Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћ≥кроеконом≥ка > ƒинам≥ка норм банк≥вських резерв≥в в ”крањн≥


ƒинам≥ка норм банк≥вських резерв≥в в ”крањн≥

—тор≥нка: 1/5

«ћ≤—“ :

¬ступ.........................................................................................................................3

–озд≥л ≤. √рошово-кредитна пол≥тика держави

—уть, мета та роль грошово-кредитноњ пол≥тики.............................5

÷ентральний банк Ц головний субТЇкт грошово-кредитноњ

пол≥тики.........................................................................................................11

Ќорма обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в ¤к ≥нструмент грошово-кредитноњ пол≥тики.............................................................................16

ѕор¤док формуванн¤ обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в

в ”крањн≥.........................................................................................................20

–озд≥л ≤≤. јнал≥з динам≥ка норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в в ”крањн≥

2.1. јнал≥з динам≥ки норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в в ”крањн≥ за

1992 Ц 2000рр.............................................................................................23

2.2. ќсобливост≥ пол≥тики ЌЅ” щодо формуванн¤ обовТ¤зкових

банк≥вських резерв≥в в ”крањн≥ у 2001 Ц 2003рр. ...................................27

–озд≥л ≤≤≤. «астосуванн¤ норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в дл¤ дос¤гненн¤ стаб≥льного довгострокового економ≥чного зростанн¤

ѕроблема визначенн¤ величини норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в дл¤ дос¤гненн¤ довготерм≥нового економ≥чного зростанн¤..................................................................................................30

ќсновн≥ засади пол≥тики ЌЅ” щодо грошово-кредитноњ пол≥тики та застосуванн¤ норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в у 2004 роц≥................................................................................................32

¬исновки ...................................................................................................................38

—писок використаноњ л≥тератури.............................................................................40

ƒодатки


¬ступ

–еал≥зац≥¤ монетарноњ ( грошово-кредитноњ ) пол≥тики держави зд≥йснюЇтьс¤ за допомогою багатьох ≥нструмент≥в. ќдним з найважлив≥ших ≥нструмент≥в, що застосовуЇ ÷ентральний банк, Ї пол≥тика обовТ¤зкових резервних вимог.

÷е надзвичайно потужний зас≥б грошово-кредитного регулюванн¤ . Ќав≥ть, невелик≥ зм≥ни норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в призвод¤ть до значних зм≥н в обс¤гах кредитних вкладень комерц≥йних банк≥в ≥ в≥дчутно впливають на грошову масу.

¬ ”крањн≥ в умовах трансформац≥њ економ≥ки Ќац≥ональний банк поступово освоюЇ методи регулюванн¤ грошового ринку, що притаманн≥ ринков≥й економ≥ц≥. ” перш≥ роки свого функц≥онуванн¤, коли ринок державних ц≥нних папер≥в т≥льки формувавс¤, процентн≥ ставки ÷ентрального банку у звТ¤зку з ≥нфл¤ц≥Їю були в≥дТЇмними ≥ не могли мати регул¤тивного впливу, а редисконтн≥ операц≥њ банк не м≥г зд≥йснювати, тому що вексельний об≥г ≥ дос≥ не розвинутий в ”крањн≥, Ќац≥ональному банку доводилось робити основний акцент у грошово-кредитному регулюванн≥ на пол≥тику резервних вимог.

ћета даноњ роботи пол¤гаЇ у необх≥дност≥ анал≥зу застосуванн¤ норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в Ќац≥ональним банком дл¤ регулюванн¤ грошово Ц кредитноњ сфери, впливу величини резерв≥в на ≥нвестиц≥йну активн≥сть, досл≥дженн¤ застосуванн¤ даного ≥нструменту в ”крањн≥ у пер≥од з 1992 по 2003 рр., анал≥з пол≥тики ЌЅ” на 2004 р≥к, визначенн¤ основних порад дл¤ застосуванн¤ норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в.

ќбТЇктом даноњ роботи Ї норма обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в у систем≥ ≥нструмент≥в регулюванн¤ грошово Ц кредитного ринку.

јктуальн≥сть роботи пол¤гаЇ у тому, що норма обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в в пер≥од розвитку банк≥вськоњ системи, грошового ринку та економ≥ки взагал≥ використовувалась Ќац≥ональним банком ”крањни ¤к основний ≥нструмент грошово Ц кредитного регулюванн¤. «астосуванн¤ норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в вимагаЇ докладного анал≥зу стану грошовоњ, кредитноњ сфер з метою забезпеченн¤ стаб≥льного економ≥чного зростанн¤ ≥ погашенн¤ негативних ¤вищ ринку.

