≈коном≥ка п≥дприЇмства > ћодельн≥ розрахунки д≥¤льност≥ п≥дприЇмств малого та середнього б≥знесу
«а допомогою р≥вноважних моделей досл≥джують взаЇмов≥дносини м≥ж економ≥чними субТЇктами. ћодель економ≥чноњ р≥вноваги включаЇ два типи учасник≥в: споживач≥в ≥ п≥дприЇмства. «а ц≥нами, що склалис¤ на ринку, споживач≥ формують попит на товари. ‘≥рми вибирають вектори затрат-випуску так, щоб максим≥зувати прибуток. –≥вновага наступаЇ тод≥, коли попит р≥вний пропозиц≥њ за ц≥н, ¤к≥ забезпечили б оптимальний стан учасник≥в. —амост≥йним субТЇктом ринку виступаЇ держава. ќдним ≥з завдань теор≥њ ≥ практики ринковоњ економ≥ки Ї знаходженн¤ оптимального сп≥вв≥дношенн¤ м≥ж ринковим та державним регулюванн¤м. ѕрактика останн≥х трьох рок≥в показала, що адм≥н≥стративне втручанн¤ ур¤ду у в≥дновленн¤ р≥вноваги на ринку нафтопродукт≥в ще б≥льш ускладнювало ситуац≥ю. –азом з тим м≥сцев≥ органи влади можуть рац≥онально втручатис¤ на стад≥њ розбудови ≥нфраструктури рег≥ональних ринк≥в, забезпечуючи оптимальне сп≥вв≥дношенн¤ попиту ≥ пропозиц≥њ. Ќа основ≥ запропонованого математичного апарату р≥вноважноњ модел≥, а також вивченн¤ закон≥в розпод≥лу вх≥дних зм≥нних, можна констатувати, що максимальна к≥льк≥сть автозаправних колонок в м. Ћуцьку повинна становити 100-110 одиниць. якщо технолог≥чний процес ј«— забезпечити необх≥дною к≥льк≥стю обслуговуючого персоналу, то вистачить половини автозаправних колонок. ‘актично сьогодн≥ ринок пального в м≥ст≥ обслуговуЇ понад 90 автозаправних колонок. ћайже половина з них Ц це обслуговуюч≥ апарати контейнерних ј«—, дозв≥л на експлуатац≥ю ¤ких зак≥нчивс¤ 1 липн¤ 1999 р. ” м≥ру економ≥чного зростанн¤ та покращенн¤ добробуту населенн¤ попит на пальне буде зб≥льшуватись, ≥, в≥дпов≥дно, потр≥бно спрогнозувати розвиток структури ринку пального. ¬ажливим елементом у розбудов≥ ринку нафтопродукт≥в Ї розм≥щенн¤ ј«— ≥ визначенн¤ њхн≥х потужност≥ та к≥лькост≥. ѕевний р≥вень концентрац≥њ дасть суттЇвий ефект (зменшенн¤ торгово-посередницьких надбавок), але значно ускладнить орган≥зац≥ю дорожнього руху. “ак, дл¤ забезпеченн¤ подач≥ на ј«— максимального вх≥дного потоку машин в м. Ћуцьку дл¤ одн≥Їњ станц≥њ необх≥дно майже чотири смуги вулично-дорожньоњ мереж≥. ÷им практично повн≥стю буде парал≥зований рух в район≥ такоњ ј«—. ќтже, з врахуванн¤м фактор≥в впливу на сум≥жн≥ системи, вважаЇтьс¤, що оптимальною потужн≥стю одн≥Їњ ј«— Ї дв≥-чотири одиниц≥ багаторукавних заправних засоб≥в, або чотири-ш≥сть заправних колонок, а к≥льк≥сть ј«— в рег≥он≥ - 12-25 одиниць. “акий можливий широкий д≥апазон к≥лькост≥ ј«— рег≥ональноњ структури ринку пального ставить перед м≥сцевими органами влади завданн¤ з розробки програми його розвитку на основ≥ багатофакторних та багатовар≥антних моделей. ѕод≥бний п≥дх≥д до розвитку рег≥ональноњ структури ринку пального дасть можлив≥сть налагодити ц≥в≥л≥зован≥ стосунки м≥ж п≥дприЇмц¤ми та органами державноњ влади. s © ѕалиц¤ ≤., —кочук ћ., 1999
Ќазва: ћодельн≥ розрахунки д≥¤льност≥ п≥дприЇмств малого та середнього б≥знесу ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (1102 прочитано) |