Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥чн≥ теми > ≈коном≥чна ситуац≥¤ в ”крањн≥


Ќауково-техн≥чна д≥¤льн≥сть загальнодержавного значенн¤ зд≥й≠снюЇтьс¤ за рахунок бюджету та державних позабюджетних фонд≥в. ƒл¤ ф≥нансуванн¤ та матер≥ально-техн≥чноњ п≥дтримки заход≥в щодо забез≠печенн¤ розвитку ≥ використанн¤ дос¤гнень науки ≥ техн≥ки в ”крањн≥ створюЇтьс¤ ƒержавний ≥нновац≥йний фонд. ≤нш≥ види науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥ реал≥зуютьс¤ за рахунок власних та залучених кошт≥в дл¤ ≥нновац≥йноњ д≥¤льност≥ вс≥х суб'Їкт≥в науково-техн≥чноњ сфе≠ри. ƒержава створюЇ п≥льгов≥ умови ф≥нансуванн¤ за рахунок цих кошт≥в, визначаЇ обс¤г кредитних ресурс≥в дл¤ забезпеченн¤ науковоњ ≥нновац≥йноњ д≥¤льност≥ та пор¤док наданн¤ п≥льг по кредитах.

ѕр¤ме державне регулюванн¤ розвитку науки та техн≥ки

ƒержавне регулюванн¤ науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥ включаЇ пр¤≠ме державне регулюванн¤ розвитку науково-техн≥чноњ сфери ≥ державне регулюванн¤ умов науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥. ѕр¤ме державне регу≠люванн¤ зд≥йснюють за допомогою таких форм ≥ метод≥в, ¤к: визначенн¤ державних пр≥оритет≥в розвитку наукит ≥ техн≥ки, формуванн¤ ≥ ре≠ал≥зац≥¤ нац≥ональних, державних та м≥ждержавних науково-техн≥чних програм, формуванн¤ ≥ розм≥щенн¤ державного замовленн¤ (державного контракту) у науково-техн≥чн≥й сфер≥, бюджетне ф≥нансуванн¤ певних вид≥в науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥, проведенн¤ державноњ науково-техн≥чноњ експертизи, створенн¤ системи науково-техн≥чноњ ≥нформац≥њ, проведенн¤ патентно-л≥ценз≥йноњ д≥¤льност≥, проведенн¤ метролог≥њ, стандартизац≥њ та сертиф≥кац≥њ продукц≥њ у науково-техн≥чн≥й сфер≥, фор≠муванн¤ та заохоченн¤ науково-техн≥чних кадр≥в. ‘ункц≥ю визначенн¤ пр≥оритетних напр¤м≥в розвитку науки ≥ техн≥ки зд≥йснюЇ ¬ерховна –ада ”крањни за поданн¤м ”р¤ду ”крањни. ќсновою дл¤ визначенн¤ державних пр≥оритет≥в розвитку науки ≥ техн≥ки Ї комплексний прогрес соц≥ально-економ≥чного та науково-техн≥чного розвитку ”крањни з обов'¤зковим анал≥зом його вар≥ант≥в. ќстанн≥й грунтуЇтьс¤ на систем≥ часткових науково-техн≥чних про≠гноз≥в, ¤к≥ розроблЋютьс¤ на вс≥х р≥вн¤х управл≥нн¤ народним господар≠ством ≥ вс≥х стад≥¤х науково-техн≥чного прогресу.

–озвиток науково-техн≥чного прогресу передбачаЇ так≥ ш≥сть посл≥довних стад≥й: фундаментальн≥ досл≥дженн¤, прикладн≥ досл≥дженн¤, розробки (конструкторськ≥, технолог≥чн≥, проектн≥, ор≠ган≥зац≥йн≥), п≥дготовка виробництва, сер≥йне биробництво й експлуа≠тац≥ю.

