Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≤стор≥¤, теор≥¤ держави ≥ права > ѕрофес≥йна ≥ державна служба. ƒержавний службовець ≥ прац≥вник приватного сектора. ѕосадова особа. —лужба в органах внутр≥шн≥х справ


ѕрофес≥йна ≥ державна служба. ƒержавний службовець ≥ прац≥вник приватного сектора. ѕосадова особа. —лужба в органах внутр≥шн≥х справ

—тор≥нка: 1/3

ѕрофес≥йна служба Ч профес≥йна д≥¤льн≥сть ос≥б, що об≥йма≠ють посади в державних органах та њх апарат≥, об'Їднанн¤х гро≠мад¤н, органах м≥сцевого самовр¤дуванн¤, недержавних струк≠турах за призначенн¤м, обранн¤м, конкурсом, контрактом, що маЇ своњм зм≥стом реал≥зац≥ю управл≥нських функц≥й.

ѕрофес≥йна служба за ознакою њњ орган≥зац≥њ ≥ пор¤дком проход≠женн¤ може бути под≥лена на так≥ види:

державна служба

служба в органах м≥сцевого самовр¤дуванн¤

служба в комерц≥йних орган≥зац≥¤х

¬≥дпов≥дно до ст. 38  онституц≥њ ”крањни громад¤ни корис≠туютьс¤ р≥вним правом доступу до державноњ служби, а також до служби в органах м≥сцевого самовр¤дуванн¤.

ƒержавна служба Ч врегульована законодавством профес≥й≠на д≥¤льн≥сть ос≥б, що об≥ймають посади в державних органах та њх апарат≥ з практичного виконанн¤ завдань ≥ функц≥й держави ≥ одержують зароб≥тну плату за рахунок державних кошт≥в.

ƒержавна служба може бути под≥лена на два види:

цив≥льна

м≥л≥таризована

- у держав≠них органах та њх апарат≥ (законодавчоњ, виконавчоњ ≥ судовоњ г≥лок влади)

- у держав≠них установах ≥ органах управл≥нн¤ державними п≥дприЇмст≠вами

- в≥йськова (у «бройних —илах)

- воЇн≥зована (в органах м≥л≥ц≥њ та ≥н.)

—лужбовими особами Ї службовц≥ державних орган≥в, орган≥зац≥й, орган≥в управл≥нн¤ державними п≥дприЇмствами, орга≠н≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, комерц≥йних орган≥зац≥й, що сво≠њми д≥¤ми створюють юридичн≥ акти або спроможн≥ породжува≠ти, зм≥нювати чи припин¤ти конкретн≥ правов≥дносини.

—лужбовець Ч учасник подв≥йних правов≥дносин:

Ч трудових, що залежать в≥д профес≥йного особистого ста≠новища, трудових прав ≥ обов'¤зк≥в, в≥д процесу прац≥;

Ч адм≥н≥стративних, що залежать в≥д виконанн¤ служби, управл≥нських функц≥й (в≥дносин влади).

ƒержавний службовець Ч прац≥вник державноњ орган≥зац≥њ, установи, п≥дприЇмства, що в установленому законом пор¤дку зд≥йснюЇ трудов≥ функц≥њ на профес≥йних засадах на основ≥ тру≠дового договору (контракту), що одержуЇ зароб≥тну плату з дер≠жавних кошт≥в в≥дпов≥дно до займаноњ посади ≥ п≥дкор¤Їтьс¤ служ≠бов≥й дисципл≥н≥.

¬ласне (безпосередн≥) державн≥ службовц≥ Ч особи, що мають виконавчо-розпор¤дницьк≥ повноваженн¤ в≥д ≥мен≥ держави. ” багатьох крањнах даних ос≥б в≥днос¤ть до чиновник≥в ≥ в≥др≥зн¤ють в≥д простих державних службовц≥в (учител≥в державних шк≥л, прац≥вник≥в пошти, телеграфу та ≥н.). « юридичноњ точки зору в≥дм≥нност≥ м≥ж ними корен¤тьс¤ в нормах галуз≥ права, що визначаЇ њх спец≥альний (службовий) правовий статус: правовий статус чиновник≥в (безпосередн≥х державних службовц≥в) визна≠чаЇтьс¤ нормами адм≥н≥стративного права, а правовий статус про≠стих державних службовц≥в Ч нормами трудового права (за допомо≠гою трудового договору). Ќе однаковими Ї й пор¤док њх прийн¤т≠т¤ на службу (прис¤га), прив≥лењ (незм≥нюван≥сть) та ≥н.

