Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

јрх≥тектура > —оборн≥ фасади


—оборн≥ фасади

ѕитанн¤ кол≥рного вир≥шенн¤ фасад≥в споруд ’Vѕ-’Vѕ≤ стол≥ть р≥зного призначенн¤ - ¤к культових, так ≥ громадських - дос≥ мало розроблене. “ому вважаЇмо за потр≥бне запропонувати власний досв≥д вивченн¤ цього питанн¤ ≥ дати певн≥ рекомендац≥њ щодо кол≥рного вир≥шенн¤ фасад≥в ћихайл≥вського «олотоверхого собору.

” 1957-1958 роках сто¤ла аналог≥чна проблема: ¤к саме фарбувати фасади “роњцькоњ надбрамноњ церкви  иЇво-ѕечерськоњ лаври. ≤ хоч цей храм уже ћакет фасаду ћихайл≥вського «олотоверхого собору.реставрував академ≥к арх≥тектури ¬.—ичугов у 1884 - 1886 роках, нам таки вдалос¤ в зондажах знайти кол≥р, ¤ким фарбовано церкву 1732 року, коли майстер ≥з села ћитниц≥ ¬асиль —тефанович оздобив њњ бароковим орнаментом ≥ пофарбував.  ол≥р цей був трохи неспод≥ваний: чистий ≥ глибокий син≥й - ультрамарин з дом≥шкою зелен≥. ћожна соб≥ у¤вити, ¤к ефектно сприймавс¤ на такому тл≥ пружний б≥лий бароковий орнамент. я не йн¤в в≥ри, що можна було так пофарбувати фасад, тож п≥шов порадитис¤ з √ригор≥Їм Ћогвином.

Ќа той час дзв≥ниц¤ —оф≥њ  ињвськоњ сто¤ла в риштованн¤х, ≥ наступного дн¤, озброЇний долотом ≥ молотком, ¤ п≥дн¤вс¤ разом ≥з √.Ћогвином на риштованн¤. “е, що в≥дкрилос¤ мен≥, коли розчистив один ≥з фрагмент≥в, здивувало ще б≥льше - тло фасаду дзв≥ниц≥ —оф≥њ  ињвськоњ фарбовано так само, але по насиченому синьому тлу, там, де не було горельЇфного орнаменту, фасад був мальований ¤к барвистий килим великими червоними кв≥тами, схожими на маки, що сполучалис¤ м≥ж собою зеленими стеблами-галузками. «бережена поверхн¤ була мала ≥ не давала можливост≥ простежити законом≥рн≥сть композиц≥њ мальованн¤. јле все побачене нагадало мен≥ мальован≥ скрин≥, ¤к≥ колись прикрашали народне житло.

ѕ≥зн≥ше ¤ зрозум≥в, що √.Ћогвин спец≥ально дозволив мен≥ самому зробити цей зондаж. јдже ≥накше ¤ н≥коли б не пов≥рив, що саме в такий спос≥б оздоблювалис¤ наш≥ ун≥кальн≥ бароков≥ споруди.

“ам-таки, на риштованн¤х третього ¤русу, вдалос¤ з'¤сувати, ¤кими засобами ≥ за допомогою ¤коњ технолог≥њ виконували орнаментальн≥ прикраси. –обилос¤ це так: на цегл¤не мурованн¤ за абрисом вбивали у шви м≥ж цеглинами кут≥ цв¤хи, на ¤к≥ накручували також кутий металевий др≥т, створюючи таким чином своЇр≥дний металевий каркас. Ќа нього накидали високо¤к≥сний вапн¤ний розчин (саме вапн¤ний, а не г≥псовий), ≥ майстер спец≥альним р≥зцем зр≥зав усе зайве - орнамент був, по сут≥, не л≥плений, а р≥зьблений. ¬≥н симетричний за загальною композиц≥Їю ≥ асиметричний у детал¤х - автор по ходу роботи ≥мпров≥зував. ћабуть, ¤краз у цьому й пол¤гаЇ "художн≥сть" орнаментальних композиц≥й.

