Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > ÷≥на та њњ особливост≥


÷≥на та њњ особливост≥

—тор≥нка: 1/3

ѕлан

1 ¬ступ..................................................................................................3

2 ÷≥ноутворенн¤ на р≥зних типах ринку.ѕроцедура установленн¤ ф≥рмою вих≥дноњ ц≥ни на товар....................................................ЕЕЕЕ....Е............4

2.1 „иста конкуренц≥¤......................................................................5

2.2 ћонопол≥стична конкуренц≥¤....................................................6

2.3 ќл≥гопол≥стична конкуренц≥¤....................................................5

2.4 „иста монопол≥¤..........................................................................7

3. ћетоди розрахунку вих≥дноњ ц≥ни..................................................7

3.1 ѕостановка задач ц≥ноутворенн¤................................................8

3.2 «абезпеченн¤ виживанн¤ .............................................................8

3.3 ћаксим≥зац≥¤ поточних прибутк≥в..............................................9

4. «авоюванн¤ л≥дерства.......................................................................9

4.1 ћетоди оц≥нки кривих попиту...................................................9

4.2 ќбс¤г попиту в коробках............................................................9

4.3 ќц≥нка витрат...............................................................................10

4.4 ¬иди витрат..................................................................................10

4.5 јн≥л≥з ц≥н ≥ товар≥в конкурент≥в..................................................11

5 ¬иб≥р методу ц≥ноутворенн¤..............................................................11

5.1 ”становленн¤ ц≥ни на основ≥ р≥вн¤ поточних ц≥н................12

5.2 ”становленн¤ ц≥ни на основ≥ закритих торг≥в ...........................13

6 ¬исновки..............................................................................................14

7 —писок використаних джерел............................................................16

1 як установлюють ц≥ни? ≤сторично склалос¤, що ц≥ни встановлювали покупц≥ ≥ продавц≥ в ход≥ переговор≥в один з одним. ѕродавц≥ звичайно запитували ц≥ну вище т≥Їњ, що спод≥валис¤ одержати, а покупц≥ - нижче т≥Їњ, що розраховували заплатити. ѕоторгувавши, вони зрештою сходилис¤ на взаЇмоприйн¤т≥й ц≥н≥.

”становленн¤ Їдиноњ ц≥ни дл¤ вс≥х покупц≥в - ≥де¤ пор≥вн¤но нова. ѕоширенн¤ вона одержала т≥льки з виникненн¤м наприк≥нц≥ XIX в. великих п≥дприЇмств роздр≥бноњ торг≥вл≥.

≤сторично ц≥на завжди була основним фактором, що визначала виб≥р покупц¤. ÷е положенн¤ дотепер справедливо в б≥дних крањнах серед незаможних груп населенн¤ стосовно до продукт≥в типу товар≥в широкого вжитку. ќднак в останн≥ дес¤тил≥тт¤ на куп≥вельному вибор≥ в≥дносно сильн≥ше стали позначатис¤ нец≥нов≥ фактори, так≥, ¤к стимулюванн¤ збуту, орган≥зац≥¤ розпод≥лу товару ≥ послуг дл¤ кл≥Їнт≥в.

‘≥рми п≥дход¤ть до проблемам ц≥ноутворенн¤ по-р≥зному. ” др≥бних - ц≥ни часто установлюютьс¤ вищим кер≥вництвом. ” великих компан≥¤х проблемами ц≥ноутворенн¤ звичайно займаютьс¤ керуюч≥ в≥дд≥лень ≥ керуюч≥ по товарних асортиментах. јле ≥ тут вище кер≥вництво визначаЇ загальн≥ установки ≥ мети пол≥тики ц≥н ≥ нер≥дко затверджуЇ ц≥ни, запропонован≥ кер≥вниками нижн≥х ешелон≥в.

—еред них, ≥ т≥, вплив ¤ких також позначаЇтьс¤ на пол≥тику ц≥н, що керують службою збуту, зав≥дувач≥ виробництвом, що керують службою ф≥нанс≥в, бухгалтери.