¬ першому розд≥л≥ даноњ роботи розгл¤нуто суть та роль грошово-кредитноњ пол≥тики, њњ необх≥дн≥сть зд≥йсненн¤, субТЇкти та ≥нструменти реал≥зац≥њ.

ƒокладно охарактеризовано роль ÷ентрального банку, ¤к головного субТЇкта монетарноњ пол≥тики, його основн≥ завданн¤ ≥ методи њх зд≥йсненн¤. Ќорма обовТ¤зкових резерв≥в розгл¤нута ¤к один з найвагом≥ших ≥нструмент≥в зд≥йсненн¤ грошово Ц кредитноњ пол≥тики ÷ентральним банком, механ≥зм д≥њ та њњ вплив на дос¤гненн¤ стратег≥чних ц≥лей економ≥ки. ¬ цьому розд≥л≥ також описаний сучасний пор¤док формуванн¤ норм обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в в ”крањн≥.

¬ другому розд≥л≥ проанал≥зовано динам≥ку норм обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в в ”крањн≥, пол≥тику Ќац≥онального банку ”крањни та умови в ¤ких вона зд≥йснювалась за пер≥од з 1992 по 2003 рр.

¬ останньому розд≥л≥ даноњ роботи проанал≥зовано вплив розм≥ру обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в на економ≥чн≥ процеси у короткостроковому та довгостроковому пер≥одах. –озгл¤гл¤нуто основн≥ засади грошово Ц кредитноњ пол≥тики Ќац≥онального банку ”крањни на 2004 р≥к, а також пол≥тику ЌЅ” щодо формуванн¤ норми обовТ¤зкових банк≥вських резерв≥в.


–озд≥л ≤. √рошово-кредитна пол≥тика держави : суть, мета, субТЇкти, ≥нструменти, значенн¤:

—уть, мета та роль грошово-кредитноњ пол≥тики;

ѕ≥д гро≠шово-кредитною пол≥тикою розум≥ють комплекс взаЇмозв'¤заних, скоординованих на дос¤гненн¤ певних ц≥лей заход≥в щодо регулюванн¤ грошового ринку, ¤к≥ проводить держава через св≥й центральний банк. „асто њњ називають монетарною, чи грошо≠вою, пол≥тикою. [1,28]

Ќайб≥льш прийн¤тним Ї визначенн¤, ¤ке в≥дносить до грошово-кредитноњ пол≥тики т≥ заходи та д≥њ регул¤тивного характеру, ¤к≥ зд≥йснюютьс¤ безпосередньо центральним банком чи за його учас≠тю та реал≥зуютьс¤ через грошовий ринок у вс≥х його р≥зновидах, включаючи валютний. «а такого п≥дходу грошово-кредитна пол≥ти≠ка набуваЇ ч≥тких, економ≥чно обумовлених меж, внутр≥шньо Їдиноњ ≥нституц≥йноњ основи, тобто охоплюЇ грошовий ринок ≥ банк≥вську систему. ” такому трактуванн≥ грошово-кредитна пол≥тика виступаЇ ¤к системний, орган≥зац≥йно оформлений регул¤тивний механ≥зм з≥ своњми специф≥чними ц≥л¤ми, ≥нструментами та роллю в економ≥ч≠н≥й систем≥. —аме у цьому розум≥нн≥ ми використовуватимемо в по≠дальшому пон¤тт¤ монетарноњ пол≥тики.

¬ ”крањн≥ головним суб'Їктом грошово-кредитноњ пол≥тики Ї Ќа≠ц≥ональний банк.  р≥м нього, у виробленн≥ грошово-кредитноњ пол≥≠тики беруть участь ≥нш≥ органи державного регулюванн¤ економ≥≠ки Ч м≥н≥стерство ф≥нанс≥в, м≥н≥стерство економ≥ки, безпосередньо ур¤д, ¬ерховна –ада. ќргани виконавчоњ та законодавчоњ влади ви≠значають основн≥ макроеконом≥чн≥ показники, ¤к≥ слугують ор≥Їн≠тирами дл¤ формуванн¤ ц≥лей грошово-кредитноњ пол≥тики (обс¤г ¬¬ѕ, розм≥р бюджетного деф≥циту, плат≥жний та торговий баланси, р≥вень зайн¤тост≥ та ≥н.). ¬ерховна –ада, кр≥м того, регул¤рно заслу≠ховуЇ допов≥д≥ √олови ЌЅ” та одержуЇ ≥нформац≥ю банку про стан грошово-кредитного ринку в ”крањн≥.

