Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > √оловн≥ аспекти ≥нвестуванн¤ в сучасних умовах


” випадку вже ≥снуючоњ компан≥њ, б≥знес-план повинен м≥стити зв≥т про минулу роботу та базуватис¤ саме на н≥й, у той час, ¤к у випадку новоњ компан≥њ, особлива увага повинна бути в≥дведена самому проекту.

≤снуЇ велика к≥льк≥сть розробок щодо складанн¤ б≥знес-плану, проте вс≥ вони частково в≥дтворюють одна одну та можуть в≥др≥зн¤тис¤ посл≥довн≥стю розд≥л≥в.

“ак чи ≥накше, б≥знес-план повинен м≥стити наступн≥ розд≥ли:

—тислий опис

Ѕ≥знес та його стратег≥¤

–инок та маркетингова стратег≥¤

¬иробництво та експлуатац≥¤

”правл≥нн¤ та процес прийн¤тт¤ р≥шень

‘≥нанси

‘актори ризику

ƒодатки


–озд≥л II. –екомендований зм≥ст основних розд≥л≥в б≥знес-плану

„астина перша б≥знес-плану

 ороткий опис проекту

Ќажаль, цей розд≥л дуже часто недооц≥нюЇтьс¤ розробниками проекту. ’оча насправд≥, в≥н Ї одним з найважлив≥ших, бо може викликати (або н≥) зац≥кавлен≥сть з боку того, хто його читаЇ, тобто потенц≥йного ≥нвестора або банк≥ра.

як вже зазначалос¤, залежно в≥д того, чи базуЇтьс¤ ≥нвестиц≥йний проект на вже ≥снуюч≥й компан≥њ, чи його плануЇтьс¤ орган≥зувати на баз≥ новоствореного п≥дприЇмства, акцент повинен бути зроблений в≥дпов≥дно на компан≥њ та њњ стратег≥њ або на самому проект≥.

“ак чи ≥накше, наведемо перел≥к головних питань, ¤к≥ повинн≥ бути окреслен≥ у цьому розд≥л≥.

ѕроект

Ќазва проекту;

ƒжерела ф≥нансуванн¤;

–озм≥щенн¤ проекту;

ћета проекту;

ќбірунтуванн¤ проекту.

Ѕ≥знес

 оротка ≥стор≥¤ б≥знесу, що описуЇ пер≥од його створенн¤ та розвитку;

 ороткий опис ≥снуючоњ стад≥њ розвитку б≥знесу та середи, в ¤к≥й в≥н зд≥йснюЇтьс¤;

ќпис того, ¤к було прийн¤то р≥шенн¤ про просуванн¤ б≥знес-плану та зд≥йсненн¤ ≥нвестиц≥йного проекту

ѕродукц≥¤

—тислий опис того, що робить продукц≥ю ун≥кальною та тих характерних особливостей, ¤к≥ ставл¤ть њњ поза конкуренц≥Їю у ц≥новому, ¤к≥сному або ≥ншому в≥дношенн≥.

–инок

ќбТЇм ринку, що ≥снуЇ, його прогнозоване зростанн¤;

ќпис ринку внутр≥шнього та/чи м≥жнародного;

 анали розпод≥лу;

ѕрогнозоване зростанн¤;

¬изначенн¤ ор≥Їнтовноњ частини ринку.

 ер≥вництво та персонал

Ќаск≥льки укомплектований штат?

який осв≥тн≥й р≥вень?

який р≥вень безроб≥тт¤ в ц≥й сфер≥ б≥знесу?

 ороткий опис вже набутого досв≥ду (треба п≥дкреслити сильн≥ сторони!)

‘≥нансуванн¤

ќпис точних ц≥лей необх≥дного ф≥нансуванн¤;

ѕрогнозуванн¤ доход≥в та чистого доходу п≥сл¤ сплати податк≥в на три роки;

ѕроектуванн¤ початку надходженн¤ прибутку.

