Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

‘≥нанси > ѕодаткова система ”крањни


—ередньостроковий вплив реформ

ћожна пом≥тити, що головн≥ розб≥жност≥ м≥ж висновками та пропозиц≥¤ми, викладеними у  онцепц≥њ та запропонованими експертами CASE ”крањна, пол¤гають в оц≥нц≥ насл≥дк≥в проведенн¤ реформи, а не в формулюванн≥ напр¤мк≥в реформи системи опо даткуванн¤. ¬ той же час, адекватна оц≥нка насл≥дк≥в реформи дуже важлива дл¤ вибору правильноњ динам≥ки реформуванн¤ системи оподаткуванн¤. √о ловн≥ проблеми при впроваджен≥ податковоњ реформи виникають при пере оц≥нц≥ впливу зниженн¤ податкового тиску на розширенн¤ податковоњ бази та динам≥ку економ≥чного зростанн¤. як результат такоњ переоц≥нки, через к≥ль ка рок≥в реформ ур¤д змушений або терм≥ново п≥двищувати ставки податк≥в, або суттЇво секвеструвати бюджет. ќбидва пол≥тики позвод¤ть до зб≥льшен н¤ соц≥ального напруженн¤ та до економ≥чного шоку, що негативно впливаЇ на стаб≥льн≥сть економ≥чного розвитку крањни. Ући вважаЇмо, що в  онцепц≥њ переоц≥нено ефект розширенн¤ податковоњ бази, через що переоц≥нено мож лив≥ доходи бюджету при запропонованому зниженн≥ податкових ставок та темпи економ≥чного зростанн¤ в середньостроков≥й перспектив≥. ¬ цьому розд≥л≥ ми пропонуЇмо наш≥ оц≥нки середньострокового розвитку економ≥ки по трьох сценар≥¤х, що дозволить пор≥вн¤ти вплив реформи, описаноњ в  он цепц≥њ, та б≥льш пом≥ркованих п≥дход≥в до податковоњ реформи.Ф[13]

—ценар≥й є 1: Ѕазовий сценар≥й розвитку украњнськоњ економ≥ки 2005-2010 р.р.

ѕерш≥й сценар≥й Ї базовим дл¤ пор≥вн¤нн¤. ÷е сценар≥й, ¤ки базуЇтьс¤ на припущен≥, що податкова реформа не в≥дбудетьс¤ прот¤гом на ступних 5 рок≥в.

“аблиц¤ 2. «агальн≥ припущенн¤, 2005-2010 р.р. зг≥дно даних CASE ”крањна [17]

 

≈кспорт: “емпи росту експорту на 2005-й р≥к визначаютьс¤ на р≥вн≥ 4.3% через неспри¤тлив≥ умови дл¤ експортер≥в на внутр≥шньому ринку та де¤ке зменшенн¤ попиту на зовн≥шньому. Ќа 2006-й р≥к темпи реального ро сту передбачаютьс¤ на р≥вн≥ 2.6%. Ќа пер≥од 2007-2010 р.р. середн≥й р≥ст екс порту оч≥куЇтьс¤ на р≥вн≥ 6.0% р/р.

Ѕюджетний деф≥цит: –≥вень деф≥циту бюджету дл¤ 2005-го року при пускаЇтьс¤ 0.6% ¬¬ѕ. ¬≥дпов≥дно до бюджетноњ резолюц≥њ, деф≥цит консол≥ дованого бюджету дл¤ 2006-го року становитиме 2% ¬¬ѕ. ѕриблизно при пускаЇмо, що в середньому деф≥цит бюджету прот¤гом 2007-2010 р.р. стано витиме 1% ¬¬ѕ.

—≥льське господарство: –озвиток с≥льського господарства передбачаЇть с¤ на р≥вн≥ 4.1% у 2005-му та в середньому 3.0% р/р у 2006-2010 р.р.

ѕр¤м≥ ≥ноземн≥ ≥нвестиц≥њ: «авд¤ки оч≥куваному продажу Д ривор≥жста л≥Ф (≥ноземним покупц¤м) прит≥к ѕ≤≤ становитиме близько 3.5 млрд. дол.

—Ўј у 2005-му роц≥. ” 2006-му роц≥ чист≥й прит≥к ѕ≤≤ передбачаЇтьс¤ дещо меншим, на р≥вн≥ 2.4 млрд. дол. —Ўј. ѕрот¤гом 2007-2010 р.р оч≥куЇтьс¤, що чистий прит≥к ѕ≤≤ зростатиме в середньому на 0.5 млрд. дол. —Ўј.

