Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > ќсобливост≥ формуванн¤ п≥дприЇмницькоњ культури учн≥в молодших клас≥в


ќсобливост≥ формуванн¤ п≥дприЇмницькоњ культури учн≥в молодших клас≥в

¬се б≥льшоњ актуальност≥ в ”крањн≥ набувають питанн¤ економ≥чноњ п≥дготовленост≥ молод≥ до житт¤ в сусп≥льств≥, де налагоджуютьс¤ нов≥ ринков≥ в≥дносини. ” звТ¤зку з п≥двищеними вимогами щодо п≥дготовки п≥дростаючого покол≥нн¤ до житт¤ в нових ринкових умовах, в теор≥њ ≥ практиц≥ педагог≥ки постаЇ важлива проблема формуванн¤ початковоњ економ≥чноњ та п≥дприЇмницькоњ культури у д≥тей молодшого шк≥льного в≥ку.

ѕроцес формуванн¤ економ≥чноњ (п≥дприЇмницькоњ) культури маЇ субТЇктивно-обТЇктивний характер.  ожна людина так чи ≥накше оц≥нюЇ себе, ≥ в ход≥ пошуку й оц≥нки виробл¤Ї власне ставленн¤ до економ≥чних реал≥й, св≥й погл¤д на ≥снуюч≥ економ≥чн≥ в≥дносини та перспективи њх розвитку. «а зм≥стом вихованн¤ п≥дприЇмницькоњ культури Ї складним ≥ багатоплановим процесом. ƒо його визначенн¤ можна п≥дходити з р≥зних стор≥н, розгл¤дати в р≥зних аспектах: економ≥чному, ф≥лософському, соц≥ально-пол≥тичному, психолог≥чному, педагог≥чному тощо. Ќа наш погл¤д, надзвичайно важливо зТ¤сувати специф≥чн≥ риси, шл¤хи та особливост≥ вихованн¤ початковоњ п≥дприЇмницькоњ культури учн≥в молодших клас≥в у сучасних умовах переходу ”крањни до ринкових в≥дносин, визначити зм≥ст ≥ розробити методику такого вихованн¤ д≥тей молодшого шк≥льного в≥ку, вивчити особливост≥ засвоЇнн¤ д≥тьми основ п≥дприЇмницькоњ культури.

” молодшому шк≥льному в≥ц≥ д≥ти здатн≥ усв≥домлювати значенн¤ п≥дприЇмницькоњ культури на приклад≥ культури прац≥ щодо засвоЇнн¤ таких ум≥нь, ¤к: самост≥йне визначенн¤ мети прац≥, плануванн¤ ≥ орган≥зац≥¤ трудового процесу, вм≥нн¤ рац≥онально використовувати матер≥али та обладнанн¤, враховувати фактор часу в робот≥, обТЇктивно оц≥нювати результати прац≥, чесно ≥ сумл≥нно ставитис¤ до своњх обовТ¤зк≥в. ”сп≥шне опануванн¤ д≥тьми цими ум≥нн¤ми можливе при орган≥зац≥њ ц≥леспр¤мованоњ систематичноњ роботи з боку дорослих Ц батьк≥в ≥ вчител≥в, а також встановленн¤ певноњ посл≥довност≥ та взаЇмозвТ¤зку в њх формуванн≥.

” процес≥ формуванн¤ п≥дприЇмницькоњ культури повинн≥ знайти м≥сце елементи економ≥чноњ д≥¤льност≥. —ам процес економ≥чного вихованн¤ повинен зд≥йснюватис¤ на основ≥ специф≥чних, властивих йому принцип≥в (економ≥¤ грошових кошт≥в, економ≥¤ часу, економ≥¤ прац≥, економ≥¤ уречевленоњ прац≥ ≥ природних багатств), ¤к≥ в≥дображали б його мету, визначали б його напр¤ми, систему загалом (зм≥ст, методи, управл≥нн¤). “ак≥ принципи випливають ≥з загальних законом≥рностей п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤к≥ т≥сно повТ¤зан≥ з≥ вс≥Їю системою економ≥чних закон≥в, що д≥ють у наш≥й економ≥ц≥.