ƒл¤ з'¤суванн¤ рол≥ монетарноњ пол≥тики в ринков≥й економ≥ц≥ важливе значенн¤ маЇ усв≥домленн¤ завдань, ¤к≥ ставл¤тьс¤ монетарними владними структурами ≥ вир≥шуютьс¤ монетарними методами. ÷≥ завданн¤ прийн¤то називати ц≥л¤ми монетарноњ пол≥тики. ¬они под≥л¤ютьс¤ на три групи: стратег≥чн≥, пром≥жн≥ ≥ тактичн≥.

—тратег≥чними звичайно Ї ц≥л≥, що визначен≥ ¤к ключов≥ в за≠гальноеконом≥чн≥й пол≥тиц≥ держави. Ќими можуть бути: зростанн¤ виробництва, зростанн¤ зайн¤тост≥, стаб≥л≥зац≥¤ ц≥н, збалансуванн¤ плат≥жного балансу.  ожна з цих ц≥лей наст≥льки важлива дл¤ сус≠п≥льства, що владн≥ структури можуть ставити перед собою завдан≠н¤ одночасно реал≥зувати њх ус≥ чи б≥льшу њхню частину. ƒержава в ц≥лому маЇ у своЇму розпор¤дженн≥ широкий спектр регул¤тивних ≥нструмент≥в дл¤ розв'¤занн¤ таких завдань.

ѕроте з допомогою заход≥в лише монетарноњ пол≥тики одночасно дос¤гти вс≥х указаних ц≥лей неможливо через обмежен≥сть та спе≠циф≥ку њњ ≥нструментар≥ю. “ому в межах монетарноњ пол≥тики зазна≠чен≥ стратег≥чн≥ ц≥л≥ ви¤вл¤ютьс¤ несум≥сними. «окрема, стаб≥л≥≠зац≥¤ ц≥н вимагаЇ застосуванн¤ монетарних заход≥в, ¤к≥ призвод¤ть до пог≥ршенн¤ кон'юнктури, спаду виробництва та зайн¤тост≥. ≤ на≠впаки, дл¤ зростанн¤ виробництва необх≥дно вживати заходи, ¤к≥ призведуть до пожвавленн¤ кон'юнктури ≥ можуть спричинити зро≠станн¤ ц≥н.

“ому центральний банк вибираЇ залежно в≥д конкретноњ еконо≠м≥чноњ ситуац≥њ одну ≥з стратег≥чних ц≥лей. Ќею, ¤к правило, Ї стаб≥л≥зац≥¤ ц≥н (чи погашенн¤ ≥нфл¤ц≥њ), оск≥льки ¤краз вона найб≥льше в≥дпов≥даЇ головному призначенню центрального банку - п≥дтри≠мувати стаб≥льн≥сть нац≥ональних грошей. ≤ через розв'¤занн¤ цього завданн¤ центральний банк спри¤Ї дос¤гненню ≥нших стратег≥чних ц≥лей. ѕроте щоразу виникаЇ складна проблема узгодженн¤ стратег≥ч≠них ц≥лей монетарноњ та загальноеконом≥чноњ пол≥тики. [1,24-26]

ѕром≥жн≥ ц≥л≥ монетарноњ пол≥тики пол¤гають у таких зм≥нах певних економ≥чних процес≥в, ¤к≥ спри¤тимуть дос¤гненню страте≠г≥чних ц≥лей. ќск≥льки в ринкових умовах економ≥чне зростанн¤, зайн¤т≥сть, динам≥ка ц≥н, стан плат≥жного балансу та ≥нш≥ макроеконом≥чн≥ показники визначаютьс¤ передус≥м станом ринковоњ кон'юнктури, пром≥жними ц≥л¤ми монетарноњ пол≥тики Ї зм≥на ос≠таннього в напр¤м≥, ¤кий визначаЇтьс¤ стратег≥чною ц≥ллю. «окре≠ма, ¤кщо ц≥ллю загальноеконом≥чноњ пол≥тики Ї економ≥чне зрос≠танн¤ при скороченн≥ безроб≥тт¤, то пром≥жною ц≥ллю може бути пожвавленн¤ ринковоњ кон'юнктури.

Ќазва: ƒинам≥ка норм банк≥вських резерв≥в в ”крањн≥
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (3157 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
brands car - no fax payday loans - used cheap - free weight - шрифт - cheap personal - discount auto
Page generation 0.261 seconds
Хостинг от uCoz