Екологія > Нові етапи реалізації основних напрямів держави у галузі охорони довкілля
Мета програми - забезпечення реалізації державної політики у сфері поводження з РАВ, основними напрямами якої є: - розроблення нових, та впровадження існуючих технологій поводження з РАВ на всіх технологічних етапах; - створення і функціонування єдиної державної системи обліку і контролю за переміщенням РАВ; - науково-технічна та інформаційна підтримка робіт у сфері поводження з РАВ; - захист життя і здоров'я персоналу, який працює з РАВ, та населення від дії існуючого випромінювання; налагодження міжнародного співробітництва у сфері поводження з РАВ; - впровадження спеціального механізму фінансування робіт у сфері поводження з РАВ. 2. Основними завданнями програми є: - введення в експлуатацію сховищ комплексу "Вектор", як першої черги Центру переробки та захоронення низько- і середньоактивних РАВ, зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення; - спорудження центрального підприємства переробки РАВ АЕС. На АЕС доцільно виконувати такі заходди, щодо поводження з РАВ: - для рідких відходів - забезпечення збирання і випаровування водних р-нів до отримання кубового залишку, очищення та спалення мастил, виділення та висушування відпрацьованих іонітів, мулів та шлаків, контейнерне зберігання; - для твердих відходів - забезпечення збирання, сортування за технологічними та радіаційними ознаками, фрагментування довгомірних РАВ, компактування, контейнерне зберігання. У 1999 - 2005 урядовою політикою передбачається здійснити такі заходи, щодо поводження з РАВ АЕС: 1. проектування, виготовлення та введення в експлуатацію технологічних ліній попередньої переробки твердих та рідких РАВ на Рівненській, Хмельницькій, Чорнобильській, Запорізькій, Південно-Українській АЕС; 2. проектування та введення в експлуатацію сховищ контейнерів з сольовим сплавом; 3. реконструкція сховищ твердих РАВ; 4. будівництво та введення в експлуатацію центрального підприємства переробки РАВ АЕС і багато ін. заходів пов'язаних із захороненням, сортуванням, транспортуванням РАВ. 3. Перетворення об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему передбачає: - здійснення комплексу заходів, спрямованих на забезпечення ймовірності реалізації його потенційної небезпеки, з переведенням об'єкта в контрольований стан; - переробка пиловмісних мас і радіоактивних матеріалів з подальшим видаленням та захороненням у сховища РАВ. 4. Україна має досить потужну уранодобувну та переробну промисловість, яка представлена Східним гірничо-збагачувальним комбінатом, та Придніпровським хімічним заводом, на яких зосереджено значні обсяги РАВ. За цих умов постає питання створення технології безпечного виробництва на основі маловідходної технології. Основними принципами поводження з РАВ на підприємствах є: - мінімізація обсягів РАВ, які складуються на поверхні; - обов'язкове очищення рідких РАВ; - визначення та здійснення заходів, щодо гарантованої ізоляції місць захоронення РАВ з обов'язковим довготерміновим моніторингом довкілля; - реабілітація забруднених територій підприємствами уронадобувної та переробної промисловості. У 1999-2005 р. передбачається здійснити такі заходи, щодо забезпечення з РАВ на підприємствах уранодобувної та переробної промисловості: 1. розроблення та впровадження маловідходних технологій; 2. розроблення та впровадження технологій очищення рідких РАВ; 3. розроблення концепції виведення з експлуатації об'єктів уранодобувної та переробної промисловості і ін. Відповідальним за реалізацію цих заходів визначено Міненерго. Об'єктами утворення та місцями зосередження РАВ чорнобильського походження є: -спеціально обладнані пункти захоронення РАВ; - пункти спеціального оброблення транспортних засобів; Головним завданням, щодо поводження з РАВ чорнобильського походження є мінімізація їх шкідливого впливу на довкілля. Основним завданням поводження з РАВ на державних міжобласних спеціалізованих комбінатах об'єднання "Радон" є: - забезпечення збирання і зберігання РАВ і зведення до мінімуму ймовірності негативного впливу захоронених РАВ та тих, що тимчасово зберігаються на довкіллі. Передбачається здійснити ряд заходів, щодо реконструкції та переобладнання станцій дезактивації та пунктів захоронення РАВ, створення і впровадження в експлуатацію та встановлення серійного виробництва контейнерів для зберігання РАВ, обстеження і приведення в екологічно безпечний стан сховищ РАВ Міноборони. Одним з основних завдань державної політики у сфері поводження з РАВ є скорочення термінів тимчасового зберігання РАВ у місцях їх утворення та інтенсифікації їх переробки з наступним зосередженням