Державне регулювання > Президент i Верховна Рада України в контекстi закону Про мiсцевi Ради народних депутатiв
Президент i Верховна Рада України в контекстi закону Про мiсцевi Ради народних депутатiв
Верховна Рада України тринадцятого скликання прийняла в першому читаннi проект закону "Про мiсцевi Ради народних депутатiв", тобто схвалила iдею вiдновлення в Українi єдиної системи рад, яка несумiсна з наявнiстю посади президента - як глави держави i глави виконавчої влади в Українi. Це цiлком зрозумiло, оскiльки у Верховнiй Радi України бiльшiсть становлять комунiсти-соцiалiсти, в програмних документах яких одним iз пунктiв є скасування поста Президента. Враховуючи те, що для скасування поста Президента необхiдно внести змiни до Конституцiї, тобто набрати бiльше 300 голосiв, що абсолютно нереально, керiвництво Верховної Ради обрало Iнший шлях, а саме обмеження реальної влади Президента. Першим i дуже серйозним кроком у цьому напрямку є якраз прект Закону "Про мiсцевi Ради народних депутатiв". Розумiючи чисто полiтичний аспект цього закону, слiд звернути увагу на так зване "юридичне обгрунтування" саме такої концепцiї побудови влади в Українi, яка нiби-то вiдповiдає Конституцiї України. Враховуючи вище викладене, звертаємо увагу Президента України на небезпечний для структури влади, та й взагалi для розвитку ситуацiї в Українi, перебiг подiй навколо згаданого закону. На наш погляд, серйозною пробою сил на обмеження влади Президента була нарада у Верховнiй Радi з головами рад рiзних рiвнiв, передусiм обласного, в день приведення до присяги Президента. Для того, аби не допустити в Українi повернення "радянської системи" i дати можливiсть Президенту реально здiйснити реформи, пропонуємо такi кроки. 1. Президенту України звернутись до Верховної Ради України з пропозицiєю не приймати закон "Про мiсцевi ради народних депутатiв" до того часу, коли Президент не внесе на розгляд Верховної Ради України своєї концепцiї органiзацiї влади в державi. 2. В разi вiдхилення Верховною Радою такої пропозицiї, внести на розгляд Верховної Ради проект закону "Про структуру державної влади та мiсцеве самоврядування в Українi (назва умовна), який передбачав би формування в Українi мiцної президентської влади, поряд з широким самоврядуванням населених пунктiв. В порядку статтi 103 Jонституцiї України домагатися негайного розгляду проекту Верховною Радою. 3. Якщо Верховна Рада все ж таки прийме згаданий закон в концепцiї проекту, використати президентське право вето( стаття 104 Конституцiї). Обгрунтування неконституцiйностi закону викладене вище. 4. Як реальний захiд проти можливостi розвалу виконавчої вертикалi в державi, та " автономiзацiї областей", пiдготувати Указ про введення хоча б на рiвнi областей "державних уповноважених" (назва умовна) з широкими контрольними повноваженнями над дiяльнiстю обласних рад та їх голiв. Ми вважаємо, що зараз в умовах кризи, як нiколи потрiбна сильна президентська влада, тому i звертаємося до Президента України з пропозицiєю не випустити з поля зору дiй Верховної Ради України, спрямованих на обмеження президентської влади з допомогою законiв, таких як закон "Про мiсцевi ради народних депутатiв". Пiдготовлено робочою групою експертiв. Керiвник Ткачук А.Ф.
| 1 |
Назва: Президент i Верховна Рада України в контекстi закону Про мiсцевi Ради народних депутатiв Дата публікації: 2005-01-28 (319 прочитано) |