Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

 ультура > јнтична культура


ћ≥ста оточували фортечними мурами та вежами. ” них формували майдани ч≥ткоњ квартальноњ структури, зводили споруди адм≥н≥стративного та громадського призначенн¤ Ц г≥мнас≥њ, театри, будинки р≥зних маг≥стратур тощо. ” ц≥лому дл¤ значних м≥ст була типовою тричленна топограф≥чна схема розташуванн¤: верхнЇ м≥сто, нижнЇ м≥сто б≥л¤ гаван≥ та схили, що зТЇднували њх. ќднак верхнЇ м≥сто могло не мати акропол¤. —аме такими були ќльв≥¤ та ’ерсонес. Ќа противагу њм у ѕантикапењ та ћерм≥кењ були добре укр≥пленн≥ акропол≥ з дв≥рцевими укр≥пленими буд≥вл¤ми на узвишш¤х.

” V Ц IV ст. до н.е. набуваЇ поширенн¤ буд≥вництво культових споруд, зокрема храм≥в та олтар≥в. ¬ античних м≥стах-державах та найб≥льш визначних св¤тилищах цього рег≥ону ≥снувало не менш ¤к п≥втора-два дес¤тки храм≥в. —еред них сл≥д назвати залишки двох ≥з них Ц јпполона ƒельф≥н≥¤ в ќльв≥њ (V ст. до н..е.) та храм у ѕант≥капењ (друга половина V Ц IV ст. до н.е.). ’рам ѕант≥капењ мав ш≥сть колон, довжина головного фасаду становила 20 м, площа Ц 800-1000 кв.м. ’рам, з двоскатним дахом з черепиц≥, був збудований на пагорб≥ (тепер Ц гора ћитрадат) на багатостуепневому цокол≥, таким чином в≥н панував над навколишньою м≥сцев≥стю.

¬исокого р≥вн¤ в ѕ≥вн≥чному ѕричорноморТ¤ дос¤гло буд≥вництво ≥ декоративне оформленн¤ поховальних споруд Ц склеп≥в. Ќайвизначн≥ш≥ памТ¤тки цього типу в≥дкрито в Ѕоспор≥. “ут уже в IV ст. до н.е. зводили так≥ величн≥ споруди, ¤к склепи ÷арського ≥ «олотого курган≥в, багато склеп≥в з фресковими розписами ст≥н. Ќай¤скрав≥шими памТ¤тками цього напр¤му Ї розписи склеп≥в (≤≤≤ ст. до н.е.) першого кургану ¬асюринськоњ гори.

ќсобливе м≥сце серед боспорських розписних склеп≥в належить склепу ƒеметри в ѕант≥капењ (≤ ст.н.е.). ¬≥н став першим з боспорських розписних склеп≥в, ¤к≥ вдалос¤ повн≥стю огл¤нути ≥ досл≥дити. –озписи виконанно в стил≥ фрески.  р≥м статуњ самоњ ƒеметри. «найдено зображенн¤ ф≥гур √ермеса, н≥мфи  ал≥псо, ѕлутона. —еред ≥нших зображень Ц птахи, кон≥, кв≥ти, г≥рл¤нди з листк≥в, р≥зн≥ орнаменит.

¬елику мистецьку та п≥знавальну ц≥нн≥сть становл¤ть надмогильн≥ вапн¤ков≥ плити, ув≥нчан≥ карнизом або фронтоном, на ¤икх були т≥льки написи. ј з ≤≤≤ ст. до н.е. на стелах зустр≥чаютьс¤ рельЇфи ≥з зображенн¤ми неб≥жчик≥в, ≥нод≥ њх родич≥в, р≥зн≥ сцени з житт¤ померлих. “ак, ц≥кавими Ї боспорськ≥ стели IV Ц III ст. до н.е., в розписах ¤ких переважають античн≥ художн≥ традиц≥њ.

ѕластичне мистецтво також в≥д≥грало важливу роль у житт≥ п≥вн≥чно-причорноморських держав. —кульптури прикрашали зрами, палаци ≥ житло, њх встановлювали на могилах. —початку багато скульптур були прив≥зн≥ Ц першокласн≥ коп≥њ твор≥в таких видатних давньогрецьких скульптор≥в, ¤к ѕакситель ≥ —копас. «окрема, в ќльв≥њ знайдено постамент статуњ з п≥дписом ѕраксител¤.

