Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > як≥сть ≥ конкурентоспроможн≥сть продукц≥њ


як≥сть ≥ конкурентоспроможн≥сть продукц≥њ

—тор≥нка: 1/2

ѕон¤тт¤ ≥ показники ¤кост≥ продукц≥њ, методи оц≥нки ¤кост≥.

«абезпеченн¤ ¤кост≥ продукц≥њ.

1. —туп≥нь задоволенн¤ ринку визначають не розм≥рами виробленоњ, а обс¤гами фактично реал≥зованоњ (проданоњ) продукц≥њ за умови њњ ¤кост≥ ≥ конкурентоспроможност≥. ѕлановий (оч≥куваний) показник реал≥зованоњ продукц≥њ визначають з обс¤гу товарноњ продукц≥њ на певний р≥к, з урахуванн¤м зм≥ни залишк≥в, не реал≥зованих на його початок ≥ к≥нець.

як≥сть - це економ≥чна категор≥¤, ¤ка в≥дображаЇ сукупн≥сть властивостей продукц≥њ (техн≥чних, технолог≥чних, економ≥чних, еколог≥чних тощо), що зумовлюють ступ≥нь њњ здатност≥ задовольн¤ти потреби споживач≥в в≥дпов≥дно до свого призначенн¤.

–≥вень ¤кост≥ - це к≥льк≥сна характеристика м≥ри придатност≥ того чи ≥ншого виду продукц≥њ дл¤ задоволенн¤ конкретного попиту на нењ у пор≥вн¤нн≥ з в≥дпов≥дними базовими показниками за ф≥ксованих умов споживанн¤. ќц≥нка ¤кост≥ продукц≥њ передбачаЇ визначенн¤ абсолютного, в≥дносного, перспективного й оптимального њњ р≥вн¤. јбсолютний р≥вень визначають з допомогою обчисленн¤ показник≥в без њх пор≥вн¤нн¤ з в≥дпов≥дними показниками аналог≥чних вироб≥в. ¬≥дносний р≥вень визначають, пор≥внюючи показники ¤кост≥ з кращими аналогами в≥тчизн¤них та заруб≥жних зразк≥в. Ќ“ѕ

вимагаЇ враховувати тенденц≥ю п≥двищенн¤ ¤кост≥, тобто оц≥нку њњ перспективного р≥вн¤ - перспективних ≥ пр≥оритетних напр¤мк≥в та темп≥в розвитку науки ≥ техн≥ки. «а новими видами продукц≥њ доц≥льно визначати оптимальний р≥вень ¤кост≥, тобто такий, за ¤кого загальна величина сусп≥льних витрат, витрат на виробництво ≥ використанн¤ (експлуатац≥ю) повинна бути достатньою ≥ м≥н≥мальною в певних умовах попиту.

ўоб визначити р≥вень ¤кост≥, застосовують показники ¤кост≥ продукц≥њ:

ѕоказники ¤кост≥

ƒиференц≥йован≥ «агальн≥


(оц≥нюють ¤к≥сть

сукупноњ продукц≥њ п-ва)

ќдиничн≥  омплексн≥

(характеризують (в≥дображають

будь-¤ку одну дек≥лька влас-

властив≥сть тивостей про-

продукц≥њ) дукц≥њ одночасно)

¬ажливе значенн¤ дл¤ оц≥нки р≥вн¤ ¤кост≥ мають одиничн≥ показники, ¤к≥ умовно можна обТЇднати у:

показники призначенн¤ (техн≥ко-економ≥чн≥), ¤к≥ характеризують корисну роботу (виконувану функц≥ю). —юди належать потужн≥сть, продуктивн≥сть, м≥цн≥сть, вм≥ст корисних речовин, калор≥йн≥стьЕ

показники над≥йност≥, довгов≥чност≥ ≥ безпеки, ¤к≥ в≥докремлюють ступ≥нь забезпеченн¤ довготривалост≥ використанн¤ ≥ безпечних умов прац≥ та життЇд≥¤льност≥ людини: безв≥дмовн≥сть роботи, можливий терм≥н використанн¤, техн≥чний ресурс, терм≥н безавар≥йноњ роботи, граничний терм≥н збер≥ганн¤... Ќад≥йн≥сть Ц це властив≥сть виробу виконувати своњ функц≥њ. Ѕезв≥дмовн≥сть Ц це властив≥сть виробу збер≥гати здатн≥сть до роботи на прот¤з≥ певного терм≥ну використанн¤. –емонтна здатн≥сть виробу Ц це здатн≥сть до в≥дновленн¤ експлуатац≥йних властивостей. ƒовгов≥чн≥сть Ц це властив≥сть виробу довго (з можливими перервами на ремонт) збер≥гати здатн≥сть до роботи.

