Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

Ѕ∆ƒ > ѕравове регулюванн¤ безпеки життЇд≥¤льност≥, управл≥нн¤ та нагл¤д за безпекою життЇд≥¤льност≥


«окрема, в статт≥ 14 визначен≥ права та обов'¤зки учасник≥в дорожнього руху. ”часниками дорожнього руху Ї особи, ¤к≥ використовують автомоб≥льн≥ дороги, ву≠лиц≥, зал≥зничн≥ перењзди або ≥нш≥ м≥сц¤, призначен≥ дл¤ пересуванн¤ людей та переве≠зенн¤ вантаж≥в за допомогою транспортних засоб≥в. ƒо учасник≥в дорожнього руху належать вод≥њ та пасажири транспортних засоб≥в, п≥шоходи, велосипедисти, пого≠нич≥ тварин.

”часники дорожнього руху мають право на:

* безпечн≥ умови дорожнього руху, на в≥дшкодуванн¤ збитк≥в, завданих внас≠л≥док нев≥дпов≥дност≥ стану автомоб≥льних дор≥г, вулиць, зал≥зничних перењзд≥в ви≠могам безпеки руху;

* вивченн¤ норм ≥ правил дорожнього руху;

* отриманн¤ в≥д г≥дрометеоролог≥чних, дорожн≥х, комунальних та ≥нших орга≠н≥зац≥й, а також орган≥в ƒержавто≥нспекц≥њ ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни ≥нформац≥њ про умови дорожнього руху.

”часник дорожнього руху може оскаржити д≥ю прац≥вника орган≥в ƒержавто≥нспекц≥њ ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни у раз≥ по≠рушенн¤ з його боку чинного законодавства.

”часники дорожнього руху зобов'¤зан≥:

> знати ≥ неухильно дотримуватис¤ вимог цього «акону, ѕравил дорожнього руху та ≥нших нормативних акт≥в з питань безпеки дорожнього руху;

> створювати безпечн≥ умови дл¤ дорожнього руху, не завдавати своњми д≥¤ми або безд≥¤льн≥стю шкоди п≥дприЇмствам, установам, орган≥зац≥¤м ≥ гро≠мад¤нам;

> виконувати розпор¤дженн¤ орган≥в державного нагл¤ду та контролю щодо дотриманн¤ законодавства про дорожн≥й рух.

«г≥дно з «аконом Ђѕро цив≥льну оборону ”крањниї в≥д 3 лютого 1993 року кожен маЇ право на захист свого житт¤ ≥ здоров'¤ в≥д насл≥дк≥в авар≥й, катастроф, пожеж, стих≥йного лиха та на вимогу гарант≥й за≠безпеченн¤ реал≥зац≥њ цього права в≥д  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, м≥н≥стерств та ≥нших центральних орган≥в виконавчоњ влади, м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, кер≥вниц≠тва п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й незалежно в≥д форм власност≥ ≥ п≥дпор¤дкуванн¤.

ƒержава ¤к гарант цього права створюЇ систему цив≥льноњ оборони, ¤ка маЇ своЇю метою захист населенн¤ в≥д небезпечних насл≥дк≥в авар≥й ≥ катастроф техногенного, еколог≥чного, природного та воЇнного ха≠рактеру.

* ” статт≥ 1 проголошено, що цив≥льна оборона ”крањни Ї держав≠ною системою орган≥в управл≥нн¤, сил ≥ засоб≥в, що створюЇтьс¤ дл¤

орган≥зац≥њ ≥ забезпеченн¤ захисту населенн¤ в≥д насл≥дк≥в надзви≠чайних ситуац≥й техногенного, еколог≥чного, природного та воЇн≠ного характеру.

«авданн¤ми цив≥льноњ оборони ”крањни Ї:

^запоб≥ганн¤ виникненню надзвичайних ситуац≥й техногенного походжен≠н¤ ≥ запровадженн¤ заход≥в щодо зменшенн¤ збитк≥в та втрат у раз≥ авар≥й, ка≠тастроф, вибух≥в, великих пожеж та стих≥йного лиха;

^опов≥щенн¤ населенн¤ про загрозу ≥ виникненн¤ надзвичайних ситуац≥й у мирний ≥ воЇнний часи та пост≥йне ≥нформуванн¤ його про на¤вну обстановку;

^захист населенн¤ в≥д насл≥дк≥в авар≥й, катастроф, великих пожеж, стих≥й≠ного лиха та застосуванн¤ засоб≥в ураженн¤;

^орган≥зац≥¤ життЇзабезпеченн¤ населенн¤ п≥д час авар≥й, катастроф, сти≠х≥йного лиха та у воЇнний час;

^орган≥зац≥¤ ≥ проведенн¤ р¤тувальних та ≥нших нев≥дкладних роб≥т у райо≠нах лиха ≥ осередках ураженн¤; ,

^створенн¤ систем анал≥зу ≥ прогнозуванн¤ управл≥нн¤, опов≥щенн¤ ≥ зв'¤зку, спостереженн¤ ≥ контролю за рад≥оактивним, х≥м≥чним ≥ бактер≥олог≥ч≠ним зараженн¤м, п≥дтриманн¤ њх готовност≥ дл¤ сталого функц≥онуванн¤ у надзвичайних ситуац≥¤х мирного ≥ воЇнного час≥в;

^п≥дготовка ≥ переп≥дготовка кер≥вного складу цив≥льноњ оборони, њњ орган≥в управл≥нн¤ та сил, навчанн¤ населенн¤ вм≥нню застосовувати засоби ≥ндив≥дуаль≠ного захисту ≥ д≥¤ти в надзвичайних ситуац≥¤х.

