Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћедицина > —татеве вихованн¤


—татеве вихованн¤

—тор≥нка: 1/2

—татеве вихованн¤ Ч складова загального процесу виховноњ роботи школи ≥ с≥м'њ, що забезпечуЇ правильний статевий розвиток д≥тей ≥ молод≥.

” статевому вихованн≥ насамперед необх≥дно враховувати в≥ков≥ особливост≥ школ¤р≥в. “ак, у молодшому шк≥льному в≥ц≥ в≥дбуваЇтьс¤ самоусв≥домленн¤ д≥тьми своЇњ статевоњ належност≥, закладаютьс¤ психолог≥чна та емоц≥йна основи сексуальност≥ Ч сором'¤злив≥сть чи розв'¤зн≥сть, р≥зк≥сть чи м'¤к≥сть, ласкав≥сть чи груб≥сть, доброта чи зл≥сть, щедр≥сть чи скуп≥сть тощо. ≈ротична чутлив≥сть ви¤вл¤Їтьс¤ через внутр≥шню рецепц≥ю (зона ген≥тал≥й). ” цьому в≥ц≥ д≥ти активно засвоюють принципи сп≥лкуванн¤ людей р≥зноњ стат≥. Ѕ≥льш≥сть молодших школ¤р≥в ще шукають розгадку секрету д≥тонародженн¤, таЇмниц≥ материнства. ¬ласне сексуальна сфера перебуваЇ у стад≥њ спокою.

” пер≥од статевого дозр≥ванн¤ в п≥дл≥тка зростаЇ ≥нтерес до протилежноњ стат≥, зб≥льшуЇтьс¤ статевий пот¤г, стаЇ актуальною ≥нформац≥¤ сексуального характеру. ¬елику увагу представники обох статей звертають на вторинн≥ статев≥ ознаки, њх своЇчасна по¤ва ≥ типовий дл¤ цього в≥ку стан даЇ змогу в≥дчути себе повноц≥нними чолов≥ками ≥ ж≥нками, проте вони в≥дчувають невпевнен≥сть щодо пов'¤заних з цим статусом ролей ≥ функц≥й. «'¤вл¤Їтьс¤ схильн≥сть вид≥л¤ти вторинн≥ статев≥ ознаки ¤к переваги зовн≥шност≥ саме представник≥в ≥ншоњ стат≥.

—татеве дозр≥ванн¤ впливаЇ ≥ на псих≥ку п≥дл≥тка: починають формуватис¤ чолов≥ча ≥ ж≥ноча психолог≥¤, з'¤вл¤ютьс¤ викликан≥ статевим пот¤гом в≥дпов≥дн≥ думки, ≥нтерес до протилежноњ стат≥, книг, к≥ноф≥льм≥в, розмов дорослих на ≥нтимн≥ теми. —татевий пот¤г ≥ енерг≥¤ знаход¤ть вих≥д не обов'¤зково в статевому об'Їкт≥. ÷е можуть бути р≥зн≥ види д≥¤льност≥ (туризм, спорт, музика та ≥н.), що вельми важливо дл¤ вихованн¤ особистост≥, оск≥льки раннЇ збудженн¤ дит¤чоњ сексуальност≥ психолог≥чно шк≥дливе, затримуЇ подальший психосексуальний розвиток.

¬ юнацькому в≥ц≥ особист≥сть загалом дос¤гаЇ ф≥зичноњ зр≥лост≥, остаточно формуЇтьс¤ статева система. ” юнак≥в цей пер≥од бурхлив≥ший, н≥ж у д≥вчат, ≥ характеризуЇтьс¤ п≥двищеною статевою збудлив≥стю, р≥зким зростанн¤м еротичних ≥нтерес≥в ≥ фантаз≥й, пот¤гом до ос≥б протилежноњ стат≥ й п≥двищеною закохан≥стю. «авершуЇтьс¤ первинна соц≥ал≥зац≥¤, громадське становленн¤ особистост≥, њњ соц≥альне самовизначенн¤, активне входженн¤ в сусп≥льне житт¤, формуванн¤ духовних ц≥нностей.