¬ажливою ланкою в робот≥ щодо формуванн¤ п≥дприЇмницькоњ культури учн≥в молодших клас≥в Ї школа, де економ≥чн≥ знанн¤ знаход¤ть м≥сце в зм≥ст≥ осв≥т≥. ¬же в початков≥й школ≥ повинн≥ викладатис¤ дисципл≥ни, ¤к≥ б забезпечували розвиток техн≥ко-економ≥чного мисленн¤ учн≥в, знайомство з елементарними економ≥чними основами домашнього господарства, оволод≥нн¤ знанн¤ми економ≥ки з формуванн¤ здатностей ор≥Їнтуватись у п≥дприЇмницькому середовищ≥, а також усв≥домленн¤ взаЇмозвТ¤зку економ≥чних ≥ етичних процес≥в. Ќе хот≥лос¤ б, щоб п≥дприЇмницька д≥¤льн≥сть учн¤ починалас¤ з того, щоб в≥н давав УсписуватиФ домашнЇ завданн¤ своњм однокласникам за певну грошову суму.

«аконом≥рним Ї питанн¤: чи не завчасно вчити молодших школ¤р≥в елементам п≥дприЇмницькоњ культури Ц економ≥чн≥й ощадливост≥, бережливост≥, плануванню тощо. ƒоведено, що елементарн≥ економ≥чн≥ знанн¤ доступн≥ уже д≥т¤м дошк≥льного в≥ку. “ак≥ проблеми тим б≥льше доступн≥ дл¤ розум≥нн¤ молодшим школ¤рам з њхн≥м значно б≥льшим обс¤гом знань. ƒитина щодн¤ отримуЇ величезну к≥льк≥сть найр≥зноман≥тн≥шоњ ≥нформац≥њ, в тому числ≥ й економ≥чного зм≥сту, з книжок, газет, журнал≥в, з екрана телев≥зора, по рад≥о, сп≥лкуючись з батьками, ≥ншими людьми, навколишн≥м св≥том. ѕотр≥бно також враховувати й процес акселерац≥њ. «гадаЇмо життЇву практику: в≥д маленького школ¤ра часом можна почути в≥дпов≥д≥ на досить абстрактн≥ економ≥чн≥ запитанн¤. ¬≥н може поставити у складне становище вчител¤, будь-¤ку дорослу людину. ”чн≥ початкових клас≥в часто вражають своЇю точн≥стю, правильн≥стю, лог≥чн≥стю, хоча ≥ формулюють свою думку ще на дит¤чому р≥вн≥.

ќдним ≥з засоб≥в формуванн¤ початк≥в п≥дприЇмницькоњ культури молодших школ¤р≥в Ї п≥дготовка ≥ проведенн¤ комплексних навчально-економ≥чних екскурс≥й на п≥дприЇмства, у приватн≥ ф≥рми, кооперативн≥ сп≥лки, комерц≥йн≥ банки тощо. “ак≥ екскурс≥њ готують вчител≥. ћета њх Ц виробити в учн≥в вм≥нн¤ розгл¤дати й оц≥нювати р≥зноман≥тн≥ економ≥чн≥ факти ≥ ¤вища у взаЇмозвТ¤зку, ознайомитис¤ ≥з практичними д≥¤ми дорослих в умовах п≥дприЇмницького середовища.

” зм≥ст≥ навчального матер≥алу, ¤кий спр¤мований на п≥дготовку учн≥в молодших клас≥в до п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, повинн≥ бути обовТ¤зково вид≥лен≥ так≥ компоненти: Усамоп≥знанн¤Ф Ц знанн¤ власного особист≥сного потенц≥алу активност≥, творчост≥, ≥нновац≥йноњ д≥ловитост≥; Уд≥лове сп≥лкуванн¤Ф Ц розкритт¤ правил, зм≥сту та форм економ≥чноњ повед≥нки в умовах ринкових в≥дносин; УпартнерствоФ Ц розум≥нн¤ зм≥сту, процесу ≥ результату сп≥льноњ д≥¤льност≥, рол≥ партнер≥в у розвТ¤занн≥ практичних п≥дприЇмницьких завдань; Уеконом≥каФ Ц усв≥домленн¤ системи знань, ¤к≥ необх≥дн≥ учн¤м дл¤ повс¤кденного житт¤ та д≥¤льност≥. ” першому-другому класах уроки з економ≥ки можуть носити назву УЅуквар економ≥киФ, в третьому клас≥ У–одинна економ≥каФ.

