Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

–≥зне > ќрган≥зац≥¤ претенз≥йно-позовноњ роботи на п≥дприЇмств≥


ќрган≥зац≥¤ претенз≥йно-позовноњ роботи на п≥дприЇмств≥

—тор≥нка: 1/2

ќдне з основних завдань правовоњ роботи на п≥дприЇмств≥ Ч забезпеченн¤ належних умов дл¤ нормальноњ роботи п≥дприЇмства, дос¤гненн¤ високих економ≥чних показник≥в, подальшого роз≠витку виробництва.

¬исуненн¤ претенз≥й сторонами за договором ≥ њх розгл¤д Ї од≠н≥Їю з ознак господарського розрахунку. Ўл¤хом висуванн¤ пре≠тенз≥й до контрагент≥в з приводу тих чи ≥нших догов≥рних зо≠бов'¤зань п≥дприЇмство захищаЇ своњ законн≥ права ≥ вимагаЇ в≥дновленн¤ порушеного права, захисту майнових ≥ моральних ≥нтерес≥в.

ƒл¤ забезпеченн¤ захисту ≥нтерес≥в п≥дприЇмств розроблено сис≠тему норм, ¤к≥ покликан≥ ¤кнайшвидше вир≥шувати спори м≥ж контрагентами в≥дпов≥дно до основ законност≥ та господарського розрахунку.

—п≥р, ¤к правило, виникаЇ за на¤вност≥ недол≥к≥в виробництва, наприклад порушенн¤ ритму роботи, постачанн¤ не¤к≥сноњ сирови≠ни, ¤к≥ необх≥дно ¤кнайшвидше усунути задл¤ в≥дновленн¤ нор≠мальноњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства.

“аким чином, основна мета претенз≥йноњ роботи Ч усувати або попереджати негативний вплив на виробництво з боку контр≠агент≥в п≥дприЇмства шл¤хом застосуванн¤ до них правових норм.

¬исуваючи претенз≥њ, одне п≥дприЇмство вказуЇ ≥ншому на його неправильн≥ д≥њ або помилки, ¤к≥ неправом≥рно зач≥пають його ≥нтереси, ≥ вимагаЇ њх усуненн¤ або виправленн¤ добров≥льно, по≠силаючись при цьому на нормативний акт ≥ фактичн≥ обставини справи. ” цьому пол¤гаЇ суть кожноњ претенз≥њ. ≤ ¤кщо п≥дприЇм≠ство-контрагент задовольн¤Ї висунуту претенз≥ю, то в≥дпадаЇ по≠треба передавати справу дл¤ розв'¤занн¤ до судових орган≥в.

«авданн¤ претенз≥йноњ роботи на п≥дприЇмств≥ пол¤гають у такому:

Х в≥дновленн≥ порушених прав ≥ захист≥ законних ≥нтерес≥в п≥дприЇмства;

Х ви¤вленн≥ причин ≥ умов невиконанн¤ завданн¤ ≥ зобов'¤зан≠н¤, виготовленн¤ продукц≥њ неналежноњ ¤кост≥, крад≥жок майна, безгосподарност≥ та ≥нших порушень;

Х попередженн≥ порушень державноњ, плановоњ, догов≥рноњ дис≠ципл≥ни та чинного законодавства;

Х покращенн≥ економ≥чних показник≥в господарськоњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства;

Х в≥дшкодуванн≥ за рахунок винних ос≥б нанесених п≥дприЇм≠ству збитк≥в.

ѕрактика юридичних служб визначила загальн≥ методи ≥ прийоми претенз≥йноњ роботи, њњ орган≥зац≥йн≥ форми. Ќа кожному п≥дприЇмств≥ повинен бути виданий наказ або ≥нструкц≥¤ про по≠р¤док орган≥зац≥њ ≥ веденн¤ претенз≥йно-позовноњ роботи, де визна≠чались би п≥дрозд≥л або посадова особа, що маЇ готувати претен≠з≥ю в раз≥ порушенн¤ договору. ÷ей п≥дрозд≥л або посадова особа мають право вимагати в≥д ≥нших п≥дрозд≥л≥в матер≥али, необх≥дн≥ дл¤ висуненн¤ претенз≥й або п≥дготовки в≥дпов≥д≥ на нењ.

