Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > ”становч≥ документи п≥дприЇмства


”становч≥ документи п≥дприЇмства

—тор≥нка: 1/2

”становчими документами п≥дприЇмства називаЇтьс¤ комплект документ≥в встановленоњ законом форми, зг≥дно з ¤кими п≥дприЇмство виникаЇ ≥ д≥Ї ¤к суб'Їкт права. « точки зору правовоњ природи, установч≥ документи Ї локальними нормативними актами, тобто актами, ¤к≥ набувають юридичноњ сили внасл≥док затвердженн¤ њх одним або к≥лькома засновниками п≥дприЇмства.
‘орму ≥ зм≥ст установчих документ≥в визначають залежно в≥д вид≥в п≥дприЇмств загальн≥ закони про п≥дприЇмства та закони про окрем≥ види п≥дприЇмств.
—татт¤ 8 «акону ”крањни "ѕро п≥дприЇмництво" м≥стить перел≥к акт≥в, ¤к≥ належать до установчих документ≥в. ѕо-перше, це р≥шенн¤ одного чи к≥лькох власник≥в або уповноваженого ним (ними) органу про створенн¤ п≥дприЇмства. якщо власник≥в чи орган≥в два ≥ б≥льше, таким р≥шенн¤м визначено установчий догов≥р. ѕо-друге, це статут п≥дприЇмства.

—татт¤ 9 «акону ”крањни" ѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥" даЇ перел≥к обов'¤зкових в≥домостей, ¤к≥ необх≥дно включати до статуту п≥дприЇмства ¤к одного з його основних установчих акт≥в.

«м≥ст установчих документ≥в (статут≥в, установчих договор≥в) господарських товариств регулюЇтьс¤ статт¤ми 4, 37, 51, 65, 67 ≥
76 «акону ”крањни "ѕро господарськ≥ товариства". ÷≥ статт≥ визначають перел≥ки основних даних, що п≥дл¤гають включенню до установчих документ≥в товариств окремих вид≥в.

ѕри розробц≥ проект≥в установчих документ≥в п≥дприЇмств необх≥дно керуватис¤ також типовими нормативними актами. ўодо п≥дприЇмств окремих вид≥в законодавець застосовуЇ типов≥ форми установчих документ≥в (наприклад, “иповий статут державного п≥дприЇмства, “иповий статут казенного п≥дприЇмства, “иповий статут закритого акц≥онерного товариства, “иповий статут в≥дкритого акц≥онерного товариства, створеного шл¤хом корпоратизац≥њ державного п≥дприЇмства).

”становч≥ документи мають м≥стити обов'¤зков≥ дан≥ про п≥дприЇмство, без ¤ких вони вважаютьс¤ такими, що не в≥дпов≥дають вимогам законодавства. ÷е так≥ дан≥:

o найменуванн¤ (завод, фабрика, майстерн¤ тощо) ≥ вид п≥дприЇмства;
o зазначенн¤ власника (склад засновник≥в, учасник≥в) та м≥сцезнаходженн¤ п≥дприЇмства;

o предмет та ц≥л≥ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства;

o юридичний статус п≥дприЇмства. ÷е статт≥ про юридичну особу п≥дприЇмства, про його майно, про самост≥йний баланс, поточний, валютний та ≥нш≥ рахунки в банках, про ф≥рмову марку та знак дл¤ товар≥в та послуг, про печатку з найменуванн¤м п≥дприЇмства. якщо п≥дприЇмство маЇ право випускати ц≥нн≥ папери, то таке право теж в≥дноситьс¤ до юридичного статусу п≥дприЇмства;

o про склад майна п≥дприЇмства: перел≥к фонд≥в (основн≥, оборотн≥, ≥нше майно, статутний фонд, резервний фонд, страховий фонд, ≥нш≥ фонди);

o пор¤док утворенн¤ майна; пор¤док розпод≥лу прибутк≥в та покритт¤ витрат;

o пор¤док випуску акц≥й (щодо акц≥онерного товариства). якщо п≥дприЇмство не Ї власником майна, включаЇтьс¤ статт¤ про те, що майно закр≥плене за ним на прав≥ повного господарського в≥данн¤, оперативного управл≥нн¤ або оренди;

o про перел≥к орган≥в управл≥нн¤ п≥дприЇмства, пор¤док њх формуванн¤, компетенц≥ю;

o про контрольн≥ органи - спостережну раду, рев≥з≥йну ком≥с≥ю (рев≥зора);

o про пор¤док припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства: п≥дстави; орган, що приймаЇ р≥шенн¤ про припиненн¤; пор¤док створенн¤ роботи л≥кв≥дац≥йноњ ком≥с≥њ; умови розрахунк≥в з бюджетом ≥ кредиторами; розпод≥л майна, що залишилос¤.