ќсновним матер≥алом дл¤ скульптур був привезений мармур, м≥сцевий вапн¤к. “рапл¤ютьс¤ статутњ, виконан≥ з р≥зних матер≥ал≥в. —кульптуру завжди фарбували. –озписували брови, оч≥, губи, волосс¤ ≥ од¤г. ‘арбу брали воскову ≥ м≥неральну. јле вона, ¤к правило, була нест≥йка. Ќайб≥льшо. —т≥йк≥стю, на думку вчених, в≥дзначалас¤ червона фарба.

¬елик≥ за розм≥ром статуњ встановлювали ¤к у храмах, так ≥ просто неба, найчатс≥ше Ц на культових д≥л¤нках або в спорудах культового призначенн¤. ¬≥дом≥, наприклад, велик≥ статуњ лев≥в з ќльв≥њ (к≥нець IV Ц початок ≤≤≤ ст. до н.е.), стату¤ ƒ≥он≥са з ѕант≥ка¤ ( початок IV ст. до н.е.) тощо. “а до нас в основному д≥йшли скульптури. ѕризначен≥ дл¤ невеликих закритих прим≥зень: ƒ≥он≥са з “≥р≥таки (к≥нець I ст. до н.е.), √еракла (≤-≤≤ ст.н.е.) та ≥нш≥ з ѕант≥капењ.

Ѕула поширена ф анфмал≥стична скульптура. ‘≥гури тварин ≥ птах≥в мали завжди символ≥чне значенн¤ ≥ були самост≥йними витворами. “ак, орел у грек≥в вважавс¤ царем тварин ≥ ототожнювавс¤ з джерелом св≥тла, родючост≥ ≥ безсмерт¤; лев Ц символ мужност≥; бик Ц одна з постатей «евса-громовержц¤.

ћистецько-естетичне начало в≥д≥гравало значну роль у духовному св≥тогл¤д≥ населенн¤ п≥вн≥чнл-причорноморських м≥ст. якщо за художн≥м р≥внем виконанн¤ вони ≥ поступалис¤ мистецтву великих культурних центр≥в ≈ллади, то в ≥деййному продовжували грецьк≥ традиц≥њ звеличенн¤ людини. ѕров≥дне м≥сце в розвитку образотворчого мистецтва належало живопису. ѕовТ¤заний з арх≥тектурою, в≥н найчаст≥ше був декоративним.

Ќайб≥льша к≥льк≥сть памТ¤ток живопису збереглас¤ в боспорських склепах перших стол≥ть новоњ ери. —клепи ел≥ти розписували ¤скравими фарбами, повторюючи фрески житлових будинк≥в. «вичайно розпис ст≥н виконували фрескою по штукатурц≥, не менш поишреним було й нанесенн¤ акварельних або воскових фарб безпосередньо на чисту поверхню камТ¤ноњ плити. ” ѕ≥вн≥чному ѕричорноморТњ не в≥доме ≥мТ¤ жожного художника.

” живопису простежуЇтьс¤ два основних напр¤ми: сакральний ≥ нањвно-реал≥стичний.  р≥м образ≥в божеств, художники тих час≥в зображували вершника та обожнюваних неб≥жчик≥в, а також тварин, птах≥в, дерева, кущ≥ тощо. ’оч художн≥й р≥вень таких картин невисокий, а стиль живопису носить умовний характер, проте й в≥н ц≥нний дл¤ нас тим, що розкриваЇ р≥зноб≥чне житт¤, знанн¤, побут населенн¤ античних держав у р≥зн≥ пер≥оди. ћайстри використовували найпрост≥ш≥, знан≥ ними художн≥ засоби Ц силует ≥ контур, фас ≥ проф≥ль. „ервонувату, б≥лу, зелену. „орну фарбу. « часом у розписах в≥дтворюЇтьс¤ рухлив≥сть ф≥гур, зТ¤вл¤Їтьс¤ драматизм зображенн¤. ∆ивопис стаЇ декоративним, преважають кв≥тковий та ≥нкрустац≥йний стил≥.

” вс≥х творах живопису застосовувалис¤ лмше стил≥зован≥ пейзажн≥ мотиви. ѕейзаж мисливс¤ ¤к окреме схематизоване дерево або г≥лка, листочки, р≥дще Ц кв≥тка. Ћ≥н≥¤ горизонту, сонце, м≥с¤ць, зор≥ в жодн≥й картин≥ не показан≥. ќчевидно, це по¤снювалос¤ тим, що на них зображували потойб≥чне житт¤.