≈коном≥чна повед≥нка п≥дприЇмц¤ характеризуЇтьс¤ певними типовими рисами, а саме: рац≥ональн≥стю, енерг≥йн≥стю та ≥н≥ц≥ативн≥стю; компетентн≥стю ≥ розумом; вм≥нн¤м бути л≥дером, п≥дбирати соб≥ УкомандуФ ≥ керувати нею; високою д≥ловит≥стю ≥ динам≥змом; вм≥нн¤м ризикувати, самост≥йно приймаючи р≥шенн¤; прагненн¤м до конкуренц≥њ; спр¤мован≥стю на ≥нновац≥њ тощо. ÷≥ риси характеру людини починають формуватис¤ вже в перш≥ роки њњ житт¤. ” початков≥й школ≥ повинен бути забезпечений орган≥зований, ц≥леспр¤мований ≥ керований процес формуванн¤ початк≥в п≥дприЇмницькоњ повед≥нки учн≥в.

” ход≥ педагог≥чного експерименту ставилас¤ мета Ц визначити р≥вень знань та практичних ум≥нь п≥дприЇмницькоњ культури у д≥тей молодшого шк≥льного в≥ку. «а результатами психолого-педагог≥чних досл≥джень та анал≥зу програмових вимог були визначен≥ так≥ завданн¤ експерименту: ви¤вити особливост≥ у¤влень молодших школ¤р≥в про значенн¤ п≥дприЇмницькоњ культури в процес≥ трудовоњ та навчальноњ д≥¤льност≥; визначити про¤в ум≥нь з п≥дприЇмницькоњ культури в самост≥йн≥й д≥¤льност≥ д≥тей; ви¤вити, ¤к ставл¤тьс¤ до вихованн¤ п≥дприЇмницькоњ культури батьки та вчител≥, ¤кий зм≥ст вкладають вони в пон¤тт¤ Уп≥дприЇмницька культураФ в ц≥лому та стосовно д≥тей молодшого шк≥льного в≥ку зокрема, ¤ким методам та прийомам вихованн¤ п≥дприЇмницьких ¤костей в≥ддають перевагу.

ƒосл≥дно-експериментальна робота под≥лена на певн≥ етапи: д≥агностико-концептуальний етап (розробка концепц≥њ, методики ≥ критер≥њв експерименту); орган≥зац≥йно-прогностичний етап (формуванн¤ наукового прогнозу перспектив у реал≥зац≥њ програми експерименту); формуючий, творчий етап (психолого-педагог≥чна корекц≥¤ ≥нтелектуального, соц≥ального ≥ духовного розвитку учн≥в); заключний етап (оц≥нка результат≥в експерименту); пр≥оритет надававс¤ орган≥зац≥њ п≥дприЇмницького вихованн¤ ¤к системи творчоњ життЇд≥¤льност≥ учн≥в, педагог≥в ≥ батьк≥в, наповненост≥ його зм≥сту реальними проблемами дит¤чого житт¤.

√оловне завданн¤, ¤ке необх≥дно вир≥шити в процес≥ анал≥зу результат≥в експерименту, Ц це розробка конкретного вар≥анту педагог≥чноњ технолог≥њ щодо формуванн¤ початк≥в п≥дприЇмницькоњ культури учн≥в молодших клас≥в у навчальному процес≥, позанавчальн≥й робот≥, в процес≥ сп≥лкуванн¤ д≥тей м≥ж собою та з дорослими. ћи виходили з настанови про те, що вихованн¤ п≥дприЇмницькоњ культури зд≥йснюЇтьс¤ на шл¤ху в≥д обТЇктивного (на¤вн≥сть у сусп≥льств≥ реальних ринкових в≥дносин) до особистого (внутр≥шнЇ усв≥домленн¤ дитиною елемент≥в культури п≥дприЇмництва) за допомогою творчого самост≥йного мисленн¤ ≥ активних д≥й учн≥в.

ќтже, учень молодших клас≥в Ї особист≥стю, ¤ка знаходитьс¤ в пост≥йному розвитку ≥ саморозвитку, включеною в соц≥ально значущу д≥¤льн≥сть у навчальн≥й ≥ позанавчальн≥й площинах. ÷≥ обставини ≥ передумови розкривають широк≥ психолого-педагог≥чн≥ можливост≥ дл¤ формуванн¤ нового п≥дприЇмницько-активного способу мисленн¤ д≥тей ≥ рац≥ональних мотив≥в њх д≥¤льност≥ в сучасному громад¤нському сусп≥льств≥ ≥ ринков≥й економ≥ц≥ ”крањни.

1

Ќазва: ќсобливост≥ формуванн¤ п≥дприЇмницькоњ культури учн≥в молодших клас≥в
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (514 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->-->
Page generation 0.149 seconds
Хостинг от uCoz