Ѕ∆ƒ > ”правл≥нн¤ та нагл¤д за безпекою життЇд≥¤льност≥
”правл≥нн¤ та нагл¤д за безпекою життЇд≥¤льност≥—тор≥нка: 1/2
онтроль за дотриманн¤м законодавства щодо безпеки життЇд≥¤ль≠ност≥ в ”крањн≥ зд≥йснюють р≥зн≥ державн≥ та громадськ≥ орган≥зац≥њ. —еред них державн≥ органи загальноњ, спец≥альноњ та галузевоњ компетенц≥њ. ƒо першоњ групи орган≥в належать ¬ерховна –ада, аб≥нет ћ≥н≥стр≥в, виконавч≥ ком≥тети м≥сцевих рад народних депутат≥в, м≥сцев≥ адм≥н≥ст≠рац≥њ. ƒержавн≥ органи спец≥альноњ компетенц≥њ уповноважен≥ контролюва≠ти д≥¤льн≥сть п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й ≥ громад¤н з питань охо≠рони прац≥, охорони здоров'¤, охорони навколишнього середовища. ƒержавне управл≥нн¤ охороною прац≥ в ”крањн≥ зд≥йснюють: аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни; ћ≥н≥стерство прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни; м≥н≥стерства та ≥нш≥ центральн≥ органи державноњ виконавчоњ влади; м≥сцева державна адм≥н≥страц≥¤, м≥сцев≥ –ади народних депутат≥в. аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни забезпечуЇ: реал≥зац≥ю державноњ пол≥тики в галуз≥ охорони прац≥; затверджуЇ нац≥ональну програму щодо пол≥пшенн¤ стану безпеки, г≥г≥Їни прац≥ ≥ виробничого середовища; визначаЇ функц≥њ м≥н≥стерств, ≥нших центральних орган≥в державноњ виконавчоњ влади щодо створенню безпечних ≥ нешк≥дливих умов прац≥ та нагл¤ду за охороною прац≥; визначаЇ пор¤док створенн¤ ≥ використанн¤ державного, галузевих ≥ рег≥ональних фонд≥в охорони прац≥. ƒл¤ розробки ≥ реал≥зац≥њ ц≥л≥сноњ системи державного управл≥н≠н¤ охороною прац≥ при аб≥нет≥ ћ≥н≥стр≥в ”крањни створена Ќац≥ональна рада з питань безпечноњ життЇд≥¤льност≥ населенн¤, ¤ку очолюЇ в≥це-прем'Їр-м≥н≥стр ”крањни. ƒержавний ком≥тет ”крањни по нагл¤ду за охороною прац≥: зд≥йснюЇ комплексне управл≥нн¤ охороною прац≥ на державному р≥вн≥, реал≥зуЇ державну пол≥тику в ц≥й галуз≥; розробл¤Ї за участю м≥н≥стерств, ≥нших центральних орган≥в державноњ виконавчоњ влади та профсп≥лок нац≥ональну програму пол≥пшенн¤ безпеки, г≥г≥Їни пращ та виробничого середовища ≥ контролюЇ њњ виконанн¤; координуЇ роботу м≥н≥стерств, ≥нших центральних орган≥в державноњ виконавчоњ влади, м≥сцевоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ та об'Їднань п≥дприЇмств у галуз≥ безпеки г≥г≥Їни прац≥ та виробничого середовища; опрацьовуЇ ≥ перегл¤даЇ сп≥льно з органами прац≥, статистики ≥ охорони здоров '¤ систему показник≥в обл≥ку умов ≥ безпеки прац≥; бере участь у м≥жнародному сп≥вроб≥тництв≥ з питань охорони прац≥, вивчаЇ, узагальнюЇ ≥ поширюЇ св≥товий досв≥д у ц≥й галуз≥, орган≥зовуЇ виконань м≥жнародних договор≥в ≥ угод з питань безпеки, г≥г≥Їни прац≥ та виробничого середовища; одержуЇ в≥д м≥н≥стерств, ≥нших центральних орган≥в державноњ виконавче влади, м≥сцевоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ та п≥дприЇмств ≥нформац≥ю, необх≥дну дл¤ виконанн¤ покладених на нього завдань. ћ≥н≥стерство прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни: зд≥йснюЇ державну експертизу умов прац≥; визначаЇ пор¤док та зд≥йснюЇ контроль за ¤к≥стю проведенн¤ атестац≥њ робочих м≥сць щодо њх в≥дпов≥дност≥ нормативним актам про охорону прац≥; бере участь у розробц≥ нормативних акт≥в про охорону прац≥. ƒл¤ координац≥њ, вдосконаленн¤ роботи з охорони прац≥ ≥ контро≠лю за ц≥Їю роботою в центральному апарат≥ м≥н≥стерств та ≥нших цен≠тральних органах державноњ виконавчоњ влади створюютьс¤ служби охорони прац≥. –еал≥зац≥¤ державноњ пол≥тики охорони здоров'¤ покладаЇтьс¤ на органи державноњ виконавчоњ влади. ќсобисту в≥дпов≥дальн≥сть за нењ несе ѕрезидент ”крањни. ѕрезидент ”крањ≠ни у своњй щор≥чн≥й допов≥д≥ ¬ерховн≥й –ад≥ ”крањни передбачаЇ зв≥т про стан реа≠л≥зац≥њ державноњ пол≥тики в галуз≥ охорони здоров'¤. ѕрезидент ”крањни виступаЇ гарантом права громад¤н на охорону здоров'¤, забезпечуЇ виконанн¤ законодавства про охорону здоров'¤ через систему орган≥в державноњ виконавчоњ влади, проводить t у житт¤ державну пол≥тику охорони здоров'¤ та зд≥йснюЇ ≥нш≥ повноваженн¤, передбачен≥ онституц≥Їю ”крањни. аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни орган≥зовуЇ розробку та зд≥йсненн¤ комплексних ≥ ц≥льових загальнодержавних програм; створюЇ економ≥чн≥, правов≥ та орган≥зац≥йн≥ механ≥зми, що сти≠мулюють ефективну д≥¤льн≥сть в галуз≥ охорони здоров'¤; забезпечуЇ розвиток мереж≥ заклад≥в охорони здоров'¤; укладаЇ м≥жур¤дов≥ угоди ≥ координуЇ м≥жнародне сп≥вроб≥тниц≠тво з питань охорони здоров'¤, а також в межах своЇњ компетенц≥њ; зд≥йснюЇ ≥нш≥ повноваженн¤, покладен≥ на органи державноњ ви≠конавчоњ влади в галуз≥ охорони здоров'¤. ћ≥н≥стерства, в≥домства та ≥нш≥ центральн≥ органи державноњ вико≠навчоњ влади в межах своЇњ компетенц≥њ розробл¤ють програми ≥ про≠гнози в галуз≥ охорони здоров'¤, визначають Їдин≥ науково обірунто≠ван≥ державн≥ стандарти, критер≥њ та вимоги, що мають спри¤ти охо≠рон≥ здоров'¤ населенн¤, формують ≥ розм≥щують державн≥ замовленн¤ з метою матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤ галуз≥, зд≥йснюють дер≠жавний контроль ≥ нагл¤д та ≥ншу виконавчо-розпор¤дчу д≥¤льн≥сть в галуз≥ охорони здоров'¤. —пец≥ально уповноваженим центральним органом державноњ вико≠навчоњ влади в галуз≥ охорони здоров'¤ Ї ћ≥н≥стерство охорони здоров'¤ ”крањни, компетенц≥¤ ¤кого визначаЇтьс¤ положенн¤м, що затвер≠джуЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ƒержавну сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чну службу становл¤ть органи, установи ≥ закла≠ди сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чного проф≥лю ћ≥н≥стерства охорони здоров'¤ ”крањни, в≥дпов≥дн≥ установи, заклади, частини ≥ п≥дрозд≥ли ћ≥н≥стерства оборони ”крањни, ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни, ƒержавного ком≥тету у справах охорони державного кордо≠ну ”крањни, —лужби безпеки ”крањни. —пец≥ально уповноваженим центральним органом державноњ виконав≠чоњ влади, що зд≥йснюЇ контроль ≥ нагл¤д за додержанн¤м сан≥тарного законодавства, державних стандарт≥в, критер≥њв та вимог, спр¤мованих на забезпеченн¤ сан≥тарного та еп≥дем≥чного благополучч¤ населенн¤, Ї ћ≥н≥стерство охорони здоров'¤ ”крањни. ƒержавну сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чну службу ”крањни очолюЇ голов≠ний державний сан≥тарний л≥кар ”крањни - перший заступник ћ≥н≥стра охорони здоров'¤ ”крањни, ¤кий призначаЇтьс¤ на посаду ≥ зв≥льн¤Їть≠с¤ з нењ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ќсновними напр¤мами д≥¤льност≥ державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби Ї: зд≥йсненн¤ державного сан≥тарна-еп≥дем≥олог≥чного нагл¤ду; визначенн¤ пр≥оритетних заход≥в у проф≥лактиц≥ захворювань, а також у охорон≥ здоров'¤ населенн¤ в≥д шк≥дливого впливу на нього фактор≥в навколишнього середовища; вивченн¤, оц≥нка ≥ прогнозуванн¤ показник≥в здоров'¤ населенн¤ залежно в≥д стану середовища життЇд≥¤льност≥ людини, встановленн¤ фактор≥в навколишнього середовища, що шк≥дливо впливають на здоров'¤ населенн¤; п≥дготовка пропозиц≥й щодо забезпеченн¤ сан≥тарного та еп≥дем≥чного благополучч¤ населенн¤, запоб≥ганн¤ занесенню та поширенню особливо небезпечних (у тому числ≥ карантинних) та небезпечних ≥нфекц≥йних хвороб; контроль за усуненн¤м причин ≥ умов виникненн¤ ≥ поширенн¤ ≥нфекц≥йних, масових не≥нфекц≥йних захворювань, отруЇнь та рад≥ац≥йних уражень людей; державний обл≥к ≥нфекц≥йних ≥ профес≥йних захворювань та отруЇнь; видача висновк≥в державноњ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чноњ експертизи щодо обТЇкт≥в поводженн¤ з в≥дходами; встановленн¤ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чних вимог до продукц≥њ, що виробл¤Їтьс¤ з в≥дход≥в, та видача г≥г≥Їн≥чного сертиф≥ката на нењ; методичне забезпеченн¤ та зд≥йсненн¤ контролю п≥д час визначенн¤ р≥вн¤ небезпечност≥ в≥дход≥в. ер≥вництво цив≥льною обороною ”крањни в≥дпов≥дно до њњ побудови покладаЇтьс¤ на аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни, м≥н≥стерства, ≥нш≥ центральн≥ органи виконавчоњ влади, –аду м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспуб≠л≥ки рим, м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ, кер≥вник≥в п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й незалежно в≥д форм власност≥ ≥ п≥дпор¤дкуванн¤. Ќачальником ÷ив≥льноњ оборони ”крањни Ї ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањ≠ни, а його заступником Ч кер≥вник м≥н≥стерства з питань надзвичай≠них ситуац≥й та у справах захисту населенн¤ в≥д насл≥дк≥в „орнобиль≠ськоњ катастрофи. ЅезпосереднЇ виконанн¤ завдань цив≥льноњ оборони зд≥йснюЇтьс¤ пост≥йно д≥ючими органами управл≥нн¤ у справах цив≥льноњ оборони, у тому числ≥ створеними у склад≥ п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й силами та службами цив≥льноњ оборони. ќргани управл≥нн¤ у справах цив≥льноњ оборони, ¤к≥ вход¤ть до складу м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й, Ї п≥дрозд≥лами подв≥йного п≥дпор¤д≠куванн¤. ћ≥н≥стерство з питань надзвичайних ситуац≥й та у справах захис≠ту населенн¤ в≥д насл≥дк≥в „орнобильськоњ катастрофи: забезпечуЇ зд≥йсненн¤ державноњ пол≥тики у сфер≥ цив≥льноњ оборони, захисту населенн¤ ≥ м≥сцевостей в≥д насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й, попередженн¤ цих ситуац≥й; орган≥зовуЇ розробленн¤ ≥ зд≥йсненн¤ в≥дпов≥дних заход≥в з цив≥льноњ оборони; керуЇ д≥¤льн≥стю п≥дпор¤дкованих йому орган≥в управл≥нн¤ у справах цив≥ль≠ноњ оборони та спец≥ал≥зованих формувань, в≥йськами цив≥льноњ оборони; зд≥йснюЇ контроль за виконанн¤м вимог-цив≥льноњ оборони, станом готовност≥ сил ≥ засоб≥в цив≥льноњ оборони, проведенн¤м р¤тувальних та ≥нших нев≥дкладних роб≥т у раз≥ виникненн¤ надзвичайних ситуац≥й;
Ќазва: ”правл≥нн¤ та нагл¤д за безпекою життЇд≥¤льност≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-03 (1973 прочитано) |