ћаркетинг > ≈волюц≥¤ концепц≥њ маркетингу
≈волюц≥¤ концепц≥њ маркетингу—тор≥нка: 1/2
“ема: ≈волюц≥¤ концепц≥њ маркетингу ѕлан –≥зн≥ верс≥њњ визначенн¤ маркетингу. –оль маркетингу в ринков≥й економ≥ц≥. онцепц≥њ маркетингу. ќсновн≥ принципи маркетингу. 1. ѕершим типом ринку, ¤кий сформувавс¤ у розвинутих крањнах св≥ту був так званий ринок продавц¤. –инок продавц¤ Ц такий ринок, на ¤кому продавц≥ мають б≥льше влади ≥ де найактивн≥шими Уд≥¤чами ринкуФ змушен≥ бути покупц≥. ѕоступово, у м≥ру зростанн¤ пропозиц≥њ пор≥вн¤но з попитом, сформувавс¤ ≥нший тип ринку Ц ринок покупц¤. –инок покупц¤ Ц це такий ринок, на ¤кому б≥льше влади мають покупц≥йнайактивн≥шими Уд≥¤чами ринкуФ змушен≥ бути продавц≥. –инок покупц¤Ї впровадженн¤м у практику пров≥дноњ ≥дењ концепц≥њ маркетингу: над≥йною гарант≥Їю ринкового усп≥ху п≥дприЇмтсва Ї визначенн¤ незадоволених потреб та бажань певноњгруписпоживач≥в ≥задоволенн¤ цих потреб ефективн≥шими н≥жу конкурент≥в методами. —ьогодн≥ ≥снуЇдек≥лькадес¤тк≥ввизначень маркетингу. ќдним ≥з засновник≥в сучасноњ теор≥њ маркетингу ‘≥л≥п отлер даЇ таке визначенн¤: ћаркетинг Ц вид людськоњ д≥¤льност≥, спр¤мований на задоволенн¤ потреб через обм≥н. јмериканська асоц≥ац≥¤ маркетингу (јћј) трактуЇ його так: ћаркетинг Ц процес плануванн¤ ≥ вт≥ленн¤ задуму щодо ц≥ноутворенн¤ просуванн¤ та реал≥зац≥њ ≥дей, товар≥в ≥ послуг через обм≥н, ¤кий задавольн¤Ї ц≥л≥ окремих орган≥зац≥й. ћи пропонуЇмотаке визначенн¤: ћаркетинг Ц д≥¤льн≥сть сп¤мованана створенн¤ попиту та дос¤гненн¤ ц≥лей п≥дприЇмства через максимальне задоволенн¤ потреб споживач≥в. ћаркетинг це водночас ≥ ф≥лософ≥¤ б≥знесу, ≥ активний процес. як ф≥лософ≥¤ б≥знесу ц¤ наука пропонуЇ систему мисленн¤ та ≥деолог≥чну основу п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. як активний процес маркетинг вир≥шуЇ низькузавдань, що виникають при функц≥онуванн≥ п≥дприЇмтсва в ринокових умовах ≥ розгл¤даютьс¤ ¤к основа дл¤ дос¤гненн¤ ц≥лей п≥дприЇмтсва. 2. –оль маркетингу в ринков≥й економ≥ц≥ з погл¤ду макроеконом≥ки даЇ змогу формувати потреби к≥нцевих споживач≥в, спри¤Ї ефективн≥шому використанню ресурс≥в економ≥ки завд¤ки прискоренню товарооб≥гу та зменшенню товарних запас≥в, на¤вност≥ маркетинговоњ ≥нформац≥њ про розм≥щенн¤ ресурс≥в. « погл¤ду м≥кроеконом≥ки маркетинг створюЇ умови, ¤к≥ спри¤ють пристосуванню п≥дприЇмництв до вимог ринку. ўоб визначити роль маркетингу на п≥дприЇмств≥, можна провести анолог≥ю з будовою людського т≥ла. якщо досл≥дженн¤ та розробки пор≥вн¤ти з людським мозком, технолог≥чне виробництво з хребтом, а збут - з т≥лом, то маркетинг можна назвати в≥там≥нами чи гормонами, ¤к≥ проход¤ть через ус≥ ц≥ д≥л¤нки, активно впливаючи на них та п≥дживлюючи њх енерг≥ю. ¬≥д запровадженн¤ маркетингових п≥дход≥в у п≥дприЇмницьку д≥¤ьлн≥сть виграЇ ≥ споживач Ц завд¤ки зменшенню ризику щодо придбанн¤ товар≥в, розширенню асортименту й доступност≥ товар≥в, п≥двищенню њх ¤кост≥ розширенню кола послуг,гнучк≥йц≥нов≥й пол≥тиц≥. онцепц≥њ, на ¤ких будуютьс¤ взаЇмов≥дносини м≥жвиробниками ≥ споживачами в умовах ринку. ≤снуЇ пТ¤ть алтернативних концепц≥й, кожна з ¤ких в≥дпов≥даЇ певному етапу становленн¤ маркетингу зокрема: онцепц≥¤ удосконаленн¤ виробництва стверджуЇ, що споживач≥ надають перевагу широко розповсюдженим та доступним за ц≥ною товарам. ”правл≥нн¤ п≥дприЇмтсвом, ¤ке ор≥ЇнтуЇтьс¤ на дануконцепц≥ю, зосереджуЇтьс¤ на вдосконаленн≥ виробництва та п≥двищенн≥ системи розпод≥лу товару. «астосуванн¤ даноњ концепц≥њ доц≥льне у двох ситуац≥¤х: коли ≥снуЇ високий попит на ц≥товари ≥ покупц≥ ви¤вл¤ють до них ≥нтерес. ” таких випадках виробники шукають шл¤хи зб≥льшенн¤ випуску продукц≥њ; коли соб≥варт≥сть надто висока ≥њњ можна зменшити за рахунок п≥дпвищенн¤ продуктивност≥ прац≥. 2. онцепц≥¤ удосокналенн¤ товару передбачаЇ, що сопаживач≥ в≥ддають перевагу товарам ≥з найвищою ¤к≥стю та над≥йними експлуатац≥йними харакетристиками, отже п≥дприЇмтсво маЇ зосередити своњ зусилл¤ на пост≥йному вдосконаленн≥ товару. ѕрид≥¤лючи увагу насамперед ¤кост≥ товар≥в п≥дприЇмтсв-виробник маЇ на уваз≥ що споживач≥ зац≥кавлен≥ у придбанн≥ цих товар≥в, знають про на¤вн≥сть вироб≥в конкурент≥в ≥ робл¤ть св≥йвиб≥р, ор≥Їнтуючись на високу ¤к≥сть ≥ погоджуючись платити за нењ вищу ц≥ну. ќр≥Їнтац≥¤ товаровиробник≥в на цю концепц≥ю управл≥нн¤ п≥дприЇмтсвом часто призводить до Умаркетинговоњ короткозорост≥Ф коли виробник так закохуЇтьс¤ у власний товар, що забуваЇ про потреби смпоживач≥в. 3. онцепц≥¤ ≥нтенсиф≥кац≥њ комерц≥йних зусиль стверджуЇ, що споживач≥ не купуватимуть товари п≥дприЇмтсвав достатн≥й к≥лькост≥, ¤кщо воно не докладаЇ значних зусиль у сфер≥ збуту товар≥в. ѕ≥дприЇмтсва,ор≥Їнтован≥на дану концепц≥ю,керуЇтьс¤тим,що споживач≥ переважно не мають ¤вного нам≥ру придбати њхн≥ товари ≥ тому треба вживати активних заход≥в дл¤ збуту товару. Ќа практиц≥ концепц≥ю ≥нтенсиф≥кац≥њ комерц≥йних зусиль реал≥зують, нав¤зуючи покупкуспожив≥ачев≥, причому продавець намагаЇтьс¤ за будь-¤кихумов п≥дписати угоду та зд≥йснити продаж, а задоволенн¤ потреб споживача Ї дл¤ нього другор¤дною справою. онцепц≥¤ маркетингу передбачаЇ, що запорукою дос¤гненн¤ц≥лей п≥дприЇмтсваЇ визначенн¤ потреб споживач≥в ≥ задоволенн¤ циз потреб ефективн≥шиими ≥ продуктивн≥шими, пор≥вн¤но з конкурентами, методами. «апроваджуючи цю концепц≥ю, п≥дприЇмтсво ор≥ЇнтуЇтьс¤ передус≥м на задоволенн¤ потреб певноњ групп споживач≥в, дл¤ чого пост≥йно проводитьс¤ досл≥дженн¤ ринку, анал≥з ≥ контроль маркетинговоњ д≥¤льност≥. онцепц≥¤ маркетингу Ц це сучасна концепц≥¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤ка Ї досконал≥шою пор≥вн¤но з трьомапопередн≥ми.