ћ≥жнародн≥ в≥дносини > ™Ѕ––
Ø спри¤нн¤ у вир≥шенн≥ еколог≥чних проблем. «вертаЇ на себе увагу той факт, що серед найважлив≥ших ц≥лей Ївропейського банку вперше опинились еколог≥чн≥ проблеми. ™Ѕ–– допомагаЇ 27 крањнам провести структурн≥ ≥ галузев≥ реформи, розвиваючи конкуренц≥ю, приватизац≥ю та п≥дприЇмництво, з урахуванн¤м конкретних потреб крањн, ¤к≥ перебувають на р≥зних етапах переходу. —воњми ≥нвестиц≥¤ми Ѕанк спри¤Ї розвитков≥ приватного сектора, укр≥пленню ф≥нансових установ ≥ правових систем, а також розвитков≥ ≥нфраструктури, необх≥дноњ дл¤ п≥дтримки приватного сектора. ” своњй д≥¤льност≥ ™Ѕ–– дотримуЇтьс¤ здорових банк≥вських та ≥нвестиц≥йних принцип≥в. ј також заохочуЇ сп≥вф≥нансуванн¤ та пр¤м≥ ≥ноземн≥ кап≥таловкладенн¤ з приватних та державних джерел, допомагаЇ моб≥л≥зувати в≥тчизн¤ний кап≥тал, а також забезпечуЇ техн≥чну сп≥впрацю у в≥дпов≥дних галуз¤х. ¬≥н т≥сно сп≥впрацюЇ з м≥жнародними ф≥нансовими установами та ≥ншими м≥жнародними ≥ нац≥ональними орган≥зац≥¤ми. Ѕанк спри¤Ї Уеколог≥чномуФ, УздоровомуФ ≥ ст≥йкому розвитку. —тратег≥¤ ™Ѕ–– спр¤мована на п≥дтримку структурних та галузевих економ≥чних реформ, шл¤хом розвитку конкуренц≥њ, приватизац≥њ та п≥дприЇмництва. ™Ѕ–– спри¤Ї розвитку приватного сектора, зм≥цненню ф≥нансових заклад≥в та правових систем, а також розвитку ≥нфраструктури, ¤ка Ї необх≥дною дл¤ п≥дтримки приватного сектора. „ерез наданн¤ позик та зд≥йсненн¤ ≥нвестиц≥й ™Ѕ–– стимулюЇ надходженн¤ до приватного та державного сектор≥в економ≥ки крањн ÷ентральноњ та —х≥дноњ ™вропи, а також в крањнах —Ќƒ додаткових ф≥нансових ресурс≥в, допомагаЇ моб≥л≥зувати м≥сцевий кап≥тал на реал≥зац≥ю проект≥в розвитку нац≥ональноњ економ≥ки. ќтже, проекти, ¤к≥ п≥дтримуютьс¤ ™Ѕ––, мають спри¤ти сталому розвитку економ≥ки крањни, бути ф≥нансово самоокупними та еколог≥чно безпечними. 2.2. ™Ѕ–– та ”крањна ”крањна стала членом ™Ѕ–– у серпн≥ 1992р. п≥сл¤ п≥дписанн¤ ѕрезидентом ”крањни ”казу "ѕро членство ”крањни в ™вропейському банку реконструкц≥њ ≥ розвитку" N379/92 в≥д 14 липн¤ 1992р. ” 1993р. в≥дкрилось представництво Ѕанку в иЇв≥. ” серпн≥ 1999р. на баз≥ т.зв. "украњнськоњ команди" ™Ѕ––, ¤ка належить до б≥знес-групи ѕ≥вденноњ та —х≥дноњ ™вропи, було створено окремий департамент ™Ѕ–– по ”крањн≥ ≥з розм≥щенн¤м у иЇв≥. ер≥вник департаменту - ≈ндрю —≥ттон. ¬ процес≥ реал≥зац≥њ програм та проект≥в реформуванн¤ економ≥ки, ”крањна т≥сно сп≥впрацюЇ з ™вропейським банком реконструкц≥њ та розвитку по наступних напр¤мках: Ј розвиток приватного сектору економ≥ки шл¤хом в≥дкритт¤ кредитних л≥н≥й, а також наданн¤ кредит≥в та участ≥ в акц≥онерному кап≥тал≥ украњнських приватних п≥дприЇмств; Ј розвиток ф≥нансового сектору, а саме - п≥дтримка кредитоспроможних украњнських комерц≥йних банк≥в, банк≥вських ≥н≥ц≥атив щодо орган≥зац≥њ ф≥нансуванн¤ приватних п≥дприЇмств; Ј ≥нвестиц≥њ в енергетичний сектор, а саме - реал≥зац≥¤ проект≥в, спр¤мованих на п≥двищенн¤ потужност≥ енергетичних об'Їкт≥в та впровадженн¤ енергозбер≥гаючих технолог≥й; Ј п≥дтримка п≥дприЇмств с≥льськогосподарського сектору з метою наданн¤ нац≥ональному агропромисловому комплексу можливост≥ отриманн¤ ф≥нансуванн¤ дл¤ придбанн¤ м≥неральних добрив, нас≥нн¤, с≥льськогосподарськоњ техн≥ки та обладнанн¤; Ј впровадженн¤ ≥нфраструктурних проект≥в, зокрема, в галуз≥ транспорту та телекомун≥кац≥й, а також мереж тепло- та водопостачанн¤; Ј п≥дтримка приватизац≥йних