Маркетинг > Кодекс етичної поведінки маркетологів
Кодекс етичної поведінки маркетологів
Члени Американської асоціації маркетингу виражають прихильність нормам етичного поводження у своїй фаховій діяльності. Вони єдині в підписанні дійсного кодексу етичної поведінки. Обов'язки працівників маркетингу. Працівники маркетингу повинні брати на себе відповідальність за наслідки своєї діяльності і застосовувати всі зусилля для того, щоб прийняті ними рішення, їх рекомендації і вчинки були спрямовані на визначення і задоволення потреб всіх основних елементів суспільства: споживачів, організацій і суспільства в цілому. Працівники маркетингу у своєму фаховому поводженні повинні керуватися такими положеннями: 1. Основне правило фахової етики - не шкодь намірено; 2. Суворе дотримання всіх чинних законів і розпоряджень; 3. Правильна інформація про утворення, фахове підготування і досвід практичної роботи; 4. Активна підтримка, дотримання на практиці і пропаганда дійсного кодексу етичного поводження. Чесність і порядність. Працівники маркетингу повинні: 1. Залишатися чесними в обслуговуванні покупців, постачальників, оптових торговців і всього суспільства; 2. Не брати участь свідомо в конфліктах інтересів, попередньо не сповістивши про це усі залучені сторони; 3. Виробляти справедливі прейскуранти винагород, включаючи виплату або одержання компенсації за угоди по маркетингу. Права й обов'язки. Учасники маркетингової угоди вправі очікувати, що: 1. Гадані товари і послуги безпечні і придатні до використання по прямому призначенню; 2. Інформація про пропонуємі до продажу товари і послуги не помилкова; 3. Всі сторони мають намір сумлінно виконувати свої зобов'язання, чи йде мова про послуги фінансові або іншого роду; 4. Існують засоби справедливого врегулювання і задоволення скарг, що стосуються торгових угод. Передбачається, що вищесказане включає (але не обмежується тільки ними) такі обов'язки з боку працівниківмаркетингу: У сфері виробництва і маркетингу продукції: 1. Повідомлення про всі істотні ризики, пов'язані із застосуванням продукту або послуги; 2. Повідомлення про будь-яку заміну компонента в продукті, що може значною уявою змінити цей продукт або вплинути на рішення покупця про його придбання; 3. Опис особливих властивостей продукту, за які береться додаткова плата. У сфері реклами і просування товару: 1. Уникати помилкової або такої реклами, що вводить в оману; 2. Відхиляти сильний пресинг або неправомірну тактику збуту; 3. Уникати просування товару на ринок, використовуючи інструктування або маніпулювання. У сфері збуту: 1. Не маніпулювати доступністю товару з метою експлуатації; 2. Не удаватися до примуса по каналах розподілу; 3. Не робити неправомірного впливу на вибір особою, що перепродує способу торгівлі товаром. У сфері ціноутворення: 1. Не установлювати фіксовані ціни; 2. Не практикувати зниження цін із метою витіснення конкурентів; 3. Називати повну ціну при продажі будь-якого товару. У сфері маркетингових досліджень: 1. Не припускати продажів або збору засобів під видом проведення досліджень; 2. Дотримувати чистоти досліджень шляхом недопущення фальсифікації або приховання даних, отриманих у ході досліджень; 3. Безпристрастно обходитися зі сторонніми клієнтами і постачальниками. Міжорганізаційні відносини. Працівники маркетингу повинні віддавати собі повний звіт у тому, як їхнє поводження може впливати на поведінку інших у їхній міжорганізаційних відношеннях. Їм не варто заохочувати або застосовувати примус, неетично поводитися з іншими партнерами, наприклад, із персоналом, постачальниками або клієнтами. 1. Дотримувати конфіденціальності й анонімності у фахових взаємовідносинах, особливо в сфері інформації, що не підлягає розголошенню. 2. Своєчасно виконувати зобов'язання й обіцянки, закріплені в договорах і взаємних угодах. 3. Не подавати роботу, виконану іншими, так, ніби ця робота твоя власна, або витягати з цього прямий прибуток без компенсації або згоди на це ініціатора роботи або власника підприємства. 4. Уникати маніпулювання з метою витягу вигоди із ситуації і збільшення особистого добробуту за рахунок нанесення шкоди організаціям і іншим агентам. Будь-який член Американської асоціацієї маркетингу, викритий у порушенні любого з положень дійсного кодексу етичного поводження, може бути позбавлений права бути членом асоціації на певний строк або назавжди.
| 1 |
Назва: Кодекс етичної поведінки маркетологів Дата публікації: 2005-03-03 (689 прочитано) |