ќб'Їктами прогноз≥в при прогнозуванн≥ розвитку фундаменталь≠них досл≥джень Ї напр¤ми досл≥джень, оч≥куван≥ результати, можлив≥ науков≥ та економ≥чн≥ ефекти, поточн≥ витрати ≥ кап≥тальн≥ вкладенн¤. ќб'Їктами прогноз≥в розвитку прикладних досл≥джень Ї виб≥р ≥ обгрун≠туванн¤ найважлив≥ших наукових проблем, ¤к≥ забезпечують мож≠лив≥сть прискоренн¤ науково-техн≥чного прогресу з метою економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку крањни, визначенн¤ народногосподарських потреб в р≥зних видах продукц≥њ, визначенн¤ њњ типорозм≥р≥в, зниженн¤ ма≠тер≥але- та енергом≥сткост≥.

ѕрогнозуванн¤ фундаментальних та прикладних досл≥джень зд≥йснюють за допомогою системного анал≥зу ≥ синтезу, метод≥в експер≠тних оц≥нок, сценар≥њв, побудови "дерева ц≥лей", морфолог≥чного анал≥зу. ÷е дозвол¤Ї провести структуризац≥ю проблем, знайти доц≥льну ѕосл≥довн≥сть р≥шень, отримати вар≥анти к≥льк≥сних оц≥нок, вибрати най≠кращ≥ напр¤ми досл≥жень.

ѕрогнозуванн¤ розробок зд≥йснюЇтьс¤ головними ≥нститутами м≥н≥стерств ≥ в≥домств разом з ≥нститутами јкадем≥њ наук ”крањни. √о≠ловне завданн¤ цих прогноз≥в пол¤гаЇ у вибор≥ найперспективн≥ших розробок, ¤к≥ суттЇво впливають на зростанн¤ продуктивност≥ прац≥, скороченн¤ витрат матер≥ал≥в на одиницю продукц≥њ, рац≥ональне вико≠ристанн¤ природних ресурс≥в. ѕри прогнозуванн≥ на стад≥њ розробок застосовуютьс¤ методи визначенн¤ потреб, комб≥нац≥њ метод≥в екстрапо≠л¤ц≥њ та метод≥в експертних оц≥нок.

ѕри прогнозуванн≥ п≥дготовки виробництва прогнозом охоп≠люЇтьс¤ п≥дготовка д≥ючих п≥дприЇмств до випуску новоњ техн≥ки, буд≥вництво п≥дприЇмств дл¤ випуску нових засоб≥в ≥ предмет≥в прац≥.

ѕри прогнозуванн≥ стад≥њ експлуатац≥њ об'Їктом прогнозуванн¤ виступаЇ нова техн≥ка, ¤ка надходить у виробництво ≥ в особисте споживанн¤, експлуатац≥¤ розв≥даних запас≥в нафти, газу та ≥нших ре≠сурс≥в. ” прогнозуванн≥ на стад≥¤х п≥дготовки виробництва, сер≥йного виробництва й експлуатац≥њ застосовують методи експертних оц≥нок, екстрапол¤ц≥њ, факторного анал≥зу, ≥м≥тац≥йн≥ методи, систему укрупне≠них балансових розрахунк≥в.

«а кожним пр≥оритетним напр¤мом розвитку науки ≥ техн≥ки виз≠начаютьс¤ державн≥ органи та науков≥ орган≥зац≥њ, ¤к≥ розробл¤ють кон≠цепц≥ю в≥дпов≥дного напр¤му розвитку науки ≥ техн≥ки з визначенн¤м ц≥лей, оч≥куваних економ≥чних ≥ соц≥альних результат≥в, структурних зм≥н у виробництв≥ внасл≥док його реал≥зац≥њ та обірунтовують необх≥дн≥ дл¤ цього витрати.  онцепц≥¤ розгл¤даЇтьс¤ ”р¤дом ”крањни ≥ п≥сл¤ њњ схваленн¤ Ї основою дл¤ формуванн¤ державних науково-техн≥чних програм щодо виконанн¤ наукових досл≥джень, створенн¤ та освоЇнн¤ нових вид≥в техн≥ки ≥ технолог≥њ.

