Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > «алученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й дл¤ розвитку та посиленн¤ ефективност≥ д≥¤льност≥ субТЇкт≥в господарюванн¤


«алученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й дл¤ розвитку та посиленн¤ ефективност≥ д≥¤льност≥ субТЇкт≥в господарюванн¤

ѕлан

1. Ќеобх≥дн≥сть залученн¤ , види , форми ≥ структура ≥ноземних ≥нвестиц≥й .

2.ƒержавне регулюванн¤ та ефективн≥сть залученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й .

–озвиток ≥ посиленн¤ ефективност≥ господарюванн¤ виробничих п≥дприЇмств ”крањни значною м≥рою залежить в≥д загально державного ≥нвестец≥йного потенц≥алу , ¤кий формуЇтьс¤ з рахунок р≥зних ф≥нансових джерел , у т≥м числ≥ ≥ноземних ≥нвестиц≥й .«а кризового стану б≥льшост≥ в≥тчизн¤них п≥дприЇмств та орган≥зац≥й , за браком власних ≥нвистц≥йних ресурс≥в та ≥нтенсивною ≥нтернац≥онал≥зац≥Їю виборничо-господарських систем обТЇктивно необх≥дним стаЇ все ширше залученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й .ќстанн≥ використовуютьс¤ дл¤ ф≥нансовоЇ п≥дтримки в≥тчизн¤них товаровиробник≥в та ≥нших субТЇкт≥в господарюванн¤ , запровадженн¤ нових технолог≥й , нарощуванн¤ експортного потенц≥алу , структурноњ перебудови економ≥ки .

≤ноземне ≥нвестуванн¤ може зд≥йснюватис¤ в р≥зних формах залежно в≥д типу ≥нвестора , його мети та ступен¤ ризику , на ¤кий в≥н готовий .ќсновними типами пр¤михь ≥ноземних ≥нвестиц≥й зазвичай бувають : а) створенн¤ сп≥льних п≥дпиЇмств; б) започаткуванн¤ д≥¤льност≥ доч≥рних п≥дприЇмств; в) укладанн¤ л≥ценз≥йних угод з в≥дчизн¤ними ф≥рмами; г) придбанн¤ неконтрольних паккет≥в акц≥й в≥тчизн¤них ф≥рм-ем≥тент≥в;

д) куп≥вл¤ контрольних пакет≥в акц≥й у п≥дприЇмств , що њх випускають ≥ рел≥зують .

—п≥льн≥ п≥дприЇмства створюютьс¤ та юправл¤ютьс¤ сп≥льно ≥ноземними ≥нвестиц≥¤ми й м≥сцевими парламентами .” рол≥ останн≥х виступают найчаст≥ше приватн≥ ф≥рми ,але такими можуть ≥нколи бути й державн≥ п≥дприЇмства .  ≥лька ≥ноземних ≥нвестиц≥й з р≥зних крањн можуть створити сп≥льне п≥дприЇмство в трет≥й крањн≥ з метою зменшенн¤ стартових ≥нвестиц≥йних витрат. —п≥льн≥ п≥дприЇмства дають змогу заруб≥жним ≥нвесторам мати б≥льшу н≥шу на м≥сцевому ринку з меншим п≥дпиЇмницьким ризиком, н≥ж за пр¤моњ куп≥вл≥ м≥сцевоњ ф≥рми на аукц≥он≥ або створенн¤ доч≥рнього п≥дприЇмства.

—творенн¤ власних доч≥рн≥х п≥дприЇмств ¤к вар≥ант вкладенн¤ кап≥талу Ї найб≥льш ризикованим ≥ звТ¤заним ≥з найб≥льшими зобовТ¤занн¤мим з боку ≥ноземного ≥нвестора. “акий вар≥ант, ¤к право, застосовуЇтьс¤ в крањн≥, на ринках котроњ можна дос¤гнути найб≥льшого потенц≥алу дл¤ отриманн¤ прибутку ( до-ходу ).

Ћ≥ценз≥йну угоду м≥сцева ф≥рма укладаЇ здеб≥льшого з в≥дпов≥дною транснац≥ональною компорац≥Їю .

¬≥дпов≥дно до л≥ценз≥йноњ угоди останн¤ передаЇ право на використанн¤ новоњ технолог≥њ м≥сцев≥й ф≥рм≥ , ¤ка стаЇ в≥дпов≥дальною за маркетинг ≥ виробництво певного товару . “ака угода даЇ ≥ноземному партнеру можлив≥сть виходити на ринок з м≥н≥мальним п≥дприЇмницьким ризиком .  р≥м того , ≥ноземн≥ ≥нвестори можуть придбати акц≥њ м≥сцевоњ ф≥рми , з ¤кою укладено л≥ц≥нз≥йну угоду .