ќтже, саме цей розд≥л Ї маЇ особливе значенн¤. як правило, дуже важливо перше враженн¤ в≥д запропонованого проекту, ¤кщо в≥н, звичайно, Ї ≥нструментом дл¤ отриманн¤ додаткового ф≥нансуванн¤. ѕотенц≥йний ≥нвестор скор≥ше не буде ретельно роздивл¤тис¤ та досл≥джувати вс≥ розд≥ли запропонованого б≥знес-плану, цим будуть займатис¤ в≥дпов≥дн≥ п≥дрозд≥ли банк≥в або ≥нвестиц≥йних компан≥й. ¬и ж повинн≥ справити враженн¤ саме в цьому розд≥л≥ дл¤ прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про розгл¤д проекту.

“ут доц≥льно окреслити загальн≥ переваги в≥д проекту. ј саме, треба окреслити сторони, ¤к≥ виграють в≥д зд≥йсненн¤ проекту. ќсобливо це торкаЇтьс¤ проект≥в, ¤к≥ спри¤ють впровадженню енергоефективних технолог≥й та Ї очевидно сусп≥льно корисними. ÷ими сторонами можуть бути: нац≥ональн≥ та м≥сцев≥ ур¤ди (включаючи податков≥ органи), жител≥, ≥нвестори, ф≥нансисти, постачальники обладнанн¤ та споживчих товар≥в, роб≥тники, прац≥вники компан≥њ та ≥н. ≤нтереси цих стор≥н р≥зн≥, проте вони не Ї взаЇмовиключними:

Ќарод виступаЇ за пол≥пшенн¤ навколишнього середовища, покращенн¤ умов житт¤ та створенн¤ робочих м≥сць;

”р¤ди шукають шл¤хи розширенн¤ бази оподаткуванн¤ та зменшенн¤ кап≥тальних та поточних витрат;

≤нвестори, ф≥нансисти та постачальники в≥ддають перевагу проектам та угодам ≥з нульовим р≥внем ризику.

¬ план≥ повинна бути зроблена спроба принести користь вс≥м сторонам, створити безпрограшн≥ ситуац≥њ.

Ќасправд≥, все що буде написано в цьому розд≥л≥ пот≥м повинно бути детально розкрито у основних розд≥лах б≥знес-плану. јле перед тим, ¤к до цього перейти, треба детально окреслити само п≥дприЇмство, ¤ке висуваЇ цей проект.

 омпан≥¤ та њњ загальна стратег≥¤

÷ей розд≥л робить наголос на сам≥й компан≥њ, ¤ка зд≥йснюЇ проект, в≥н не повинен перевищувати 5-ти стор≥нок.

 онтрольний перел≥к питань, ¤к≥ повинн≥ бути тут окреслен≥ Ї наступним:

ƒата створенн¤ компан≥њ та њњ юридична форма;

≤стор≥¤ розвитку компан≥њ;

¬ласники та акц≥онери;

ќсновний та допом≥жн≥ види д≥¤льност≥;

”правл≥нський апарат та персонал;

«агальна характеристика кер≥вництва компан≥њ (осв≥та, досв≥д роботи);

≤нфраструктура та виробництва;

ћ≥сце розташуванн¤;

“еритор≥¤, нерухом≥сть, њх стан;

ќсновн≥ етапи виробництва;

‘актори, що впливають на ¤к≥сть та соб≥варт≥сть;

ћетоди реал≥зац≥њ продукц≥њ

ѕопередн≥й та поточний ф≥нансовий стан.

«вичайно, ваша компан≥¤ повинна бути представлена в цьому розд≥л≥ у найвиг≥дн≥шому св≥т≥, ¤к така що Ї кредитоспроможною та здатна реал≥зувати економ≥чно ефективний проект. ¬ цьому русл≥ пригадуютьс¤ слова в≥домого менеджера Ћ≥ якокки: У«адл¤ того, щоб отримати кредит, ви повинн≥ довести, що в≥н вам не потр≥бнийФ. ÷е, звичайно, певною м≥рою жарт, проте маЇ п≥д собою певне п≥дірунт¤.