ƒержавн≥ науково-техн≥чн≥ програми Ї основним засобом ре≠ал≥зац≥њ нац≥ональних програм та пр≥оритетних напр¤м≥в розвитку науки ≥ техн≥ки. ¬они формуютьс¤ ≥ реал≥зуютьс¤ на п≥дстав≥ ц≥льових проект≥в ≥ розробок, в≥д≥браних на конкурсних засадах (див. п≥дрозд. 11.2). ѕо кожн≥й з державних науково-техн≥чних програм ”р¤д ”крањни визначаЇ орган управл≥нн¤, в≥дпов≥дальний за розвиток ≥ реал≥зац≥ю програми, призначаЇ кер≥вник≥в програми, надаЇ њм необх≥дн≥ повноваженн¤, зок≠рема право розпор¤джатис¤ ресурсами.

ƒл¤ стимулюванн¤ участ≥ суб'Їкт≥в науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥ в розвитку фундаментальних досл≥джень, у розробц≥ та освоЇнн≥ прин≠ципово нових технолог≥й, науково-техн≥чноњ продукц≥њ, створюваних, ¤к правило, в≥дпов≥дно до науково-техн≥чних програм та за конкурсними проектами державних орган≥в, а також державних фонд≥в, що п≥дтримують науково-техн≥чну д≥¤льн≥сть, вводитьс¤ державне замов≠ленн¤ (контракт) у науково-техн≥чн≥й сфер≥.

ƒержавне замовленн¤ (контракт) у науково-техн≥чн≥й сфер≥, ¤к правило, забезпечуЇтьс¤ ф≥нансуванн¤м та п≥дтримуЇтьс¤ матер≥ально-техн≥чними ресурсами ≥ видаЇтьс¤ виконавц¤м на конкурсних засадах.

ƒержава забезпечуЇ бюджетне ф≥нансуванн¤ фундаментальних досл≥джень ≥ розробок, роб≥т, що виконують у рамках пр≥оритетних напр¤м≥в розвитку науки ≥ техн≥ки, прикладних науково-техн≥чних роз≠робок, результати ¤ких мають загальнодержавне значенн¤, роб≥т, пов'¤заних з науково-техн≥чним сп≥вроб≥тництвом на основ≥ м≥ждержав≠них угод.

” склад≥ ≥ндикативного державного плану економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни розроблюютьс¤ показники: обс¤г≥в ф≥нансуванн¤ науково-досл≥дних ≥ досл≥дно-конструкторських роб≥т, державних замовлень (контракт≥в) на проведенн¤ фундаментальних та най≠важлив≥ших прикладних досл≥джень, розробленн¤ та освоЇнн¤ нових технолог≥й, показники науково-техн≥чних програм. як ≥нформац≥йн≥ ви≠користовуютьс¤ розрахунков≥ узагальнююч≥ показники ефективност≥ на≠уково-техн≥чного прогресу.

Ќев≥д'Їмним елементом державного регулюванн¤ науково-техн≥чною д≥¤льн≥стю Ї державна науково-техн≥чна експертиза, ¤ка проводитьс¤ з метою забезпеченн¤ науковоњ обгрунтованост≥ структури та зм≥сту пр≥оритетних напр¤м≥в розвитку науки ≥ техн≥ки, в≥дпов≥дних науково-техн≥чних програм та проект≥в, визначенн¤ соц≥ально-еко≠ном≥чних та еколог≥чних насл≥дк≥в науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥, анал≥зу ефективност≥ використанн¤ науково-техн≥чного потенц≥алу.

ƒержава проводить певну пол≥тику у формуванн≥ та заохоченн≥ науково-техн≥чних кадр≥в ≥, зокрема, забезпечуЇ њх п≥дготовку, спри¤Ї п≥дготовц≥ ≥ переп≥дготовц≥ њњ за межами ”крањни, запроваджуЇ систему атестац≥њ кадр≥в, встановлюЇ обов'¤зковий м≥н≥мум науково-техн≥чних знань дл¤ кожного р≥вн¤ осв≥ти, встановлюЇ державн≥ та ≥менн≥ прем≥њ у галуз≥ науки ≥ техн≥ки.

Ќазва: ≈коном≥чна ситуац≥¤ в ”крањн≥
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-17 (37669 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.073 seconds
Хостинг от uCoz