Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

Ѕ∆ƒ > јнтропогенний вплив на навколишнЇ середовище


јнтропогенний вплив на навколишнЇ середовище

Ќайб≥льший УвнесокФ в забруднн¤ навколишнього середовища внос¤ть теплов≥ електростанц≥њ, металург≥йн≥ ≥ х≥м≥чн≥ заводи. Ќа частку теплових електростанц≥й припадаЇ 35% сумарного забрудненн¤ води ≥ 46% пов≥тр¤. ¬они викидають сполуки с≥рки, вуглецю та азоту, споживають велику к≥льк≥сть води. —т≥чн≥ води теплових електростанц≥й забруднен≥ ≥ мають високу температуру що стаЇ причиною не т≥льки х≥м≥чного, а й теплового забрудненн¤.

ћеталург≥йн≥ п≥дприЇмства в≥др≥зн¤ютьс¤ високим споживанн¤м ресурс≥в ≥ великою к≥льк≥ст≥ в≥дход≥в, серед ¤ких пил, оксид вуглецю, с≥рчаний газ, коксовий газ, фенол, с≥рководень, вуглеводн≥. ћетелург≥йна промислов≥сть споживаЇ багато води, ¤ка забруднюЇтьс¤ в процес≥ виробництва.

–≥зноман≥тнами видами виробництва характеризуЇтьс¤ х≥м≥чна промислов≥сть. Ќайб≥льш небезпечними Ї виробництво ам≥аку, кислот, ам≥л≥нових фарб, фосфорних добрив, хлору, пестицид≥в, синтетичного каучуку, каустичноњ соди, ртут≥, карб≥ду кальц≥ю, фтору.

—ильно забруднюють атмосферу автомоб≥л≥. јвтомоб≥льний транспорт даЇ 70-90% забруднень у м≥стах. якщо врахувати, що в м≥стах мешкаЇ б≥льше половини населенн¤ «емл≥, то стане зрозум≥лим вир≥шальне значенн¤ автотранспорту щодо безпосереднього впливу на людину.

” вик≥дних газах автомоб≥л≥в переважають оксид вуглецю, диоксид азоту, свинець, токсичн≥ вуглеводн≥. ¬заЇмод≥¤ вуглеводн≥в та оксид≥в азоту при висок≥й температур≥ призводить до утворенн¤ озону (ќ3). якщо в шар≥ атмосфери на висот≥ 25км. достатньо високий вм≥ст озону необх≥дний дл¤ захисту орган≥чного житт¤ в≥д жорстокого ультраф≥олетового випром≥нюванн¤ то б≥л¤ земноњ поверхн≥ п≥двищений вм≥ст озону викликаЇ пригн≥ченн¤ рослинност≥, подразненн¤ дихальних шл¤х≥в й ураженн¤ легень.

«начне забрудненн¤ даЇ цилюлозно-паперова промислов≥сть. «а обТЇктом забруднених сток≥в вона пос≥даЇ перше м≥сце (б≥льше 15%). ” ст≥чних водах п≥дприЇмств ц≥Їњ промиловост≥ нал≥чуЇтьс¤ б≥льше 500 компонент≥в, причому √ƒ  визначен≥ лише дл¤ 55. Ќаб≥льшу небезпеку становл¤ть сполуки с≥рки та хлору, розчинена орган≥ка.

¬елик≥ забрудненн¤ дають тваринницьк≥ коплекси: в навколишнЇ середовище потрапл¤ють гн≥й, залишки силосу ≥ кормових добавок, в ¤ких досить часто м≥ст¤тьс¤ сальмонели та ¤йц¤ гельл≥нт≥в

¬икористана л≥тература:

™.ѕ. ∆ел≥бо. Ц Ѕезпека життЇд≥¤льност≥. Ц  ињв.: У аравелаФ,2001р. Ц с. 181-182.

