Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

‘≥зкультура > ѕравила та методика самост≥йних зан¤ть ф≥зичними вправами


3. ÷ентральним моментом навчанн¤ самост≥йно займатис¤ ф≥зични≠ми вправами треба вважати набутт¤ вм≥нь ≥ навичок в орган≥зац≥њ та методиц≥ самост≥йноњ д≥¤льност≥. ƒл¤ цього учн≥в залучають до рац≥ональ≠ного розм≥щенн¤ прилад≥в, роздач≥ та збору ≥нвентар¤ ≥ т.д. ” ход≥ уроку вчитель коментуЇ доц≥льн≥сть запропонованого пор¤дку виконанн¤ вправ, способ≥в орган≥зац≥њ д≥тей. ƒал≥ вони залучаютьс¤ до самост≥йного добору вправ. ”же в молодших класах учител≥ дають кожному завданн¤: п≥д≥брати оптимальну дл¤ себе вагу обт¤женн¤ дл¤ силовоњ п≥дготовки. „ас в≥д часу ц≥ завданн¤ повторюютьс¤, виход¤чи з нового р≥вн¤ розвитку сили дитини. ƒал≥ учн≥ визначають оптимальну к≥льк≥сть повторень вправи, темп рух≥в, довжи≠ну в≥др≥зк≥в, тривал≥сть виконанн¤ завдань.

ѕро досв≥д формуванн¤ в учн≥в ум≥нн¤ зд≥йснювати самост≥йну д≥¤льн≥сть ≥з засвоЇнн¤ програмового навчального матер≥алу розказуЇ на стор≥нках жур≠налу "‘изическа¤ культура в школе" вчителька з м. ¬иборга ™.  оломислова (1996, є 1,—. 14-16).

4. Ќа початку кожного навчального року перев≥р¤Їтьс¤ вм≥нн¤ учн≥в визначати й оц≥нювати показники пульсу, а також ≥нших при≠йом≥в самоконтролю. Ќеобх≥дн≥ дл¤ кожного класу дан≥ уточнюютьс¤, доповнюютьс¤.

—амоконтроль Ч це систематичн≥ самост≥йн≥ спостереженн¤ за зм≥ною стану свого здоров'¤, ф≥зичного розвитку та функц≥ональноњ готовност≥ ор≠ган≥зму в процес≥ зан¤ть ф≥зичними вправами. ƒан≥ самоконтролю використовуютьс¤ учн¤ми й учителем ф≥зичноњ культури з метою регулюван≠н¤ тренувальних навантажень, а також об'Їктивноњ оц≥нки зм≥н ф≥зичного розвитку учн¤.

ƒоц≥льно навчити школ¤р≥в користуватис¤ вим≥рювальною апаратурою (динамометром, вагою, секундом≥ром, ростом≥ром, сп≥рометром тощо), по≠чинаючи з молодших клас≥в. ƒоступ до такоњ апаратури повинн≥ мати вс≥ учн≥ у спец≥ально обладнаному кутку залу.

ƒан≥ самоконтролю под≥л¤ютьс¤ на суб'Їктивн≥ (самопочутт¤, сон, апе≠тит, працездатн≥сть, бажанн¤ займатись ф≥зичними вправами, бол≥ та ≥н.) й об'Їктивн≥ (зм≥ст тренуванн¤, вага, р≥ст, ∆≈Ћ, динамометр≥¤, „—— тощо).

”чн≥ можуть вести щоденник самоконтролю. –≥зн≥ вар≥анти таких щоден≠ник≥в навод¤тьс¤ в навчально-методичн≥й л≥тератур≥ та пер≥одичн≥й прес≥.

ƒан≥ самоконтролю допомагають оц≥нити ефективн≥сть самост≥йноњ ро≠боти ≥ за необх≥дност≥ внести в нењ в≥дпов≥дн≥ корективи.

