ћаркетинг > ѕосадова ≥нструкц≥¤ маркетолога
ѕосадова ≥нструкц≥¤ маркетолога
I. «агальн≥ положенн¤ 1. ћаркетолог зд≥йснюЇ досл≥дженн¤ кон'юнктури ринку, платоспроможного попиту на продукц≥ю п≥дприЇмства, прогноз продаж≥в, ц≥н, д≥¤льност≥ конкурент≥в, розробку пропозиц≥й по удосконалюванню метод≥в конкурентноњ боротьби. 2. ћаркетолог п≥дпор¤дковуЇтьс¤ безпосередньо начальнику в≥дд≥лу маркетингу. 3. ћаркетолог повинний мати вище ≥нженерно-економ≥чне або техн≥чне утворенн¤. 4. ћаркетолог повинний знати: Х законодавчо-нормативн≥ акти ”крањни; Х методичн≥ матер≥али по досл≥дженню ринку збуту ≥ попиту на продукц≥ю; Х економ≥чн≥ ≥ техн≥чн≥ показники що випускаЇтьс¤ продукц≥њ; Х перспективи розвитку п≥дприЇмства; Х основи орган≥зац≥њ виробництва, прац≥ ≥ керуванн¤; Х норми виробничоњ сан≥тар≥њ, охорони прац≥, техн≥ки безпеки ≥ протипожежного захисту; Х пор¤док розробки план≥в виробництва ≥ реал≥зац≥њ продукц≥њ. 5. ћаркетолог керуЇтьс¤ у своњй робот≥ чинним законодавством ”крањни, наказами ≥ розпор¤дженн¤ми директора п≥дприЇмства, ѕоложенн¤м про в≥дд≥л маркетингу, розпор¤дженн¤м його начальника ≥ д≥йсною посадовою ≥нструкц≥Їю. . II. ќбов'¤зки 1. јнал≥з ≥ прогнозуванн¤ основних конъюнктуроутворюючих фактор≥в потенц≥йних ринк≥в збуту випускаЇмоњ п≥дприЇмством продукц≥њ: Х комерц≥йно-економ≥чних, включаючи економ≥чну ситуац≥ю ≥ ф≥нансовий стан потенц≥йних покупц≥в, реальний платоспроможний попит на що випускаЇтьс¤ продукц≥ю ≥ сп≥вв≥дношенн¤ попиту ≥ пропозиц≥њ на конкурентн≥ види продукц≥њ, Х обс¤г≥в постачанн¤ ≥ ¤кост≥ конкуруючоњ продукц≥њ, њњ переваг ≥ хиб у пор≥вн¤нн≥ з продукц≥Їю даного п≥дприЇмства; Х на¤вност≥ нових ринк≥в збуту ≥ нових споживач≥в що випускаЇтьс¤ п≥дприЇмством продукц≥њ. 2. ƒосл≥дженн¤ споживчих властивостей виробленоњ продукц≥њ ≥ зб≥р ≥нформац≥њ про задоволен≥сть ними покупц≥в. 3. ¬и¤вленн¤ передових тенденц≥й у св≥товому виробництв≥ продукц≥њ по проф≥л≥ п≥дприЇмства. 4. ¬ивченн¤ попиту на що випускаЇтьс¤ продукц≥ю на основ≥ збору за¤вок про потребу в розроблювальн≥й ≥ вироблен≥й продукц≥њ, даних статистичноњ зв≥тност≥, використанн¤ особистих ≥нтерв'ю, опитуваннн¤ по телефон≥, розсиланн¤ анкет. јнал≥з ≥ систематизац≥¤ отриманих даних ≥ п≥дготуванн¤ њх дл¤ опрацюванн¤ на електронно-обчислювальн≥й техн≥ка. 5. ¬и¤вленн¤ системи взаЇмозв'¤зк≥в м≥ж р≥зноман≥тними чинниками, що впливають на стан ринку й обс¤г продаж≥в. 6. јнал≥з конкурентноздатност≥ продукц≥њ п≥дприЇмства, з≥ставленн¤ споживчих властивостей, ц≥ни, витрат виробництва з аналог≥чними показниками конкуруючоњ продукц≥њ, що випускаЇтьс¤ ≥ншими п≥дприЇмствами й ≥ншими крањнами. 