«нанн¤ виховател¤ми проблем, що можуть виникати на р≥зних етапах статевого розвитку, даЇ змогу краще зрозум≥ти стан особистост≥ школ¤ра ≥ педагог≥чне доц≥льно будувати стосунки з ним, орган≥зовувати виховний вплив.

” статевому вихованн≥ учн≥вськоњ молод≥ важливо зосередитис¤ на формуванн≥ моральних Ђгальмї, ¤к≥ б запоб≥гали в≥дхиленн¤м в≥д норми у статев≥й повед≥нц≥, п≥дготовц≥ до с≥мейного житт¤. ѕедагоги повинн≥ акцентувати на морально-психолог≥чних питанн¤х, розв'¤занн¤ ¤ких спри¤ло б формуванню правильних взаЇмин м≥ж стат¤ми, унеможливлювало статеву розпусту, закладало п≥двалини м≥цноњ с≥м'њ в майбутньому. ѕередус≥м необх≥дно виховувати в учн≥в повагу до себе, чолов≥чу та ж≥ночу г≥дн≥сть.

¬иход¤чи з потреби врахуванн¤ особливостей стат≥ в п≥дготовц≥ молод≥ до с≥мейного житт¤, ¬. —ухомлинський стверджував, що хлопц≥ повинн≥ отримати Ђчолов≥че вихованн¤ї (загартовуванн¤, важч≥ роботи, допомога старшим ≥ д≥вчатам тощо). Ќагадуванн¤: Ђ“и чолов≥кї спри¤Ї вихованню лицарського ставленн¤ до д≥вчини. ” свою чергу, д≥вчата мають отримати Ђж≥ноче вихованн¤ї. ѕри цьому строг≥сть д≥вчини, њњ вимоглив≥сть ≥ нетерпиме ставленн¤ до зла ≥ несправедливост≥, прагненн¤ бути самобутньою, ¤скравою, незалежною особист≥стю Ї своЇр≥дним засобом вихованн¤ в юнак≥в ¤костей чолов≥ка. Ђ¬ихованн¤ ст≥йких, мужн≥х, незламних, непримиренних до зла ж≥нок Ч це, на наш погл¤д, одне з найважлив≥ших завдань формуванн¤ людиниї.

ѕ≥дл≥ткам сл≥д прищеплювати повагу до представник≥в протилежноњ стат≥, особливо до ж≥ночоњ, щоб юнак бачив у н≥й д≥вчинку, подругу, майбутню дружину, мат≥р своњх д≥тей, а не лише б≥олог≥чно протилежну стать. —амоповага й повага до протилежноњ стат≥ Ї тим моральним гальмом, ¤ке регулюЇ взаЇмини м≥ж стат¤ми. Ќай≥нтенсивн≥шу виховну роботу сл≥д проводити в п≥дл≥тковому в≥ц≥, коли д≥вчата статево дозр≥вають швидше ≥ спостер≥гаЇтьс¤ розрив у стосунках хлопц≥в ≥ д≥вчат, що може позначитис¤ на ставленн≥ до протилежноњ стат≥ в майбутньому.

«агальносоц≥альна п≥дготовка. ¬ихованн¤ правильного розум≥нн¤ дорослост≥, почутт¤ в≥дпов≥дальност≥ за своњ вчинки; ознайомленн¤ з особливост¤ми сучасноњ с≥м'њ, њњ значенн¤м у житт≥ людини та сусп≥льства; формуванн¤ у школ¤р≥в здатност≥ планувати ≥ реал≥зовувати св≥й життЇвий шл¤х, самост≥йно приймати р≥шенн¤ з життЇво важливих питань; вихованн¤ бережливого ставленн¤ до свого здоров'¤ ≥ п≥клуванн¤ про здоров'¤ ≥нших, ум≥нн¤ вести тверезий спос≥б житт¤; проблеми вихованн¤ д≥тей в с≥м'њ.