5. ”чн≥ ≤”-”≤≤ клас≥в вже зупин¤ють св≥й виб≥р на певному кол≥ профе≠с≥й. «авданн¤ вчител¤ Ч спр¤мувати њхню самост≥йну роботу не т≥льки на всеб≥чний розвиток, а й на профес≥йний зм≥ст њхн≥х зан¤ть.

Ќа уроках учн≥ також озброюютьс¤ вм≥нн¤м виконувати виробничу г≥м≠настику в навчальних майстерн¤х, у процес≥ розумовоњ д≥¤льност≥.

 онтрольн≥ запитанн¤

1. як формуЇтьс¤ вм≥нн¤ самост≥йно займатис¤ ф≥зичними вправами?

2. яких правил ви будете дотримуватись у формуванн≥ вм≥нь самост≥йно займатис¤ ф≥зичними вправами?

«авданн¤ дл¤ самост≥йноњ роботи

Ўл¤хом опитуванн¤ учн≥в визначте њхнЇ вм≥нн¤ самост≥йно займатис¤ ф≥зичними вправами.

2. «алученн¤ учн≥в до самост≥йних зан¤ть ф≥зичними вправами

ѕредмет "ф≥зична культура" пор≥вн¤но з ≥ншими маЇ ≥ таку особлив≥сть: ¤кщо на ≥нших уроках прагнуть до максимального скороченн¤ домашн≥х завдань, то в нашому предмет≥ Ч навпаки.

“енденц≥њ розвитку под≥й у цьому план≥ показують, що роль домашн≥х завдань, самост≥йних зан¤ть ф≥зичними вправами пост≥йно зростаЇ. “ранс≠формуЇтьс¤ ≥ роль уроку ф≥зичноњ культури. Ќа ньому вчать, ¤к займатис¤ ф≥зичними вправами, формують ст≥йку потребу в щоденних самост≥йних за≠н¤тт¤х. ѕершим кроком до самост≥йних зан¤ть ф≥зичними вправами школ¤р≥в, практичним привчанн¤м до них Ї домашн≥ завданн¤. „ерез них поступово формуЇтьс¤ звичка до систематичних зан¤ть, виконанн¤ ¤ких стаЇ потребою ф≥зичного самовдосконаленн¤. ¬они передбачен≥ шк≥льною програмою дл¤ учн≥в ус≥х клас≥в ≥ повинн≥ бути не еп≥зодичними, а становити певну систему д≥¤льност≥ вчител¤ ≥ роботи учн≥в прот¤гом календарного року.

ўо ¤вл¤Ї собою така система?

ѕо-перше, вона створюЇтьс¤ на р≥к ≥ включаЇ низку завдань, т≥сно пов'¤≠заних м≥ж собою таким чином, що виконанн¤ наступного можливе лише за умови засвоЇнн¤ попереднього.

ѕо-друге, вона передбачаЇ виконанн¤ завдань вл≥тку, що забезпечуЇ зв'¤≠зок у засвоЇнн≥ матер≥алу в≥д класу до класу (повторюючи засвоЇне ≥ готуючись до вивченн¤ б≥льш складного).

ѕо-третЇ, завданн¤ дл¤ самост≥йноњ роботи т≥сно пов'¤зан≥ з матер≥алом шк≥льноњ програми й у кожний конкретний момент в≥дпов≥дають певн≥й сер≥њ урок≥в. ÷е дос¤гаЇтьс¤ введенн¤м домашн≥х завдань у р≥чне плануванн¤ уро≠к≥в ф≥зичноњ культури.

ѕо-четверте, система домашн≥х завдань передбачаЇ њхнЇ виконанн¤ в р≥з≠них формах ф≥зичного вихованн¤ школ¤р≥в, а контролюють њх, з одного боку, вчитель ф≥зичноњ культури, з ≥ншого Ч батьки.

