Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

∆урнал≥стика > ¬плив гарн≥тури шрифту на сприйманн¤ тексту


¬плив гарн≥тури шрифту на сприйманн¤ тексту

¬дало п≥д≥брати гарн≥туру дл¤ конкретного тексту Ч значить продумано зб≥льшити коло читач≥в тексту. ѕоказати читачев≥ текст так, ¤к в≥н хоче.

Ќасамперед треба визначити, в ¤кому саме значенн≥ будемо вживати пон¤тт¤ "сприйн¤тт¤". ќтже, матимемо на уваз≥, що сприйн¤тт¤ маЇ два етапи: зовн≥шнЇ Ч загальне зорове сприйн¤тт¤, ≥ сприйн¤тт¤ зм≥сту тексту, тобто безпосередньо при прочитанн≥. ѕроте в≥домо, що одним ≥з вир≥шальних чинник≥в при початковому загальному сприйн¤тт≥ тексту, кр≥м кольору ≥ загального фону, на ¤кому в≥н подаЇтьс¤, Ї гарн≥тура шрифту. ¬≥домо також, що вже на першому етап≥ сприйн¤тт¤ њњ вигл¤д викликаЇ у читача думки щодо зм≥сту пропонованого тексту. “ому залежно в≥д того, ¤кий саме вплив на читача маЇ гарн≥тура шрифту, ¤к≥ попередн≥ здогади щодо зм≥сту створюЇ, ¤ке бажанн¤ (читати або н≥ весь текс) викликаЇ у нього п≥сл¤ першого погл¤ду, можна говорити про безпосереднЇ сприйн¤тт¤ зм≥сту тексту на другому етап≥.

ќтже, ефективн≥сть сприйн¤тт¤ тексту на першому етап≥ пр¤мо пропорц≥йно залежить в≥д такоњ властивост≥ гарн≥тури шрифту ¤к зручн≥сть прочитанн¤. —аме ц¤ властив≥сть служить пром≥жною ланкою в операц≥¤х мозку м≥ж загальним сприйн¤тт¤м тексту ≥ формуванн¤м попередньоњ оц≥нки зм≥сту, а також впливаЇ на формуванн¤ вибору читача Ч ознайомитись з текстом повн≥стю чи н≥.

¬≥домо, що вс≥ шрифти под≥л¤ютьс¤ на 5-6 (залежно в≥д класиф≥кац≥йноњ системи) груп ≥ одну окрему групу додаткових специф≥чних шрифт≥в за такими ознаками: зас≥чки та њх характер, проб≥ли м≥ж л≥терами ≥ р¤дами, сп≥вв≥дношенн¤ м≥ж основними елементами л≥тер, щ≥льн≥сть (св≥тл≥сть ≥ жирн≥сть шрифту), нахил л≥тер, кегль шрифту. —аме вони Ї визначальними дл¤ сприйн¤тт¤ на першому етап≥ та при оц≥нц≥ ступен¤ зручност≥ прочитанн¤.

”раховуючи вс≥ ц≥ ознаки, було проведено досл≥дженн¤, ¤ке мало на мет≥ з'¤сувати вплив гарн≥тури шрифту на першому етап≥ сприйн¤тт¤ на визначенн¤ зм≥сту пропонованого тексту. √рупам студент≥в було запропоновано перегл¤нути 13 вар≥ант≥в тексту, набраного р≥зними гарн≥турами. “ексти не мали зм≥сту, оск≥льки досл≥джувалось сприйн¤тт¤ першого етапу. Ќабран≥ вони були 14 кеглем, але п≥д≥бран≥ так≥ гарн≥тури, що за розм≥ром л≥тер, характером зас≥чок, проб≥л≥в, жирн≥стю, нахилом р≥знились. «апропонован≥ були так≥ вар≥анти характеристики зм≥сту тексту: художн≥й, науковий, д≥ловий, публ≥цистичний, серйозний чи несерйозний, ≥сторичний або про сучасне.

