Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  ѕошук реферат≥в  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ѕравознавство > ƒогов≥р перевезенн¤


у супровод≥ пров≥дника в≥дправника або одержувача, ¤кщо т≥льки одержувач не доведе, що нестача вантажу сталас¤ з вини перев≥зника (ст. 178  одексу торговельного мореплавства).

” проект≥ ÷  ”крањни таких в≥дступ≥в в≥д презумпц≥њ вини перев≥зника не передбачено, тобто перев≥зник зв≥льн¤тиметьс¤ в≥д в≥дпов≥дальност≥ за втрату, нестачу, пошкодженн¤ чи псуванн¤ вантажу, ¤кщо доведе, що це сталос¤ внасл≥док обставин, ¤ким перев≥зник не м≥г запоб≥гти або усуненн¤ ¤ких в≥д нього не залежало.

Ќе виключена можлив≥сть, що, наприклад, у псуванн≥ вантажу винними Ї частково ≥ в≥дправник, ≥ перев≥зник, ≥ одержувач. “од≥ збитки в≥д псуванн¤ розпод≥л¤ютьс¤ м≥ж ними пропорц≥йно ступенев≥ њхньоњ вини за принципом зм≥шаноњ в≥дпов≥дальност≥ (ст. 211 ÷  ”крањни).

ѕри морських перевезенн¤х вантажу перев≥зник не в≥дпов≥даЇ за втрату, нестачу чи його пошкодженн¤, ¤кщо доведе, що вони сталис¤ внасл≥док д≥й або недогл¤ду кап≥тана, ≥нших ос≥б суднового ек≥пажу ≥ лоцмана у судновод≥нн≥ або управл≥нн≥ судном (нав≥гац≥йн≥ помилки). ћорським правом б≥льшост≥ крањн також передбачено правило про зв≥льненн¤ перев≥зника в≥д в≥дпов≥дальност≥ за нав≥гац≥йн≥ помилки, тобто винн≥ д≥њ. «а втрату, нестачу ≥ пошкодженн¤ вантажу, спричинен≥ д≥¤ми та помилками вже зазначених ос≥б при прийманн≥, завантаженн≥, розм≥щенн≥, збер≥ганн≥, вивантаженн≥ або здач≥ вантажу (комерц≥йн≥ помилки), перев≥зник за на¤вност≥ вини несе в≥дпов≥дальн≥сть на загальних п≥дставах (ст.176 ≥ 177  одексу торговельного мореплавства).

–озм≥ри в≥дпов≥дальност≥ перев≥зника за втрачу, нестачу, псуванн¤ чи пошкодженн¤ вантажу визначено транспортними статутами (кодексами), а щодо автомоб≥льних перевезень Ц також ст. 363 ÷  ”крањни. «окрема, автотранспортна орган≥зац≥¤ в≥дпов≥даЇ: 1) у раз≥ втрати або нестач≥ вантажу ≥ багажу Ц в розм≥р≥ вартост≥ вантажу ≥ багажу, ¤кий втрачено чи ¤кого не вистачаЇ; 2) у раз≥ пошкодженн¤ вантажу або багажу Ц у розм≥р≥ суми, на ¤ку зменшилас¤ його варт≥сть; 3) у раз≥ втрати вантажу або багажу, здатного до перевезенн¤ з оголошенн¤м його ц≥нност≥, - у розм≥р≥ оголошеноњ ц≥нност≥ вантажу або багажу, ¤кщо не буде доведено, що вона менша за його д≥йсну варт≥сть.

якщо внасл≥док пошкодженн¤, за ¤ке автотранспортна орган≥зац≥¤ несе в≥дпов≥дальн≥сть, ¤к≥сть вантажу або багажу зм≥нилас¤ наст≥льки, що в≥н не може бути використаний за пр¤мим призначенн¤м, одержувач маЇ право в≥дмовитис¤ в≥д вантажу ≥ вимагати в≥дшкодуванн¤ за його втрату.  оли втрачений вантаж буде згодом знайдено, одержувач маЇ право вимагати видач≥ йому цього вантажу чи багажу, повернувши в≥дшкодуванн¤, одержане за його втрату або нестачу.