¬ установчих документах господарських товариств окремими статт¤ми визначаЇтьс¤ пор¤док внесенн¤ зм≥н до статуту (вищим органом, за р≥шенн¤м 3/4 голос≥в акц≥онер≥в, ¤к≥ беруть участь у зборах, чи одностайно).
 р≥м обов'¤зкових, до установчих документ≥в можуть включатис¤ альтернативн≥ положенн¤, ¤к≥ не повинн≥ суперечити законодавству ”крањни.
÷е положенн¤, пов'¤зан≥ з особливост¤ми д≥¤льност≥ п≥дприЇмства: про трудов≥ в≥дносини, заснован≥ на членств≥ (колективн≥ п≥дприЇмства, кооперативи), про раду п≥дприЇмства (пор¤док њњ створенн¤, склад, компетенц≥ю), про ≥нш≥ органи, ¤к≥ реал≥зують повноваженн¤ трудового колективу (раду трудового колективу, профсп≥лковий ком≥тет).

ƒержавна реЇстрац≥¤ п≥дприЇмств Ї обов'¤зковою юридичною д≥Їю при њх створенн≥. ¬она встановлена ст. 6 «акону ”крањни "ѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥" та ст. 8 «акону ”крањни "ѕро п≥дприЇмництво". ÷≥ статт≥ визначають державн≥ органи, на ¤к≥ покладено реЇстрац≥ю п≥дприЇмств (органи державноњ реЇстрац≥њ), а також загальн≥ умови ≥ пор¤док реЇстрац≥њ. ƒетальн≥ше вони визначаютьс¤ ѕоложенн¤м про державну реЇстрац≥ю суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, затвердженим постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 25 травн¤ 1998 р. є740.

–еЇстрац≥¤ п≥дприЇмств Ї процесуально-правовою д≥Їю, внасл≥док ¤коњ п≥дприЇмства включаютьс¤ до ™диного державного реЇстру п≥дприЇмств та орган≥зац≥й. ƒнем включенн¤ визначено день реЇстрац≥њ п≥дприЇмства. «азначена д≥¤ маЇ за мету надати п≥дприЇмству формально-юридичних ознак суб'Їкта права, зг≥дно з ¤кими воно починаЇ функц≥онувати у господарсько-правовому об≥гу ¤к загальнов≥дома дл¤ трет≥х ос≥б ≥ орган≥в держави юридична особа. «апис у ™диному державному реЇстр≥ про реЇстрац≥ю п≥дприЇмства становить юридичний факт виникненн¤ п≥дприЇмства - суб'Їкта права з правами юридичноњ особи. ¬≥дпов≥дно до законодавства ”крањни п≥дприЇмство визначаЇтьс¤ д≥ючим, стаЇ юридичною особою, набуваЇ прав та обов'¤зк≥в з дн¤ його державноњ реЇстрац≥њ (ст. 5 «акону ”крањни "ѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥"). ƒ≥¤льн≥сть незареЇстрованих п≥дприЇмств не допускаЇтьс¤. « ≥ншого боку, п≥дприЇмство вважаЇтьс¤ таким, що припинило свою д≥¤льн≥сть, з моменту внесенн¤ запису про це до державного реЇстру.

÷ей запис Ї скасуванн¤м реЇстрац≥њ.
«аконодавство визначаЇ органи державноњ реЇстрац≥њ п≥дприЇмств. «а загальним правилом, це державн≥ органи за м≥сцезнаходженн¤м п≥дприЇмств, а саме: а) виконкоми м≥ських, районних у м≥стах рад; б) районн≥, районн≥ м≥ст  иЇва ≥ —евастопол¤ державн≥ адм≥н≥страц≥њ.

«аконодавством визначено також органи, ¤к≥ зд≥йснюють державну реЇстрац≥ю окремих вид≥в суб'Їкт≥в господарського права. “ак, господарськ≥ товариства, що займаютьс¤ банк≥вською д≥¤льн≥стю, реЇструЇ Ќац≥ональний банк ”крањни в пор¤дку, визначеному «аконом ”крањни "ѕро банки ≥ банк≥вську д≥¤льн≥сть", фондова б≥ржа п≥дл¤гаЇ державн≥й реЇстрац≥њ ƒержавною ком≥с≥Їю з ц≥нних папер≥в та фондового ринку.

