Sort-ref.narod.ru - реферати, курсові, дипломи
  Головна  ·  Замовити реферат  ·  Гостьова кімната ·  Партнери  ·  Контакт ·   
Пошук


Рекомендуєм

Економіка підприємства > Значення і напрямки підвищення фінансових результатів виробничої діяльності


Зведенi технiко-економiчнi показники ВАТ "Коломийська друкарня iм. Шухевича" за 2000-2001 роки, наведенi в таблицi, показують, що вiдбувся значний рiст випуску товарної продукцiї, який складає 26,9 %. Збiльшення випуску має мiсце по всiх видах продукцiї як в грошовому, так i в натуральному виразi. Виробництво газет зросло на 68,7%,кольорової продукції - на 20,7%, книжкової - на 19,8 %. Найвищий рiст спостерiгається по бланковiй продукції - у 5,1 рази.

Чисельнiсть промислово-виробничого персоналу зменшилась на 4 чол. i складає 44 чол. Середньорiчна продуктивнiсть 1-го працюючого збiльшилась на 35,6 % i становить 28,84 тис. грн. Середньорiчна заробiтна плата збiльшилась на 30,6 % i становить 5,87 тис. грн., що вiдповiдає середньомiсячнiй платi на рiвнi 490 грн.

Покращилось використання основних виробничих фондiв. Фондовiддача зросла на12,1 % i становить 1,11 грн. на 1 грн. ОВФ.

Зменшились фiнансовi результати роботи пiдприємства. При збiльшеннi обсягу реалiзацiї на 20,6 % валовi витрати збiльшились на 32,4 %, що привело до зменшення валового прибутку, а також прибутку операцiйного та чистого.

Зросли витрати на 1 грн. реалiзованої продукцiї. За валовими витратами (без урахування адмiнiстративних i збутових витрат) вони складають 69,74 коп. проти 63,66 коп.у 2000 роцi.

Витрати на 1 грн. реалiзованої продукцiї за повною собiвартiстю у 2001 роцi 1246,1 / 1289,8 = 0,965грн, у 2000роцi 1024,2 / 1069,5 = 0,958 грн. Зменшилась рентабельнiсть основних виробничих фондiв i за операцiйним результатом вона складає 3,8 % проти 4,5 % у 2000 роцi.

2. Аналіз собівартості продукції

Аналіз собівартості продукції з метою пошуку резервів економії усіх витрат на виробництво і реалізацію продукції являє собою один з обов’язкових напрямків фінансово-економічного аналізу діяльності підприємтсв.

Аналіз собівартості виконується на основі таких форм статистичної звітності : “Звіт про витрати виробництва, робіт, послуг”, “Звіт про фінансові результати”, “Рентабельність окремих видів продукції”.

Для проведення поглибленого внутрішнього аналізу використову.ться планові і нормативні документи, калькуляції окремих видів продукції, матеріали синтетичного та аналітичного бухгалтерського обліку.

На першому етапі аналізу собівартості продукції необхідно дати загальну оцінку роботи підприємства щодо зниження витрат на виробництво і реалізауію продукції за аналізований період. Така найбільше відображається через систему показників, серед яких першочергове значення має показник витрат підприємства на одну гривню виробленої товарної продукції.

Таблиця

Динаміка витрат на 1 грн., товарної продукції за 2000 – 2001 роки

Показники

2000 рік

2001 рік

Абс. Відхилення,%

Вартість виробленої продукції

999,5

1268,9

+269,4

Повна собіварстість виробленої продукції

940,5

1229,5

+289,0

Витрати на 1 грн., виробленої продукції, коп.

94,10

96,89

+23,79

Дані, що наведені у таблиці свідчать про те, що Коломийська друкарня ім.Шухевича у звітному 2001 році має значно нижчий показник витрат на
1 грн., виготовленої продукції – 96,89 коп., ніж у базовому (2000 )році – 94,10 , витрати на 1 грн., збільшилися на 2,79 коп. Ця обставина орієнтуе керівництво друкарні на розв’язання аналітичних задач, які пов’язані з розкриттям причин становища, що склалося, з пошуком резервів зменшення витрат на вирбництво і оптимізацію асортименту продукції . Витрати підприємства від збільшення у 2001 році витрат на 1 грн., виробленої продукції проти 2000 року становили:

(96,89-94,10) * 999,5 : 100 = 27,89 тис.грн

і відповідно на цю суму скоротився прибуток підприємтсва.

Для вивчення змін у структурі витрат на виробництво проводиться аналіз собівартості за елементами витрат.

Таблиця

Аналіз витрат на виробництво (тис.грн.)

Показники

2000 рік

2001 рік

В % до 2000 року

Відхилення від 2000 року

абсолютне

В % до рядка

В % до повної собівартості

1

2

3

4

5

6

7

1. Матеріальні витрати (за вирахуванням вартості відходів , що повертаються)

589,9

825,6

139,9

235,7

39,9

62,7

2. Амортизація основних засобів і нематеріальних активів

35,9

45,9

127,8

10,0

27,9

3,8

3. Витрати на оплату праці

201,8

248,3

123,04

46,5

23,04

21,05

4. Відрахування на соціальні заходи

73,4

92,6

126,2

19,2

26,2

7,8

5. Інші витрати

39,6

18,8

47,5

-20,8

-52,5

-4,2

6. Всього

витрат (собівартість продукції)

940,6

1231,2

131,0

2903,6

30,9

100

7. Товарна продукція в оптових цінах

999,5

1268,9

127,0

269,4

26,9

8. Витрати на 1 грн., товарної продукції

94,10

96,89

102,96

2,79

2,96

Назва: Значення і напрямки підвищення фінансових результатів виробничої діяльності
Дата публікації: 2005-02-15 (31029 прочитано)

Реклама



Яндекс цитирования
-->-->
Page generation 0.788 seconds
Хостинг от uCoz