7. –озробка на основ≥ вивченн¤ кон'юнктури ≥ Їмност≥ ринку прогноз≥в по платоспроможному попит≥ на нову ≥ що випускаЇтьс¤ продукц≥ю. 8. –озробка короткостроковоњ (1-2 року), середньостроковоњ (до 5 рок≥в) ≥ довгостроковоњ (до 10-15 рок≥в) стратег≥њ маркетингу з урахуванн¤м потреб виробництва, Їмност≥ ринку, що зм≥нюЇтьс¤ платоспроможного попиту, проникненн¤ на нов≥ ринки збуту, дос¤гнень науково-техн≥чного прогресу, конкуренц≥њ. 9. –озрахунок Їмност≥ ринку дл¤ продукц≥њ п≥дприЇмства. 10. оординац≥¤ й узгодженн¤ д≥й ус≥х в≥дд≥л≥в п≥дприЇмства у вироб≥тку Їдиного комерц≥йноњ пол≥тики. 11. «б≥р, систематизац≥¤ й анал≥з ус≥Їњ комерц≥йно-економ≥чноњ ≥нформац≥њ з кон'юнктури потенц≥йних ринк≥в збуту продукц≥њ п≥дприЇмства. —творенн¤ ≥нформац≥йно-статистичного банки даних по маркетингу, включаючи дан≥ за за¤вками на постановку продукц≥њ, њњ виробництву, на¤вност≥ запас≥в. ¬икористанн¤ цих даних дл¤ прискоренн¤ збуту продукц≥њ. 12. ¬изначенн¤ географ≥чного розм≥щенн¤ потенц≥йних споживач≥в. 13. ¬изначенн¤ питомоњ ваги продукц≥њ основних конкурент≥в у загальному обс¤з≥ збуту на даному ринку. 14. ƒосл≥дженн¤ структури, складу й орган≥зац≥њ роботи збутовоњ мереж≥, що обслуговуЇ даний ринок. 15. ¬ивченн¤ р≥вн¤ ф≥рмовоњ торг≥вл≥ ≥ њњ впливи на збут продукц≥њ п≥дприЇмства. 16. ќрган≥зац≥¤ зворотноњ зв'¤зок ≥з споживачами. ¬ивченн¤ думки споживач≥в по пол≥пшенню що випускаЇтьс¤ продукц≥њ ≥ прит¤гненн¤ дл¤ цього позаштатних сп≥вроб≥тник≥в. јнал≥з рекламац≥й ≥ њхнього впливи на збут продукц≥њ. –озробка за результатами вивченн¤ думки споживач≥в ≥ анал≥зу рекламац≥й, пропозиц≥й по п≥двищенню ¤кост≥. 17. јнал≥з метод≥в розгл¤ду ≥ задоволенн¤ претенз≥й ≥ рекламац≥й, що над≥йшли в≥д споживач≥в, ≥ зд≥йсненн¤ контролю за њхн≥м повним задоволенн¤м у встановлен≥ терм≥ни. 18. ѕлануванн¤ пров≥дин споживач≥в роб≥тниками в≥дд≥лу маркетингу. «д≥йсненн¤ безпосередн≥х контакт≥в ≥з споживачами продукц≥њ. 19. јнал≥з мотив≥в визначеного в≥дношенн¤ споживач≥в до пропонуЇмоњ њм продукц≥њ. 20. јнал≥з сильних ≥ слабких стор≥н конкуруючоњ продукц≥њ. 21. –озробка разом ≥з менеджерами по реклам≥ ≥ стимулюванню збуту стратег≥њ реклами по кожному вид≥ продукц≥њ. 22. јнал≥з орган≥зац≥њ оптовоњ торг≥вл≥, збутовоњ мереж≥, виб≥р найб≥льше оптимальних по тривалост≥, вартост≥ ≥ техн≥чноњ оснащеност≥ канал≥в реал≥зац≥њ продукц≥њ п≥дприЇмства. ќц≥нка ефективност≥ роботи збутовоњ мереж≥. 23. јнал≥з стана реал≥зац≥њ продукц≥њ п≥дприЇмства, ви¤вленн¤ продукц≥њ, що не маЇ достатнього збуту, визначенн¤ причин цього. 24. ѕроведенн¤ пор≥вн¤льного анал≥зу, витрат обертанн¤, ви¤вленн¤ ≥ л≥кв≥дац≥њ економ≥чно необгрунтованих витрат. 