ѕроцедура установленн¤ ф≥рмою вих≥дноњ ц≥ни на товар. ≤снуЇ ш≥сть етап≥в ц≥Їњ процедури: постановц≥ задач ц≥ноутворенн¤, визначенн¤ попиту, оц≥нки витрат, анал≥зу ц≥н конкурент≥в, вибору методу ц≥ноутворенн¤ ≥ встановленн¤ остаточноњ ц≥ни. ћи розгл¤немо конкретн≥ методики ц≥ноутворенн¤, за допомогою ¤ких в≥дбуваЇтьс¤ пристосуванн¤ вих≥дноњ ц≥ни до важливих фактор≥в навколишнього оточенн¤. —еред цих методик - установленн¤ ц≥ни по географ≥чному принципу, установленн¤ ц≥н з≥ знижками, установленн¤ ц≥н ≥ стимулюванн¤ збуту, установленн¤ дискрим≥нац≥йних ц≥н, установленн¤ ц≥н на товари-новинки, ц≥ноутворенн¤ в рамках товарноњ номенклатури. ќдночасно ми розгл¤немо проблеми зниженн¤ ц≥н ≥ в≥дпов≥дних реакц≥й ф≥рми на зм≥ну ц≥н конкурентами.

2 ÷≥ноутворенн¤ на р≥зних типах ринк≥в

ѕерш н≥ж приступити до розгл¤ду методик ц≥ноутворенн¤, необх≥дно усв≥домити, що ц≥нова пол≥тика продавц¤ залежить типу ринку. ≈коном≥сти вид≥л¤ють чотири типи ринк≥в, кожен ¤ких ставить своњ проблеми в област≥ ц≥ноутворенн¤. ќпис ринк≥в ¤ надав трохи нижче.

2.1 „иста конкуренц≥¤

–инок чистоњ конкуренц≥њ складаЇтьс¤ з безл≥ч≥ продавц≥в ≥ покупц≥в ¤кого-небудь схожого товарного продукту, наприклад м≥д≥, ц≥нних папер≥в. ∆оден окремий чи покупець чи продавець не робить великого впливу на р≥вень поточних н≥чних ц≥н товару. ѕродавець не в змоз≥ запросити ц≥ну вище ринковоњ, оск≥льки покупц≥ можуть в≥льно придбати необх≥дну њм к≥льк≥сть товару по ц≥й ринков≥й ц≥н≥. Ќе будуть продавц≥ запитувати ≥ ц≥ну нижче ринковоњ, оск≥льки можуть продати усе, що потр≥бно, за ≥снуючою ринковою ц≥ною. ѕродавц≥ на цих ринках не витрачають багато часу на розробку стратег≥њ маркетингу, тому що доти, поки ринок залишаЇтьс¤ ринком чистоњ конкуренц≥њ, роль маркетингових досл≥джень, д≥¤льна по розробц≥ товару, пол≥тики ц≥н, реклами, стимулюванн¤ збуту й ≥нших заход≥в м≥н≥мальна.

2.2 ћонопол≥стична конкуренц≥¤

–инок монопол≥стичноњ конкуренц≥њ складаЇтьс¤ з безл≥ч≥ покупц≥в ≥ продавц≥в, що робить угоди не по Їдин≥й ринков≥й ц≥н≥, а в широкому д≥апазон≥ ц≥н. Ќа¤вн≥сть д≥апазону ц≥н волод≥Ї здатн≥стю продавц≥в запропонувати покупц¤м р≥зн≥ вар≥анти товар≥в. –еальн≥ вироби можуть в≥др≥зн¤тис¤ друг в≥д друга ¤к≥стю, властивост¤ми, зовн≥шн≥м оформленн¤м. –озходженн¤ можуть пол¤гати й у супутн≥х товарам послугах. ѕокупц≥ бачать р≥зницю в пропозиц≥¤х ≥ готов≥ платити за товари по-р≥зному. ўоб вид≥литис¤ чимось, кр≥м ц≥ни, продавц≥ прагнуть розробити р≥зн≥ пропозиц≥њ дл¤ р≥зних споживчих сегмент≥в ≥ широко користаютьс¤ практикою присвоЇнн¤ товарам марочних назв, рекламою ≥ методами особистого продажу. ” зв'¤зку з на¤вн≥стю великого числа конкурент≥в стратег≥њ њхнього маркетингу робл¤ть на кожну окрему ф≥рму менше впливу, чим в умовах ол≥гопол≥стичного ринку.