“реба зауважити, що сприйн¤тт¤ тексту на першому етап≥ в≥дбуваЇтьс¤ з урахуванн¤м окремого ≥ндив≥дуального попереднього досв≥ду найчаст≥ше на п≥дсв≥домому р≥вн≥. «авд¤ки йому в образн≥й пам'¤т≥ людини при спогл¤данн≥ будь-¤кого нев≥домого тексту, набраного ¤коюсь гарн≥турою, пропливають вар≥анти вже бачених нею текст≥в, набраних приблизно такою ж гарн≥турою, ≥ в≥дбуваЇтьс¤ процес, коли людина асоц≥ативно переносить ≥ утотожнюЇ зм≥ст в≥домого њй тексту ≥з запропонованим нев≥домим.

ќтже, результати досл≥дженн¤ серед ≥нших груп людей, р≥зних за категор≥¤ми в≥ку, роду зан¤ть, можуть в≥др≥зн¤тись.

ќтриман≥ дан≥ занесли в таблицю.

“аким чином, найкращу прочитан≥сть мають р≥зновиди шрифт≥в рубленоњ групи, ¤к≥ дотримуютьс¤ нормальних пропорц≥й м≥ж основними елементами ≥ р¤дками.

„им б≥льший кегль ≥ жирн≥ш≥ основн≥ елементи л≥тер, тим б≥льше текст створюЇ враженн¤ несерйозност≥ або особливост≥ (гарн≥тура дит¤чоњ л≥тератури або вид≥льна гарн≥тура).

’арактеристика гарн≥тури шрифту

—туп≥нь зручност≥ прочитанн¤

ѕопередн¤ характеристика зм≥сту тексту

–ублен≥:

загалом дуже добра

серйозний

л≥тери п≥д невеличким нахилом, курсивом невеликого розм≥ру (Helios Cond, Fiesta).

добра

д≥ловий, публ≥цистичний

л≥тери менш≥, жирн≥ш≥, з маленькими проб≥лами,без нахилу, под≥бн≥сть до конденсованого (Gazeta Sans Serif)

середн¤

науковий, ≥сторичний

л≥тери без нахилу, жирн≥сть середн¤, р≥зниц¤ у розм≥р≥ (Heivetica Light Norm Europe Futura Light)

дуже добра

публ≥цистичний

велик≥ л≥тери, жирн≥, без нахилу

низька

несерйозний

л≥тери квадратичноњ форми (Aksent)

низька

несерйозний

сп≥вв≥дношенн¤ м≥ж основними елементами нормальне (Everest Ultra)
Ќайкраще використовувати ¤к вид≥льний шрифт або дл¤ заголовк≥в

низька

несерйозний або дит¤чий

Ўрифт ≥з зас≥чками у вигл¤д≥ трикутника, жирн≥сть ≥ величина середн≥ (Times New Roman Cey)
Ќайкраще використовувати дл¤ звичайних текст≥в без особливого зм≥сту

найвища

серйозний, художн≥й, публ≥цистичний, науковий, д≥ловий

–укописний, без нахилу (додаткова група) (Betina Script)
÷≥лком можливо використовувати у публ≥цистиц≥ або ж художн≥й л≥тератур≥ ¤к зас≥б дл¤ образного в≥дтворенн¤ людського почерку

дуже низька

несерйозний або художн≥й, ≥сторичний, про сучасне

√арн≥тура маЇ маленьк≥ зас≥чки, основн≥ елементи з контурами, але пуст≥ всередин≥ (Academy Ho)
¬икористовуЇтьс¤ виключно дл¤ вид≥лень ≥ заголовк≥в

найнижча

несерйозний

√арн≥тура кирилиц≥ XI ст.-устав (група додаткових шрифт≥в) (Izhitsa)
Ќайкраще сприймаютьс¤ в≥дпов≥дн≥ ≥сторичн≥ тексти на замовленн¤

середн¤

4/5 опитаних назвали ¤к ≥сторичний або художн≥й

1

Ќазва: ¬плив гарн≥тури шрифту на сприйманн¤ тексту
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-17 (603 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
drivers education - airline cheap - debt consolidation mortgage - cheap cheap - sales objectives - интересные факты - shareware
Page generation 0.105 seconds
Хостинг от uCoz