∆урнал≥стика > –озвиток ≥нтернет-журнал≥стики в украњн≥
–озвиток ≥нтернет-журнал≥стики в украњн≥
‘еномен електронних видань спочатку поширивс¤ на п≥вн≥чноамериканських земл¤х. 1994 року 57 % щоденних американських газет уже були п≥дключен≥ до електронноњ мереж≥, що дозвол¤ло зд≥йснювати широкий обм≥н базами даних. —ьогодн≥ к≥льк≥сть електронних верс≥й св≥тових друкованих мас-мед≥а зб≥льшуЇтьс¤. ўодо ”крањни, то такий вид журнал≥стики нин≥ лише розвиваЇтьс¤. јле керуватис¤ тими ж принципами поданн¤ ≥нформац≥њ, що й друкован≥ «ћ≤ в ≤нтернет-≥ндустр≥њ неможливо. ѕо-перше, значно в≥др≥зн¤Їтьс¤ аудитор≥¤, по-друге, стиль маЇ бути ≥ншим, тобто адаптованим дл¤ сприйн¤тт¤ через ≤нтернет. Ѕ≥льш≥сть ауд≥ов≥зуальних та друкованих «ћ≤ мають власн≥ електронн≥ верс≥њ. ¬ ”крањн≥ сьогодн≥ це переважно аналог друкованого виданн¤, ¤ке без зм≥н подаЇтьс¤ в електронному вар≥ант≥. “ака ≤нтернет-продукц≥¤ маЇ менше шанс≥в на усп≥х, н≥ж та, що адаптована дл¤ ≥нтерактивного сприйн¤тт¤. ќдна й та ж новина по-р≥зному маЇ подаватис¤ ≥, в≥дпов≥дно, сприйматис¤ читачем друкованих мас-мед≥а ≥ електронних. ’оча Ї загальн≥ принципи, ¤к≥ стосуютьс¤ ≥ УкомпТютерноњ журнал≥стикиФ. Ќаприклад, правила наближенн¤ ≥нтерес≥в, упроваджен≥ ‘ранцузьким ÷ентром з п≥дготовки та вдосконаленн¤ журнал≥ст≥в. ≤снуЇ чотири вектори впливу на читача: часовий, емоц≥йний, просторовий ≥ ор≥Їнтац≥¤ на аудитор≥ю. ќстанн≥ два значно впливають на стиль висв≥тленн¤ новин в ≤нтернет≥. ≤нтернет-б≥знес маЇ своњ закони, хоча мета однакова - привернути й утримати увагу споживача ≥нформац≥њ. якщо газета робить ставки переважно на ≥нтригуюч≥ заголовки, рад≥о - на стисл≥ ≥нформац≥йн≥ пов≥домленн¤, телебаченн¤ - на ¤скравий в≥деор¤д, то журнал≥стика в ≤нтернет≥ частково м≥стить ус≥ попередн≥ можливост≥ сприйн¤тт¤ ≥нформац≥њ. Ќаприклад, сьогодн≥ Radio-France Ї доступним через ≤нтернет у будь-¤к≥й точц≥ земноњ кул≥, але за передплатою. ƒо реч≥, так за умов передплати працюють украњнськ≥ мас-мед≥а. «окрема, ≥нформац≥йн≥ агентства, ¤к≥ поширюють ≥нформац≥ю електронною поштою або розм≥щують основн≥ заголовки новин на своњй веб-стор≥нц≥, повний доступ до ¤ких можна мати, лише оформивши передплату (”Ќ≤јЌ, ≤нтерфакс). якщо веб-сайт основний прибуток отримуЇ не за рахунок передплатник≥в, а лише в≥д рекламодавц≥в, гаманець створювач≥в сайту зб≥льшуЇтьс¤ залежно в≥д к≥лькост≥ в≥дв≥дувач≥в. ”н≥версальною принадою залишаютьс¤ св≥ж≥ новини, ¤к≥ займають першу стор≥нку звичайноњ газети, починають кожний час рад≥о еф≥ру ≥ Ї обличч¤м телев≥з≥йного каналу. ѕравильне висв≥тленн¤ новин на веб-стор≥нках - перший крок до усп≥ху у св≥т≥ в ≤нтернет, що означаЇ з потенц≥йних кл≥Їнт≥в ус≥Їњ планети в≥д≥брати свою аудитор≥ю, ≥нформац≥йний запит ¤коњ буде задоволено. ≤ чим б≥льше вона буде, тим краще. якщо розм≥щувати звичайну газету або журнал в ≤нтернет≥, залишаючи зм≥ст таким, ¤к ≥ в друкованому вар≥ант≥, то автоматично ймов≥рна к≥льк≥сть потенц≥йних кл≥Їнт≥в зменшуЇтьс¤, що, зрозум≥ла р≥ч, впливаЇ на прибуток. якими словами реклам≥ст купуЇ увагу кл≥Їнта? ƒешево (або нав≥ть безплатно), ¤к≥сно, швидко. ≤нтернет в≥дпов≥даЇ цим вимогам ¤к з боку користувача, так ≥ з боку власника сайту. Ќин≥ без зайвих зусиль безплатно ≥ дуже швидко можна мати найважлив≥шу ≥нформац≥ю. Ўалений темп розвитку технолог≥й к≥нц¤ двадц¤того стол≥тт¤ - це лише початкова швидк≥сть наступного. ј розумно економити своњ грош≥ ≥ час модно буде завжди. ќперативн≥сть ≥ простота - перше, чого потребуЇ людина, ¤ка користуЇтьс¤ ≤нтернет. ÷≥ принципи довол≥ попул¤рн≥ в теле≥ндустр≥њ новин, де основне сприйн¤тт¤ ≥нформац≥њ, а саме 80 в≥дсотк≥в, гл¤дач д≥стаЇ через зображенн¤. —ьогодн≥ телев≥зор в ≤нтернет - не дивина. Ќа сайтах телеканал≥в, кр≥м загальноњ ≥нформац≥њ про них, можна подивитис¤ в≥деопродукц≥ю: в≥д ф≥льм≥в до телев≥з≥йних програм. Ќин≥ в ”крањн≥ такий вид б≥знесу, ¤к журнал≥стика в ≤нтернет лише набуваЇ розвитку. ≤ в≥д того, ¤кий буде закладено фундамент, залежатиме його подальша дол¤.
| 1 |
Ќазва: –озвиток ≥нтернет-журнал≥стики в украњн≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-17 (729 прочитано) |