ѕеред тим, ¤к перейти до наступноњ позиц≥њ, ¤ка повинна бути представлена в оф≥ц≥йному б≥знес-план≥, пригадаЇмо, що б≥знес-план складаЇтьс¤ не лише дл¤ поданн¤ за¤вки на отриманн¤ кредиту. ” цьому розум≥нн≥ дуже суттЇвою порадою, ¤к на мене, Ї порада менеджерам компан≥њ, незалежно в≥д того, чи вона Ї новоствореною, чи вже д≥¤ла певний час у б≥знес-середовищ≥. Ќа цьому п≥дход≥ напол¤гають сучасн≥ теоретики веденн¤ б≥знесу та, нав≥ть, психологи. ј саме, менеджерам вкрай необх≥дно в першу чергу дл¤ себе в≥дпов≥сти на наступн≥ запитанн¤:

як≥ ваш≥ персональн≥ ц≥л≥ та завданн¤ при управл≥нн≥ компан≥Їю?

як≥ з них Ї короткостроковими, а ¤к≥ довгостроковими?

яким чином вони будуть дос¤гнут≥?

як≥ завданн¤ самого б≥знесу?

“акий структурований п≥дх≥д дозвол¤Ї д≥йсно спланувати свою д≥¤льн≥сть та д≥¤льн≥сть п≥дприЇмства, визначити пром≥жн≥ та к≥нцев≥ завданн¤ та результати, ¤ких бажано дос¤гнути. Ќажаль, дуже часто трапл¤ютьс¤ авантюристи, ¤к≥ не анал≥зують под≥бним чином своЇњ д≥¤льност≥, тому серед затверджених б≥знес-проект≥в, ¤к≥ були ретельно досл≥джен≥ та п≥д них було залучено ф≥нансуванн¤, трапл¤Їтьс¤ багато невдалих.

ћаркетинговий анал≥з

≈фективний маркетинг Ц ключовий параметр вдалого б≥знесу. ќдна з головних причин невдач Ц недостатнЇ розум≥нн¤ ринку та ринкового середовища.

ƒуже часто цей розд≥л складаЇ головну перепону дл¤ п≥дприЇмц≥в, ¤к≥ розробл¤ють б≥знес-план. “ут необх≥дно оц≥нити маркетинговоњ можливост≥ вашоњ продукц≥њ. ѕ≥дприЇмець повинен показати, що в≥н добре розум≥Ї ринок та вимоги ринку до його продукц≥њ.

÷ей розд≥л повинен складатис¤ з:

јнал≥зу сектору ринку. —труктура цього сектору може мати великий вплив на усп≥х б≥знесу.

јнал≥з потреб споживач≥в. ¬аш б≥знес повинен задовольн¤ти оч≥куванн¤ споживач≥в. ƒл¤ того, щоб цього дос¤гнути, треба спочатку њх визначити.

јнал≥з конкурент≥в. –инкова економ≥ка Ц це конкуренц≥¤. ƒл¤ того, щоб вижити та мати усп≥х, вам необх≥дно знати, хто Ї вашими конкурентами, ¤ким чином вони ведуть св≥й б≥знес, та, по можливост≥, ключов≥ фактори њх усп≥ху.

јнал≥з ——ћ«. « урахуванн¤м вс≥х наведених вище аспект≥в можна провести так званий анал≥з ——ћ«. ÷е анал≥з —ильних та —лабких стор≥н, ћожливостей та «агроз б≥знесу. ÷ей анал≥з Ї засобом дл¤ ви¤вленн¤ потенц≥йних переваг вашого б≥знесу.

Ќаведемо перел≥к ключових питань, ¤к≥ повинн≥ бути наведен≥ по кожному з цих п≥дрозд≥л≥в.

јнал≥з сектору ринку

який сукупний обс¤г продажу по цьому сектору?

