу увагу сл≥д прид≥лити джерелам, за рахунок ¤ких буде зд≥йснюватись ф≥нансуванн¤ проекту. ƒжерела розпод≥л¤ють на категор≥њ, наприклад:

- власн≥ грошов≥ кошти компан≥њ (на¤вн≥ ≥ запланован≥);

- зовн≥шнЇ ф≥нансуванн¤ (грошов≥ та товарн≥ кредити, ≥нвестиц≥њ).

”мови ф≥нансуванн¤ та застава.

–озгл¤даючи умови ф≥нансуванн¤ проекту, сл≥д точно вказати суму кредиту, а також докладно розробити граф≥ки його отриманн¤ та погашенн¤.

ѕотр≥бно розгл¤нути так≥ аспекти:

- умови кредитуванн¤: сума необх≥дного кредиту; граф≥к погашенн¤ кредиту; терм≥н кредиту або позики; процентна ставка; п≥льговий пер≥од дл¤ погашенн¤ кредиту (позики); умови виплати позичкового процента; умови виплати основноњ суми позики;

- ринкову варт≥сть заставного забезпеченн¤, що пропонуЇтьс¤ дл¤ гарантуванн¤ позики, за результатами експертноњ оц≥нки майна.

ѕрибутков≥сть проекту.

÷ей розд≥л б≥знес-плану розробл¤Їтьс¤ з метою узагальненн¤ картини попередн≥х складових частин плану, але подаЇ њх у варт≥сному вираженн≥. –озрахунки ф≥нансового плану дають можлив≥сть д≥йти висновку про реальн≥сть проекту з економ≥чного погл¤ду. ÷е допоможе передбачити проблеми ≥ пор≥вн¤ти реальний стан справ ≥з запланованим.

Ќайчаст≥ше прогноз робитьс¤ на три роки, причому, на перший р≥к даЇтьс¤ щом≥с¤чна розбивка, на другий - щоквартальна, а на трет≥й р≥к подаютьс¤ загальн≥ результати за дванадц¤ть м≥с¤ц≥в.

–озд≥л включаЇ в себе так≥ документи:

- прогноз обс¤гу реал≥зац≥њ;

- прогнозований зв≥т про доходи п≥дприЇмства;

- прогнозований баланс;

- зв≥т про рух грошових засоб≥в;

- динам≥ку зм≥н ≥ основних ф≥нансових коеф≥ц≥Їнт≥в.

ѕрогноз обс¤гу реал≥зац≥њ даЇ у¤ву про ту частку ринку, на ¤ку розраховуЇ п≥дприЇмство. ÷ей документ складаЇтьс¤ на основ≥ вивченн¤ ситуац≥њ на ринку.

«в≥т про доходи п≥дприЇмства вм≥щуЇ:

- надходженн¤ в≥д продажу товар≥в (реал≥зац≥њ послуг);

- витрати на виробництво товар≥в;

- загально-виробнич≥ витрати (за видами);

- в≥драхуванн¤ в бюджет;

- чистий прибуток.

«в≥т про рух грошових засоб≥в - це документ, за допомогою ¤кого можна оц≥нити рух кошт≥в п≥д час реал≥зац≥њ проекту з розбивкою за часом (а саме, ск≥льки кошт≥в необх≥дно до початку реал≥зац≥њ ≥ п≥д час виконанн¤ роботи). √оловна мета цього зв≥ту переконатись у можливост≥ забезпеченн¤ синхронност≥ надходжень та витрат грошей, а також перев≥рити можлив≥сть л≥кв≥дност≥ справи в раз≥ необх≥дност≥.

ƒинам≥ка зм≥н ≥ основних ф≥нансових коеф≥ц≥Їнт≥в показуЇ, ¤к зм≥нюЇтьс¤ в процес≥ реал≥зац≥њ проекту основн≥ ф≥нансов≥ коеф≥ц≥Їнти:

- валового прибутку;

- операц≥йного прибутку;

- чистого прибутку;

- швидкоњ л≥кв≥дност≥;

- сп≥вв≥дношенн¤ власних та залучених засоб≥в;

- погашенн¤ кредит орноњ заборгованост≥ та ≥н.