ѕридбанн¤ неконтрольних пакет≥в акц≥й м≥сцевих ф≥рм зд≥йснюЇтьс¤ ≥ноземним ≥нвестором через пр¤му куп≥влю на м≥сцевому фондовому ринку . ќск≥льки ≥ноземн≥ партнери внасл≥док придбанн¤ такоњ к≥лькост≥ акц≥й не набувають права контролювати д≥¤льн≥сть м≥сцевоњ ф≥рми , то так≥ ≥нвестиц≥њ заведено називати , ¤к ми вже зазначали , портфельними ( пасивними ).

“аким способом ≥нвестуванн¤ використовуЇтьс¤ переважно в процес≥ приватизац≥ м≥сцевих п≥дприЇмств або обм≥ну борг≥в приватних чи державних субТЇкт≥в господарюванн¤ на њхн≥ акц≥њ .

 онтрольн≥ пакети акц≥й м≥сцевих ф≥рм ≥ноземн≥ ≥нвестори можуть придбати р≥зними способами ( пр¤мою куп≥влею , у процес≥ приватизац≥њ , обм≥ну борг≥в на акц≥њ тощо ). ÷ей вар≥ант ≥нвестуванн¤ в≥тчизн¤них ф≥рм ( п≥дприЇмств , орган≥зац≥й ) надаЇ право контролюванн¤ њхньоњ д≥¤льност≥ . ¬одночас в≥н передбачаЇ б≥льш≥сть зобовТ¤зань ≥ноземного ≥нвестора ≥ тривал≥ший час дл¤ одержанн¤ оч≥куваних прибутк≥в . ѕроте така форма ≥нвестуванн¤ забезпечуЇ значн≥ вигоди м≥сцевим п≥дприЇмства : прискорюЇ оновленн¤ номенклатури продукц≥њ , що виробл¤Їтьс¤ , допомагаЇ покривати борги за комунальн≥ послуги тощо .

ƒуже важливим дл¤ ≥ноземних ≥нвестор≥в Ї встановленн¤ ступенн¤ привабливост≥ ≥нвестуванн¤ в м≥сцев≥й ф≥рм≥ . ѕотенц≥йн≥ ≥ноземн≥ ≥нвестори , коли приймають р≥шенн¤ про доц≥льн≥сть ≥нвестиц≥й у т≥й чи т≥й крањн≥ , звертають увагу на на¤вн≥сть достатн≥х ознак привабливост≥ ≥нвестуванн¤ . ƒо таких ознак належать :

1 . характеристика м≥сцевого ринку ;

2 . доступн≥сть ринку з погл¤ду спри¤тливого законодавчого середовища ;

3 . на¤вн≥сть у достатн≥й к≥лькост≥ квал≥ф≥кованоњ робочоњ сили , њњ реальна варт≥сть ≥ продуктивн≥сть ;

4 . ступ≥нь валютного ризику ;

5 . можлив≥сть репатр≥ац≥њ кап≥талу ;

6 . сртан захсту ≥нтелектуальноњ власност≥ ( ц¤ ознакаЇ пр≥ори-

тетною , особливо дл¤ динам≥чних галузей - виробництва компТютер≥в );

7 . торгова пол≥тика , ¤ка ≥стотно впливаЇ на варт≥сть ≥ масштаби експорту та ≥мпорту певноњ продукц≥њ ;

8 . м≥ра державного регулюванн¤ економ≥ки , що Ї важливим дл¤ захисту ≥нтерес≥в виборник≥в ≥ споживач≥в , а також дл¤ спри¤нн¤ припливу ≥ноземних ≥нвестиц≥й ;

9 . на¤вн≥сть або можлив≥сть запровадженн¤ податкових та ≥нших п≥льг , що стимолюють активне залученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й ;

¬иди ≥ноземних ≥нвестиц≥й :

1)Ѕудь-¤к≥ види ц≥нних папер≥в , корпоративних прав у конверто- ван≥й валют≥ ;

2)Ѕудь-¤ке рухоме ≥ нерухоме майно та майнов≥ права ;

3)¬алюта ”крањни ;

4)≤ноземна валюта ;

5)√рошов≥ вимоги та вимоги виконанн¤ догов≥рних зобовТ¤зань , що гарантован≥ в≥дпов≥дними банками , у конвертован≥й валют≥ ;

6)ѕрава ≥нтелектуальноњ власност≥ , варт≥сть ¤ких у конверто ван≥й валют≥ в≥дпов≥дно п≥дтверджено ;

7)ѕраво на зд≥йсненн¤ господарськоњ д≥¤льност≥;

8)≤нш≥ ц≥нност≥ ;

‘орми ≥ноземних ≥нвестиц≥й :

1)ѕридбанн¤ прав на використанн¤ природних ресурс≥в ≥ на ко- ристуванн¤ землею ;

2)ѕридбанн¤ ≥нших майнових прав ;

3)≤нш≥ форми за договорами з в≥тчизн¤ними п≥дприЇмц¤ми ;

4)ѕридбанн¤ нерухомого чи рухомого майна , або окремих вид≥в ц≥нних папер≥в ;

