ƒержавне регулюванн¤ > –ег≥ональна економ≥чна пол≥тика держави
–ег≥ональна економ≥чна пол≥тика держави
ѕлан. 1.–ег≥ональна економ≥чна пол≥тика. 2.–ег≥ональне плануванн¤. 3.ƒержавне регулюван¤ торговельноњ д≥¤льност≥. 1. –ег≥нальна економ≥чна пол≥тика Ц це така система заход≥в, ¤ка спр¤мована на реал≥зац≥ю ≥нтерес≥в держави стосовно вс≥х рег≥он≥в ≥ внутр≥шн≥х ≥нтерес≥в кожного з них. « огл¤ду на це рег≥ональна пол≥тика не повинна повторювати загальнодержавну, бути пох≥дною в≥д нењ ≥ не повинна бути первинною по в≥дношенню до нењ. ÷е маЇ бути ц≥л≥сна, самодостатн¤ ланка пол≥тичноњ основи держави, без ¤коњ не може нормально ≥снувати сусп≥льство, кожна людина, природа. «наченн¤ рег≥ональноњ пол≥тики пол¤гаЇ в тому, що вона виконуЇ роль звФ¤зуючоњ ланки м≥ж макро- ≥ м≥кроеконом≥кою. –ег≥ональна пол≥тика охоплюЇ частину територ≥њ крањни, але розвФ¤зуЇ широкий комплекс ц≥лей, ¤к≥ мають забезпечити нормальн≥ умови житт¤ людей даного рег≥ону. ÷≥л≥ рег≥ональноњ пол≥тики б≥льш консервативн≥ ≥ стал≥ Ц це по¤снюЇтьс¤ тим,що рег≥он маЇ функц≥онувати стаб≥льно, незалежно в≥д того,¤к≥ зм≥ни в≥дбуваютьс¤ УнаверхуФ. –ег≥ональна пол≥тика виступаЇ, ¤к альтернатива до загальнодержавноњ, разом з тим доповнюЇ, конкретизуЇ њњ, зФЇднуЇ загальн≥ ≥ конкретн≥ ц≥л≥, спри¤Ї комплексному п≥дходу до розвФ¤занн¤ соц≥ально-економ≥чних проблем. –ег≥ональна пол≥тика на сучасному етап≥ набираЇ все б≥льшого значенн¤, тому що держав≥ з центру стаЇ важче розвФ¤зувати р≥зного роду локальних проблем, доходити до кожноњ людини. “ому в розвинутих крањнах центр передаЇ все б≥льше повноважень на м≥сц¤, спри¤Ї розвитку самовр¤дуванн¤, самост≥йному розвФ¤занню економ≥чних ≥ соц≥альних проблем м≥крор≥вн¤. ƒосв≥д цих крањн засв≥дчуЇ позитивн≥ результати такого под≥лу влади, бо м≥сцев≥ органи управл≥нн¤ швидше розвФ¤зують визначен≥ ц≥л≥, повн≥ше враховують особливост≥ рег≥ону, ефективн≥ше використовують природн≥ ресурси. ¬ ”крањн≥ до цього часу немаЇ виваженоњ рег≥ональноњ пол≥тики. ¬ одних област¤х скупчена промислов≥сть(сх≥д,п≥вдень), а в ≥нших- с≥льське господарство(зах≥д,п≥вн≥ч).¬ област¤х, де слабше розвинута промислов≥сть, сл≥д орган≥зувати виробництво к≥нцевоњ продукц≥њ. 2. ќсобливоњ уваги заслуговоњ еволюц≥¤ рег≥онального плануванн¤. ѕочинаючи з 70-х рок≥в,традиц≥йною формою рег≥онального плануванн¤ у в≥тчизн¤н≥й практиц≥ були комплексн≥ плани економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку рег≥он≥в(областей,м≥ст,с≥л). «а своњм зм≥стом вони були системою показник≥в економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку територ≥њ з охопленн¤м ус≥х субФЇкт≥в господарюванн¤,розм≥щених на н≥й, незалежно в≥д п≥дпор¤дкуванн¤. —учасн≥ ≥ндикативн≥ плани областей(район≥в)теж Ї набором показник≥в(прогнозних,директивних,розрахункових) розвитку галузей, п≥дприЇмств, вид≥в д≥¤льност≥ з охопленн¤м ус≥х форм власност≥. ’аотичний характер ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥ в умовах розвитку р≥зних форм власност≥ вимагаЇ впровадженн¤ б≥знес-плануванн¤ ¤к на р≥вн≥ п≥дприЇмств,так ≥ на р≥вн≥ рег≥он≥в(стратег≥чного плануванн¤ економ≥чного розвитку рег≥он≥в).