25. ‘ормуванн¤ нових потреб ≥з метою розширенн¤ ринку ≥ пошуку нових форм застосуванн¤ що випускаЇтьс¤ продукц≥њ. 26. –озробка пропозиц≥й по створенню принципово новоњ продукц≥њ. 27. –озробка пропозиц≥й ≥ рекомендац≥й по зм≥н≥ характеристик ≥ технолог≥њ виробництва що випускаЇтьс¤ ≥ новоњ продукц≥њ з метою вивченн¤ њњ споживчих властивостей з урахуванн¤м думки покупц≥в. 28. ”часть разом ≥з плановим в≥дд≥лом у визначенн≥ соб≥вартост≥ нових вироб≥в ≥ розробц≥ заход≥в щодо зниженн¤ соб≥вартост≥ що випускаЇтьс¤ продукц≥њ, ви¤вленн¤ суми прибули п≥дприЇмства в≥д продаж≥в новоњ ≥ серийно що випускаЇтьс¤ продукц≥њ. 29. ѕ≥дготуванн¤ пропозиц≥й ≥ рекомендац≥й до плану виробництва продукц≥њ п≥дприЇмства по номенклатур≥ ≥ к≥лькост≥, виход¤чи з результат≥в вивченн¤ кон'юнктури ринку ≥ попиту на конкретн≥ види продукц≥њ. 30. –озробка пропозиц≥й по орган≥зац≥њ маркетингу на 1-2 року з метою забезпеченн¤ доставки покупц¤м продукц≥њ в необх≥дн≥ терм≥ни й у достатн≥й к≥лькост≥, своЇчасна ≥нформац≥¤ про њњ споживч≥ властивост≥, установленн≥ пр¤мих контакт≥в ≥з споживачами, активноњ участ≥ у виставках-¤рмарках, виходу на нов≥ ринки, розширенн¤ номенклатури, адаптац≥¤ товар≥в до специф≥чних вимог покупц≥в. 31. –озробка пропозиц≥й по стимулюванню збуту продукц≥њ, що не маЇ попиту, шл¤хом п≥двищенн¤ ¤кост≥ продукц≥њ, орган≥зац≥њ додатковоњ реклами, зниженн¤ ц≥н, у необх≥дних випадках про зн¤тт¤ продукту з виробництва. 32. ѕ≥дготуванн¤ пропозиц≥й по прит¤гненню спец≥ал≥ст≥в ≥нших п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й до р≥шенн¤ проблем маркетингу, вивченн¤ попиту на продукц≥ю, реклами. 33. –озробка пропозиц≥й по п≥двищенню ефективност≥ маркетингу. III. ѕрава 1. ∆адати в≥д п≥дрозд≥л≥в п≥дприЇмства у¤вленн¤ матер≥ал≥в, необх≥дних дл¤ зд≥йсненн¤ роботи, що вход¤ть у компетенц≥ю маркетолога. 2. ¬носити пропозиц≥њ, що враховують вимоги споживач≥в, по розробц≥ й орган≥зац≥њ виробництва нових вироб≥в, ¤кост≥ ≥ конкурентноздатност≥ що випускаЇтьс¤ продукц≥њ. 3. ƒавати дл¤ п≥дрозд≥л≥в п≥дприЇмства вказ≥вки по усуненню недол≥к≥в у технолог≥њ виробництва й орган≥зац≥њ збуту продукц≥њ. 4. «а результатами маркетингових досл≥джень давати пропозиц≥њ кер≥вництву п≥дприЇмства про застосуванн¤ санкц≥й ≥ про заохоченн¤ стосовно окремих роб≥тник≥в ≥ п≥дрозд≥л≥в п≥дприЇмства. 5. Ѕути представником у вищесто¤щих орган≥зац≥¤х ≥з дорученн¤ кер≥вництва п≥дприЇмства з питань, що ставитьс¤ до компетенц≥њ маркетолога. 6. «алучати у встановленому пор¤дку спец≥ал≥ст≥в науково-досл≥дних заснувань ≥ навчальних заклад≥в, а також роб≥тник≥в п≥дприЇмств дл¤ проведенн¤ досл≥джень кон'юнктури ринку, потреби ≥ платоспроможного попиту, орган≥зац≥њ виставок, реклами. 7. « в≥дома кер≥вника п≥дприЇмства ≥ в≥дд≥лу скликати наради з питань маркетингу. IV. ¬≥дпов≥дальн≥сть ћаркетолог в≥дпов≥даЇ за слушн≥сть, обгрунтован≥сть, достов≥рн≥сть ≥ ефективн≥сть розроблених пропозиц≥й по виробництву ≥ реал≥зац≥њ продукц≥њ, а також за своЇчасне ≥ ¤к≥сне виконанн¤ вимог даноњ посадовоњ ≥нструкц≥њ.
| 1 |
Ќазва: ѕосадова ≥нструкц≥¤ маркетолога ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (2356 прочитано) |