≈колог≥¤ > «ниженн¤ забрудненн¤ атмосфери вихлопними газами в≥д двигун≥в внутр≥шнього згор¤нн¤
«ниженн¤ забрудненн¤ атмосфери вихлопними газами в≥д двигун≥в внутр≥шнього згор¤нн¤
” викидах двигун≥в внутр≥шнього згор¤нн¤ (ƒ¬«) м≥ститьс¤ понад 100 шк≥дливих сполук, котр≥ умовно можна розбити на ш≥сть груп: д≥оксид вуглецю, вод¤на пара, водень, кисень; оксид вуглецю; окиси азоту; окис азоту; вуглеводн≥; альдег≥ди; сажа. ѕри використанн≥ в ƒ¬« етилованих бензин≥в з вихлопними газами в атмосферу викидаютьс¤ сполуки свинцю. ѕри згор¤нн≥ 1 тонни бензину в атмосферу викидаЇтьс¤, кг. оксид≥в вуглецю - 39,5; вуглеводн≥в - 34; окис≥в азоту - 20; д≥оксиду с≥рки - 1,55; альдег≥д≥в - 0,93. ѕри згор¤нн≥ 1 тонни дизельного пального в атмосферу викидаЇтьс¤, кг оксиду вуглецю - 21; вуглеводн≥в - 20, окис≥в азоту - 34; альдег≥д≥в - 6,8; саж≥ - 2. ћасовий склад викид≥в значною м≥рою залежить в≥д режим≥в експлуатац≥њ та справност≥ систем ƒ¬« ≥ своЇчасност≥ проведенн¤ регулювань. Ќа зб≥льшенн¤ витрати пального та шк≥дливих речовин у вихлопних газах карбюраторних двигун≥в най≥стотн≥ше впливають зношен≥сть жиклер≥в карбюратора, порушенн¤ регулюванн¤ системи холостого ходу та регулюванн¤ р≥вн¤ пального в карбюратор≥, зношен≥сть деталей прискорювального насоса, п≥двищенн¤ г≥дравл≥чного опору пов≥тр¤ного ф≥льтра, неправильна установка запалюванн¤, неправильна величина зазору в контактах переривача та њх забрудненн¤, нагар на св≥чках запалюванн¤, знижена температура охолоджувальноњ р≥дини, зношен≥сть деталей кривошипно-шутунного механ≥зму, порушенн¤ регулюванн¤ м≥ж клапанами та штовханами тощо. «гадан≥ несправност≥ зб≥льшують витрату пального на 10%, а к≥льк≥сть шк≥дливих речовин у викидах - на 15-50%. ¬ дизельних ƒ¬« на зб≥льшенн¤ витрати пального та складу вихлопних газ≥в впливають наступн≥ несправност≥: зменшенн¤ тиску в приску, покритт¤ голки форсунки смолистими в≥дкладенн¤ми, закоксовуванн¤ сопел розпилювач≥в, зношен≥сть плунжерних пар паливного насоса, засм≥чуванн¤ пов≥троочищувача, зм≥на кута вприску, зниженн¤ температури охолоджувальноњ р≥дини, зношен≥сть деталей паливного насоса, газорозпод≥лу та шатунно-кривошипного механ≥зму. ¬ залежност≥ в≥д виду несправност≥ витрата пального в дизельних двигунах може зб≥льшуватис¤ до 20%, а к≥льк≥сть викид≥в шк≥дливих речовин - на 20-100%. «ниженн¤ викид≥в шк≥дливих речовин ƒ¬« можна дос¤гти застосуванн¤м наступних метод≥в: р≥динноњ та полум'¤ноњ, нейтрал≥зац≥њ; ежекц≥йного допалюванн¤; використанн¤м катал≥затор≥в; подачею пов≥тр¤ у випускний колектор; застосуванн¤м антидимових ф≥льтр≥в тощо. «ниженн¤ вм≥сту шк≥дливих речовин у викидах ƒ¬« можна забезпечити ≥ за рахунок застосуванн¤ присадок до пального -метанолу, водню, скрапленого газу та емульс≥й
| 1 |
Ќазва: «ниженн¤ забрудненн¤ атмосфери вихлопними газами в≥д двигун≥в внутр≥шнього згор¤нн¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-14 (894 прочитано) |