ƒержавне регулюванн¤ > ѕодаткова пол≥тика
ѕодаткова пол≥тика—тор≥нка: 1/2
≈фективна д≥¤льн≥сть держави та реал≥зац≥¤ њњ основних функц≥й немож≠лив≥ без налагодженоњ соц≥ально-економ≥чноњ пол≥тики, одне з ч≥льних м≥сць у ¤к≥й належить саме ф≥скальн≥й пол≥тиц≥. јкумулюючи з допомогою податко≠вих надходжень значн≥ ф≥нансов≥ ресурси, держава таким чином стимулюЇ розвиток господарськоњ д≥¤льност≥, оп≥куЇтьс¤ малозабезпеченими верствами населенн¤, забезпечуЇ трудовий потенц≥ал, а також суттЇво впливаЇ на стан ≥ розвиток науково-техн≥чного прогресу сусп≥льства. ≤з проголошенн¤м незалежност≥ ”крањна стала на шл¤х радикальних еконо≠м≥чних реформ. ÷е був пер≥од становленн¤ податковоњ системи, в основу ¤коњ було покладено класичну схему оподаткуванн¤, характерну дл¤ економ≥чно роз≠винутих крањн. «астосуванн¤ такого шаблону в умовах перех≥дного пер≥оду в ”к≠рањн≥ призвело до виникненн¤ низки суттЇвих проблем: зб≥льшенн¤ к≥лькост≥ збиткових п≥дприЇмств, зростанн¤ безроб≥тт¤, ускладненн¤ соц≥ально-економ≥ч≠ноњ ситуац≥њ в крањн≥. ÷е зумовлене тим, що акцент у податков≥й пол≥тиц≥ робить≠с¤ на ф≥скальн≥й функц≥њ, а њњ регулювальна та стимулювальна функц≥њ м≥н≥м≥зо≠ван≥. “ому проблема оптим≥зац≥њ податковоњ пол≥тики залишаЇтьс¤ одн≥Їю з найактуальн≥ших у процес≥ становленн¤ ринкових в≥дносин ≥ побудови фунда≠менту дл¤ економ≥чного зростанн¤ ”крањни. як св≥дчить практика, сьогодн≥ немаЇ ≥нших аспект≥в економ≥ки, ¤к≥ б наст≥льки серйозно критикувалис¤ суб'Їктами господарськоњ д≥¤льност≥. ¬≥д≠так теоретично доведено, що податков≥ вилученн¤ в розм≥р≥ 30Ч40% реальних доход≥в платника Ч це межа, при перевищенн≥ ¤коњ починаЇтьс¤ процес скороченн¤ його заощаджень та ≥нвестиц≥й в економ≥ку. якщо ж ставки податк≥в ≥ њхн¤ к≥льк≥сть дос¤гають такого р≥вн¤, що зму≠шуЇ платник≥в в≥ддавати понад 40% своњх доход≥в, то втрачаЇтьс¤ стимул до ефективн≥шоњ господарськоњ д≥¤льност≥ ≥ розширенн¤ виробництва. –озгл¤немо де¤к≥ показники, що в≥дображають динам≥ку надходжень до бюджету за обмежений терм≥н (див. табл.). “аблиц¤. ƒинам≥ка податкових надходжень ≥ податкових платеж≥в за пер≥од ≥з 1996 до 2001 року (млрд. грн.)* –оки ѕоказники | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | ”сього | å | % | å | % | å | % | å | % | å | % | å | % | 21,37 | 100 | 24,14 | 100 | 23,56 | 100 | 28,54 | 100 | 31,93 | 100 | 36,3 | 100 | Ќепр¤м≥ податки | ѕодаток на додану варт≥сть | 5,8 | 27 | 6,7 | 28 | 5,9 | 25 | 7,6 | 27 | 6.4 | 20 | 6.6 | 18 | јкцизний зб≥р | - | - | - | - | 1,0 | 4 | 1,6 | 6 | 1.9 | 6 | 1.9 | 5 | | ≤нш≥ | 6,67 | 31 | 7,54 | 31 | 6,16 | 26 | 7,54 | 26 | 8,33 | 26 | 11,0 | 30 | ѕр¤м≥ податки | ѕодаток ≥з прибутку п≥дприЇмств | 5,5 | 26 | 5.7 | 24 | 5,9 | 25 | 6.3 | 22 | 7.7 | 24 | 6,2 | 17 | ѕрибутко≠вий податок ≥з громад¤н | 2,6 | 12 | 3,2 | 13 | 3,5 | 15 | 4,4 | 15 | 6,3 | 20 | 9,1 | 25 | | ѕлата (податок) за землю | 0.8 | 4 | 1,0 | 4 | 1,1 | 5 | 1.1 | 4 | 1,3 | 4 | 1,5 | 5 |
Ќазва: ѕодаткова пол≥тика ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (1788 прочитано) |