ћоральна п≥дготовка. ¬ихованн¤ готовност≥ будувати с≥м'ю ≥ рис с≥м'¤нина (доброти, чуйност≥, н≥жност≥, турботливост≥, доброзичливост≥, терпл¤чост≥, принциповост≥, вм≥нн¤ слухати й розум≥ти ≥ншу людину, в≥рност≥ й обов'¤зковост≥); вихованн¤ почутт≥в чест≥ та г≥дност≥ у м≥ж-статевих стосунках, критичного ставленн¤ до неправильних установок стосовно протилежноњ стат≥ Ч негатив≥зму, споживацтва, байдужост≥ тощо; ознайомленн¤ з системою вимог, ¤ким повинна в≥дпов≥дати кожна стать, з правилами подружнього житт¤, культурою та етикою повед≥нки в с≥м'њ; орган≥зац≥¤ досв≥ду нестатевоњ любов≥.

ѕсихолог≥чна п≥дготовка. —пр¤мован≥сть на ≥ншу людину, розум≥нн¤ њњ зовн≥шн≥х ви¤в≥в ≥ внутр≥шн≥х стан≥в; розвиток ум≥нн¤ пом≥чати переживанн¤ ≥ншоњ людини, психолог≥чно п≥дтримувати њњ, формуванн¤ таких рис, ¤к симпат≥¤, емоц≥йна гнучк≥сть, емоц≥йна стаб≥льн≥сть, розум≥нн¤ потреб партнера, поблажлив≥сть, адаптивн≥сть, здатн≥сть поступатис¤; розвиток психолог≥чноњ привабливост≥ особистост≥, здатн≥сть до контакту з ≥ншими людьми, вм≥нн¤ сп≥лкуватись ≥ сп≥впрацювати; ознайомленн¤ учн≥в з психолог≥чними основами дружби ≥ коханн¤, морально-психолог≥чного кл≥мату в с≥м'њ, етапами дос¤гненн¤ подружньоњ сум≥сност≥, умовами гармон≥зац≥њ с≥мейних стосунк≥в; навчанн¤ розум≥нн¤ психолог≥чних в≥дм≥нностей чолов≥ка ≥ ж≥нки, вм≥нн¤ враховувати њх у м≥жстатевому сп≥лкуванн≥, готовност≥ долати конфл≥ктн≥ ситуац≥њ у цих стосунках; ознайомленн¤ з прийомами саморегул¤ц≥њ, зн¤тт¤ стрес≥в, самоконтролю та самокорекц≥њ повед≥нки.

ѕравова п≥дготовка. ќзнайомленн¤ школ¤р≥в з основними положенн¤ми с≥мейного права; з пор¤дком укладанн¤ шлюбу, усв≥домленн¤ ними необх≥дност≥ його державноњ реЇстрац≥њ, правових насл≥дк≥в незареЇстрованих шлюб≥в; засвоЇнн¤ учн¤ми прав ≥ обов'¤зк≥в подружж¤, особистих правов≥дносин м≥ж ними та майнових в≥дносин, а також правов≥дносин м≥ж батьками ≥ д≥тьми; по¤сненн¤ таких державних акт≥в, ¤к позбавленн¤ материнських ≥ батьк≥вських прав та усиновленн¤; ознайомленн¤ з причинами, правовими основами та соц≥альними, економ≥чними, психолог≥чними й педагог≥чними насл≥дками розлученн¤, ал≥ментними зобов'¤занн¤ми розлучених; з умовами укладанн¤ шлюбного контракту ≥ вихованн¤ адекватного ставленн¤ до цього правового акту; з окремими положенн¤ми крим≥нального права, що стосуютьс¤ крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ за ухил¤нн¤ в≥д л≥куванн¤ венеричних хвороб, незаконне проведенн¤ аборт≥в, зівалтуванн¤, розбещенн¤ неповнол≥тн≥х та задоволенн¤ статевоњ пристраст≥ неприродним способом.

