Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

“ехн≥чн≥ науки > —тартер, звуковий сигнал ≥ контрольно-вим≥рювальн≥ прилади


—тартер, звуковий сигнал ≥ контрольно-вим≥рювальн≥ прилади

—тор≥нка: 1/2

—тартер слугуЇ дл¤ пуску двигуна й становить чотириполюсний електродвигун пост≥йного струму з≥ зм≥шаним умиканн¤м обмоток збудженн¤. ¬миканн¤ стартера електромагн≥тне. Ќа корпус≥ стартера встановлено т¤гове реле, живленн¤ обмоток ¤кого зд≥йснюЇтьс¤ через додаткове реле вмиканн¤. ÷е запоб≥гаЇ випадковому вми≠канню стартера, коли працюЇ двигун.

” корпус≥ стартера гвинтами закр≥плено чотири сталевих полюси, на ¤к≥ над≥то котушки обмотки збудженн¤. ƒв≥ ко≠тушки (сер≥Їсн≥), що паралельно з'Їднан≥ м≥ж собою, посл≥довно з'Їднано з обмоткою ¤кор¤. ѕ≥д час пуску двигуна через обмотки ко≠тушок проходить великий струм, тому њх (¤к ≥ обмотки ¤кор¤) вико≠нано з м≥дноњ стр≥чки. ƒв≥ ≥нш≥ котушки (шунтов≥) м≥ж собою з'Їдну≠ютьс¤ посл≥довно й разом умикаютьс¤ паралельно обмотц≥ ¤кор¤, њх≠н≥ обмотки розраховано на пор≥вн¤но невеликий струм, що залежить переважно в≥д напруги акумул¤торноњ батарењ.

„отири м≥дно-граф≥тов≥ щ≥тки встановлено в щ≥ткотримачах, за≠кр≥плених в алюм≥н≥Їв≥й кришц≥. ƒо двох щ≥ткотримач≥в позитивних щ≥ток, ≥зольованих в≥д кришки пластмасовими пластинами, приЇд≠нуютьс¤ виводи сер≥Їсних котушок. ƒва ≥нших щ≥ткотримач≥, до одного з ¤ких приЇднано виводи шунтових котушок, приклепано до кришки, тобто з'Їднано з масою, й у них вставл¤ютьс¤ негативн≥ щ≥тки. ¬с≥ щ≥тки притискаютьс¤ до колектора сп≥ральними пружи≠нами.

як≥р складаЇтьс¤ з вала й напресованих на нього осерд¤ з обмот≠кою та колектора. ќбмотку вкладено в пази осерд¤, набраного з тон≠ких пластин електротехн≥чноњ стал≥.  ≥нц≥ обмотки виведено на ≥зо≠льован≥ одна в≥д одноњ пластини колектора, складен≥ на пластмасов≥й основ≥. ¬ал обертаЇтьс¤ у двох пористих металокерам≥чних втулках, просочених оливою й запресованих у кришки стартера. ѕередн¤ кришка маЇ фланець, ¤ким стартер кр≥питьс¤ до картера зчепленн¤. ¬ ц≥й кришц≥ на валу ¤кор¤ змонтовано привод стартера, що вмикаЇ важ≥ль з поворотною пружиною й роликову обг≥нну муфту (муфту в≥льного ходу) з шест≥рнею.