¬изначну роль у повс¤кденному й св¤иковому житт≥ грек≥в в≥д≥гравав театр. «береглис¤ р≥зноман≥тн≥ св≥дченн¤ про театри ќльв≥њ, ’ерсонеса й Ѕоспора. —еред знах≥док, що п≥дтверджують любов грек≥в до театральних вистав, сл≥д назвати численн≥ статуетки актор≥в ≥ керам≥чн≥ зменшен≥ модел≥ театральних масок. “еатральн≥ вистави в ќльв≥њ ставилис¤ вже в перш≥й половин≥ V ст. до н.е. «гадки про театр вм≥щен≥ в дек≥лькох ольв≥йських декретах.

–озкопано частково лише театр ’ерсонеса, ¤кий про≥снував з к≥нц¤ ≤≤≤ ст. до н.е. до VI ст. н.е. ÷ей театр ум≥щзував близько трьох тис¤ч гл¤дач≥в. Ќапис перших стол≥ть знайдений б≥л¤ театру, св≥дчить про проведенн¤ в ’ерсонес≥ л≥тературно-музичних змагань, до ¤ких входили трагед≥¤, комед≥¤, сатирична драма.

Ќа превеликий жаль, ≥мена актор≥в майже нев≥дом≥. як ≥ в ≥нших пол≥сах, тут ставили твори уславлених грецьких драматург≥в ≥ м≥сцевих автор≥в. јле найб≥льшою попул¤рн≥стю користувалис¤ пТЇси, д≥¤ ¤ких в≥дбувалас¤ на п≥вн≥чних берегах. « них збереглас¤ лише одна- трагед≥¤ ≈вр≥п≥да У≤ф≥ген≥¤ в јнтифана. ѕро ≥снуванн¤ м≥сцевих драматург≥в згадуЇтьс¤ в херсонеському напис≥ вже римського часу, де серед учасник≥в музичних змагань назван≥ комед≥ографи.

“еатральна традиц≥¤, пронесена кр≥зь в≥ки, вт≥лилась у ћ≥жнародний фестиваль античноњ драми УЅоспорськ≥ агониФ, що пройшов в  ерч≥ 1999р. Ќазва фестивалю нагадуЇ давню ≈лладу, њњ велик≥ культурн≥ надбанн¤ були створен≥ в ≥мТ¤ УагонуФ Ц чесного змаганн¤ громад¤н у р≥зних сферах сусп≥льного житт¤, в тому числ≥ в галуз≥ художнього ≥ театрального мистецтва.

¬еликого значенн¤ в грецькому сусп≥льств≥ надавалос¤ музиц≥. ¬она звучала п≥д час ус≥х б≥льш-менш значних момент≥в житт¤ людини. « дит¤чих рок≥в елл≥н не лише слухав музику й сп≥ви, а й сам навчавс¤ грати на л≥р≥ й флейт≥, тому що це входило до шк≥льноњ програми. —ольний ≥ хоровий сп≥в був обовТ¤зковим п≥д час багатьох рел≥г≥йних св¤т, п≥сн¤ звучала у вес≥льному обр¤д≥, вдома, у кол≥ друз≥в. ” ѕ≥вн≥чному ѕричорноморТњ набули поширенн¤ л≥ра (карбувалас¤ на ольв≥йських та пант≥капейських монетах), к≥фара, арфа, аулос (флейта), орган, сурма, труба. ќрган в≥домий лише з одн≥Їњ боспорськоњ фрески ≤ ст. н.е. Ќа н≥й зображено ансамбль музикант≥в, що р≥дко трапл¤лос¤ в античному мисстецтв≥: тр≥о з двох флейт ≥ ручного органа.

Ќазва: јнтична культура
ƒата публ≥кац≥њ: 2006-05-04 (9744 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' escape(document.referrer)+((typeof(screen)=='undefined')?'': ';s'+screen.width+'*'+screen.height+'*'+(screen.colorDepth? screen.colorDepth:screen.pixelDepth))+';u'+escape(document.URL)+ ';i'+escape('∆ж'+document.title)+';'+Math.random()+ '" alt="liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤" '+
low finance - canada mapquest - favor cheap - loans consolidation - cheap xanax - holiday insurance - loans consolidation
Page generation 0.164 seconds
Хостинг от uCoz