2.3 ќл≥гопол≥стична конкуренц≥¤

ќл≥гопол≥стичний ринок складаЇтьс¤ з невеликого числа продавц≥в, дуже чуттЇвих до пол≥тики ц≥ноутворенн¤ ≥ маркетингових стратег≥й один одного. “овари можуть бути схожими (сталь, алюм≥н≥й), а можуть бути ≥ несхожими (автомоб≥л≥, комп'ютери). Ќевелика к≥льк≥сть продавц≥в вважаЇ, що новим претендентам важко проникнути на цей ринок.  ожен продавець чуйно реагуЇ на стратег≥ю ≥ д≥њ конкурент≥в. якщо ¤кась сталеливарна компан≥¤ знизить своњ ц≥ни на 10%, покупц≥ швидко переключатьс¤ на цього постачальника. ≤ншим виробникам стали доведетьс¤ реагувати або теж зниженн¤м ц≥н, або пропозиц≥Їю б≥льшого чи числа обс¤гу послуг. ќл≥гопол≥ст н≥коли не випробуЇ впевненост≥, що може домогтис¤ ¤когось довгострокового результату за рахунок зниженн¤ ц≥н. « ≥ншого боку, ¤кщо ол≥гопол≥ст п≥двищить ц≥ни, конкуренти можуть не п≥ти його прикладу. ≤ тод≥ йому доведетьс¤ або повертатис¤ до колишн≥х ц≥н, або ризикувати втратою кл≥Їнтури на користь конкурент≥в.

2.4 „иста монопол≥¤

ѕри чист≥й монопол≥њ на ринку всього один продавець. ÷е може бути державна орган≥зац≥¤ (наприклад, ѕоштове в≥домство —Ўј), приватна регульована монопол≥¤ (наприклад, Ђ он-Ёд≥сонї) чи приватна нерегульована монопол≥¤ (наприклад, Ђƒюпонї у пер≥од виходу на ринок з нейлоном). ” кожн≥м окремому випадку ц≥ноутворенн¤ складаЇтьс¤ по-р≥зному. ƒержавна монопол≥¤ може за допомогою пол≥тики ц≥н пересл≥дувати дос¤гненн¤ самих р≥зних ц≥лей. ¬она може установити ц≥ну нижче соб≥вартост≥, ¤кщо товар маЇ важливе значенн¤ дл¤ покупц≥в, що не в змоз≥ здобувати його за повну варт≥сть. ÷≥на може бути призначена з розрахунком на покритт¤ чи витрат одержанн¤ доход≥в. ј може бути ≥ так, що ц≥на призначаЇтьс¤ дуже високоњ дл¤ вс≥л¤кого скороченн¤ споживанн¤. ” випадку регульованоњ монопол≥њ держава дозвол¤Ї компан≥њ всьановлювати розц≥нки, що забезпечують одержанн¤ Ђсправедливоњ норми прибуткуї, що дасть орган≥зац≥њ можлив≥сть п≥дтримувати виробництво, а при необх≥дност≥ ≥ розширювати його. ≤ навпаки, у випадку нерегульованоњ монопол≥њ ф≥рма сама в≥льна встановлювати будь-¤ку ц≥ну, що т≥льки витримаЇ ринок. ‘≥рми не завжди запитують максимально можливу ц≥ну. ќтут ≥ острах уведенн¤ державного регулюванн¤, ≥ небажанн¤ залучати конкурент≥в, ≥ прагненн¤ швидше проникнути - завд¤ки невисоким ц≥нам - на всю глибину ринку.

“аким чином, можливост≥ ≥ проблеми пол≥тики ц≥н м≥н¤ютьс¤ в залежност≥ в≥д типу ринку. «а вин¤тком випадк≥в роботи на ринках чистоњ конкуренц≥њ, ф≥рмам необх≥дно мати упор¤дковану методику установленн¤ вих≥дноњ ц≥ни на своњ товари. Ќа малюнку представлена методика розрахунку ц≥н, що складаЇ ≥з шести етап≥в.

3 ћетодика розрахунку вих≥дноњ ц≥ни

ѕостановка задач ц≥ноутворенн¤

¬изначенн¤ попиту

ќц≥нка витрат

јнал≥з ц≥н ≥ товар≥в конкурент≥в

¬иб≥р метод≥в ц≥ноутворенн¤

¬становленн¤ остаточноњ ц≥ни

Ќазва: ÷≥на та њњ особливост≥
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (2558 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.164 seconds
Хостинг от uCoz