омп'ютерн≥ науки > “ест фотореал≥стичних принтер≥в
“ест фотореал≥стичних принтер≥в—тор≥нка: 1/2
Ќижче приведене тестуванн¤ за Їдиною методикою 8 принтер≥в, що претендують на фотореал≥стичн≥сть. ” ц≥й статт≥ приводитьс¤ пор≥вн¤нн¤ в≥дбитк≥в тестовоњ таблиц≥, що дозвол¤Ї ви¤вити розходженн¤ м≥ж тестованих принтерами. ¬≥дсканован≥ фрагменти тест≥в займають досить багато м≥сц¤, тому в статтю вставлен≥ маленьк≥ малюнки, що характеризують зм≥ст великих картинок з реальною ≥нформац≥Їю про принтери. ƒл¤ перегл¤ду пор≥вн¤льних результат≥в тест≥в клацн≥ть по малюнку. ћетою досл≥дженн¤ були струминн≥ принтери ф≥рм Canon, Hewlett Packard, Epson, Lexmark ≥ Xerox, але дл¤ пор≥вн¤нн¤ приведен≥ результати тест≥в ≥ дл¤ принтера Citizen PRINTiva 600C. ”с≥ струминн≥ принтери мають у своњй назв≥ слово "фото" ≥ призначен≥ дл¤ друку фотограф≥й. ƒе¤к≥ з них Ї ун≥версальними, ≥нш≥ здобувають фото властивост≥ при зам≥н≥ картридж≥в. –ос≥йський користувач, напевно, одним з перших у св≥т≥ зустр≥вс¤ з≥ струминними принтерами. ” св≥й час принтер "≈лектрон≥ка" був Їдиним доступним способом друку дл¤ побутових ѕ . “од≥ вони могли конкурувати т≥льки що з матричними принтерами, ≥ то х≥ба що малою гучн≥стю. « тих п≥р розвиток технолог≥њ струминного друку п≥шло далеко вперед, ≥ вже н≥кого не дивуЇ, що струминн≥ принтери стали основним пристроЇм масовоњ кольорового друку, об≥гнавши по своњй ¤кост≥ б≥льш≥сть пол≥граф≥чних видань. “ому сьогодн≥ при друкуванн≥ струменевими принтерами мова вже може йти про т≥м, у кого багатше чи пал≥тра в кого б≥льш витончена техн≥ка нанесенн¤ мазк≥в на "полотно" (пап≥р). Ќа в≥дм≥ну в≥д пол≥граф≥њ, де в основному використовуЇтьс¤ регул¤рний растр, при фотореал≥стичному друку принтери застосовують дифуз≥йний чи стохастичний растр, по своњй структур≥ дуже нагадуючий техн≥ку живописц¤, правда в м≥н≥атюр≥ (дл¤ того, щоб можна було розр≥знити мазки кист≥, потр≥бно брати лупу). ѕор≥вн¤нн¤ з живописом, на м≥й погл¤д, тим б≥льше виправдано, що сьогодн≥ в струминних принтер≥в використовуЇтьс¤ ¤к велика к≥льк≥сть заздалег≥дь п≥д≥браних фарб, так ≥ зм≥шанн¤ фарб на папер≥. « розгл¤нутих нами принтер≥в саму багату пал≥тру з 7 фарб маЇ принтер Canon BJC 7000. ј самими багатими можливост¤ми по вар≥юванню розм≥ру мазка ≥ зм≥шанню фарб волод≥Ї принтер Hewlett Packard DeskJet 880C, що використовуЇ всього 4 фарби. «а технолог≥Їю нанесенн¤ фарби розгл¤нут≥ нами струменев≥ принтери можна розд≥лити на 2 категор≥њ: перша - пузирьков≥ струминн≥ принтери, у ¤ких крапл¤ викидаЇтьс¤ пухирцем пари закипаючих чорнила, що роз≥гр≥ваютьс¤ електричним струмом. ƒо другоњ категор≥њ в≥дноситьс¤ принтер Epson Stylus Photo 750, у ¤кого викиданн¤ крапл≥ зд≥йснюЇтьс¤ зм≥ною обс¤гу камери за рахунок деформац≥њ пьезоэлемента п≥д д≥Їю прикладеного до нього напруги. як ≥ в живопис≥, велике значенн¤ маЇ те, на що нанос¤тьс¤ фарби. јле на в≥дм≥ну в≥д великих художник≥в, сьогодн≥шн≥м принтерам не вдаЇтьс¤ створити шедевр, малюючи на "м≥шковин≥" (звичайному паперу); дл¤ дос¤гненн¤ чудових результат≥в потр≥бний гарний "полотно". ћетодика тестуванн¤ як ≥ за допомогою звичайноњ кист≥ ≥ фарб можна одержати тис¤чу неповторних стил≥в, так ≥ р≥зноман≥тт¤ настроювань сучасних принтер≥в дозвол¤Ї одержати тис¤чу й один неповторний результат. ѕеребрати вс≥ можлив≥ настроюванн¤ в рамках цього тесту не представл¤лос¤ можливим, тому при тестуванн≥ принтер≥в ¤ в основному покладавс¤ на стандартн≥ установки метод≥в друку, т≥, котр≥ "задан≥ за замовчуванн¤м" виробниками принтер≥в. ƒл¤ тестуванн¤ принтер≥в у програм≥ Corel Draw була створена тестова таблиц¤, що м≥стила в соб≥ ¤к векторну граф≥ку з град≥ентними заливанн¤ми ≥ перетинанн¤ми л≥н≥й, так ≥ 2 фотограф≥њ. ƒосл≥дженню п≥ддавалис¤ в≥дбитки ц≥Їњ таблиц≥ на 3 видах папер≥в: гл¤нсовому паперу виробника, паперу з покритт¤м ф≥рми-виробника ≥ звичайному паперу (щоб н≥кого не скривдити, паперу ф≥рми Lomond, не виробл¤ючий струмев≥ принтери). ѕри тестуванн≥ оц≥нювавс¤ час друку. ѕри тестуванн≥ також оц≥нювалас¤ ≥ голосн≥сть, з ¤ким принтер зд≥йснюЇ свою роботу. ƒл¤ оц≥нки голосност≥ шум в≥д роботи принтера записувавс¤ через м≥крофон, розташований у 20 см в≥д нього, на комп'ютер, п≥сл¤ чого анал≥зувалас¤ ампл≥тудно-частотна характеристика запису. ”т≥м, шум в≥д ус≥х принтер≥в був близький до порога чутливост≥ нашоњ ауд≥о карти ≥, у ц≥лому, мало що додав до наших суб'Їктивних вражень. ѕри друку анал≥зувалас¤ також зручн≥сть ≥ можливост≥ настроюванн¤ драйвер≥в друку. Ѕуло видрукувано близько 70 аркуш≥в з нашою таблицею, б≥льш 10 аркуш≥в на кожен принтер. ÷е, безумовно, не перекриваЇ вс≥х можливих режим≥в друку тестованих принтер≥в, але, проте, дозвол¤Ї скласти де¤ке враженн¤ про њхню роботу. ” видрукуваних тест об'Їктах нами анал≥зувалис¤ наступн≥ параметри: в≥дсоток заповненн¤ фарбою поверхн≥ папера при град≥Їнтному заливанню, починаючи з ¤кий принтер наносив крапки на папер≥, ≥ структура растра найб≥льш св≥тлих м≥сць у град≥Їнтн≥й заливанню в≥д б≥лого до чорного. ќц≥нювалас¤ також р≥вном≥рн≥сть заповненн¤ град≥Їнта ¤к дл¤ чорного, так ≥ дл¤ трьох додаткових кольор≥в (пурпурного, жовтого ≥ блакитного). ѕри розгл¤данн≥ тонких л≥н≥й, що виход¤ть з одн≥Їњ крапки, оц≥нювалас¤ величина зон, при ¤ких розб≥жн≥ з одн≥Їњ крапки л≥н≥њ зливаютьс¤. ” фотограф≥¤х розгл¤далас¤ ¤к≥сть растра, художн≥й ефект растра при зображенн≥ очей ≥ елемент≥в арх≥тектурного об'Їкта на тл≥ неба з хмарами. р≥м того, оц≥нювалас¤ ст≥йк≥сть фарби, дл¤ цього ват¤ним тампоном ми намагалис¤ змазати сухе зображенн¤, а пот≥м проводили мокрим тампоном по пр¤мокутниках з 100%-ным заповненн¤м кожним з барвник≥в ≥ дивилис¤, чи офарбитьс¤ тампон. р≥м того, фотограф≥њ були вир≥зан≥, пронумерован≥, ≥ була проведена в≥зуальна оц≥нка ¤кост≥ фотограф≥й незалежними експертами, не присв¤ченими в те, ¤кими принтерами надрукована кожна фотограф≥¤. —лабким м≥сцем будь-¤коњ растрового друку, у тому числ≥ ≥ друку на струминних принтерах, Ї пом≥тн≥ оком р≥дк≥ крапки у св≥тлих м≥сц¤х зображенн¤. ƒл¤ того щоб зробити структуру покритт¤ б≥льш однор≥дноњ, кольоров≥ принтери, нав≥ть при в≥дтворенн≥ нейтрально с≥рих тон≥в, використовують кольоров≥ барвники. ÷е дозвол¤Ї, зм≥шуючи в р≥вн≥й пропорц≥њ ус≥ фарби, одержати нейтральний с≥рий кол≥р, покривши фактично всю площу. ѕроте дл¤ дуже св≥тлих м≥сць (менш 5% оптичноњ щ≥льност≥ зображенн¤) при його