показники технолог≥чност≥ характеризують властив≥сть виробу щодо ефективност≥ конструктивно-технолог≥чних р≥шень: трудоЇмк≥сть, матер≥алом≥стк≥сть, енергоЇмн≥сть. “обто ц≥ показники характеризують розпод≥л матер≥ал≥в, засоб≥в прац≥ ≥ витрат часу на технолог≥чну п≥дготовку виготовленн¤ ≥ експлуатац≥њ продукц≥њ.

показники стандартизац≥њ ≥ ун≥ф≥кац≥њ характеризують насичен≥сть продукц≥њ стандартними, ун≥ф≥кованими ≥ запозиченими елементами.

еколог≥чн≥ показники характеризують ступ≥нь шк≥дливого впливу на здоровТ¤ людини ≥ навколишнЇ середовище: токсичн≥сть вироб≥в, вм≥ст шк≥дливих речовин, обс¤г шк≥дливих викид≥в у довк≥лл¤ за одиницю часуЕ

економ≥чн≥ показники в≥дображають ступ≥нь економ≥чноњ вигоди в-ва ≥ придбанн¤ споживачем: ц≥на одиниц≥ виробу, прибуток з одиниц≥ виробу, р≥вень експлуатац≥йних витратЕ

ергоном≥чн≥ показники окреслюють в≥дпов≥дн≥сть техн≥ко-експлуатац≥йних параметр≥в виробу антропометричним, ф≥з≥олог≥чним ≥ психолог≥чним вимогам прац≥вника (споживача): ступ≥нь легкост≥ керуванн¤, можлив≥сть одночасного охопленн¤ контрольованих експлуатац≥йних показник≥в, величина шуму, в≥брац≥њЕ

естетичн≥ показники визначають естетичн≥ властивост≥ (дизайн) виробу: виразн≥сть ≥ ориг≥нальн≥сть форми, кольорове оформленн¤, ступ≥нь естетичност≥ тари (упаковки)...

патентно-правов≥ показники в≥дображають ступ≥нь використанн¤ винаход≥в при проектуванн≥ вироб≥в: коеф≥ц≥Їнт патентного захисту, коеф≥ц≥Їнт патентноњ чистоти.

ƒл¤ визначенн¤ загального р≥вн¤ ¤кост≥ ус≥Їњ сукупност≥ продукц≥њ п≥дприЇмства застосовують систему загальних показник≥в, ќсновними Ї:

„астка принципово нових (прогресивних) вироб≥в у загальному њх обс¤з≥.

 оеф≥ц≥Їнт оновленн¤ асортименту продукц≥њ.

„астка продукц≥њ, що виготовл¤Їтьс¤, на ¤ку одержано сертиф≥кати.

„астка продукц≥њ дл¤ експорту в загальному њх обс¤з≥ на п≥дприЇмств≥.

„астка виробничого браку.

¬≥дносний обс¤г сезонних товар≥в, реал≥зованих за зниженими ц≥нами.

 ≥льк≥сть одержаних рекламац≥й на продукц≥ю за в≥дпов≥дний пром≥жок часу.

ƒл¤ визначенн¤ р≥вн¤ ¤кост≥ нових вироб≥в використовуЇтьс¤ р¤д метод≥в: вим≥рювальний (об'Їктивний), органолептичний, диференц≥йований, комплексний. ќб'Їктивний метод означаЇ оц≥нку р≥вн¤ ¤кост≥ продукц≥њ за допомогою стендових випробувань та вим≥рювань з використанн¤м прилад≥в, лабораторного анал≥зу. ÷ей метод застосовуЇтьс¤ дл¤ вим≥рюванн¤ абсолютного р≥вн¤ ¤кост≥ засоб≥в виробництва та де¤ких властивостей споживчих товар≥в. ќрганолептичний метод ірунтуЇтьс¤ на сприйманн≥ ¤кост≥ продукц≥њ органами чутт≥в людини без застосуванн¤ техн≥чних вим≥рювальних та реЇстрац≥йних засоб≥в. ѕри цьому метод≥ залучають експерт≥в ≥ застосовують бальну систему оц≥нки показник≥в ¤кост≥. ƒиференц≥йований метод передбачаЇ пор≥вн¤нн¤ одиничних вироб≥в з в≥дпов≥дними показниками вироб≥в-еталон≥в або з базовими показниками стандарт≥в (техн≥чних умов).  омплексний метод пол¤гаЇ у визначенн≥ узагальнюючого показника р≥вн¤ ¤кост≥ оц≥нюваного виробу. ѕереважно це ≥нтегральний показник, ¤кий обчислюЇтьс¤ шл¤хом з≥ставленн¤ корисного ефекту в≥д споживанн¤ (експлуатац≥њ) певного виробу ≥ загальноњ величини витрат на його створенн¤ ≥ використанн¤. „асто застосовують середньозважену арифметичну оц≥нку.