” р¤д≥ крањн, що належать до англо-американського типу правових систем, найчисленн≥шу групу службовц≥в розгл¤дають ¤к публ≥чну службу, а власне державних службовц≥в Ч ¤к цив≥ль≠ну, ¤ка Ї р≥зновидом публ≥чноњ служби.  р≥м цив≥льноњ служби вид≥л¤ють ще так≥ галуз≥ служби: пол≥цейську, в≥йськову, судову, тюремну та ≥н.

ќзнаки державного службовц¤ ¤к профес≥онала управл≥нн¤:

Х маЇ ≥нформац≥ю ¤к особливий предмет прац≥, за допомо≠гою ¤коњ впливаЇ на тих, хто управл¤ютьс¤ (обслугову≠ютьс¤);

Х працюЇ оплатно (одержуЇ зароб≥тну плату);

Х працюЇ в ≥нтересах тих, хто оплачуЇ роботу;

Х працюЇ на профес≥ональн≥й основ≥, об≥ймаючи посади в≥д≠пов≥дно до квал≥ф≥кац≥њ та досв≥ду.

ќбс¤г ≥ пор¤док використанн¤ державним службовцем влад≠них повноважень ф≥ксуютьс¤ в юридичному документ≥ Ч поса≠дов≥й ≥нструкц≥њ, штатному розклад≥ та ≥н.

«алежно в≥д характеру зд≥йснюваних функц≥й державних служ≠бовц≥в можна под≥лити на:

кер≥вник≥в;

спец≥ал≥ст≥в;

техн≥чний персонал;

допом≥жний персонал.

ѕрац≥вники комерц≥йних орган≥зац≥й зайн¤т≥ в приватному сек≠тор≥; њх колективи називають, ¤к правило, персоналом.

ќсоба, що зд≥йснюЇ трудов≥ функц≥њ на основ≥ трудового до≠говору (контракту) у приватному сектор≥, одержуЇ плату за свою працю залежно в≥д прибутку недержавноњ, комерц≥йноњ орган≥≠зац≥њ.

¬с≥ прац≥вники комерц≥йноњ орган≥зац≥њ в≥дносно до власност≥ на њњ майно под≥л¤ютьс¤ на дв≥ категор≥њ'.

Ќайман≥ прац≥вники (службовц≥)

ѕрацююч≥ власники

- виконують роботу за вина≠городу, розм≥р ≥ умови ¤коњ ви≠значають в≥дпов≥дн≥ договори найму

- волод≥ють частиною майна ≥ кошт≥в п≥дприЇмства та одержу≠ють винагороду у вигл¤д≥ част≠ки прибутку, що залишилас¤ у розпор¤дженн≥ п≥дприЇмства

якщо предметом ≥нтересу найманих прац≥вник≥в Ї п≥двищенн¤ зароб≥тноњ плати, то працюючих власник≥в Ч прагненн¤ б≥льше ≥нвестувати, тобто вкладати, ≥з тим щоб розширити виробницт≠во ≥ надал≥ одержувати б≥льший прибуток за див≥дендами.

ќсобливою групою службовц≥в державних орган≥в, п≥дпри≠Їмств, установ, прац≥вник≥в недержавних (комерц≥йних) орган≥≠зац≥й Ї посадов≥ особи.