«авданн¤ доц≥льно розробл¤ти окремо дл¤ хлопц≥в ≥ д≥вчат, зг≥дно з≥ зм≥ною сезонно-б≥олог≥чних ритм≥в конкретноњ м≥сцевост≥. ¬раховуючи досв≥д робо≠ти вчител≥в багатьох шк≥л, можна запропонувати п'¤ть комплекс≥в домашн≥х завдань ≥з ф≥зичноњ культури (по одному на кожну чверть ≥ на л≥тн≥ кан≥кули).

“ак≥ комплекси-завданн¤ вручають учн¤м на початку чверт≥ чи перед ка≠н≥кулами на окремих листках, ¤к≥ можуть вклеюватись у щоденники школ¤р≥в, або готуютьс¤ спец≥альн≥ щоденники (щоденники сьогодн≥ в ”крањн≥ розроб≠лен≥ професором ќ. ƒубогай).

” кожному листку (щоденнику) домашнього завданн¤ Ї таблиц≥ контроль≠них тест≥в. ¬ окремих графах учн≥ повинн≥ ф≥ксувати своњ результати та виконану роботу. ÷ей листок наприк≥нц≥ чверт≥ учень здаЇ вчителю ≥ одержуЇ диференц≥йовану оц≥нку.

—пец≥альн≥ досл≥дженн¤ показали, що у класах, учн≥ ¤ких виконують домашнЇ завданн¤, вс≥ показники ф≥зичноњ п≥дготовки, працездатност≥ та ус≠п≥шност≥ д≥тей на 20-30% вищ≥ в≥д тих, ¤к≥ мають д≥ти, котр≥ до виконанн¤ цих завдань не залучалис¤.

¬прави, п≥д≥бран≥ дл¤ виконанн¤ в домашн≥х умовах, повинн≥ викликати в учн≥в особистий ≥нтерес ≥ позитивн≥ емоц≥њ, комплексно впливати на рухов≥ функц≥њ: наприклад, багатоскоки спри¤ють розвитку сили, швидкост≥, сило≠воњ витривалост≥ ≥, водночас, формують ум≥нн¤, необх≥дн≥ п≥д час вивченн¤ б≥гу та стрибк≥в.

ѕомилковими вважаютьс¤ д≥њ вчител≥в, ¤к≥ пропонують своњм учн¤м лише вправи, спр¤мован≥ переважно на "п≥дт¤гуванн¤" недостатньо розвинених ф≥зичних ¤костей. якщо давати вправи, що спри¤ють розвитку пров≥дних рухових ¤костей, зокрема ≥ тих, котр≥ в учн¤ на високому (пор≥вн¤но з ≥нши≠ми) р≥вн≥, тод≥ ≥нтерес до зан¤ть зростаЇ, актив≥зуЇтьс¤ самост≥йна д≥¤льн≥сть.

якщо учн≥ задов≥льно виконують усе передбачене навчальною програ≠мою на уроках ф≥зичноњ культури, то це не Ї п≥дставою дл¤ того, аби не практикувати домашн≥х завдань. јдже вони передус≥м Ї формою залученн¤ д≥тей до регул¤рних зан¤ть ф≥зичними вправами ≥ спри¤ють м≥цному засво≠Їнню навчального матер≥алу та формуванню звички до самовдосконаленн¤.

ѕропонуючи завданн¤ на техн≥ку, акцентуйте увагу учн≥в на тому, що њњ вдосконаленн¤ Ч обов'¤зкова умова дос¤гненн¤ запланованого результату. ”никайте завдань на ≥м≥тац≥ю д≥й ≥ таких, що потребують спец≥альних умов ≥ страхуванн¤.

ƒобираючи вправи, ч≥тко визначайте њхню спр¤мован≥сть, тривал≥сть ви≠конанн¤ ≥ доступн≥сть.