їх у централізованих сховищах для тривалого або постійного зберігання. На даний час поводження з РАВ в Україні здійснюється на І-му і ІІ-му рівні. Тобто переважні обсяги накопичення РАВ знаходяться на тимчасовому зберіганні в місцях їх утворення. Остаточному розміщенню у глибоких геологічних формаціях з метою постійного зберігання підлягають довгоіснуючі високо- і середньоактивні РАВ, а саме: - РАВ підприємств енергетичної галузі; - РАВ, що утворились внаслідок Чорнобильської катастрофи та тимчасово локалізовані в зоні відчуження паливомісні матеріали об'єкта "Укриття"; - РАВ об'єктів Міноборони. До основних питань з розміщення РАВ у глибоких геологічних сховищах належить: проектування підземної лабораторії, спорудження і введення в дію центрального геологічного сховища РАВ. Міжнародне співробітництво у сфері поводження з РАВ, що здійснюється відповідно до норм міжнародного права і на основі обміну досвідом з іншими державами, які спрямовані на забезпечення: - експорту і імпорту технологій у сфері поводження з РАВ; - виконання спільних програм і науково-дослідних робіт; - сповіщення населення у разі виникнення радіаційної та ядерної небезпеки. Економічне забезпечення даної програми здійснюється спеціальним державним фондом з поводження з РАВ та з державного бюджету. Тема: Про Міжвідомчу комісію із забезпечення виконання Рамкової конвекції ООН про зміну клімату. З метою забезпечення організації розроблення та координації впровадження національної стратегії та національного плану дії з виконання зобов'язань України відповідно до Рамкової конвекції ООН про зміну клімату та Кіотського Протоколу до неї Кабінет Міністрів України постановляє: 1. Створити Міжвідомчу комісію із забезпечення виконання Рамкової конвекції ООН про зміну клімату (995-044) у складі згідно з додатком. 2. Затвердити Положення про Міжвідомчу комісію із забезпечення виконання Рамкової конвекції ООН про зміну клімату. Положення Про міжвідомчу комісію із забезпечення виконання Рамкової конвекції ООН про зміну клімату 1. Міжвідомча комісія із забезпечення виконання Рамкової конвекції ООН про зміну клімату (995-044) (далі - Комісія) утворюється з метою організації розроблення та координації впровадження національної стратегії та національного плану дії з виконання зобов'язань України відповідно до Рамкової конвекції ООН про зміну клімату (далі - Рамкова конвекція ООН) та Кіотського протоколу до неї. 2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України (254К/96-ВР), законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням, рішенням Конференції Сторін Рамкової конвекції ООН про зміну клімату. 3. Комісія взаємодіє з відповідними комітетами Верховної Ради України. Міністерствами, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями. 4. Основними завданнями Комісії є: - організація розроблення національної стратегії та національного плану дії з виконання зобов'язань України відповідно до Рамкової Конвекції ООН та Кіотського протоколу до неї; - координація діяльності Міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій з питань впровадження національного плану дій з виконання зобов'язань України відповідно до Рамкової конвекції ООН та Кіотського протоколу до неї. - розроблення пропозицій щодо впровадження передбачених Кіотським протоколом механізмів виконання зобов'язань; - організація підготовки національного кадастру антропогенних викидів із джерел і адсорбції поглиначами усіх парникових газів, які не регулюються зазначеним Монреальським протоколом, та сприяння адекватній адаптації до зміни клімату; - розгляд матеріалів щодо Рамкової Конвекції ООН та Кіотського протоколу до неї, які надходять від урядів інших країн, Глобального екологічного фонду, Світового банку, інших міжнародних організацій та підготовка на їх основі відповідних пропозицій. Про Положення про Комітет водного господарства України. 1. Затвердити Положення про Комітет водного господарства України. 2. Установити, що Комітет водного господарства України є правонаступником Державного комітету України по водному господарству. 1. Комітет водного господарства України (Укрводгосп) є центральним органом виконавчої влади. Він забезпечує і сприяє розвитку водного господарства та меліорації земель, задоволення потреб населення і галузей економіки України у водних ресурсах. 2. У своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, а також цим Положенням. У межах своїх повноважень організовує виконання актів законодавства, і систематично контролює їх реалізацію.
Назва: Нові етапи реалізації основних напрямів держави у галузі охорони довкілля Дата публікації: 2005-02-14 (1814 прочитано) |