ћайже аналог≥чно вир≥шувалос¤ питанн¤ про розм≥ри в≥дпов≥дальност≥ перев≥зника за втрату, нестачу або в≥дшкодуванн¤ вантажу ≥ на ≥нших видах транспорту (ст. 179  одексу торговельного мореплавства; ст. 93 ѕов≥тр¤ного кодексу ”крањни; ст. 195 —татуту внутр≥шнього водного транспорту).

ѕри втрат≥ чи нестач≥ вантажу перев≥зник, кр≥м в≥дшкодуванн¤ д≥йсноњ вартост≥ або оголошеноњ ц≥нност≥ вантажу, повертаЇ плату за перевезенн¤, одержану за втрачений вантаж, ¤кщо вона не входила у ц≥ну цього вантажу.

¬≥дпов≥дно до ч.3 ст. 13 «акону ”крањни "ѕро транспорт" п≥дприЇмства транспорту в≥дпов≥дають за втрату, нестачу, псуванн¤ ≥ пошкодженн¤ прийн¤того дл¤ перевезенн¤ вантажу та багажу у розм≥р≥ фактичноњ шкоди, ¤кщо вони не доведуть, що втрата, нестача, псуванн¤ або пошкодженн¤ сталис¤ не з њхньоњ вини.

«а —татутом зал≥зниць зал≥зниц¤ в≥дшкодовуЇ фактичн≥ збитки, що виникли з њњ вини п≥д час перевезенн¤ вантажу, а саме: а) за втрату чи нестачу Ц у розм≥р≥ д≥йсноњ вартост≥ втраченого вантажу чи його нестач≥; б) за втрату вантажу, ¤кий здано дл¤ перевезенн¤ з оголошеною варт≥стю, - у розм≥р≥ оголошеноњ вартост≥, а ¤кщо зал≥зниц¤ доведе, що оголошена варт≥сть перевищуЇ д≥йсну, - у розм≥рах д≥йсноњ вартост≥; в) за псуванн¤ ≥ пошкодженн¤ Ц у розм≥рах т≥Їњ суми, на ¤ку було знижено його варт≥сть. «агальна сума в≥дшкодуванн¤ збитк≥в на незбереженн¤ вантажу в ус≥х випадках не може перевищувати суми, ¤ка сплачуЇтьс¤ за повн≥стю втрачений вантаж. ѕор¤д ≥з в≥дшкодуванн¤м збитк≥в у раз≥ втрати зал≥зниц¤ в≥дшкодовуЇ ст¤гнути за цей вантаж перев≥зну плату, ¤кщо вона не включаЇтьс¤ до вартост≥ втраченого вантажу. ¬итрати ≥ збитки, не передбачен≥ договором перевезенн¤ ≥ цим —татутом, не п≥дл¤гають в≥дшкодуванню.

ќтже, в≥дпов≥дальн≥сть перев≥зника за втрату, нестачу, псуванн¤ або пошкодженн¤ вантажу залишаЇтьс¤ обмеженою, бо не вс≥ збитки в≥д цих порушень, зокрема неодержан≥ доходи, у цих зобовТ¤занн¤х в≥дшкодовуютьс¤.

–ан≥ше зазначалос¤, що перевезенн¤ вантажу морським транспортом повТ¤зане з р≥зними непередбаченими обставинами (небезпеками та випадковост¤ми), ¤к≥ нер≥дко завдають шкоди судну чи вантажу. ≤нод≥ треба навмисно вдаватис¤ до витрат або пожертв, щоб вр¤тувати судно та решту вантажу (наприклад, викинути за борт вантаж, ¤кий сам загор≥вс¤). “ак≥ збитки можуть визнан≥ загальною чи окремою авар≥Їю.