ћуфта в≥льного ходу забезпечуЇ передачу крутного момен≠ту в≥д стартера до в≥нц¤ маховика п≥д час пуску двигуна та в≥д'Їднан≠н¤ шест≥рн≥ стартера в≥д маховика п≥сл¤ пуску двигуна, њњ внутр≥шн¤ (ведуча) обойма маЇ подовжену маточину, ¤ку на сп≥≠ральних шл≥цах установлено на валу ¤кор¤. “аке встановленн¤ забез≠печуЇ повертанн¤ муфти в раз≥ перем≥щенн¤ њњ вздовж вала, що по≠легшуЇ введенн¤ в зачепленн¤ зуб'њв шест≥рн≥ стартера та в≥нц¤ махо≠вика. «овн≥шню (ведену) обойму муфти виконано ¤к одне ц≥ле з шест≥рнею стартера. « внутр≥шнього боку ц¤ обойма маЇ чотири по≠хилих пази, в ¤ких розм≥щуютьс¤ ролики, що пост≥йно в≥дтиска≠ютьс¤ штовхачами ≥з пружинами у звужену частину паз≥в, за≠клинюючи таким чином обидв≥ частини муфти. ≈фект заклинюван≠н¤ п≥дсилюЇтьс¤, коли обертаЇтьс¤ ведуча обойма, тобто в раз≥ вмиканн¤ стартера.

—тартер умикаЇтьс¤ повертанн¤м ключа вмикача запалюванн¤ праворуч до упора. ѕри цьому невеликоњ сили струм в≥д акумул¤тор≠ноњ батарењ спочатку п≥де в обмотку реле вмиканн¤, намагн≥чуючи його осерд¤, ¤ке прит¤гуЇ ¤к≥рець, замикаючи контакти електрично≠го кола стартера. ѕ≥сл¤ цього також невеликоњ сили струм п≥де в≥д акумул¤торноњ батарењ до затискача т¤гового реле, дал≥ Ч на вмикач запалюванн¤ та затискач, вт¤гувальну обмотку т¤гового реле й через затискач Ч в обмотки стартера. ¬одночас струм проходитиме тонкою затримувальною обмоткою т¤гового реле. ѕ≥д д≥Їю магн≥тно≠го пол¤, створюваного обмотками, осерд¤ т¤гового реле вт¤гуЇтьс¤ всередину втулки й перем≥щуЇ важ≥ль умиканн¤, ¤кий нижн≥м к≥нцем перем≥щуЇ по гвинтов≥й нар≥зц≥ привод стартера й уводить його шест≥рню в зачепленн¤ ≥з зубчастим в≥нцем маховика. ¬одночас осерд¤ т¤гового реле через шток перем≥щуЇ контактний диск, ¤кий замикаЇ контакти ≥ т¤гового реле основного кола стартера, що маЇ малий оп≥р, унасл≥док чого в обмотку стартера п≥де великоњ сили струм, ≥ ¤к≥р обертатиме кол≥нчастий вал двигуна. ¬одночас контактний диск з'ЇднуЇтьс¤ з додатковим контактом, ¤кий даЇ змогу струму проходити в первинну обмотку котушки запалюванн¤, минаючи додатковий оп≥р (двигуни Ђћосквичї, ћећ« та √ј«-24).

 оли двигун запуститьс¤, стартер повертанн¤м ключа л≥воруч ви≠микаЇтьс¤, й ус≥ детал≥ привода п≥д д≥Їю пружини повертаютьс¤ в по≠чаткове положенн¤. якщо двигун почне працювати, а стартер не бу≠де вимкнено, в≥нець маховика поведе за собою шест≥рню стартера та зовн≥шню обойму муфти з великою швидк≥стю, ролики зсунутьс¤ по похил≥й поверхн≥ паз≥в у широку частину, даючи змогу зовн≥шн≥й веден≥й обойм≥ з шест≥рнею обертатис¤ в≥льно, не передаючи зусил≠л¤ на ведучу обойму й вал ¤кор¤, що запоб≥гаЇ Ђрозносуї стартера. якщо п≥д час пуску двигуна зуб шест≥рн≥ стартера зб≥гаЇтьс¤ ≥з зубом в≥нц¤ маховика, то пружина привода стиснетьс¤, даючи змогу важе≠лю вмиканн¤ перем≥щатис¤ дал≥ й замкнути електричне коло старте≠ра, а коли ¤к≥р повернетьс¤, шест≥рн¤ п≥д д≥Їю буферноњ пружини в≥дразу в≥йде в зачепленн¤ з в≥нцем маховика.