ѕотр≥бно докладно описати припущенн¤, зг≥дно з ¤кими розробл¤вс¤ прогноз базового вар≥анту реал≥зац≥њ проекту, докладно розгл¤нути показники прибутковост≥ та показники л≥кв≥дност≥ проекту.

–озрахунок точки беззбитковост≥ проекту.

Ѕажано провести розрахунок точки беззбитковост≥ проекту в товарному та грошовому вираз≥.

ќц≥нка ризику.

ѕро ризик проекту необх≥дно говорити, тому що це:

- покаже кредитору, що ви реально оц≥нюЇте ситуац≥ю;

- допоможе вам передбачити ризик та зменшити його;

- спри¤тиме розум≥нню кредитора, що ви в змоз≥ вийти з важкого становища.

ƒл¤ б≥льшост≥ невеликих проект≥в анал≥з ризику проводитьс¤ суто експертними методами, тобто шл¤хом оц≥нюванн¤. Ќайважлив≥ше тут - вм≥нн¤ розробника б≥знес-плану заздалег≥дь передбачити вс≥ можлив≥ види ризику. –изики можна класиф≥кувати за джерелом виникненн¤-господарський, повТ¤заний з особист≥стю людини, та повТ¤заний з природними факторами. —пектр ризик≥в дуже широкий Ц в≥д пожеж, землетрус≥в, м≥жнац≥ональних конфл≥кт≥в до знеструмленн¤ обладнанн¤ чи травмуванн¤ персоналу.

¬иход¤чи з певноњ ймов≥рност≥ виникненн¤ небажаних ситуац≥й, необх≥дно побудувати д≥¤льн≥сть таким чином, щоб зменшити ризик ≥ залежн≥ в≥д нього втрати в майбутньому.

ѕотр≥бно також провести так званий анал≥з чутливост≥ проекту. ¬≥н пол¤гаЇ в тому, що кр≥м прогнозованих ф≥нансових результат≥в, розрахованих дл¤ базового вар≥анту, проводитьс¤ такий самий розрахунок ще дл¤ двох крайн≥х випадк≥в:

- розрахунок за найг≥ршим сценар≥Їм - випадок, коли зовн≥шн≥ фактори максимально заважають зд≥йсненню проекту;

- розрахунок за найкращим сценар≥Їм - випадок, коли зовн≥шн≥ фактори максимально спри¤ють реал≥зац≥њ проекту.

–езультати анал≥зу чутливост≥ в б≥знес-план≥ можуть бути представлен≥ в спрощеному вигл¤д≥ (тобто менш детал≥зовано, н≥ж дл¤ базового вар≥анту), повн≥стю його можна включити в додатки до б≥знес-плану.

ѕри найг≥ршому сценар≥њ реал≥зац≥њ проекту повинна забезпечуватись така прибутков≥сть, ¤ка дала б можлив≥сть компан≥њ виконати своњ зобовТ¤занн¤ перед кредиторами або партнерами.

” цьому розд≥л≥ б≥знес-плану необх≥дно показати також проф≥лактичн≥ можливост≥ запоб≥ганн¤ ризику, а також викласти свою програму страхуванн¤ в≥д ризику.

ѕлан впровадженн¤ проекту.

–озробл¤Їтьс¤ докладний план зд≥йсненн¤ проекту. ÷ей план доц≥льно викласти у вигл¤д≥ таблиц≥.

“аблиц¤ 2. ѕлан зд≥йсненн¤ проекту.

є пор.

ƒ≥¤, ¤ку потр≥бно виконати

“ерм≥н виконанн¤

¬≥дпов≥дальний за виконанн¤ прац≥вник компан≥њ

Ќазва: Ѕ≥знес-план п≥дприЇмства. —утн≥сть, зм≥ст, призначенн¤, структура, методолог≥¤
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (18944 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->-->
Page generation 3.986 seconds
Хостинг от uCoz