в≥дтворенн≥ окрем≥ крапки все р≥вно стають пом≥тними. Ќа приведен≥й ≥люстрац≥њ показан≥ перш≥ 10% град≥Їнтного заливанн¤ дл¤ вс≥х тестованих принтер≥в. ѕриведен≥ сильно зб≥льшен≥ фрагменти. ƒл¤ того, щоб оц≥нити масштаб зб≥льшенн¤, в≥дсканована стара коп≥йка, що мала д≥аметр 15 мм. ѕри скануванн≥ з таким зб≥льшенн¤м баланс с≥рого спотворюЇтьс¤, ≥ даний тест служить т≥льки дл¤ оц≥нки характеру растра. « приведеного тесту випливаЇ, що 4-барвист≥ принтери, незважаючи на використанн¤ технолог≥њ крапок перем≥нного розм≥ру, вид≥л¤ютьс¤ б≥льш р≥дким растром, 6-барвист≥ принтери Lexmark Z51 ≥ Xerox DocuPrint XJ8C у середньому показують однаков≥ результати в най¤сн≥ших м≥сц¤х, 7-кол≥рний принтер —anon BJC 7000 маЇ де¤ке зрушенн¤ при в≥дтворенн≥ св≥тлих м≥сць ≥ б≥льш р≥дкий, чим оч≥кувалос¤ в≥д 7-кол≥рного принтера, растр. ѕринтер Epson Stylus Photo 750, завд¤ки використанню 6-кол≥рного друку ≥ технолог≥њ крапель перем≥нного розм≥ру, маЇ наст≥льки др≥бний растр, що при скануванн≥ з дозволом 600 dpi растр при нормальн≥й щ≥льност≥ зображенн¤ фактично нерозр≥знене. ƒл¤ того, щоб охарактеризувати структуру растра, ми вид≥лили пр¤мокутну область ≥ ≥стотно зб≥льшили щ≥льн≥сть зображенн¤. якщо розгл¤дати растр при 10% ≥ б≥льш заповненн≥ барвником, то тут ус≥ багатокол≥рн≥ принтери показали гарний результат. ћожна в≥дзначити б≥льш художнЇ р≥шенн¤ ф≥рми Xerox, при ¤кому ¤к би накладаютьс¤ велик≥ ≥ др≥бн≥ растри, виконан≥ р≥зними кольорами. ѕереходи при зм≥н≥ градац≥й на принтер≥ Canon BJC 7000 вигл¤дають б≥льш р≥вними. ƒл¤ демонстрац≥њ в реальних бойових умовах можливостей принтера ми приводимо сильно зб≥льшений фрагмент фотограф≥њ, на ¤к≥й видно, що чим б≥льше використовуЇтьс¤ фарб, тим б≥льше реалистично вигл¤даЇ ок на в≥дбитку. ƒл¤ оц≥нки л≥н≥йност≥ вс≥Їњ град≥Їнтноњ заливанн¤ була проведена наступна операц≥¤. ” програм≥ Corel Draw був створений пр¤мокутник довжиною 10 см, до ¤кого була застосована операц≥¤ град≥Їнтного заливанн¤ в≥д 0 до 100 %. ѕ≥сл¤ цього видрукуван≥ на 6 принтерах пр¤мокутники були в≥дсканован≥ з дозволом 100 dpi. ƒл¤ того, щоб можна було пор≥внювати усереднен≥ значенн¤, до в≥дсканованному зображенн¤ була застосована операц≥¤ "смаз рухом у напр¤мку, перпендикул¤рному вектору град≥Їнта". ” результат≥ в нас з'¤вилас¤ можлив≥сть пор≥внювати в кожн≥й крапц≥ пр¤мокутника щ≥льн≥сть в≥дсканованного зображенн¤. ¬ ≥деальному випадку, ¤кщо не враховувати виправлень, внесених програмою Corel Draw ≥ передатною функц≥Їю сканера, що, ≥мов≥рно, неоднакова дл¤ барвник≥в р≥зних принтер≥в, ми повинн≥ були б одержати на граф≥ку пр¤му л≥н≥ю, що виходить з 0 ≥ проходить через 100%. ќднак експорт зображенн¤ з програми Corel Draw у файл у формат≥ TIFF показуЇ, що програма намагаЇтьс¤ компенсувати передбачувану нел≥н≥йн≥сть принтер≥в ≥ в≥дтворюЇ зображенн¤ з трохи завищеною щ≥льн≥стю в д≥апазон≥ в≥д 0 до 80% (див. тонку л≥н≥ю на граф≥ку). р≥м того, при скануванн≥ гл¤нсового папера фактично неможливо дос¤гти 100% поглинанн¤ св≥тла, тому що близько 4% завжди буде в≥дбиватис¤ в≥д поверхн≥ папера.
Ќазва: “ест фотореал≥стичних принтер≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-22 (759 прочитано) |