який сукупний обс¤г продажу, що розгл¤даЇтьс¤ у б≥знес план≥?

яку частину продукц≥њ треба реал≥зовувати на рег≥ональному, нац≥ональному та м≥жнародному ринках?

як≥ прогнози щодо продажу продукц≥њ на внутр≥шньому та м≥жнародному ринках?

ќпиш≥ть в≥дпов≥дн≥ сегменти ринку, на ¤к≥ ви розраховуЇте, та тенденц≥њ њх розвитку.

який середн≥й р≥вень прибутковост≥ в≥дпов≥дноњ продукц≥њ?

як≥ Ї можлив≥ обмеженн¤ по продажу, та ¤к ви передбачаЇте њх подолати?

јнал≥з потреб споживач≥в

ѕитанн¤, ¤к≥ повинн≥ тут бути окреслен≥ роз≥бТЇмо на дв≥ частини, залежно в≥д р≥вн¤ споживач≥в, а саме:

ѕосередники:

яка необх≥дна упаковка продукц≥њ?

який строк њњ збер≥ганн¤?

як часто можуть зд≥йснюватис¤ поставки?

як≥ умови оплати (кредитуванн¤)?

як≥ необх≥дн≥ гарант≥њ?

 ≥нцев≥ споживач≥:

’то Ї к≥нцевими споживачами?

ƒе вони знаход¤тьс¤?

як часто вони купують продукц≥ю?

як вони реагують на ц≥ну продукц≥њ?

як визначають ¤к≥сть продукц≥њ?

яких спец≥альних ¤костей вони вимагають в≥д продукц≥њ?

—к≥льки б вони сплатили за обслуговуванн¤?

Ќаск≥льки вони задоволен≥ вже ≥снуючою продукц≥Їю?

“а особливо щодо споживач≥в:

“ипи людей, що споживають вашу продукц≥ю

¬иход¤чи з ¤ких фактор≥в вони приймають р≥шенн¤?

який р≥вень њх доходу чи до ¤коњ групи вони в≥днос¤тьс¤?

який тип просуванн¤ товару на ринку буде стимулювати њх покупки?

÷е короткий перел≥к тих питань, на ¤к≥ треба в≥дпов≥сти при складанн≥ плану маркетингу. ¬≥дпов≥дн≥ на них не повинн≥ бути простимим припущенн¤ми та чињмись персональними у¤вленн¤ми. ¬они повинн≥ ірунтуватис¤ на фактичних даних отриманих через опитуванн¤, анкетуванн¤, сп≥вбес≥ди ≥ т.д.

«вичайно, не обовТ¤зково в≥дображувати вс≥ вказан≥ позиц≥њ у оф≥ц≥йному б≥знес-план≥, ¤кий подаватиметьс¤ до кредитноњ установи, проте, кредитор повинен безумовно в≥дчути, що ви провели ретельне маркетингове досл≥дженн¤ та спираЇтесь у своЇму план≥ на реальн≥ потреби ринку. Ѕуло б також доц≥льно навести зразки заповнених анкет чи результати отриман≥ п≥сл¤ опитуванн¤ потенц≥йних покупц≥в.

јнал≥з конкурент≥в

яка ¤к≥сть продукц≥њ та послуг?

яка репутац≥¤?

як до них в≥днос¤тьс¤ покупц≥?

як вони розповсюджують свою продукц≥ю?

„и мають вони над≥йн≥ ф≥нансов≥ ресурси?

„и вдало вони керують своњм б≥знесом?

“акож конкурент≥в зручно анал≥зувати за допомогою под≥бноњ таблиц≥:

Ќазва конкуренту

ѕродукт чи послуга, що ним виробл¤Їтьс¤

„астка ринку (%)

Ќазва: √оловн≥ аспекти ≥нвестуванн¤ в сучасних умовах
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (2478 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->-->
Page generation 0.226 seconds
Хостинг от uCoz