Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

—трахуванн¤ > ”р¤д захищаЇ ≥нвестор≥в та кредитор≥в


”р¤д захищаЇ ≥нвестор≥в та кредитор≥в

—тор≥нка: 1/2

≈фективний захист прав ≥нвестор≥в та кредитор≥в Ї важливим напр¤мком у розвитку ф≥нансового сектора ”крањни. «окрема, це спри¤Ї залученню
≥нвестиц≥й у в≥тчизн¤ну економ≥ку. Ќараз≥ стоњть потреба законодавчого
врегулюванн¤ цих важливих питань. ÷¤ теза не означаЇ, що  аб≥нет ћ≥н≥стр≥в
перекладаЇ проблему на парламент. ”же сьогодн≥ ур¤довц≥ активно працюють,
аби т≥, хто вкладаЇ або хоче вкласти грош≥ в украњнську економ≥ку,
почувалис¤ впевнено ≥ мали гарант≥њ. ѕро це - в ≥нтерв'ю ≥з заступником
ƒержавного секретар¤ ћ≥н≥стерства ф≥нанс≥в —ерг≥Їм ћјЌќ’ќё.

- —ерг≥ю ќлександровичу, ¤к≥ першопричини порушенн¤ прав ≥нвестор≥в та
кредитор≥в в ”крањн≥?

- ¬се починаЇтьс¤ з "правил гри" в кредитних в≥дносинах. ѓх основою мають
бути прозор≥сть, передбачуван≥сть ≥ зрозум≥л≥сть. Ќадаючи позику, банк≥р
повинен бути впевнений, що грош≥ повернутьс¤. ” раз≥ ж неплатоспроможност≥
позичальника маЇ спрацювати ефективний механ≥зм в≥дшкодуванн¤ збитк≥в
кредиторов≥. ѕрост≥ше кажучи, кредитор повинен мати реальну можлив≥сть
в≥дсудити у деб≥тора майно. Ќав≥ть, ¤кщо це майно п≥дприЇмства ≥з часткою
держави. √оловною ж причиною порушенн¤ прав ≥нвестор≥в та кредитор≥в Ї
недосконал≥сть чинного законодавства.

- який вих≥д ≥з ситуац≥њ, що склалас¤, пропонуЇ ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в
зокрема й ур¤д загалом?

- ћ≥нф≥н розгл¤нув законопроект щодо захисту прав кредитор≥в, метою ¤кого Ї
усуненн¤ кол≥з≥й та прогалин у в≥тчизн¤ному законодавств≥. ÷¤ законодавча
≥н≥ц≥атива покликана виховати в сусп≥льств≥ повагу до судових р≥шень,
зр≥вн¤ти в правах державний бюджет та кредитор≥в. ќкр≥м того, документ
передбачаЇ запровадженн¤ зац≥кавленост≥ державних виконавц≥в задовольн¤ти
¤к потреби бюджету, так ≥ ≥нтереси кредитор≥в. ÷е м≥н≥м≥зуЇ, зокрема,
корупц≥йн≥ ризики.

÷им законом передбачаЇтьс¤ унеможливити зловживанн¤ та безд≥¤льн≥сть
державних виконавц≥в, дискрим≥нац≥йн≥ норми щодо розм≥ру податковоњ
застави. ѕри цьому права держави на сплату податк≥в не порушуютьс¤,
оск≥льки податкова застава буде ≥снувати, але - у розм≥р≥ подв≥йноњ суми
податкових зобов'¤зань. “акож законопроектом блокуЇтьс¤ можлив≥сть
зловживань з боку контролюючих орган≥в у сфер≥ прав наданн¤ чи ненаданн¤
будь-кому можливост≥ вилучати активи з податковоњ застави, ¤кщо њхн¤
варт≥сть значно перевищуЇ суму податкових зобов'¤зань.

“акож проект спри¤Ї розвитку ≥нформац≥йних в≥дносин. «окрема, закр≥плюЇтьс¤ право платник≥в податк≥в знати, чи Ї заборгован≥сть у ≥нших платник≥в, чи вона в≥дсутн¤. ƒо того ж, буде в≥дкрито ≥нформац≥ю про активи, ≥ можна буде д≥знатис¤, чи перебувають вони в податков≥й застав≥. ÷≥ в≥домост≥
надаватимуть безпосередньо контролююч≥ органи. ¬ свою чергу такий механ≥зм прискорить прийн¤тт¤ управл≥нських р≥шень кредиторами та усуне
непорозум≥нн¤ м≥ж кредиторами та бюджетом.

«акон також реал≥зуЇ конституц≥йн≥ норми в повному обс¤з≥ щодо права
резидент≥в ”крањни захищатис¤ в украњнському суд≥.

- јле ж, попри неспри¤тлив≥ умови дл¤ ≥нвестиц≥й, ринок розвиваЇтьс¤, й
≥нвестор не так, ¤к бажалос¤ б, та все ж вкладаЇ ф≥нанси в проекти. ќтже,
виходить, що ≥ в ц≥й ситуац≥њ, хто хоче, той знаходить? ћаю на уваз≥
механ≥зм страхуванн¤ ≥нвестиц≥йних ризик≥в.