ƒо функц≥й юридичноњ служби вход¤ть контроль за правильн≥≠стю висуненн¤ претенз≥й ≥ в≥дпов≥дей на них; узагальненн¤ резуль≠тат≥в претенз≥йноњ роботи; п≥дготовка кер≥вництву пропозиц≥й щодо усуненн¤ недол≥к≥в у претенз≥йн≥й робот≥ п≥дрозд≥л≥в ≥ посадо≠вих ос≥б.

Ќа кожному п≥дприЇмств≥ повинна орган≥зовуватись належна реЇстрац≥¤ ≥ обл≥к претенз≥й ≥ позов≥в, що, по-перше, забезпечуЇ збе≠р≥ганн¤ документ≥в, а по-друге, даЇ змогу пер≥одично анал≥зувати стан справ на п≥дприЇмств≥: встановлювати причини висуненн¤ претенз≥й, р≥вень њх задоволенн¤ ≥ на ц≥й основ≥ розробл¤ти не≠обх≥дн≥ пропозиц≥њ ≥ заходи щодо њх усуненн¤. як правило, на п≥дприЇмств≥ реЇструють претенз≥њ та позови юридичн≥ служби шл¤хом журнальноњ форми веденн¤ обл≥ку. ¬ одному журнал≥ ве≠детьс¤ обл≥к претенз≥й ≥ позов≥в, висунутих п≥дприЇмством, у дру≠гому Ч висунутих до п≥дприЇмства.

«агальним питанн¤м Ї також строки висуненн¤ ≥ розгл¤ду пре≠тенз≥й. Ќедотриманн¤ встановлених строк≥в може позбавити п≥д≠приЇмство права на поданн¤ позову, що спричинитьс¤ до значних втрат. ≤ навпаки, дотриманн¤ встановлених строк≥в висуненн¤ та розгл¤ду претенз≥й найчаст≥ше захищаЇ п≥дприЇмство в≥д розгл¤ду спор≥в в арб≥тражних судах та грошових витрат на виплату дер≠жавного мита, на в≥др¤дженн¤ тощо.

ѕретенз≥¤ п≥дл¤гаЇ розгл¤ду в м≥с¤чний строк з дн¤ њњ одержанн¤. якщо обов'¤зковими дл¤ обох стор≥н правилами або договором пе≠редбачено право перев≥рки забраковано'!' продукц≥њ п≥дприЇмством-виробником, то претенз≥њ, пов'¤зан≥ з ¤к≥стю та комплектн≥стю про≠дукц≥њ, розгл¤даютьс¤ впродовж двох м≥с¤ц≥в.

якщо в≥дсутн≥ окрем≥ необх≥дн≥ дл¤ розгл¤ду претенз≥њ докумен≠ти, њх витребовують у за¤вника ≥з зазначенн¤м строку њх поданн¤, але не менше п'¤ти дн≥в, не враховуючи часу на поштове переси≠ланн¤. ѕри цьому розгл¤д претенз≥њ призупин¤Їтьс¤ до одержанн¤ цих документ≥в або зак≥нченн¤ строку њх поданн¤. якщо витребу≠ван≥ документи не над≥йшли у встановлений строк, претенз≥¤ роз≠гл¤даЇтьс¤ за на¤вними документами.

ѕравильне висуненн¤ претенз≥њ уможливлюЇ своЇчасне врегулю≠ванн¤ спор≥в, поновленн¤ порушених прав та ≥нтерес≥в п≥дпри≠Їмства.

Ќеобх≥дн≥ дл¤ висуненн¤ претенз≥њ матер≥али готують за≥нтере≠сован≥ п≥дрозд≥ли (в≥дд≥л постачанн¤, бухгалтер≥¤ та ≥н.) ≥ переда≠ють до п≥дрозд≥л≥в, що виконують претенз≥йну роботу; останн≥ по≠винн≥ перев≥рити на¤вн≥сть права на висуванн¤ претенз≥њ, повноту одержаних матер≥ал≥в та њх належне оформленн¤.