ѕ≥двищенн¤ ¤кост≥ продукц≥њ позитивно впливаЇ на результати д≥¤льност≥ п≥дприЇмства.

—учасн≥ умови господарюванн¤ вимагають в≥д кожного п≥дприЇмства запровадженн¤ ≥ дотриманн¤ належного (д≥йового) комплексного механ≥зму управл≥нн¤ ¤к≥стю продукц≥њ. ¬изначальними елементами цього специф≥чного менеджменту, що справл¤Ї найб≥льш ≥стотний вплив на процес виробництва ≥ постачанн¤ на ринок конкурентоспроможноњ продукц≥њ, Ї:

стандартизац≥¤ ≥ сертиф≥кац≥¤ вироб≥в;

стандартизац≥¤ ≥ сертиф≥кац≥¤ внутр≥шн≥х систем ¤кост≥;

державний нагл¤д за додержанн¤м стандарт≥в, норм ≥ правил та в≥дпов≥дальност≥ за њх порушенн¤;

внутр≥шньовиробничий техн≥чний контроль ¤кост≥.

2. ѕ≥д стандартизац≥Їю розум≥ють визначенн¤ ≥ застосуванн¤ Їдиних правил з метою упор¤дкуванн¤ д≥¤льност≥ у певн≥й галуз≥. –езультати стандартизац≥њ в≥дображаютьс¤ у спец≥альн≥й нормативно-техн≥чн≥й документац≥њ. ќсновними њњ видами Ї стандарти ≥ техн≥чн≥ умови-документи, що м≥ст¤ть обов'¤зков≥ дл¤ виробник≥в норми ¤кост≥ виробу ≥ засоби њх дос¤гненн¤ (наб≥р показник≥в ¤кост≥, р≥вень кожного з них, методи ≥ засоби вим≥рюванн¤, засоби випробувань, маркуванн¤, упаковки, транспортуванн¤ ≥ збер≥ганн¤ продукц≥њ).

≤снують певн≥ категор≥њ стандарт≥в, ¤к≥ в≥др≥зн¤ютьс¤ об'Їктом розповсюдженн¤ вимог:

1. ћ≥жнародн≥ стандарти ISќ сер≥њ 9000.

2. ƒержавн≥ стандарти ”крањни.

3. √алузев≥ стандарти.

4. —тандарти науково-техн≥чних та ≥нженерних товариств.

5. “ехн≥чн≥ умови.

6. —тандарти п≥дприЇмств.

ћ≥жнародн≥ стандарти, ¤к≥ розробл¤ютьс¤ ћ≥жнародною орган≥зац≥Їю стандартизац≥њ - ISќ, ¤вл¤ють собою настанови з управл≥нн¤ ¤к≥стю та загальн≥ вимоги щодо забезпеченн¤ ¤кост≥, вибору ≥ побудови елемент≥в систем ¤кост≥,

ƒержавн≥ стандарти ”крањни встановлюютьс¤ на:

1. ¬ироби загальномашинобуд≥вного застосуванн¤.

2. ѕродукц≥ю м≥жгалузевого призначенн¤.

3. ѕродукц≥ю дл¤ населенн¤ i народного господарства.

4. ќрган≥зац≥йно-методичн≥ та загально-техн≥чн≥ об'Їкти.

5. ≈лементи народногосподарських об'Їкт≥в державного значенн¤.

6. ћетоди випробувань.

¬они м≥ст¤ть обов'¤зков≥ ≥ рекомендован≥ вимоги.

√алузев≥ стандарти розробл¤ють на ту продукц≥ю, на ¤ку в≥дсутн≥ державн≥ стандарти ”крањни, або у випадку необх≥дност≥ установленн¤ вимог, що доповнюють чи перевищують останн≥ в державних стандартах.

—тандарти науково-техн≥чних та ≥нженерних товариств розробл¤ють на випадок потреби розповсюдженн¤ результат≥в фундаментальних ≥ прикладних досл≥джень, одержаних в окремих галуз¤х чи сферах профес≥йних ≥нтерес≥в.

12

Ќазва: як≥сть ≥ конкурентоспроможн≥сть продукц≥њ
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (3176 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.139 seconds
Хостинг от uCoz