ќск≥льки п≥д час пуску (особливо Ч холодного двигуна) стартер споживаЇ великий струм, тривал≥сть вмиканн¤ його маЇ не переви≠щувати 10... 15 с. ѕовторн≥ вмиканн¤ можна робити т≥льки через 30 с.

–ис. 1

—тартер:

а Ч схема, б Ч пров≥д ≥ муфта в≥льного ходу; 1 Ч корпус стартера;

2, 5, 7 Ч затискач≥, 3 Ч додатковий контакт, 4, 13 Ч основн≥ контакти; 6 Ч контактний диск; 8 Ч шток; 9, 10 Ч в≥дпов≥дно вт¤гувальна й утримувальна обмотки; 11 Ч вмикач запалюванн¤; 12 Ч важ≥ль умиканн¤ привода,

14 Ч ведуча обойма; 15 Ч ролик; 16 Ч штовхач; 17Ч шл≥цьова втулка;

18 Ч ведена обойма, 19Ч пружина штовхача.

«вуковий сигнал Ч в≥брац≥йного типу безрупорний. Ќа автомоб≥≠л¤х ¬ј« ≥ √ј«-24 встановлюютьс¤ два сигнали Ч низького й високо≠го тон≥в. ѕри цьому вмиканн¤ сигнал≥в на автомоб≥л≥ √ј«-24 зд≥йс≠нюЇтьс¤ через реле сигнал≥в.

—игнал складаЇтьс¤ з корпусу, електромагн≥ту, ¤к≥р≠ц¤, контакт≥в, мембрани та резонаторного диска. ѕ≥сл¤ натис≠канн¤ на кнопку струм в≥д акумул¤торноњ батарењ через замкнен≥ контакти надходить в обмотку електромагн≥ту. ѕри цьому електро≠магн≥т прит¤гуЇ ¤к≥рець, ¤кий прогинаЇ мембрану й водночас розми≠каЇ контакти. ≈лектричне коло розриваЇтьс¤, електромагн≥т розмаг≠н≥чуЇтьс¤, й ¤к≥рець п≥д д≥Їю пружност≥ мембрани в≥дходить назад, унасл≥док чого контакти знову змикаютьс¤, утворюючи замкнене електричне коло, ¤к≥рець прит¤гуЇтьс¤, й процес повторюЇтьс¤. ѕри цьому створюютьс¤ част≥ коливанн¤ мембрани (до 100 коливань за секунду) ≥ з'¤вл¤Їтьс¤ звук. “он звука кожного сигналу регулюЇтьс¤ гвинтом, розташованим на задн≥й ст≥нц≥ корпусу сигналу. ќбертан≠н¤м гвинта за годинниковою стр≥лкою сила звука зб≥льшуЇтьс¤, а в протилежному напр¤м≥ Ч зменшуЇтьс¤.

ƒо контрольно-вим≥рювальних прилад≥в належать:

амперметр (або контрольна лампа);

покажчик температури охолодноњ р≥дини;

покажчик тиску оливи;

покажчик р≥вн¤ палива;

авар≥йн≥ сиг≠нал≥затори температури охолодноњ р≥дини та тиску оливи.

јмперметр на автомоб≥л¤х Ђћосквичї ≥ √ј«-24 вв≥мкнено посл≥≠довно в коло акумул¤торноњ батарењ та генератора. ¬≥н показуЇ силу розр¤дного й зар¤дного струм≥в. „ерез амперметр проходить струм до вс≥х споживач≥в, кр≥м стартера та звукового сигналу.

јмперметр складаЇтьс¤ з корпусу, пост≥йного магн≥ту, латунноњ шини, ¤кор¤ з≥ стр≥лкою та шкали.  оли електричне коло роз≥мкнене, ¤к≥р з≥ стр≥лкою п≥д д≥Їю магн≥тного пол¤ пост≥йного магн≥ту утримуЇтьс¤ в середньому положенн≥ на нульов≥й под≥лц≥. ѕ≥д час проходженн¤ струму через латунну шину створюЇтьс¤ магн≥тне поле, п≥д д≥Їю ¤кого намагн≥чений ¤к≥р з≥ стр≥лкою повертаЇтьс¤ в той чи ≥нший б≥к залежно в≥д напр¤му струму, показуючи зар¤джанн¤ або розр¤джанн¤ акумул¤торноњ батарењ.