ќбм≥нний курс: ƒл¤ розрахунк≥в припускаЇтьс¤, що обм≥нний курс грив н≥ до долара —Ўј триматимуть на стаб≥льному р≥вн≥ 5.05 гривень за долар —Ўј.

ѕодаткова пол≥тика: - у 2006-му роц≥ ставка податку на доходи ф≥зич них ос≥б буде зб≥льшена з 13% до 15%; - ставка податку на додану варт≥сть залишитьс¤ на р≥вн≥ 20%; - ставка податку на прибуток п≥дприЇмств залиша тиметьс¤ на р≥вн≥ 25%; - загальн≥й р≥вень акцизних збор≥в збережетьс¤ на по точному р≥вн≥; - середн≥й р≥вень ставок ≥мпортного мита також оч≥куЇтьс¤ на стаб≥льному р≥вн≥; - припускаЇмо, що база оподаткуванн¤ дл¤ основних пода тк≥в не буде значно зм≥нюватись; –езультати розрахунк≥в «а базовим сценар≥Їм ми передбачаЇмо, що у 2005-му роц≥ ¬¬ѕ зросте близько 3.3%. Ќа пер≥од 2006-2010 р.р. середн≥ те мпи росту економ≥ки передбачаютьс¤ на р≥вн≥ 5.8%. ќсновними джерелами росту будуть приватне споживанн¤ та (¤к оч≥куЇтьс¤) в≥дновленн¤ росту ≥нве стиц≥йного попиту. ќсновними компонентами росту з боку пропозиц≥њ зали шатьс¤ промислов≥сть (5.1% р/р прот¤гом 2006-2010 р.р. в середньому) та ринков≥ послуги (6.7% р/р). –ахунок поточного балансу оч≥куЇтьс¤ на при близно стаб≥льному р≥вн≥ нав≥ть незважаючи на пог≥ршенн¤ торгового балан су. ÷е позитивне значенн¤ буде п≥дтримуватис¤ значним позитивним сальдо по балансу трансферт≥в. “емпи росту споживчих ц≥н будуть поступово спов≥ льнюватись (за припущенн¤ стаб≥льного розвитку с≥льського господарства) до р≥вн¤ 4.2% р/р у 2010р.

“аблиц¤ 3. ƒе¤к≥ прогнозн≥ макроеконом≥чн≥ показники базового сцена р≥ю

 

сп. Ц середн≥й за пер≥од. ƒжерело: оц≥нки CASE ”крањна

 

–ис.1 прогнозн≥ макроеконом≥чн≥ показники (за даними таблиц≥ 3) ]

—ценар≥й є 2: «ниженн¤ податкового навантаженн¤ (CASE ”крањна)

ƒаний сценар≥й реформуванн¤ запропонований ÷ентром соц≥ально економ≥чних досл≥джень CASE ”крањна. ќсновною в≥дм≥нн≥стю даного сценар≥ю в≥д базового Ї поступове зниженн¤ податкового т¤гар¤ прот¤гом на ступних пТ¤ти рок≥в. «окрема: - ставка податку на прибуток п≥дприЇмств по ступово (з кроком 2 в.п. на р≥к) буде знижуватись до р≥вн¤ 15%; - ставка по датку на додану варт≥сть буде знижуватись (з кроком 1 в.п.) до р≥вн¤ 15%; соц≥альн≥ в≥драхуванн¤ (сукупн≥) будуть знижуватись (з кроком 2 в.п.) до р≥в н¤ 27%; ƒл¤ компенсац≥њ втрати доход≥в бюджету пропонуЇтьс¤ запровадити податок на нерухоме майно на р≥вн≥ 0.5% в≥д балансовоњ вартост≥ (ƒодаток 1); «а розрахунками нашоњ модел≥ при поступовому знижен≥ податкового на вантаженн¤ (до р≥вн¤ 29.5% ¬¬ѕ у 2010 роц≥) завд¤ки ефекту дет≥н≥зац≥њ та вив≥льненню ресурс≥в дл¤ ≥нвестуванн¤ р≥ст економ≥ки прот¤гом 2006-2010 р.р. зб≥льшитьс¤ в середньому на 0.5 в.п. “акий ефект матиме м≥сце в основ ному завд¤ки зростанню приватного споживанн¤ (в умовах зменшенн¤ пода ткового навантаженн¤ на зароб≥тну плату) та посиленн¤ ≥нвестиц≥йного по питу (б≥льше ресурс≥в залишатиметьс¤ у розпор¤дженн≥ п≥дприЇмств). ‘ак тично таке послабленн¤ податкового т¤гар¤ позитивно в≥добразилось на вс≥х секторах економ≥ки. Ћише рахунок поточних операц≥й набув г≥ршого значен н¤ н≥ж у базовому сценар≥њ. ÷е зумовлено сильн≥шим ростом економ≥ки у сценар≥њ 2, що ≥ спричинило б≥льш стр≥мке зростанн¤ ≥мпорту, та, ¤к насл≥док, пог≥ршенн¤ торгового балансу. ѕотр≥бно зазначити, що у звТ¤зку ≥з запровадженн¤м податку на нерухоме майно у 2006- 2007 р.р податкове навантажен н¤ дещо нав≥ть зб≥льшитьс¤ у пор≥вн¤нн≥ з базовим сценар≥Їм. ќднак, у дов гостроковому пер≥од≥ зниженн¤ ставок по основним податкам призведе до поступового послабленн¤ тиску. “акож важливо, що дл¤ б≥льш ДмТ¤когоФ за провадженн¤ податку на майно можна спочатку впровадити 0.1% ставку по датку, а поступово довести њњ до 0.5%. ќднак, така схема буде зменшувати стимули до ≥нвестуванн¤ у довгостроковому пер≥од≥, в той час ¤к разове за провадженн¤ ф≥ксованого податку просто створить шок, негативний ефект ¤кого матиме м≥сце лише у короткостроковому пер≥од≥.