” «акон ”крањни Ђѕро захист людини в≥д впливу ≥он≥зуючих випром≥нюваньї в≥д 14 с≥чн¤ 1998 року спр¤мований на забезпеченн¤ захисту житт¤, здоров'¤ та майна людей в≥д негативного впливу ≥он≥≠зуючих випром≥нювань, спричиненого практичною д≥¤льн≥стю, а також у випадках рад≥ац≥йних авар≥й, шл¤хом виконанн¤ запоб≥ж≠них та р¤тувальних заход≥в ≥ в≥дшкодуванн¤ шкоди.

* ” статт≥ 3 проголошен≥ права людини на забезпеченн¤ захисту в≥д впливу ≥он≥зуючих випром≥нювань: Ђ ожна людина, ¤ка про≠живаЇ або тимчасово перебуваЇ на територ≥њ ”крањни, маЇ право на захист в≥д впливу ≥он≥зуючих випром≥нювань. ÷е право забез≠печуЇтьс¤ зд≥йсненн¤м комплексу заход≥в щодо запоб≥ганн¤ впли≠ву ≥он≥зуючих випром≥нювань на орган≥зм людини вище встанов≠лених дозових, меж опром≥ненн¤, компенсац≥Їю за перевищенн¤ встановлених дозових меж опром≥ненн¤ та в≥дшкодуванн¤м збитк≥в, запод≥¤них внасл≥док впливу ≥он≥зуючих випром≥нювань".

≈колого-правове регулюванн¤ ірунтуЇтьс¤ на нормах «ако≠ну ”крањни Ђѕро охорону навколишнього природного середовищаї в≥д 25 червн¤ 1991 року, ¤кий передбачаЇ мету, завданн¤, принципи та механ≥зми забезпеченн¤ ефективного природокористуванн¤, охоро≠ни довк≥лл¤, забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки.

” «акон≥ визначен≥ принципи охорони навколишнього середовища:

*†† пр≥оритетн≥сть вимог еколог≥чноњ безпеки;

* гарантуванн¤ еколог≥чно безпечного становища дл¤ житт¤ та здоров'¤ людей;

*†† еколог≥зац≥¤ матер≥ального виробництва;

* науково обірунтоване узгодженн¤ еколог≥чних, економ≥чних та соц≥альних ≥нтерес≥в сусп≥льства;

* збереженн¤ просторовоњ та видовоњ р≥зноман≥тност≥ ≥ ц≥л≥сност≥ природних об'Їкт≥в ≥ комплекс≥в;

* гласн≥сть ≥ демократизм при прийн¤тт≥ р≥шень, реал≥зац≥¤ ¤ких впливаЇ на —тан навколишнього середовища, формуванн¤ у населенн¤ еколог≥чного св≥тогл¤ду;

* науково обірунтоване нормуванн¤ впливу господарськоњ та ≥ншоњ д≥¤льност≥ на навколишнЇ середовище;

* ст¤гненн¤ плати за спец≥альне використанн¤ природних ресурс≥в, за забруд≠ненн¤ навколишнього природного середовища та зниженн¤ ¤кост≥ природних ре≠сурс≥в;

* вир≥шенн¤ проблем охорони навколишнього природного середовища на основ≥ широкого м≥жнародного сп≥вроб≥тництва.

«акон закр≥плюЇ еколог≥чн≥ права та обов'¤зки громад¤н ”крањни:

+† право на безпечне дл¤ житт¤ ≥ здоров'¤ навколишнЇ природне середовище;

+ участь в обговоренн≥ проект≥в законодавчих акт≥в, матер≥ал≥в щодо розм≥≠щенн¤ та реконструкц≥њ об'Їкт≥в, ¤к≥ можуть негативно вплинути на стан навколишнього природного середовища;

+ участь у проведенн≥ громадськоњ еколог≥чноњ експертизи;

+ одержанн¤ повноњ ≥ достов≥рноњ ≥нформац≥њ про стан навколишнього природ≠ного середовища та його вплив на здоров'¤ населенн¤;

+ право на поданн¤ до суду позов≥в до державних орган≥в, п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й ≥ громад¤н про в≥дшкодуванн¤ збитк≥в, запод≥¤них њх здоров 'ю та майну внасл≥док негативного впливу на навколишнЇ природне середовище.