” раз≥ потреби в≥д в≥дд≥л≥в вимагаютьс¤ необх≥дн≥ додатков≥ ма≠тер≥али, а оформлен≥ неналежним чином повертаютьс¤ до них дл¤ доопрацюванн¤ у встановлений строк.

ѕор¤док висуванн¤ ≥ розгл¤ду претенз≥й, ¤к≥ виникають п≥д час виконанн¤ господарських договор≥в та на ≥нших п≥дставах, регу≠люЇтьс¤ јрб≥тражним процесуальним кодексом ”крањни [«], де виз≠начен≥ основн≥ положенн¤ доарб≥тражного врегулюванн¤ госпо≠дарського спору.

—п≥р може бути переданий дл¤ вир≥шенн¤ до арб≥тражного суду за умови додержанн¤ сторонами встановленого дл¤ ц≥Їњ категор≥њ спор≥в пор¤дку њх доарб≥тражного врегулюванн¤.

ќсобливий пор¤док висуванн¤ ≥ розгл¤ду встановлений дл¤ претенз≥й до п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й транспорту ≥ зв'¤зку. Ќе ре≠гулюЇтьс¤  одексом [3] пор¤док розгл¤ду претенз≥й замовник≥в ≥ постачальник≥в товар≥в на експорт, замовник≥в ≥ вантажоодержу≠вач≥в ≥мпортних товар≥в та де¤к≥ ≥нш≥.

—прави за за¤вою прокурора (або його заступника) јнтимо≠нопольного ком≥тету ”крањни та його територ≥альних в≥дд≥лень по≠рушуютьс¤ арб≥тражним судом незалежно в≥д вжитт¤ сторонами заход≥в доарб≥тражного врегулюванн¤ спор≥в.

ѕ≥дприЇмства, що порушили майнов≥ права та законн≥ ≥нтереси ≥нших п≥дприЇмств, зобов'¤зан≥ поновити њх, не чекаючи висунен≠н¤ претенз≥њ.

ѕ≥дприЇмства, чињ права та законн≥ ≥нтереси порушен≥, з метою безпосереднього врегулюванн¤ спору з порушником звертаютьс¤ до нього з письмовою претенз≥Їю, де зазначають:

Х повне найменуванн¤ ≥ поштов≥ рекв≥зити за¤вника претенз≥њ та п≥дприЇмства, до ¤кого висунуто претенз≥ю, дату пред'¤вленн¤ ≥ номер претенз≥њ;

Х обставини, через ¤к≥ висунуто претенз≥ю; докази, що п≥дтверд≠жують ц≥ обставини, посиланн¤ на в≥дпов≥дн≥ нормативн≥ акти;

Х вимоги за¤вника;

Х суми претенз≥њ та њњ розрахунок, ¤кщо претенз≥¤ п≥дл¤гаЇ гро≠шов≥й оц≥нц≥; плат≥жн≥ рекв≥зити за¤вника претенз≥њ;

Х перел≥к документ≥в, що додаютьс¤ до претенз≥њ, а також ≥нших доказ≥в.

ƒокументи, що п≥дтверджують вимоги за¤вника, додаютьс¤ в ориг≥налах чи належним чином посв≥дчених коп≥¤х. ƒокументи, ¤к≥ Ї в ≥ншоњ сторони, можуть не додаватись до претенз≥њ ≥з зазна≠ченн¤м про це у претенз≥њ.

ѕретенз≥ю п≥дписуЇ кер≥вник або заступник кер≥вника п≥дпри≠Їмства. ЌадсилаЇтьс¤ претенз≥¤ адресатов≥ рекомендованим або ц≥нним листом чи вручаЇтьс¤ п≥д розписку.

Ќедодержанн¤ встановленого пор¤дку висуванн¤ ≥ розгл¤ду претенз≥й Ї порушенн¤м державноњ дисципл≥ни ≥ т¤гне за собою юридичну в≥дпов≥дальн≥сть винних у цьому посадових ос≥б.

ѕро результати розгл¤ду претенз≥њ за¤внику пов≥домл¤Їтьс¤ в письмов≥й форм≥.