—пр¤мован≥сть завдань може бути двох вид≥в: вихованн¤ ф≥зичних ¤кос≠тей ≥ засвоЇнн¤ техн≥ки. «авданн¤ дл¤ вихованн¤ ф≥зичних ¤костей спр¤мован≥ на зм≥цненн¤ основних м'¤зових груп, формуванн¤ правильноњ постави, п≥д≠вищенн¤ руховоњ активност≥. “ехн≥чн≥ завданн¤ спри¤ють п≥дготовц≥ до вивченн¤ певних рухових д≥й шл¤хом засвоЇнн¤ п≥дготовчих ≥ п≥дв≥дних вправ, закр≥пленню ≥ вдосконаленню вивчених на уроц≥ та передбачених програ≠мою вправ, практичному застосуванню набутих знань ≥ навичок.

«а тривал≥стю завданн¤ можуть бути р≥зними: в≥д завданн¤ на наступний урок (наприклад, удосконалити повороти на м≥сц≥) до завдань на чверть, а то й р≥к, що залежить в≥д часовоњ р≥зниц≥ р≥вн≥в розвитку ¤костей. ¬прави, ¤к≥ застосовуютьс¤ при цьому, можуть використовуватис¤ тимчасово або пост≥й≠но. „астину вправ доц≥льно зберегти прот¤гом усього пер≥оду навчанн¤, що даЇ змогу простежити динам≥ку руховоњ п≥дготовки школ¤р≥в (прис≥данн¤,

стрибки з≥ скакалкою, п≥дн≥манн¤ тулуба з положенн¤ лежачи, п≥дн≥манн¤ н≥г з положенн¤ лежачи, нахили вперед, згинанн¤ ≥ розгинанн¤ рук в упор≥ лежа≠чи ≥ в упор≥ на брусах, п≥дт¤гуванн¤, багатоскоки, стрибки на одн≥й ≥ двох ногах, стрибки з м≥сц¤ в довжину ≥ вгору тощо).

ѕри цьому вправи в≥д класу до класу залишаютьс¤ пост≥йними, а ви≠моги зростають. ƒл¤ прикладу наведемо вимоги до виконанн¤ стрибк≥в з≥ скакалкою, обертанн¤м скакалки вперед (ноги разом).

„етвертий клас: враховуЇтьс¤ к≥льк≥сть стрибк≥в (пол≥пшити показник на 20 п≥дскок≥в). ѕам'¤таймо, що п≥драхунок Ч привабливий момент цього в≥ку, њм ц≥каво порахувати, ск≥льки вони виконали п≥дскок≥в, нахил≥в, згинань ≥ роз≠гинань рук. ”читель повинен опитувати: хто ск≥льки..?

ѕ'¤тий клас: к≥льк≥сть стрибк≥в за 1 хв (пол≥пшити показник на п'¤ть п≥д≠скок≥в).

Ўостий клас: к≥льк≥сть стрибк≥в за 1,5 хв (пол≥пшити показник на в≥с≥м п≥дскок≥в).

—ьомий клас: к≥льк≥сть стрибк≥в за 2 хв (пол≥пшити показник на в≥с≥м п≥дскок≥в).

¬осьмий клас: к≥льк≥сть стрибк≥в за 2,5 хв (пол≥пшити показник на дес¤ть п≥дскок≥в).

ƒев'¤тий-дес¤тий класи: к≥льк≥сть стрибк≥в за 3 хв (пол≥пшити показник на 12 п≥дскок≥в).

“имчасов≥ або, ¤к њх часто називають, тематичн≥ домашн≥ завданн¤ за≠безпечують ц≥леспр¤мовану п≥дготовку учн≥в до засвоЇнн¤ окремих розд≥л≥в навчальноњ програми ≥ спри¤ють розвитку рухових ¤костей першор¤дного значенн¤ (п≥д час проходженн¤ певного навчального матер≥алу). ¬иконанн¤ тематичних завдань зд≥йснюЇтьс¤ з випередженн¤м.

Ќазва: ѕравила та методика самост≥йних зан¤ть ф≥зичними вправами
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (3245 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
online car insurance - biggest cruise - bill online - spain cheap - interest loans - car discount - литература
Page generation 0.117 seconds
Хостинг от uCoz