“аблиц¤ 4. ƒе¤к≥ прогнозн≥ макроеконом≥чн≥ показники сценар≥ю 2

 

 сп. Ц середн≥й за пер≥од ƒжерело: оц≥нки CASE ”крањна

 

–ис.2 прогнозн≥ макроеконом≥чн≥ показники (за даними таблиц≥ 4)

—ценар≥й є 3: «ниженн¤ податкового навантаженн¤ ( онцепц≥¤ реформуванн¤ податковоњ системи ”крањни)

” даному сценар≥њ прово д¤тьс¤ розрахунки насл≥дк≥в дл¤ економ≥ки ”крањни запровадженн¤ податко вих реформ запропонованих у Д онцепц≥њ реформуванн¤ податковоњ системи ”крањниФ. ѕри розрахунках бравс¤ до уваги лише пер≥од до к≥нц¤ 2010 р. ’о ча сама концепц≥¤ передбачаЇ реформи на семир≥чний пер≥од. “акий п≥дх≥д був зумовлений необх≥дн≥стю пор≥вн¤нн¤ з результатами оц≥нок у сценар≥њ 2.

‘актично було обраховано середньостроковий ефект в≥д реформи. ќсновни ми параметрами, що вносились були: - поступове зниженн¤ ставки податку на прибуток п≥дприЇмств (крок у 3 в.п. на р≥к) в≥д 25% до 10%; - зниженн¤ ставки податку на додану варт≥сть (крок у 1.33 в.п.) в≥д 20% до 13.4% у 2010р.; - зниженн¤ ставки податку з доход≥в ф≥зичних ос≥б (крок у 1 в.п.) в≥д 15% до 12%; - зниженн¤ ставки Їдиного соц≥ального податку (крок у 2 в.п.) з 37% до 27% станом на 2010р; - запровадженн¤ податку на нерухоме майно (дл¤ розрахунк≥в вз¤то на р≥вн≥ 0.5% в≥д балансовоњ вартост≥) ‘актично б≥льш стр≥мке зниженн¤ податкового навантаженн¤ у сценар≥њ 3 (у пор≥вн¤нн≥ з≥ сценар≥Їм 2) призвело до дещо вищих темп≥в росту економ≥ки (на 0.1 в.п. в середньому за 2006-2010р.р.). як ≥ у сценар≥њ 2 зниженн¤ навантаженн¤ пози тивно в≥добразилось на вс≥х секторах економ≥ки. ќднак, рахунок поточного балансу пог≥ршивс¤ через р≥ст ≥мпорту. —таном на 2010 р. р≥вень доход≥в консол≥дованого бюджету становитиме 27.1% ¬¬ѕ.

Ќазва: ѕодаткова система ”крањни
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-12-15 (29451 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
- map quest - airline cheap international ticket - best platinum - low interest rate credit card - clonidine - lancer mitsubishi
Page generation 0.116 seconds
Хостинг от uCoz