ƒал≥, уже самост≥йно, ¤ провадив ц≥ розв≥дки на ≥нших спорудах давнього  иЇва. ќсь що вдалос¤ встановити: дзв≥ниц¤ ¬идубицького монастир¤ була фарбована так: виступн≥ детал≥ - б≥ла барва теплого в≥дт≥нку, а тло - кол≥р, що його художники називають англ≥йська червона; √еорг≥њвський собор мав глибокий син≥й кол≥р тла, а виступн≥ детал≥ - б≥л≥ з додатком вохри; ћихайл≥вський собор ¬идубицького монастир¤ був фарбований у б≥лий кол≥р (на це звернув увагу у своњх нотатках сир≥йський мандр≥вник арх≥ди¤кон ѕавло јлеппський, котрий п≥д час своЇњ подорож≥ по ”крањн≥ в≥дв≥дав ≥ ¬идубицький монастир у 1654 роц≥);  овн≥р≥вський корпус  иЇво-ѕечерськоњ лаври мав таке фарбуванн¤: тло - нерозб≥лена вохра, а вс≥ детал≥, зокрема й орнаментальн≥ композиц≥њ, - б≥л≥.

≤ ще одна ≥стотна деталь: перв≥сне фарбуванн¤ робили не по тиньку в сучасному значенн≥ цього слова (тиньк маЇ бути завтовшки 2-4 сантиметри), а по шпаруванню завтовшки лише 2-3 м≥л≥метри.

”се це св≥дчить, що кол≥рна гама у фарбуванн≥ споруд була довол≥ р≥зноман≥тна, але завжди тло фарбували в насичений ≥нтенсивний кол≥р.

“епер щодо проекту фарбуванн¤ фасад≥в ћихайл≥вського «олотоверхого собору. ћи знаЇмо, що нав≥ть несм≥ливе введенн¤ кольору викличе нищ≥вну критику серед громадськост≥ - ус≥ ж бо звикли, що споруди XVII -XVIII стор≥ч традиц≥йно, через брак в≥рог≥дноњ ≥нформац≥њ, фарбують у б≥лий кол≥р.

я ж вважаю, що найприйн¤тн≥шим буде вар≥ант фарбуванн¤ фасад≥в ћихайл≥вського «олотоверхого собору в такий спос≥б: тло ≥нтенсивного синього кольору, виступн≥ детал≥
- б≥л≥ з доданн¤м теплих в≥дт≥нк≥в (вохра або кадм≥й); орнамент, виконаний у техн≥ц≥ рельЇфу, мусить бути б≥лим ≥ т≥льки б≥лим, бо ¤кщо його фарбувати п≥д давню бронзу, ¤к це пропонували спершу автори проекту, то з часом в≥н стане брудно-с≥рим; кап≥тел≥ ≥ бази колон бажано не фарбувати п≥д давню бронзу, а вкрити сухозл≥ткою. ÷е довгов≥чн≥ше й гарн≥ше.

Ќа мою думку, завд¤ки такому вир≥шенню фарбуванн¤ фасад≥в ћихайл≥вського «олотоверхого собору споруда буде ошатною, в≥дпов≥датиме найкращим традиц≥¤м арх≥тектури  иЇва XVII - XVIII стор≥ч.

1

Ќазва: —оборн≥ фасади
ƒата публ≥кац≥њ: 2004-12-27 (519 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' escape(document.referrer)+((typeof(screen)=='undefined')?'': ';s'+screen.width+'*'+screen.height+'*'+(screen.colorDepth? screen.colorDepth:screen.pixelDepth))+';u'+escape(document.URL)+ ';i'+escape('∆ж'+document.title)+';'+Math.random()+ '" alt="liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤" '+
-->
Page generation 0.861 seconds
Хостинг от uCoz