Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥чн≥ теми > ≤нституц≥йний анал≥з економ≥чного проекту


≤нституц≥йний анал≥з економ≥чного проекту

—тор≥нка: 1/4

ћета, завданн¤ та методи ≥нституц≥йного анал≥зу

≤нституц≥йний анал≥з маЇ на мет≥ дати оц≥нку можливост≥ зд≥йсненн¤ проекту в ≥снуючому пол≥тичному, економ≥чному та правовому пол≥, впливу зовн≥шнього середовиша на процес реал≥зац≥њ проекту, а також здатност≥ орган≥зац≥њ власне реал≥зувати проект.

≤нституц≥йний анал≥з передбачаЇ вир≥шенн¤ таких завдань:

характеристика пол≥тичних та економ≥чних фактор≥в,що впливають на проект;

оц≥нка найважлив≥ших закон≥в та нормативних акт≥в, що безпосередньо повФ¤зан≥ з проектом;

визначенн¤ оптимальноњ форми орган≥зац≥њ виконанн¤ проекту;

виб≥р орган≥зац≥йноњ структури п≥дприЇмства, що створюЇтьс¤ або реорган≥зуЇтьс¤ дл¤ виконанн¤ проекту;

принципи комплектуванн¤ та навчанн¤ персоналу дл¤ виконанн¤ проекту;

оц≥нка слабких ≥ сильних стор≥н орган≥зац≥њ проекту, людських ресурс≥в ф≥рми,квал≥ф≥кац≥њ,управл≥нських та адм≥н≥стративних можливостей вс≥х учасник≥в проекту.

ќсновними методами ≥нституц≥йного анал≥зу Ї наступн≥:

збиранн¤ та опрацюванн¤ опубл≥кованих даних про середовище проекту та можливост≥ орган≥зац≥њ;

бес≥ди ≥з зовн≥шн≥ми експертами та сп≥вроб≥тниками орган≥зац≥њ;

анкетне опитуванн¤ зовн≥шн≥х експерт≥в ≥ сп≥вроб≥тник≥в орган≥зац≥њ.

ћетодика ≥нституц≥йного анал≥зу заснована на розгл¤нутих вище способах вивченн¤ впливу середовища на проект та анал≥зу д≥¤льност≥ орган≥зац≥њ в минулому ≥ план≥в на майбутнЇ. ќпрацюванн¤ даних вимагаЇ знанн¤ метод≥в макроеконом≥ки та статистики, а вм≥нн¤ вести бес≥ду й проводити анкетне опитуванн¤ Ц об≥знан≥сть з методами соц≥олог≥њ та психолог≥њ при цьому анал≥тик завжди повинен мати нормативну модель спри¤тливого середовища ≥ правильноњ орган≥зац≥њ, в≥дхиленн¤ в≥д ¤коњ даЇ йому змогу в≥дхилити проект, прийн¤ти ≥з застереженн¤м про усуненн¤ недол≥к≥в або прийн¤ти беззастережно. якщо анал≥тик виконуЇ роль розробника проекту,в≥н маЇ дотримуватис¤ своЇњ нормативноњ модел≥ ≥ рекомендувати њњ своњм партнерам.

«овн≥шн≥ фактори , що впливають на орган≥зац≥ю проекту.

«овн≥ш≥ фактори Ц це, ¤к правило,неконтрольован≥ сили, що впливають на р≥шенн¤ менеджер≥в та њх д≥њ ≥,врешт≥ Ц решт, на внутр≥шню структуру ≥ процеси в орган≥зац≥њ.ћенеджери мають в≥дпов≥сти на питанн¤, хто ≥ що ≥ззовн≥ впливатиме на усп≥х проекту.

ќсновними зовн≥шн≥ми факторами Ї пол≥тико-правов≥ та економ≥чн≥.

ѕол≥тико-правов≥ фактори

ѕол≥тико-правов≥ фактори Ц це обмеженн¤ в процес≥ прийн¤тт¤ р≥шень, котр≥ Ї результатом правових та управл≥нських рамок, в ¤ких ф≥рма повинна або збираЇтьс¤ зд≥йснити проект.÷≥ рамки накладають на ф≥рму обовФ¤зки захисту споживач≥в ≥ довколишнього середовища, виконанн¤ антимонопольного законодавства, сплати податк≥в, встановленн¤ м≥н≥мального р≥вн¤ зароб≥тноњ плати ≥ т.п.ƒержавн≥ нормативн≥ акти,включно закони ≥ п≥дзаконн≥ адм≥н≥стративн≥ акти, мають обмежувальний характер ≥ в≥дпов≥дно ≥стотно звужують рамки проекту.« ≥ншого боку, нормативн≥ акти можуть спри¤ти реал≥зац≥њ проект≥в у результат≥ п≥льг щодо оподаткуванн¤,державних субсид≥й,дотац≥й,п≥льгових кредит≥в.Ќай¤скрав≥ший приклад Ц проект реконструкц≥њ Ујвко«ј«уФ ≥з залученн¤м ≥нвестиц≥й корейськоњ корпорац≥њ ƒ≈”,стосовно ¤кого було прийн¤то спец≥¤льний закон.