- —правд≥, такий механ≥зм вже починаЇ д≥¤ти ≥ набуваЇ поширенн¤. ¬ умовах
п≥двищеного ризику та ф≥нансово-господарськоњ нестаб≥льност≥ стають
привабливими так≥ види страхуванн¤, ¤к≥ можуть забезпечити захист майнових
≥нтерес≥в страхувальник≥в або трет≥х ос≥б у в≥дносинах ≥нвестуванн¤
грошових чи ≥нших ресурс≥в у певний вид виробництва, роб≥т чи послуг з
метою одержанн¤ через де¤кий час певного доходу.

ѕроблема сп≥вв≥дношенн¤ ризику та прибутку Ї одн≥Їю з ключових в
≥нвестиц≥йн≥й д≥¤льност≥. —аме за допомогою страхового захисту
≥нвестиц≥йних ризик≥в забезпечуЇтьс¤ реал≥зац≥¤ ≥нвестиц≥йних проект≥в у
повному обс¤з≥ на вс≥х етапах його впровадженн¤.

Ќагадаю, що одн≥Їю з найважлив≥ших умов економ≥чного управл≥нн¤ будь-¤кою п≥дприЇмницькою структурою Ї ≥нвестиц≥йний менеджмент. ¬≥н повинен передбачати таке ефективне управл≥нн¤, при ¤кому прир≥ст кап≥талу Ї
достатн≥м, щоб компенсувати ≥нвестору в≥дмову в≥д використанн¤ на¤вних
грошових кошт≥в, майнових та немайнових прав на споживанн¤ за поточний
пер≥од, а також -винагородити можливий ризик, компенсувати збитки в≥д
≥нфл¤ц≥њ в майбутньому. ќтже, головною роллю ≥нвестиц≥йного менеджменту Ї
забезпеченн¤ найефективн≥ших шл¤х≥в реал≥зац≥њ ≥нвестиц≥йноњ стратег≥њ
будь-¤коњ п≥дприЇмницькоњ структури на окремих стад≥¤х њњ розвитку.

«а договором страхуванн¤ ≥нвестиц≥йних ризик≥в страхувальник може укласти догов≥р страхуванн¤ на користь вигодонабувача (≥нвестора), ¤кий може
зазнати збитк≥в у раз≥ неокупност≥ витрат на виконанн¤ застрахованого
≥нвестиц≥йного проекту. ¬ такому раз≥ треба довести страховику на¤вн≥сть у
вигодонабувача страхового ≥нтересу. ѕри цьому вигодонабувач може набувати
права та обов'¤зки страхувальника зг≥дно з договором страхуванн¤.

ƒогов≥р страхуванн¤ може бути укладено на випадок настанн¤ одного чи
дек≥лькох страхових под≥й ≥з числа вищезгаданих. —траховий випадок
вважаЇтьс¤ таким, що настав, ¤кщо дох≥д страхувальника в≥д реал≥зац≥њ
≥нвестованоњ продукц≥њ чи послуг в строк окупност≥, ¤кий вказано в договор≥
страхуванн¤, Ї менший в≥д страховоњ суми за договором страхуванн¤ внасл≥док
настанн¤ страхових випадк≥в, конкретний перел≥к ¤ких вказано в договор≥
страхуванн¤. —трахувальник не повинен включати у проект ≥нвестуванн¤ умови
про подовженн¤ терм≥ну окупност≥ проекту, встановленого дл¤ його реал≥зац≥њ
≥ вказаного в договор≥ страхуванн¤.

- як≥ реальн≥ шл¤хи бачить ур¤д щодо пол≥пшенн¤ корпоративних в≥дносин?
ќстанн≥ под≥њ св≥дчать, що в ”крањн≥ в≥дсутн¤ корпоративна культура.
ѕрим≥ром, дуже часто акц≥онери того чи ≥ншого п≥дприЇмства не можуть д≥йти
м≥ж собою згоди, тому звертаютьс¤ до суду, ≥ там, ¤к правило, за њхн≥ми
словами, не знаход¤ть захисту своњх прав.

- ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 26.03.2001 р. N 198/2001 схвален≥ ќсновн≥
напр¤мки розвитку фондового ринку ”крањни на 2001-2005 роки, ¤кими,
зокрема, передбачено, що розвиток корпоративного управл≥нн¤ потребуЇ:
удосконаленн¤ системи розкритт¤ ≥нформац≥њ про варт≥сть ц≥нних папер≥в та
об'Їкт≥в ≥нвестуванн¤ через ≥нструменти фондового ринку; розкритт¤
≥нформац≥њ про ≥нвестор≥в, ¤к≥ придбавають велик≥ контрольн≥ пакети акц≥й;
створенн¤ умов дл¤ переведенн¤ боргу та зобов'¤зань п≥дприЇмств у ц≥нн≥
папери; запровадженн¤ нових ф≥нансових ≥нструмент≥в дл¤ пол≥пшенн¤ умов
≥нвестуванн¤; встановленн¤ ефективних механ≥зм≥в захисту ≥нвестор≥в. ќкр≥м
зазначеного у президентському указ≥, пол≥пшенню корпоративних в≥дносин
мають спри¤ти удосконаленн¤ механ≥зм≥в корпоративного управл≥нн¤ в частин≥
створенн¤ умов дл¤ формуванн¤ ефективного власника, забезпеченн¤ захисту
прав акц≥онер≥в та вдосконаленн¤ механ≥зм≥в розкритт¤ ≥нформац≥њ про
д≥¤льн≥сть ем≥тент≥в ц≥нних папер≥в. —аме на вир≥шенн¤ цих питань
спр¤мована розробка ур¤дом  орпоративного кодексу, ¤кий маЇ бути ухвалений вже упродовж цього року.

- „и зможе захистити кредитор≥в та ≥нвестор≥в законопроект ур¤ду "ѕро
акц≥онерн≥ товариства" п≥сл¤ його ухваленн¤ ¬ерховною –адою? Ќаск≥льки в≥н
в≥дпов≥даЇ вимогам ринку ≥ ¤к≥ результати в≥н дасть дл¤ украњнськоњ
економ≥ки?

- ¬продовж останн≥х рок≥в до парламенту було внесено дек≥лька
законопроект≥в про акц≥онерн≥ товариства. ќстанн≥й з них, що вн≥с ур¤д, на
моЇ переконанн¤, в найб≥льш≥й м≥р≥ висв≥тлюЇ питанн¤ д≥¤льност≥ акц≥онерних
товариств. ¬≥н спр¤мований на врегулюванн¤ в≥дносин щодо пор¤дку њхньоњ
д≥¤льност≥ та визначенн¤ правового статусу.

ќстанн≥м часом значно зб≥льшилас¤ к≥льк≥сть тих, хто звертаЇтьс¤ до суду з позовами про порушенн¤ њх прав ¤к акц≥онер≥в. √оловною причиною суперечок Ї, насамперед, недосконал≥сть чинного «акону "ѕро господарськ≥ товариства". ¬ ньому неч≥тка позиц≥¤ щодо проведенн¤ загальних збор≥в акц≥онер≥в. ј це часто призводить до непорозум≥нь м≥ж виконавчими органами акц≥онерних товариств та самими акц≥онерами.

”р¤довий законопроект "ѕро акц≥онерн≥ товариства" маЇ на мет≥ л≥кв≥дувати т≥ правов≥ прогалини, ¤к≥ мають м≥сце в украњнському законодавств≥. ќсобливо це стосуЇтьс¤ врегулюванн¤ питань, пов'¤заних з акц≥¤ми акц≥онерних товариств.

- „и стануть б≥льш≥сть акц≥онерних товариств в≥дкритими п≥сл¤ ухваленн¤
цього закону ? јдже анал≥тики стверджують, що з 35 тис¤ч ј“ ”крањни 28
тис¤ч - закритого типу, а це, на њхню думку, не спри¤Ї ≥нвестуванню та
кредитуванню цих п≥дприЇмств. ’оча саме «ј“и найб≥льш прибутков≥, а,
в≥дпов≥дно, й ≥нвестиц≥йно приваблив≥.

- ѕо-перше, зауважу, що, за «аконом ”крањни "ѕро господарськ≥ товариства",
закрите акц≥онерне товариство може реорган≥зуватись у в≥дкрите. ќтже, на
сьогодн≥ ≥снуЇ достатнЇ правове поле дл¤ реал≥зац≥њ акц≥онерами њх
за≥нтересованост≥ в ≥нвестиц≥¤х.

¬одночас, законопроект "ѕро акц≥онерн≥ товариства" передбачаЇ встановити обмеженн¤ щодо к≥лькост≥ учасник≥в закритого акц≥онерного товариства - не б≥льше 100 ос≥б. ј в раз≥ перевищенн¤ зазначеноњ к≥лькост≥ акц≥онер≥в таке закрите акц≥онерне товариство зобов'¤зане перетворитись у в≥дкрите або ж зменшити к≥льк≥сть акц≥онер≥в. ѕри цьому к≥льк≥сть акц≥онер≥в в≥дкритого товариства необмежена.

12

Ќазва: ”р¤д захищаЇ ≥нвестор≥в та кредитор≥в
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-23 (631 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' escape(document.referrer)+((typeof(screen)=='undefined')?'': ';s'+screen.width+'*'+screen.height+'*'+(screen.colorDepth? screen.colorDepth:screen.pixelDepth))+';u'+escape(document.URL)+ ';i'+escape('∆ж'+document.title)+';'+Math.random()+ '" alt="liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤" '+
life insurance - diet prescription - рефераты - cheap cheap - loan an - place where - hotel in jackpot nevada
Page generation 0.158 seconds
Хостинг от uCoz