якщо перший уже зароджуЇтьс¤ в практиц≥ виробничого менеджменту,в≥дпрацьован≥ рекомендац≥њ щодо складанн¤ б≥знес-план≥в п≥дприЇмств, то методолог≥¤ ≥ орган≥зац≥¤ стратег≥чного плануванн¤ економ≥чного розвитку рег≥он≥в, незважаючи на њх актуальн≥сть, в ”крањн≥ нев≥дпрацьован≥. –азом з тим стратег≥чне плануванн¤ економ≥чного розвитку рег≥он≥в, м≥ст, широко застосовуЇтьс¤ в практиц≥ регулюванн¤ розвитку ≥ розм≥щенн¤ б≥знес≥в в —Ўј ≥ анад≥. ¬перше в ”крањн≥ така робота почалась в 1995роц≥ за ≥н≥ц≥ативою та методикою спец≥ал≥ст≥в з економ≥чного розвитку з —Ўј в трьох м≥стах ”крањни: Ћьвов≥, “ернопол≥, ƒн≥пропетровську. ¬елика роль в анал≥з≥ ≥ прогнозн≥й оц≥нц≥ економ≥чного зростанн¤ в≥дводитьс¤ анал≥зов≥ робочоњ сили. јнал≥з акцентуЇтьс¤ на таких аспектах: зайн¤т≥сть, дисбаланс робочих м≥сць,основн≥ м≥сц¤ зайн¤тост≥ ≥ прогноз зайн¤тост≥ у виробнич≥й та невиробнич≥й сферах, стан безроб≥тт¤ ≥ його динам≥ка. ƒл¤ виробленн¤ стратег≥њ економ≥чного розвитку до уваги беретьс¤ ≥нформац≥¤ про освоЇнн¤ нових м≥крорайон≥в,¤ке Ї складовою м≥сцевоњ та рег≥ональноњ економ≥ки.ѕри цьому враховуЇтьс¤ житлове буд≥вництво ≥ нежитлове буд≥вництво ≥ його темпи в р≥зн≥ роки досл≥джувального пер≥оду. ѕ≥д час розробки стратег≥й економ≥чного розвитку сл≥д враховувати, що р≥зн≥ економ≥чн≥ умови породжують р≥зн≥ потреби. ¬ звФ¤зку з цим м≥сто под≥л¤Їтьс¤ на сектори ≥ кожен з них анал≥зуЇтьс¤ за такими показниками: к≥льк≥сть член≥в с≥мей, середн≥й доход с≥мФњ, процент безроб≥тних, процент з середньою осв≥тою, к≥льк≥сть с≥мей з доходом нижче прожиткового м≥н≥муму, в≥дсутн≥сть власного транспорту, питома вага ≥нвал≥д≥в, в≥дсутн≥сть домашнього телефону, к≥льк≥сть випусник≥в середн≥х шк≥л. ѕрийн¤тт¤ стратег≥њ економ≥чного розвитку Ї загальним кер≥вництвом у д≥¤льност≥ новообраних прац≥вник≥в адм≥н≥страц≥њ м≥ста по забезпеченню пост≥йноњ ≥ скоординованоњ пол≥тики з питань економ≥чного розвитку. ќск≥льки њњ реал≥зац≥¤ вимагаЇ значних ф≥нансових ресурс≥в ≥ адм≥н≥стративних практичних д≥й в≥д м≥ських служб, було передбачено так≥ заходи, ¤к створенн¤ фонду оборотного кредиту(за в≥дсутност≥ початкового кап≥талу). «а роки перех≥дного пер≥оду в ”крањн≥ в≥дбулась суттЇва трансформац≥¤ ¤к в самому зм≥ст≥, так ≥ впринципах, лог≥ц≥, ≥ методолог≥њ прогнозуванн¤ ≥ плануванн¤ рег≥он≥в. ¬се це вимагаЇ оволод≥ванн¤ прац≥вниками апарату державного управл≥нн¤ новими методами ≥ прийомами розрахунк≥в. –оботи в рамках суц≥льного використанн¤ компФютерноњ техн≥ки, нового мисленн¤ щодо рол≥ ≥ свого впливу на субФЇкт≥в ринкових в≥дносин. 3. ≈фективна д≥¤льн≥сть п≥дприЇмств торг≥вл≥ у рег≥он≥ може бути забезпечена перш за все за умов взаЇмод≥њ вс≥х елемент≥в рег≥онального споживчого ринку. ќсобливост≥ розвитку окремих рег≥он≥в ”крањни створюють р≥зн≥ умови зд≥йсненн¤ ≥нвестуванн¤ в торг≥вл≥, зумовлюють р≥зну ефективн≥сть вкладень кап≥талу у однотипн≥ п≥дприЇмства, розташован≥ на територ≥њ р≥зних рег≥он≥в. ” систем≥ основних напр¤мк≥в державного регулюванн¤ споживчого ринку важлива роль належить розробц≥ та зд≥йсненню загальноњ ≥ рег≥ональноњ програм роздержавленн¤ ≥ приватизац≥њ. ¬ умовах переходу до ринковоњ економ≥ки одним з головних важел≥в, регулюючих економ≥чн≥ в≥дносини торговельних п≥дприЇмств з державою, стаЇ податкова система.–еал≥зац≥¤ ф≥скальноњ податковоњ системи, тобто забезпеченн¤ формуванн¤ за допомогою такоњ системи доходноњ частини бюджету рег≥ону, у достатньому розм≥р≥ залежить в≥д двох основних фактор≥в Ц р≥вн¤ ставок податкових платеж≥в та розпод≥лу цих платеж≥в м≥ж загальнодержавними та м≥сцевими бюджетами. ќсновна л≥тература: ј.‘.ћельник Уƒержавне регулюванн¤ економ≥ки перех≥дного пер≥одуФ “ерноп≥ль У«бручФ 1995р. ≤.¬.Ѕу¤н ѕ.ƒ.√уменюк У≈коном≥чна пол≥тикаФ “ерноп≥ль “јЌ√ 1997р ј.ј.ћазарак≥ У—учасн≥ проблеми рег≥онального розвитку торг≥вл≥Ф ињв 1994р.
| 1 |
Ќазва: –ег≥ональна економ≥чна пол≥тика держави ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (1092 прочитано) |