≈коном≥ка п≥дприЇмства > ≤нновац≥йн≥ процеси
3. –езультати ≥нновац≥йноњ д≥¤льност≥ виражаютьс¤ в ≥нновац≥йн≥й про≠дукц≥њ, ¤ка може бути у вигл¤д≥ речовоњ форми або без нењ (наприклад Дноу-хау") та п≥дл¤гаЇ юридичному захисту. ќсновне завданн¤ правового захисту результат≥в ≤нтелектуальноњ д≥¤≠льност≥ Ч це наданн¤ авторам техн≥чних р≥шень, вченим, винах≥дникам на певний терм≥н ¤к винагороду за свою працю виключного права розпо≠р¤джатис¤ своњм винаходом. «аконодавчий захист винаход≥в гарантуЇ ав≠тору, що результати його творчоњ д≥¤льност≥ не будуть безкоштовно вико≠ристовуватись трет≥ми особами. ¬ цьому випадку виникаЇ таке юридичне пон¤тт¤ ¤к ≥нтелектуальна власн≥сть. ќсновними вважаютьс¤ три типи ≥нтелектуальноњ власност≥: Х патенти, ¤к≥ закр≥пл¤ють за автором право на винах≥д; Х авторське право, ¤ке поширюЇтьс¤ на ≥нтелектуальний продукту сфер≥ науки, л≥тератури ≥ мистецтва; Х товарний знак, ¤кий даЇ змогу в≥днести конкретний вид виготовле≠ного товару до його виробника. ѕатент Ч це документ, ¤кий видаЇтьс¤ компетентним державним орга≠ном, п≥дтверджуЇ визнанн¤ науково-техн≥чного винаходу та засв≥дчуЇ право патентовласника виготовл¤ти та реал≥зувати продукц≥ю, ¤ка вт≥≠лила винах≥д або використовувати технолог≥чн≥ процеси, ¤к≥ Ї винахо≠дом, на монопольн≥й основ≥. “аке право власност≥ на винах≥д дозвол¤Ї власнику патенту у випадку порушенн¤ його прав звернутьс¤ в суд та вимагати компенсац≥њ своњх збитк≥в. “оварн≥ знаки дозвол¤ють ≥дентиф≥кувати продукц≥ю окремого ви≠робника. ¬они служить ор≥Їнтиром п≥д час вибору товару. ѕри тому ≥ ви≠робник ≥ продавц≥ можуть мати своњ окрем≥ товарн≥ знаки. “оварний знак виконуЇ так≥ функц≥њ: Х служить ор≥Їнтиром при вибор≥ товару; Х вказуЇ на в≥дпов≥дн≥сть певному р≥вню ¤кост≥ товар≥в; Х рекламуЇ товар, ним забезпечуЇ виробнику попул¤рн≥сть. “оварний знак входить в склад нематер≥альних актив≥в та на р≥вн≥ з патентом Ї предметом л≥ценз≥йних угод. –езультатом л≥ценз≥йноњ угоди Ї л≥ценз≥¤, ¤ка Ї дозволом власника тех≠нолог≥њ чи прав промисловоњ власност≥ на використанн¤ особою чи орган≥≠зац≥Їю винаходу, науково-техн≥чного дос¤гненн¤, техн≥чних знань та виро≠бничого досв≥ду, необх≥дного дл¤ орган≥зац≥њ виробництва, а також торговоњ марки прот¤гом певного пер≥оду часу за обумовлену в угод≥ винагороду. –озр≥зн¤ють патентн≥ л≥ценз≥њ та Дноу-хау"Ч л≥ценз≥њ. ѕатентна л≥це≠нз≥¤ надаЇ право використанн¤ винаходу, захищеного патентом. ДЌоу-хау" л≥ценз≥њ дають дозв≥л на використанн¤ техн≥чних знань, практичного до≠св≥ду, техн≥чну, комерц≥йну, управл≥нську ≥нформац≥ю, ¤к≥ мають комер≠ц≥йну ц≥нн≥сть та не захищен≥ патентами. Ќасл≥дком ≥нновац≥йноњ д≥¤льност≥ Ї також нов≥ дизайнерсько-художн≥ р≥шенн¤ зовн≥шнього виду виробу Ц промислов≥ зразки. ѕромислов≥ зразки в≥дображають Їдн≥сть техн≥чних, функц≥ональних та естетичних властивостей виробу, ¤к≥ також вход¤ть до складу нематер≥≠альних актив≥в ≥ Ї предметом л≥ценз≥йних угод та об'Їктом охорони про≠мисловоњ власност≥. «агалом, результатом ≥нновац≥йноњ д≥¤льност≥ Ї п≥двищенн¤ конку≠рентоспроможност≥ виготовленоњ продукц≥њ, усп≥шна њњ реал≥зац≥¤ на вну≠тр≥шньому та зовн≥шньому ринках.
Ќазва: ≤нновац≥йн≥ процеси ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (2648 прочитано) |