Ќебезпеки техногенного характеру

ѕТ¤ть тис¤чол≥ть тому, коли зТ¤вились перш≥ м≥ськ≥ поселенн¤, почала формуватис¤ ≥ техносфера Ц сфера, ¤ка м≥стить штучн≥ техн≥чн≥ споруди на «емл≥. «вичайно, тод≥ це були т≥льки елементи техносфери. —правжн¤ техносфера зТ¤вилась в епоху промисловоњ революц≥њ, коли пара та електрика дозволила багаторазово розширити техн≥чн≥ можливост≥ людини, давши њй змогу: а) швидко пресуватис¤ по земн≥й поверхн≥ ≥ створювати с≥втове гоподарство; б) заглибитись у земну кору та океани; в) п≥дн¤тис¤ в атмосферу; г) створити багато нових речовихЇ. ¬иникли процеси, не властив≥ б≥осфер≥:

1) отриманн¤ метал≥в та ≥нших елемент≥в, 2) виробництво енерг≥њ на атомних електростанц≥¤х, 3) синтез нев≥домих дос≥ орган≥чних речовин. ѕотужним техногенним процесом Ї спалюванн¤ викопного палива.

” звТ¤зку з використанн¤м всеб≥льших енергетичних потужностей люди змушен≥ концентрувати енерг≥ю на невеликих д≥л¤нках, причому найчаст≥ше в межах м≥ст та ≥нших населених пункт≥в. …де проторова концентрац≥¤ синтетичних х≥м≥чних сполук, б≥льша частина котрих отруЇна. ¬насл≥док цього р≥зко зросло забрудненн¤ навколишнього середовища, нищенн¤ л≥с≥в, опустелюванн¤, все б≥льше людей гине внасл≥док авар≥й на виробництв≥ ≥ транспорт≥.

јвр≥њ спричинен≥ порушенн¤ експлуатац≥њ техн≥чних обТЇкт≥в, за своњми масштабами почали набувати катастроф≥чного характеру вже у 20-30-х роках XX ст. вплив цих авар≥й деколи переходить кордони держав ≥ охоплюЇ ц≥л≥ рег≥они. Ќеспри¤тлива еколог≥чна обстановка, викликана цими авар≥¤ми може збер≥гатис¤ в≥д дек≥лькох дн≥в до багатьох рок≥в. Ћ≥кв≥дац≥¤ насл≥дк≥в таких авар≥й потребуЇ великих кошт≥в та залученн¤ багатьох спец≥ал≥ст≥в.

јвар≥¤ Ц це небезпечна под≥¤ техногенного характеру, що створюЇ на обТЇкт≥, територ≥њ або акватор≥њ загрозу дл¤ житт¤ ≥ здоровТ¤ людей ≥ призводить до руйнуванн¤ буд≥вель, споруд, обладнанн¤ ≥ транспортних засоб≥в, порушенн¤ виробничого процесу чи завдаЇ шкоди довк≥ллю.

јнал≥з насл≥дк≥в авар≥й, характеру њх впливу на навколишнЇ середовище зумовив розпод≥л њх за видами:

авар≥њ з витоком сильнод≥ючих отруйних речовин;

авар≥њ з викидом рад≥оактивних речовин в наколишнЇ середовище;

пожеж≥ та вибухи;

авар≥њ на транспорт≥ та ≥н.

ќсобливо важк≥ авар≥њ можуть призвести до катастроф.

 атастрофа Ц це великомасштабна авар≥¤, ¤ка призводить до важких насл≥дк≥в дл¤ людини, тваринного й рослинного св≥ту, зм≥нюючи умови середовища ≥снуванн¤.

¬икористана л≥тература:

™.ѕ. ∆ел≥бо. Ц Ѕезпека життЇд≥¤льност≥. -  ињв.: У аравелаФ, 2001р. Ц с. 183-185.

1

Ќазва: јнтропогенний вплив на навколишнЇ середовище
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-03 (1981 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.095 seconds
Хостинг от uCoz