5)—творенн¤ п≥дприЇмств , що повн≥стю належать ≥ноземним

≥нвесторам , або придбанн¤ у власн≥сть д≥ючих п≥дприЇмств

повн≥стю ;

6)ѕайова участь у сп≥льних п≥дприЇмствах , або придбанн¤

частки д≥ючих п≥дприЇмств ;

10 . ѕол≥тична стаб≥льн≥сть , ¤ка в к≥нцевому п≥дсумку Ї найваж- лив≥шою ознакою дл¤ прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про доц≥нн≥сть ≥нвес- туванн¤ , оск≥льки заруб≥жн≥ ≥вестори просто небудуть резикува-ти своњми кап≥талами в нестаб≥льному пол≥тичному середовищ≥ ;

11. —при¤тливий економ≥чний кл≥мат , п≥дтримуванн¤ низького й передбачуваного р≥вн¤ ≥нфл¤ц≥њ ;

12 . ƒостатн≥й розвиток ≥нфраструктури виробництва та рин- ку , на¤вн≥сть або можлив≥сть створенн¤ зон в≥льноњ торг≥вл≥ .

«а останн≥ к≥лька рок≥в пом≥тно зм≥нилас¤ галузева структура ≥ноземних ≥нвестиц≥й в ”крањну . якщо 1994 р. њхн¤ питома вага у виробничих галуз¤х становила 92,9% загального обс¤гу, то 1999 р. - приблизно 80% . ѕри цьому в промисловост≥ ”крањни вана знизилась з 52,5 до 35% . ” 3 рази скоротилис¤ ≥ноземн≥ ≥нвестиц≥њ в чорну та кольорову металург≥ю ( з 7,5 до 2,5% ); у 2,5

раза - у легку промислов≥сть ( з 5,6 до 2,2% ); в 1,7 раза - у маши- нобудуванн¤ ≥ металообробку ( з 17,3 до 10,0% ). ¬одночас обс¤г

пр¤мих ≥ноземних ≥нвестиц≥й зб≥льшивс¤ в торг≥влю ( з 22,2 до 34,8% ), невиробничу сферу в ц≥лому ( з 7,1 до 20% ), у т≥м числ≥ в

охорону здоровТ¤ - у понад 50 раз≥ .

«аконодавче регулюванн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й у нац≥ональну

економ≥ку зд≥йснюЇтьс¤ к≥лькома законами ”крањни , ухваленими

прот¤гом 1991-1996 рр. ¬ерховною –адою , ≥ декретом  аб≥нету

ћ≥н≥стр≥в ”крањни .

«акон ”крањни Уѕро захист ≥ноземних ≥нвестиц≥й на ”крањн≥Ф

1991 р. передбачаЇ , що :

а) ≥нвестиц≥њ , прибутки , законн≥ права та ≥нтереси ≥ноземних ≥нвестор≥в захищаютьс¤ законами ”крањни ;

б) держава не може рекв≥зувати ≥ноземн≥ ≥нвестиц≥њ за вийн¤т- ком випадк≥в стих≥йного лиха ;

в) ≥ноземним ≥нвесторам гарантуЇтьс¤ можлив≥сть переказу за кордон њхн≥х прибутк≥в та ≥нших сум , отриманих на законних п≥д- ставах .

Ќац≥ональний режим ≥нвестиц≥йноњ та ≥ншоњ господарськоњ д≥¤льност≥ щодо ≥ноземних ≥нвестиц≥й встан6овлено «аконом ”крањни Уѕро ≥ноземн≥ ≥нвестиц≥њФ ( 1992 р. ). ÷им законом передбачено , що :

1) ≥ноземн≥ ≥нвестиц≥њ в ”крањн≥ не п≥дл¤гають нац≥онал≥зац≥њ ;

2) ≥ноземн≥ ≥нвестори мають гарант≥њ на 10 р. на випадок зм≥н за-

конодавства ”крањни про ≥ноземн≥ ≥нвестиц≥њ ;

3) встановлюЇтьс¤ низка податковиг п≥льг дл¤ п≥дприЇмств з ≥ноземними ≥нвестиц≥¤ми .


¬икористана л≥тература:

1. —. ‘. ѕокропивний У≈коном≥ка п≥дприЇмстваФ

ѕ≥дручник  ињв 2001

2. —. ‘. ѕокропивний ¬. ћ.  олот Уѕ≥дприЇмство:

стратег≥¤ , орган≥зац≥¤ , ефективн≥сть.Ф

Ќавчальний пос≥бник -  ињв ,  ћ≈” , 1997.

3. “. ќ. ѕримак У≈коном≥ка п≥дприЇмстваФ

Ќавчальний пос≥бник ,  ињв 1999

1

Ќазва: «алученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й дл¤ розвитку та посиленн¤ ефективност≥ д≥¤льност≥ субТЇкт≥в господарюванн¤
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (1337 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->-->
Page generation 0.170 seconds
Хостинг от uCoz