√осподарсько-економ≥чна п≥дготовка. ѕсихолог≥чна установка на необх≥дн≥сть веденн¤ домашнього господарства, готовност≥ до домашньоњ прац≥, ор≥Їнтуванн¤ на р≥вном≥рний розпод≥л обов'¤зк≥в з веденн¤ домашнього господарства м≥ж ус≥ма членами с≥м'њ, подоланн¤ хибних установок про под≥л домашньоњ прац≥ на чолов≥чу й ж≥ночу, а по сут≥, лише на ж≥ночу; навчанн¤ учн≥в рац≥ональноњ орган≥зац≥њ домашньоњ прац≥ (точний перел≥к справ, визначенн¤ посл≥довност≥ й тривалост≥ виконанн¤ кожноњ справи, одночасне виконанн¤ к≥лькох справ, розпод≥л особливо складних справ на б≥льш тривалий пер≥од); прищепленн¤ навичок ощадливост≥, економност≥, плануванн¤ с≥мейного бюджету.

≈стетична п≥дготовка. ‘ормуванн¤ у¤влень про естетичну культуру с≥м'њ ≥ м≥жстатевих стосунк≥в; вихованн¤ у школ¤р≥в поваги до с≥мейних традиц≥й, бажанн¤ примножувати њх, ум≥нн¤ орган≥зовувати с≥мейн≥ св¤та; розширенн¤ у¤влень про естетику побуту й бажанн¤ вносити прекрасне в побут (красивий ≥нтер'Їр, кв≥ти, гармон≥¤ в усьому); розвиток у молод≥ хорошого смаку (вм≥нн¤ вд¤гатис¤, користовуватис¤ прикрасами, косметикою, серв≥рувати ст≥л тощо), правильне ставленн¤ до моди, дотриманн¤ м≥ри в усьому; розкритт¤ значенн¤ мистецтва в житт≥ с≥м'њ, стимулюванн¤ ≥нтересу до р≥зних вид≥в мистецтва, вм≥нн¤ створювати домашню б≥бл≥отеку, фонотеку, колекц≥онувати тощо; навчанн¤ розумноњ орган≥зац≥њ дозв≥лл¤ ≥ культурного в≥дпочинку.

¬елик≥ можливост≥ дл¤ статевого вихованн¤ школ¤р≥в закладен≥ в навчальних програмах з р≥зних предмет≥в. ”же в молодших класах на уроках р≥дноњ мови, читанн¤, природознавства д≥ти знайомл¤тьс¤ з такими важливими питанн¤ми, ¤к с≥м'¤, права ≥ обов'¤зки њњ член≥в, взаЇмодопомога, с≥мейн≥ традиц≥њ; материнство ≥ батьк≥вство; статев≥ в≥дм≥нност≥ в природ≥ та сусп≥льств≥; розпод≥л обов'¤зк≥в п≥д час виконанн¤ певноњ роботи; чолов≥ч≥ й ж≥ноч≥ профес≥њ. ” середн≥х ≥ старших класах вивченн¤ навчальних предмет≥в даЇ широк≥ можливост≥ дл¤ поглибленн¤ й розширенн¤ знань учн≥в у цьому напр¤м≥. “ак, на уроках украњнськоњ л≥тератури розкриваЇтьс¤ моральна краса р≥дного народу, його у¤вленн¤ про щаст¤, п≥д ¤ким розум≥ють не лише коханн¤ та с≥мейне благополучч¤, а й правильний виб≥р м≥сц¤ в житт≥, прагненн¤ до кращого майбутнього, поЇднанн¤ особистого й сусп≥льного. Ќа уроках ≥стор≥њ учн≥ знайомл¤тьс¤ з розвитком шлюбно-с≥мейних в≥дносин, ≥стор≥Їю моногамного шлюбу, з с≥м'Їю ¤к соц≥альним ¤вищем. Ќа уроках правознавства Ч з≥ зм≥стом основних положень законодавства про с≥м'ю, шлюб, державний захист с≥м'њ та дитинства.

12

Ќазва: —татеве вихованн¤
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (2078 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
bus tickets - amplifier - кирилица - - weight training program - europe to - government student loans
Page generation 0.290 seconds
Хостинг от uCoz