процес≥в шл¤хом наданн¤ техн≥чних послуг та ф≥нансуванн¤ найперспективн≥ших приватизованих п≥дприЇмств; Ј експортн≥ виробництва у машинобудуванн≥; Ј розвиток готельного господарства, експериментальн≥ проекти у житловому буд≥вництв≥. ѕроцес сп≥впрац≥ ”крањни з ™Ѕ–– характеризуЇтьс¤ не лише широким д≥апазоном галузей та напр¤мк≥в д≥¤льност≥, а й досить позитивною динам≥кою щодо к≥лькост≥ проект≥в та обс¤г≥в ф≥нансуванн¤. —умарн≥ ф≥нансов≥ зобов'¤занн¤ по проектам за весь пер≥од д≥¤льност≥ ™Ѕ–– в ”крањн≥ перевищили 1,4 млрд. Ївро. —таном на к≥нець березн¤ 2002 року, портфель проект≥в ™Ѕ–– в ”крањн≥, ¤к≥ знаходились у стан≥ реал≥зац≥њ, складавс¤ ≥з 54 проект≥в. ” вересн≥ 2002 року варт≥сть портфелю (працююч≥ активи, тобто вже проф≥нансован≥ кошти, та неосвоЇн≥ зобов'¤занн¤) становила 967.4 млн. Ївро. « них працююч≥ активи складали 370.1 млн. Ївро, або 38%. ѕортфель проект≥в ™Ѕ–– переважно сконцентровано у приватному сектор≥ - 69% (667.7 млн. Ївро) в≥д усього обс¤гу ф≥нансуванн¤ - пор≥вн¤но ≥з 31% у державному сектор≥ (300.8 млн. Ївро). “акий "портфельний коеф≥ц≥Їнт" повн≥стю в≥дпов≥даЇ статутному нормативу ™Ѕ––, за ¤ким цей коеф≥ц≥Їнт п≥сл¤ п'¤ти рок≥в операц≥й ™Ѕ–– у крањн≥ маЇ бути не менш н≥ж 60% (приватний сектор) та 40% (державний). ¬одночас, сл≥д зазначити, що у найближчому час≥ цей коеф≥ц≥Їнт може дещо зм≥нитись на користь державного сектору п≥сл¤ ухваленн¤ р¤ду проект≥в у мун≥ципальному сектор≥ та у транспортн≥й галуз≥. Ќа сьогодн≥, ≥з урахуванн¤м покращенн¤ економ≥чноњ та ф≥нансовоњ ситуац≥њ в ”крањн≥, п≥двищенн¤ попиту на середньо- та довгостроков≥ ф≥нансов≥ ресурси з боку б≥знесу можливо оч≥кувати, що обс¤ги проектного ф≥нансуванн¤ ™Ѕ–– проект≥в в ”крањн≥ становитимуть 200-300 млн. Ївро на р≥к. 3 вересн¤ 2002 року була ухвалена нова —тратег≥¤ ™Ѕ–– щодо ”крањни. —тратег≥¤ затверджуЇ основн≥ пр≥оритетн≥ сектори д≥¤льност≥ Ѕанку в ”крањн≥ на найближчий пер≥од: ¬иробленн¤ та постачанн¤ електроенерг≥њ Ј —при¤нн¤ приватизац≥њ наступноњ групи енергопостачальних компан≥й, використовуючи головуванн¤ у –обоч≥й груп≥ з питань реформуванн¤ галуз≥; Ј ѕродовженн¤ практики постприватизац≥йного ≥нвестуванн¤ з метою п≥дтримки стратег≥чних ≥нвестор≥в; Ј ‘≥нансуванн¤ окремих проект≥в у галуз≥ виробленн¤ електроенерг≥њ, ¤к≥ демонструють ц≥нн≥сть стратег≥чних ≥нвестиц≥й; ѕриродн≥ ресурси: нафта та газ Ј «д≥йсненн¤ проект≥в у газовому сектор≥; Ј ћон≥торинг ситуац≥њ навколо газотранспортноњ системи ”крањни; Ј ѕ≥дготовка проектних пропозиц≥й в галуз≥ видобутки нафти та газу сп≥льно ≥з стратег≥чними ≥нвесторами; Ј ћон≥торинг ситуац≥њ навколо нафтопроводу ќдеса-Ѕроди; “ранспортна ≥нфраструктура та послуги Ј ѕошук нових можливостей дл¤ ≥нвестуванн¤ в контекст≥ зах≥дного зал≥зничного коридору; реструктуризац≥¤ автошл¤хового господарства; Ј —при¤нн¤ консол≥дац≥њ ав≥атранспортноњ галуз≥. ћун≥ципальна ≥нфраструктура Ј «д≥йсненн¤ другого етапу ѕрограми розвитку комунальних п≥дприЇмств ”крањни ≥з залученн¤м водоканал≥в у 2-3 невеликих м≥стах; Ј «д≥йсненн¤ проект≥в у галуз≥ теплопостачанн¤ в окремих украњнських м≥стах; Ј —при¤нн¤ створенню умов дл¤ ф≥нансуванн¤ проект≥в з боку м≥ст та зменшенн¤ залежност≥ в≥д гарант≥њ держави; “елекомун≥кац≥њ Ј Ќаданн¤ ф≥нансовоњ та техн≥чноњ допомоги у приватизац≥њ ”кртелекому (за умови створенн¤ спри¤тливого дл¤ реформ середовища).
Ќазва: ™Ѕ–– ƒата публ≥кац≥њ: 2005-12-15 (3084 прочитано) |