” в≥дпов≥д≥ на претенз≥ю зазначаютьс¤:

Х повне найменуванн¤ ≥ поштов≥ рекв≥зити п≥дприЇмства, що даЇ в≥дпов≥дь, та п≥дприЇмства, ¤кому надсилаЇтьс¤ в≥дпов≥дь;

дата ≥ номер в≥дпов≥д≥; дата ≥ номер претенз≥њ, на ¤ку даЇтьс¤ в≥дпов≥дь;

Х ¤кщо претенз≥ю визнано повн≥стю або частково, Ч визнана сума, номер ≥ дата плат≥жного дорученн¤ на перерахуванн¤ ц≥Їњ суми чи строк та зас≥б задоволенн¤ претенз≥њ, ¤кщо вона не п≥дл¤≠гаЇ грошов≥й оц≥нц≥;

Х ¤кщо претенз≥ю в≥дхилено повн≥стю або частково, Ч мотиви в≥дхиленн¤ з посиланн¤м на в≥дпов≥дн≥ нормативн≥ акти ≥ доку≠менти, що обірунтовують в≥дхиленн¤ претенз≥њ;

Х перел≥к доданих до в≥дпов≥д≥ документ≥в та доказ≥в. ¬≥дпов≥дь на претенз≥ю п≥дписуЇ кер≥вник або заступник кер≥в≠ника п≥дприЇмства. ЌадсилаЇтьс¤ в≥дпов≥дь рекомендованим або ц≥нним листом чи вручаЇтьс¤ п≥д розписку.

” практиц≥ претенз≥йно-позовноњ роботи найчаст≥ше розгл¤да≠ютьс¤ претенз≥њ, що випливають:

Х ≥з порушенн¤ договор≥в постачанн¤ продукц≥њ (товар≥в), си≠ровини ≥ матер≥ал≥в, устаткуванн¤ ≥ машин, у тому числ≥ в раз≥ не≠достач≥, за постачанн¤ продукц≥њ нижчого гатунку, бракованоњ, некомплектного устаткуванн¤;

Х ≥з договору перевезенн¤ зал≥зницею, морським, р≥чковим, по≠в≥тр¤ним та автомоб≥льним транспортом;

Х ≥з невиконанн¤ п≥др¤дних роб≥т з кап≥тального буд≥вництва, проектних та конструкторських;

Х ≥з наданн¤ п≥дприЇмством р≥зних послуг.

”загальненн¤ ≥ анал≥з результат≥в розгл¤ду судових ≥ арб≥траж≠них справ, розробка пропозиц≥й щодо усуненн¤ ви¤влених не≠дол≥к≥в Ї одним з найважлив≥ших функц≥ональних обов'¤зк≥в юри≠дичних служб.

—истематично (дв≥ч≥ на р≥к) юридична служба повинна анал≥зу≠вати претенз≥йну роботу та узагальнювати њњ результати. “ака робота маЇ плануватись. ”загальненн¤ результат≥в даЇ змогу на≠м≥тити та зд≥йснити заходи щодо усуненн¤ недол≥к≥в у госпо≠дарськ≥й д≥¤льност≥ п≥дприЇмства. ” загальному анал≥з≥, де розкри≠ваютьс¤ невиробнич≥ витрати п≥дприЇмства, п≥дбиваютьс¤ п≥дсумки роботи з в≥дшкодуванн¤ збитк≥в шл¤хом отриманн¤ грошових сум за висунутими претенз≥¤ми. ѕор¤д ≥з цим юридична служба по≠глиблено вивчаЇ окрем≥ категор≥њ справ.

12

Ќазва: ќрган≥зац≥¤ претенз≥йно-позовноњ роботи на п≥дприЇмств≥
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-22 (1285 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' escape(document.referrer)+((typeof(screen)=='undefined')?'': ';s'+screen.width+'*'+screen.height+'*'+(screen.colorDepth? screen.colorDepth:screen.pixelDepth))+';u'+escape(document.URL)+ ';i'+escape('∆ж'+document.title)+';'+Math.random()+ '" alt="liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤" '+ 'border=0 width=88 height=31>')//-->
insurance motor - living room - indian reservation cigarettes - psychologists continuing education - best hogan knows - 649 canada jackpot lotto - harvard distance
Page generation 0.258 seconds
Хостинг от uCoz