¬≥дпов≥дно до ст.277  одексу торговельного мореплавства загальною авар≥Їю визнаютьс¤ збитки, ¤ких зазнаю внасл≥док надзвичайних витрат≥ пожертв, зд≥йснених з нам≥ром ≥ розумно дл¤ р¤туванн¤ судна, фрахту та вантажу в≥д сп≥льноњ дл¤ них небезпеки. “ак, до загальноњ авар≥њ належать збитки, запод≥¤н≥ судну або вантажу навмисно посадкою судна на м≥лину або гас≥нн¤м пожеж≥ на судн≥ тощо. ѕерел≥к обставин, за ¤ких збитки можуть бути визнан≥ загальною авар≥Їю, подано у ст.279 ≥ 280  одексу торговельного мореплавства. «битки розпод≥л¤ютьс¤ м≥ж судном, фрахтом та вантажем в≥дпов≥дно до њхньоњ вартост≥. ѕропорц≥йний розпод≥л загальноњ авар≥њ м≥ж учасниками перевезенн¤ застосовують ≥ в тому раз≥, коли небезпека, що спричинила надзвичайн≥ витрати або пожертви, виникла з вини одного з учасник≥в договору морського перевезенн¤ чи третьоњ особи.

ѕроте зазначений розпод≥л не позбавл¤Ї учасник≥в загальноњ авар≥њ права на ст¤гненн¤ з в≥дпов≥дальноњ особи запод≥¤них збитк≥в (ст. 281  одексу торговельного мореплавства). ƒл¤ цього спочатку встановлюють на¤вн≥сть загальноњ авар≥њ. –озрахунок њњ розпод≥лу (диспаша) проводитьс¤ за за¤вою за≥нтересованих ос≥б диспашерами, ¤к≥ волод≥ють знанн¤ми та досв≥дом у галуз≥ морського права. «а складанн¤ диспаш≥ беретьс¤ зб≥р. –озм≥р його включаЇтьс¤ в диспашу ≥ розпод≥л¤Їтьс¤ м≥ж ус≥ма за≥нтересованими особами пропорц≥йно до часток њхньоњ участ≥ у загальн≥й авар≥њ.

¬итрати та пожертви, що не мають ознак загальноњ авар≥њ, визнаютьс¤ окремою авар≥Їю. ƒо нењ належать: збитки та втрати, що њх зазнало судно або вантаж внасл≥док продовженн¤ тривалост≥ рейсу (в≥д простою, зм≥ни ц≥н тощо); варт≥сть викинутого за борт вантажу, ¤кий само зайн¤вс¤, чи вантажу, що перевозивс¤ на судн≥ всупереч правилам ≥ звича¤м торговельного мореплавства, та ≥нш≥. ” цьому раз≥ збитки не п≥дл¤гають розпод≥лов≥ м≥ж судном, фрахтом та вантажем. ѓх зазнаЇ або той, хто њх запод≥¤в, або той, на кого падаЇ в≥дпов≥дальн≥сть за запод≥¤нн¤ њх.

ѕерев≥зник несе в≥дпов≥дальн≥сть за простроченн¤ доставки вантажу, ¤кщо не доведе, що воно сталос¤ не з його вини (ч.2 ст.364 ÷  ”крањни). ¬≥дпов≥дальн≥сть за простроченн¤ настаЇ у форм≥ неустойки (штрафу), розм≥р ¤коњ залежить в≥д перев≥зноњ плати та тривалост≥ простроченн¤. “ак, на зал≥зничному транспорт≥ цей штраф сплачуЇтьс¤ у розм≥рах в≥д 10 до 30 в≥дсотк≥в, внутр≥шньо водному Ц в≥д 10 до 50 в≥дсотк≥в, пов≥тр¤ному Ц в≥д 5 до 50 в≥дсотк≥в плати за перевезенн¤. «а простроченн¤ доставки вантажу при м≥жм≥ських перевезенн¤х автотранспортн≥ орган≥зац≥њ сплачують одержувачам штраф у розм≥р≥ 12 в≥дсотк≥в перев≥зноњ плати за кожну добу простроченн¤, але не б≥льше ¤к 60 в≥дсотк≥в ц≥Їњ плати.

«а договором перевезенн¤ вантажу у пр¤мому зм≥шаному сполученн≥ в≥дпов≥дальн≥сть за простроченн¤ несе перев≥зник того виду транспорту, з вини ¤кого затримано доставку вантажу. ѕроте вимога щодо сплати штраф≥в за простроченн¤ предТ¤вл¤Їтьс¤ до перев≥зника, ¤кий здаЇ вантаж одержувачев≥ у пункт≥ призначенн¤.

Ќазва: ƒогов≥р перевезенн¤
ƒата публ≥кац≥њ: 2006-01-18 (15750 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