Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

Ќаукознавство > ≈тичн≥ норми та ц≥нност≥ науки


≈тичн≥ норми та ц≥нност≥ науки

—утн≥сть науки ≥ по сьогодн≥ залишаЇтьс¤ не до к≥нц¤ в≥дкритою.  ожен трактуЇ њњ по-р≥зному. ўо стосуЇтьс¤ питань про етичн≥ норми та ц≥нност≥ науки, так ≥ тут не маЇ Їдиного п≥дходу у њх розкритт≥.

ќднак неможливо заперечити той факт, що наука на сьогодн≥шн≥й день суттЇво вплинула ≥ впливаЇ на житт¤ сучасного сусп≥льства. ƒруга справа Ц ¤к саме наука впливаЇ ≥ ¤к≥ дос¤гненн¤ вона несе? Ѕагато њњ в≥дкритт≥в ≥ техн≥чних нововведень пригн≥чують ≥ л¤кають сучасну людину, особливо коли мова йде про майбутнЇ. ≤ це не дивно. —учасний науково-техн≥чний розвиток викликав до житт¤ не т≥льки позитивн≥, але ≥ негативн≥ ¤вища, ¤к≥ набули глобальних масштаб≥в. ќсь чому, вступивши в ’’≤ стол≥тт¤ людство все част≥ше ≥ напружен≥ше починаЇ розм≥рковувати над моральною, гуман≥стичною оц≥нкою рол≥ ≥ призначень науки в сусп≥льному житт≥.

ѕитанн¤ про те, чи Ї наука силою, ¤ка служить ≥нтересам ≥ потребам людини, незалежно в≥д соц≥альних умов його бутт¤, чи це демон, ¤кий вирвавс¤ з-п≥д контролю людини ≥ здатний знищити, стали предметом всезагального обговоренн¤.

Ќаука Ц складне багатовим≥рне соц≥альне ¤вище. ѓњ перв≥сне завданн¤ Ц по¤снювати незрозум≥ле ≥ полегшувати житт¤ люд¤м. „и не Ї це головною ц≥нн≥стю науки? ѕроте, ¤к показуЇ час ≥ ≥стор≥¤, наука, точн≥ше Ц њњ результати можуть ≥ ускладнювати житт¤ людин≥.

—учасна наука, ¤ка викликаЇ значн≥ зм≥ни в сфер≥ сусп≥льного виробництва, стаЇ одним з головних фактор≥в економ≥чних, соц≥альних, духовних перетворень, обновленн¤ культури, ¤к≥сноњ осв≥ти сусп≥льства ≥ особистост≥. Ќаука ви¤вл¤Їтьс¤ силою, ¤ка здатна спри¤ти розвитку самоњ людини, њњ творчих задатк≥в ≥ обдарувань. ќднак, досить часто науков≥ знанн¤ не використовуютьс¤ повн≥стю дл¤ р≥шенн¤ насущних соц≥альних проблем (наприклад, на початок 90-х рок≥в у св≥т≥ 50 млн. людей померли в≥д голоду), а ≥нколи не мають взагал≥ н≥¤кого значенн¤ в житт≥ багатьох людей. —при¤ючи росту знань, науки приводить до все б≥льшого в≥дчуженн¤ людини, ¤ка просто буваЇ не в змоз≥ освоњти все наростаючий пот≥к ≥нформац≥њ, сп≥вставити нов≥ в≥дкритт¤ з уже складеними стереотипами. ≤ саме масове наукове виробництво починаЇ породжувати такого ж прац≥вника, ¤к ≥ промислове виробництво.

¬провадженн¤ дос¤гнень науки ≥ техн≥ки в умовах недосконалоњ соц≥альноњ системи, не т≥льки в≥дкриваЇ нов≥ напр¤мки ≥ перспективи реал≥зац≥њ людськоњ активност≥, але ≥ породжуЇ багато соц≥альних проблем, гостро ставить питанн¤ про майбутню людину ≥ людство.

÷≥нн≥сть науки пол¤гаЇ в тому, що вона виконуЇ так≥ важлив≥ функц≥њ ¤к ≥нформуванн¤ сусп≥льства, вдосконаленн¤ певних ¤вищ та вир≥шенн¤ ≥снуючих проблем.

√оловними засадами науки були ≥ залишають: обТЇктивн≥сть, глибоке вивченн¤, анал≥зуванн¤ ≥ сп≥вставленн¤ досл≥джуваного ¤вища, обірунтуванн¤ ≥ доказов≥сть своњх тверджень.

ќднак деколи за обТЇктивн≥стю ≥ холодним розм≥рковуванн¤м стоњть холоднеча серц¤, нехтуванн¤ моральними ≥ етичними засадами. Ѕагато хто з вчених не бачить подальшого страх≥тт¤, ¤ке несе њхнЇ в≥дкритт¤ дл¤ людства. ¬чен≥ забувають, що њхн≥ в≥дкритт¤ част≥ше за все потрапл¤ють до рук людей, ¤к≥ пересл≥дують не завжди гуманн≥ ц≥л≥.

“ак, наука дозвол¤Ї стирати границ≥ м≥ж зв≥даним ≥ незв≥даним, зб≥льшуЇ можливост≥ людини, даЇ змогу видозм≥нювати св≥т довкола, однак великою проблемою Ї те, що сучасна людина не завжди готова нести в≥дпов≥дальн≥сть за те, що вона чинить. —ила, ¤ку пропонуЇ наука, велика, однак невм≥нн¤ в≥рно користуватис¤ нею нер≥дко призводить до жахливих насл≥дк≥в. ÷е ≥ ¤дерн≥ вибухи, ≥ еколог≥чн≥ лиха, зумовлен≥ надм≥рним розвитком промислового виробництва, це ≥ руйнуванн¤ природних ландшафт≥в тощо.

ѕопереду науки маЇ завжди йти чиста душа, зважен≥ погл¤ди ≥ п≥дходи до того, ¤кою ц≥ною нам даютьс¤ нов≥ в≥дкритт¤ ≥ що вони можуть принести в житт¤ майбутн≥х покол≥нь. “≥льки так≥ п≥дходи можуть хоч частково виправдати все те лихо, ¤к≥ привнесли в житт¤ науков≥ в≥дкритт¤ минулих ≥ сучасних науковц≥в.

«верненн¤ науковоњ думки до рел≥г≥њ, загальнолюдських етичних норм, вивченн¤ внутр≥шньоњ природи людини Ц ось головн≥ напр¤мки вдосконаленн¤ сучасноњ науки. Ќе варто в≥ддаватис¤ зовн≥шн≥м матер≥ально-техн≥чним здобуткам, потр≥бно розробити нов≥ науков≥ п≥дходи, ¤к≥ б зумовлювали розумне ≥ рац≥ональне впровадженн¤ нового.

Ќаука Ц це не т≥льки сфера виробництв знань та соц≥альний ≥нститут, ¤кий може суттЇво впливати на житт¤ сусп≥льства, це сила, ¤ка маЇ допомогти людин≥ ¤кнайкраще збагнути свою сутн≥сть, свою природу ≥ ¤кнайповн≥ше реал≥зуватис¤ в житт≥, ¤к величному твор≥нню природи чи Ѕога.

1

Ќазва: ≈тичн≥ норми та ц≥нност≥ науки
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-07 (668 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' document.write('liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤')//-->
bromide pancuronium - cheap gas - and loans - sale training - trains - cheap used textbook - cheap chic furniture
Page generation 0.388 seconds
Хостинг от uCoz