«≥ставленн¤ концепц≥њ ≥нтенсиф≥кац≥њ комерц≥йних зусиль та концепц≥њ маркетингу наведено на рисунку: якщо основним обТЇктом уваги в перш≥й з них Ї товар п≥дприЇмства, ¤кий активно навТ¤зують споживачев≥, то в концепц≥њ маркетингу основним обТЇктом уваги Ї потреби ц≥льовоњ групи споживач≥в. ј прибуток п≥дприЇмтсво отримуЇ завд¤кидос¤гненню ≥ п≥дтримц≥ споживчоњ задоволенност≥. ¬ останн≥ роки дедал≥ б≥льшоњ попул¤рност≥ набуваЇ концепц≥¤ соц≥ально-етичного маркетингу. онцепц≥¤ соц≥ально-етичного маркетингу передбачаЇ визначенн¤ потреб сопживач≥в та њх задоволенн¤ ефективн≥ше, н≥ж конкуренти, зурахуванн¤м ≥нтерес≥в ус≥хчлен≥всусп≥льства. ÷¤ концепц≥¤ виникла п≥д впливом багатьох зовн≥шн≥х фатор≥в, зокрема пог≥ршенн¤ ¤кост≥ довк≥оллл¤, обмеженост≥ природних ресрус≥в, стр≥мкого приросту населенн¤ тощо. онцепц≥¤ вимагаЇ збалансуванн¤ ус≥х трьох чинник≥в: прибутк≥в п≥дприЇмтсва; споживих потреб ц≥льовоњ групи; ≥нтереси сусп≥льства. «авд¤ки ор≥Їнтац≥њ на концепц≥ю соц≥ально-етичного маркетингу де¤к≥ заруб≥жн≥ компан≥њ уже дос¤гли значного зростанн¤ обс¤г≥в продажу та прибутковост≥, оск≥льки завоювали дов≥ру сопживач≥в. 4. ќсновн≥ принципи маркетингу. ѕ≥д час зд≥йсненн¤ маркетинговоњ д≥¤льност≥доц≥льно врахувати принципимаркетингу, ¤к≥виникли на грунт≥ узагальненн¤ практичного досв≥дубагатьох п≥дприЇмц≥в та сформульован≥ у вигл¤д≥ поданих дал≥ порад. ƒе¤к≥ з них мають гумористичне забарвленн¤, але сутн≥сть кожноњ глибока ≥ серйозна. —поживач Цце король, а ми Цйого в≥рн≥ слуги, ≥наше завданн¤ пол¤гаЇ в тому,щоб ≥з повагою≥ найб≥льшими дл¤ корол¤ зручност¤ми допомагати йому зробити виб≥р. “реба намагатис¤ виробл¤ти те, що можна продати, а не намагатис¤ продати те, що можна виробити. ≤нженери створюють вир≥б, а маркетологи товар. ѕри тому сл≥д завжди пам¤тати що та сама продукц≥¤водночас може бути вт≥ленн¤м ≥нженерноњ м≥ри та жахом дл¤ в≥дд≥лу збутую —поживача належить питати про те, ¤кий вир≥б йому потр≥бний, а про те у чому пол¤гають його проблеми сьогодн≥ ≥ ¤к в≥н хоче розв¤зати њх за допомогою ваших товар≥в завтра. ’то забуваЇ про конкурент≥в, того завтра забуде ринок. Ќе забувайте та прогнозуйте зм≥ни зовн≥шьного середовища ≥ його вплив на ваш ринок та ваш≥товари. Ќайб≥льш збитково Ц це ефективно робити те, чого робити взагал≥ не сл≥д. ’ороший дизайн Ц хороший б≥знес. Ќ≥хто не хоче платити за низьку ¤к≥сть, а ле н≥хто не хоче платити ≥ за зайву ¤к≥сть. ’то економить на системах збуту, той економить на процв≥танн≥ ф≥рми. «айв≥ витрати Ц це витрати на недостаню рекламу. ЌемаЇ серв≥су Ц не маЇ усп≥ху. ћаркетинг Ц загальноф≥рмова справа. ћаркетинг ≥снуЇ дл¤ ф≥рми Ц а не ф≥рма дл¤ маркетингу.
Ќазва: ≈волюц≥¤ концепц≥њ маркетингу ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (2563 прочитано) |