”с≥ пректи розвитку ¤к у державному, так ≥ в приватному секторах зазнають великого впливу ур¤довоњ макроеконом≥чноњ пол≥тики, а також нормативних акт≥в, що уособлюють цю пол≥тику.  р≥м того, на проект також впливають пол≥тичн≥ преференц≥њ б≥льшост≥ парламенту, президенського оточенн¤ та л≥дер≥в пол≥тичних парт≥й. якщо орган≥зац≥њ змушен≥ розтрачувати своњ сили ≥ ресурси на боротьбу з негативним впливом пол≥тичним р≥шень, то вони не спроможутьс¤ ефективно будувати свою роботу на тривалу перспективу..

ѕол≥тичн≥ умови мають велике значенн¤, особливо в довгостроков≥й перспектив≥.«м≥ни курсу пол≥тичного кер≥вництва або нав≥ть зм≥на чиновник≥в на м≥н≥стерському р≥вн≥ можуть ≥стотно вплинути на долю проекту, а також на працездатн≥сть ≥ моральний стан персоналу проекту.

јнал≥з пол≥тичних умов ≥ пол≥тичний прогноз Ї неодм≥нним компонентом ≥нституц≥йного анал≥зу. ѕрот¤гом 19992-1997-х р.в ”крањн≥ в≥дбувалис¤ значн≥ зм≥ни премФЇр- м≥н≥стр≥в, кер≥вник≥в м≥н≥стерств ≥ в≥домств. ѕол≥тика держави небула стаб≥льною. —п≥вв≥дношенн¤ сил у ¬ерховн≥й –вд≥ зм≥нювалос¤. ÷у мало вплив буквально на вс≥ проекти: в≥д великих Ц в галуз≥ машинобудуванн¤ ≥ нафтопереробки, до др≥бних Ц в агропереробц≥ й торг≥вл≥.ƒ≥њ владних структур завжди загрожують п≥дприЇмц¤м збитками.ќстанн≥м часом широкого застосуванн¤ набула теор≥¤ рац≥ональних оч≥кувань, ¤ка даЇ нам змогу в≥дпов≥сти на питанн¤, ¤к п≥дприЇмцев≥ враховувати в своњй д≥¤льност≥ можлив≥ д≥њ державних орган≥в у галуз≥ оподаткуванн¤, ф≥нансовоњ пол≥тики, регулюванн¤ ≥ т.п.

јнал≥з правових фактор≥в у рамках ≥нституц≥йного анал≥зу в≥д≥граЇ важливу роль.«нанн¤ правового середовища ≥ вм≥нн¤ до нього пристосуватис¤ даЇ змогу уникнути зайвих витрат.–озробник проекту повинен завжди стежити за зм≥нами правового середовища ≥ нав≥ть ум≥ти прогнозувати ц≥ зм≥ни.ќсновними компонентами правового ≥нвестиц≥йногосередовища Ї режим ≥нвестуванн¤,податкове оточенн¤, валютний режим та режим зовн≥шньоњ торг≥вл≥.ѕравове середовище в ”крањн≥ досить м≥нливе ≥ потребуЇ спец≥ального вивченн¤ перед розробкою проекту.

≈коном≥чн≥ фактори

„исло ≥нституц≥йних проблем р≥зко зростаЇ,¤кщо пол≥тика ур¤ду серйозно зм≥нюЇ економ≥чн≥ умови зд≥йсненн¤ проекту.Ќеобгрунтований курс обм≥ну валют або торговельноњ пол≥тики може не т≥льки вплинути на ф≥нансов≥ доходи, а й здати спричинитис¤ до неефективного в≥двол≥канн¤ сил, скаж≥мо, на подоланн≥ бюрократичних перепон в експортно Ц ≥мпортних операц≥¤х.ƒержавна пол≥тика ц≥н або податкова пол≥тика при неправильному тлумаченн≥ ринкових сигнал≥в може ввести менеджер≥в в оману.