√ромад¤ни ”крањни зобов'¤зан≥:

* берегти природу, охорон¤ти, рац≥онально використовувати њњ багатства, зд≥йснювати д≥¤льн≥сть ≥з додержанн¤м вимог еколог≥чноњ безпеки, еколог≥чних норматив≥в;

*†† не порушувати еколог≥чн≥ права та законн≥ ≥нтереси ≥нших суб'Їкт≥в;

*†† вносити плату за спец≥альне природокористуванн¤;

* компенсувати шкоду, запод≥¤ну забрудненн¤м та ≥ншим негативним впли≠вом на навколишнЇ природне середовище.

«акон ”крањни Ђѕро охорону навколишнього природного середо≠вищаї визначаЇ * пон¤тт¤ еколог≥чноњ безпеки та заходи щодо њњ за≠безпеченн¤, * еколог≥чн≥ вимоги до розм≥щенн¤, проектуванн¤, буд≥в≠ництва, реконструкц≥њ, введенн¤ в д≥ю п≥дприЇмств та ≥нших об'Їкт≥в, застосуванн¤ м≥неральних добрив, засоб≥в захисту рослин, токсичних х≥м≥чних речовин; передбачаЇ заходи щодо охорони навколишнього природного середовища в≥д шк≥дливого б≥олог≥чного впливу, шк≥дли≠вого впливу ф≥зичних фактор≥в та рад≥оактивного забрудненн¤, в≥д забрудненн¤ виробничими, побутовими та ≥ншими в≥дходами.

«акон передбачаЇ, що в ”крањн≥ громад¤нам гарантуЇтьс¤ право загаль≠ного використанн¤ природних ресурс≥в дл¤ задоволенн¤ життЇво необх≥д≠них потреб (естетичних, оздоровчих, рекреац≥йних, матер≥альних тощо).

¬ерховною –адою ”крањни були прийн¤т≥ закони щодо охорони довк≥лл¤:

«акон ”крањни Ђѕро охорону атмосферного пов≥тр¤ї в≥д 16 жовтн¤ 1992 року. «акон ”крањни Ђѕро природно-запов≥дний фонд ”крањниї в≥д 16 червн¤ 1992 року. «акон ”крањни Ђѕро тваринний св≥тї в≥д 3 березн¤ 1993 року. «акон ”крањни Ђѕро еколог≥чну експертизуї в≥д 9 лютого 1995 року. «акон ”крањни Ђѕро використанн¤ ¤дерноњ енерг≥њ та рад≥ац≥йну безпекуї в≥д 8 лютого 1995 року. «акон ”крањни Ђѕро поводженн¤ з рад≥оактивними в≥дходамиї в≥д 30 червн¤ 1995 року.

«акон ”крањни Ђѕро захист рослинї в≥д 14 жовтн¤ 1998 року. «акон ”крањни Ђѕро рослинний св≥тї в≥д 19 с≥чн¤ 1999 року.

ќхорона ≥ використанн¤ окремих природних ресурс≥в регулюютьс¤ в≥дпов≥дними кодексами. “ак, охорона ≥ використанн¤ земель регулю≠ютьс¤ «емельним кодексом ”крањни (1992); охорона ≥ використанн¤ надр,Ч  одексом про надра ”крањни (1994); охорона ≥ використанн¤ вод Ч ¬одним кодексом (1995); охорона ≥ використанн¤ л≥с≥в Ч Ћ≥со≠вим кодексом ”крањни (1994).

ѕ≥дзаконними актами служать нормативно-правов≥ акти державних орган≥в ”крањни. ¬они видаютьс¤ на основ≥ законодавчих акт≥в. Ќа≠самперед, це постанови та розпор¤дженн¤  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањ≠ни: Ђѕро затвердженн¤ пор¤дку визначенн¤ плати ≥ ст¤гненн¤ платеж≥в за забрудненн¤ навколишнього природного середовищаї (1992), Ђѕро зат≠вердженн¤ ѕоложенн¤ про державний мон≥торинг навколишнього природ≠ного середовищаї (1993), Ђѕро затвердженн¤ концепц≥њ охорони та в≥дтворенн¤ навколишнього природного середовища јзовського та „орного мор≥вї (1998), Ђѕро затвердженн¤ ѕоложенн¤ про ƒержавний фонд охорони навколишнього природного середовищаї (1998), Ђѕро  омплексну програму поводженн¤ з рад≥оактивними в≥дходамиї (1999).

¬икористана л≥тература

ќснови безпеки життЇд≥¤льност≥. ѕ≥дручник. Ц  ., 2001.

ѕраво ≥ охорона прац≥ та житт¤. Ц ’арк≥в, 2002.

12

Ќазва: ѕравове регулюванн¤ безпеки життЇд≥¤льност≥, управл≥нн¤ та нагл¤д за безпекою життЇд≥¤льност≥
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-03 (2423 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.234 seconds
Хостинг от uCoz