ƒл¤ державноњ реЇстрац≥њ реЇструючому органов≥ необх≥дно подати документи, перел≥к ¤ких визначено ст. 8 «акону ”крањни "ѕро п≥дприЇмництво".
«а на¤вност≥ вс≥х документ≥в реЇстрац≥¤ п≥дприЇмства зд≥йснюЇтьс¤ у строк не б≥льше п'¤ти робочих дн≥в. ѕрот¤гом цього часу реЇструючий орган зобов'¤заний видати за¤внику св≥доцтво про державну реЇстрац≥ю п≥дприЇмства. —в≥доцтво Ї юридичною п≥дставою дл¤ в≥дкритт¤ п≥дприЇмству рахунк≥в у банку за м≥сцем його реЇстрац≥њ або у будь-¤ких ≥нших банках за згодою стор≥н. Ѕанк зобов'¤заний в≥дкрити рахунок ≥ в 3-денний терм≥н пов≥домити про це податкову ≥нспекц≥ю.
ќрган, ¤кий зд≥йснюЇ реЇстрац≥ю, зобов'¤заний у 10-денний терм≥н подати в≥домост≥ до в≥дпов≥дноњ податковоњ ≥нспекц≥њ та органу державноњ статистики. ÷≥ органи встановлюють коди п≥дприЇмств в≥дпов≥дно до «агального класиф≥катора галузей народного господарства ћ≥н≥стерства статистики ”крањни.
” раз≥ зм≥ни форми власност≥, орган≥зац≥йноњ форми або назви п≥дприЇмства воно п≥дл¤гаЇ перереЇстрац≥њ, ¤ка зд≥йснюЇтьс¤ в пор¤дку, встановленому дл¤ його реЇстрац≥њ.

¬≥дмова у державн≥й реЇстрац≥њ п≥дприЇмства вважаЇтьс¤ законною лише з двох п≥дстав: внасл≥док порушенн¤ встановленого законом пор¤дку створенн¤ п≥дприЇмства; у раз≥ нев≥дпов≥дност≥ установчих документ≥в вимогам законодавства.

Ќе допускаЇтьс¤ в≥дмова в державн≥й реЇстрац≥њ п≥дприЇмства з мотив≥в його недоц≥льност≥. ,

—касуванн¤ державноњ реЇстрац≥њ п≥дприЇмства може бути ƒобров≥льним (за за¤вою п≥дприЇмства) або примусовим (на п≥дстав≥ р≥шенн¤ суду, арб≥тражного суду у випадках: а) визнанн¤ нед≥йсними або такими, що суперечать чинному законодавству, установчих документ≥в; б) зд≥йсненн¤ д≥¤льност≥, що суперечить установчим документам та чинному законодавству ”крањни; в) у раз≥ несвоЇчасного пов≥домленн¤ п≥дприЇмством про зм≥ну свого м≥сцезнаходженн¤; г) визнанн¤ п≥дприЇмства банкрутом (у випадках, передбачених законодавством); д) неподанн¤ прот¤гом року до орган≥в державноњ податковоњ служби податкових декларац≥й, документ≥в бухгалтерськоњ зв≥тност≥ зг≥дно з законодавством.
—касуванн¤ державноњ реЇстрац≥њ п≥дприЇмства припин¤Ї п≥дприЇмницьку д≥¤льн≥сть ≥ Ї юридичною п≥дставою дл¤ його л≥кв≥дац≥њ ¤к господарюючого правового суб'Їкта. —татусу юридичноњ особи п≥дприЇмство позбавл¤Їтьс¤ п≥сл¤ зд≥йсненн¤ вс≥х заход≥в щодо л≥кв≥дац≥њ його ¤к суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥.

ѕрипиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства - одне з юридичних пон¤ть господарського права. ÷е специф≥чна правова робота. ƒо зм≥сту пон¤тт¤ "припиненн¤" вход¤ть юридичн≥ п≥дстави ("умови"), акти та процесуально-правов≥ д≥њ щодо припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства ¤к суб'Їкта права. ÷≥ п≥дстави, акти та д≥њ передбачен≥ законодавством про п≥дприЇмства. «агальн≥ п≥дстави припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмств ус≥х вид≥в визначен≥ «аконом ”крањни "ѕро п≥дприЇмництво" (ст. 11). «агальний процесуальний (процедурний) пор¤док ≥ форми припиненн¤ регулюЇ «акон ”крањни "ѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥" (статт≥ 34-36). ” раз≥ банкрутства п≥дприЇмства правов≥дносини припиненн¤ регулюютьс¤ «аконом ”крањни "ѕро в≥дновленн¤ платоспроможност≥ боржника або визнанн¤ його банкрутом" в≥д 14 травн¤ 1992 р. (в редакц≥њ в≥д 30 червн¤ 1999 p.), ¤кий теж поширюЇтьс¤ на п≥дприЇмства вс≥х вид≥в.

12

Ќазва: ”становч≥ документи п≥дприЇмства
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (1812 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.211 seconds
Хостинг от uCoz