ќсобливо наочним Ї вплив державноњ ц≥новоњ та бюджетноњ пол≥тики на економ≥чну ≥ ф≥нансову д≥¤льн≥сть у рамках проекту.¬одночас цей вплив в≥двертаЇ увагу в≥д функц≥й розвитку нових ≥нститут≥в ≥ п≥дриваЇ стимули, моральний стан ≥ можливост≥ менеджменту в самих орган≥зац≥йних структурах.ќц≥нка д≥¤льност≥ менеджер≥в у сп≥вроб≥тник≥в проекту обмежуЇтьс¤, оск≥льки вину за незадов≥льну роботу орган≥зац≥њ завжди можна покласти на економ≥чну ситуац≥ю,¤ка заважаЇ орган≥зац≥њ виконати завданн¤, що сто¤ть перед нею.

≈коном≥чне середовище проекту характеризуЇтьс¤ такими основними компонентами:

а).структура внутр≥шнього валового продукту;

б).р≥вень ≥нфл¤ц≥њ;

в).бюджетний деф≥цит;

г).варт≥сть кредит≥в.

¬нутр≥шн≥й валовий продукт (¬¬ѕ) в≥дображаЇ ринкову ц≥нн≥сть ус≥х к≥нцевих благ, вироблених у крањн≥ прот¤гом року.—татистика ¬¬ѕ, зг≥дно з системою нац≥ональних рахунк≥в, ведетьс¤ в ”крањн≥ з 1990р. јнал≥з структури ¬¬ѕ даЇ змогу зробити висновок про макроеконом≥чний кл≥мат крањни та загальн≥ ≥нвестиц≥йн≥ потреби.

–≥вень ≥нфл¤ц≥њ залежить в≥д к≥лькох фактор≥в: темп≥в приросту грошовоњ маси, темпи зм≥ни швидкост≥ об≥гу грошовоњ маси ≥ темп≥в зм≥ни обс¤г≥в виробництва. –≥вн≥ ≥нфл¤ц≥њ визначаютьс¤ експертним шл¤хом у рамках макроеконом≥чного анал≥зу.–озрахунки р≥вн≥в ≥нфл¤ц≥њ Ї неодм≥нною умовою анал≥зу економ≥чного середовища проекту.

Ѕюджетний деф≥цит Ї фактором зростанн¤ грошовоњ маси в об≥гу. Ќормальним вважаЇтьс¤ р≥вень деф≥циту консол≥дованого державного бюджету, ¤кий не перевищуЇ 4% в≥д ¬¬ѕ. якщо плануЇтьс¤ б≥льший деф≥цит, це неминуче спричинитьс¤ до грошовоњ ем≥с≥њ та ≥нфл¤ц≥њ.

¬арт≥сть кредит≥в та умови наданн¤ позик анал≥зуютьс¤, щоб обрати кредитну пол≥тику ф≥рми. ¬они характеризуютьс¤ такими показниками:

1). процент р≥чних за короткостроковими кредитами на терм≥н до 12 м≥с¤ц≥в у гривн¤х ≥ US доларах (украњнських та ≥ноземних банк≥в);

2). процент р≥чних за довгостроковими кредитами на терм≥н понад 12 м≥с¤ц≥в у гривн¤х ≥ US доларах((украњнських та ≥ноземних банк≥в).

¬ажливим показником середовища Ї обл≥кова ставка (ставка реф≥нансуванн¤) Ќац≥онального банку.¬она характеризуЇ варт≥сть кредит≥в Ќацбанку комерц≥йним банкам.«ниженн¤ або п≥двищенн¤ ставки реф≥нансуванн¤ впливаЇ на варт≥сть кредит≥в комерц≥йних банк≥в.

ќц≥нка ступен¤ впливу зовн≥шн≥х фактор≥в

ƒл¤ вим≥ру ступен¤ впливу зовн≥шн≥х фактор≥в використовуютьс¤ евристичн≥ п≥дходи, заснован≥ на експерних оц≥нках. ѕри цьому прир≥внюютьс¤ окрем≥ фактори за ступенем м≥нливост≥ та складност≥.

—п≥вв≥дношенн¤ м≥ж ступенем м≥нливост≥ та ступенем складност≥ фактор≥в,що впливають на проект

—туп≥нь

складност≥

—туп≥нь м≥нливост≥

—таб≥льний

ƒинам≥чний

ѕростий

1.—таб≥льне передбачуване

оточенн¤ .Ќевелика к≥льк≥сть

перешкод дл¤ орган≥зац≥њ проекту

3.ƒинам≥чне непередба Ц

чуване оточенн¤.Ќевелика

к≥льк≥сть перешкод дл¤

орган≥зац≥њ проекту

—кладний

2.—таб≥льне передбачуване

оточенн¤.¬елика к≥льк≥сть

перешкод дл¤орган≥зац≥њ проекту

ƒинам≥чне непередба-

чуване оточенн¤.¬елика

к≥льк≥сть перешкод дл¤

орган≥зац≥њ проекту

Ќазва: ≤нституц≥йний анал≥з економ≥чного проекту
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-17 (1733 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.145 seconds
Хостинг от uCoz