–ис. 2

«вуков≥ сигнали автомоб≥л≥в:

а Ч Ђћосквичї; б Ч ¬ј«; 1 Ч регулювальний гвинт; 2 Ч електромагн≥т;

3 Ч ¤к≥рець; 4 Ч резонаторний диск; 5 Ч контакти; 6 Ч мембрана

 онтрольну лампу зар¤джанн¤ акумул¤торноњ батарењ на автомо≠б≥л¤х ¬ј« ≥ «ј« вв≥мкнено в коло через реле.  оли вв≥мкнено запа≠люванн¤ й двигун не працюЇ або працюЇ з малою частотою обертан≠н¤ кол≥нчастого вала, контакти реле утримуютьс¤ в замкненому стан≥; при цьому лампа на щитку прилад≥в св≥титьс¤ червоним св≥тлом, указуючи, що зар¤джанн¤ акумул¤торноњ батарењ не в≥дбу≠ваЇтьс¤. ¬ раз≥ зб≥льшенн¤ частоти обертанн¤, коли напруга ге≠нератора на 0,2...1,5 ¬ перевищить напругу батарењ, контакти реле розмикаютьс¤, вимикаючи акумул¤торну батарею в≥д живленн¤ спо≠живач≥в, контрольна лампа гасне, а батаре¤ вмикаЇтьс¤ на зар¤джан≠н¤ в≥д генератора.

ѕокажчик температури холодноњ р≥дини складаЇтьс¤ з датчика, встановленого в головц≥ цил≥ндр≥в, ≥ покажчика, розташованого на щитку прилад≥в.

” корпус≥ датчика розм≥щено терм≥стор Ч нап≥впров≥дниковий прилад, що зм≥нюЇ св≥й оп≥р залежно в≥д темпера≠тури охолодноњ р≥дини, ¤ка його обмиваЇ.

–ис. 3

—хема покажчика температури охолодноњ р≥дини:

1, 2 Ч в≥дпов≥дно нерухомий ≤ рухомий пост≥йн≥ магн≥ти, 3, 4, 6 Ч котушки з обмот≠ками, 5 Ч стр≥лка, 7 Ч резистор, 8 Ч запоб≥жник, 9 Ч вмикач запалюванн¤, 10 Ч корпус датчика, 11 Ч терм≥стор, 12 Ч пружина, 13 Ч головка цил≥ндр≥в.

≈лектромагн≥тний покажчик докажчик складаЇтьс¤ з корпусу, всередин≥ ¤кого розм≥щуютьс¤ нерухомий пост≥йний магн≥т, три котушки, резистор ≥ рухомий пост≥йний магн≥т з≥ стр≥л≠кою.  оли вв≥мкнено запалюванн¤, струм, що проходить обмотка≠ми котушок, створюЇ результуюче магн≥тне поле, ¤ке взаЇмод≥Ї з магн≥тним полем рухомого пост≥йного магн≥ту й установлюЇ стр≥лку на в≥дпов≥дну под≥лку шкали. —ила взаЇмод≥њ й положенн¤ стр≥лки визначаютьс¤ опором терм≥стора в датчику, оск≥льки в≥д цього опору залежить сила струму в котушках, а отже, й результуюче магн≥тне по≠ле. Ќерухомий магн≥т слугуЇ дл¤ встановленн¤ стр≥лки на нульову под≥лку.

12

Ќазва: —тартер, звуковий сигнал ≥ контрольно-вим≥рювальн≥ прилади
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (798 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
- gain muscle mass - car insurance - cheap flight - ecommerce hosting - loan top - insurance cheap
Page generation 0.149 seconds
Хостинг от uCoz