ѕосадова особа Ч фах≥вець з управл≥нн¤, що об≥ймаЇ посаду в державному орган≥, п≥дприЇмств≥, установ≥, комерц≥йн≥й орга≠н≥зац≥њ ≥ пост≥йно або тимчасово виконуЇ орган≥зац≥йно-розпо≠р¤дч≥ та ≥нш≥ функц≥њ, пов'¤зан≥ з владним впливом на п≥длеглих ≥ з≥ зд≥йсненн¤м юридичне значущих д≥й, спр¤мованих на поро≠дженн¤, зм≥ну чи припиненн¤ правов≥дносин.

ќзнаки державноњ посадовоњ особи:

1) виконуЇ функц≥њ публ≥чного характеру;

2) Ї юридичне над≥леною державно-владними повноважен≠н¤ми;

3) маЇ право видавати правов≥ акти, обов'¤зков≥ дл¤ ≥нших ос≥б (п≥длеглих ≥/або не п≥длеглих по служб≥);

4) виступаЇ нос≥Їм ≥ представником державноњ влади;

5) може бути прит¤гнена до п≥двищеноњ юридичноњ в≥дпов≥≠дальност≥.

” «акон≥ ”крањни в≥д 2 жовтн¤ 1996 р. Ђѕро зверненн¤ гро≠мад¤нї закр≥плено право громад¤н на оскарженн¤ д≥й посадо≠вих ос≥б державних орган≥в ≥ громадських орган≥зац≥й. ” ст. 55  онституц≥њ ”крањни наголошуЇтьс¤, що кожному гарантуЇтьс¤ право на оскарженн¤ в суд≥ р≥шень, д≥й чи безд≥¤льност≥ орган≥в державноњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, посадових ≥ службових ос≥б.

 ласиф≥кац≥¤ посадових ос≥б держави може бути р≥зною.

 атегор≥њ посадових ос≥б залежно в≥д њх статусу.

1. Ќедержавн≥ службовц≥, що об≥ймають державн≥ посади ≥ мають владно-розпор¤дч≥ повноваженн¤ щодо ос≥б, не п≥дпо≠р¤дкованих по служб≥ (представники влади). ÷е виш≥ посадов≥ особи (судд¤, прокурор та ≥н.). њх статус визначаЇтьс¤  онститу≠ц≥Їю та ≥ншими законами.

2. ƒержавн≥ службовц≥, тобто особи, що перебувають на служб≥ в державних органах та њх апарат≥. ¬они д≥ють в≥дпов≥дно до «а≠кону ”крањни Ђѕро державну службуї, ≥нших закон≥в про орга≠н≥зац≥ю ≥ д≥¤льн≥сть окремих державних орган≥в.

3. ќсоби, що об≥ймають кер≥вн≥ посади в органах управл≥нн¤ дер≠жавних орган≥в ≥ орган≥зац≥й (глави м≥н≥стерств, в≥домств та ≥н.).

4. ќсоби, що мають виборчий мандат (депутати, ѕрезидент).  атегор≥њ посадових ос≥б залежно в≥д обс¤гу посадових повнова≠жень:

Ч повноважен≠н¤ ¤ких мають внутр≥шньоорган≥зац≥йний характер

Ч повноваженн¤ ¤ких мають публ≥чний характер, тобто поши≠рюютьс¤ за рамки державних орган≥в на орган≥зац≥њ ≥ громад¤н, безпосередньо не п≥дпор¤дкова≠них њм по служб≥

Ч над≥лен≥ пов≠новаженн¤ми застосовувати засоби примусу щодо ос≥б, њм не п≥дпор¤дкова≠них

кер≥вний склад п≥дприЇмств, установ, орга≠н≥зац≥й

м≥н≥стри, глави державних ко≠м≥тет≥в, голови м≥сцевих –ад на≠родних депутат≥в та ≥н.

судд≥, прац≥в≠ники м≥л≥ц≥њ та ≥н.

Ќазва: ѕрофес≥йна ≥ державна служба. ƒержавний службовець ≥ прац≥вник приватного сектора. ѕосадова особа. —лужба в органах внутр≥шн≥х справ
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-21 (2268 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
duties of a paralegal - for centre - consolidation credit - boat in - car dealers - carnival cruises - ingredients adipex/fastin
Page generation 0.126 seconds
Хостинг от uCoz