ћаркетинг > —учасн≥ технолог≥њ пр¤мого маркетингу
—учасн≥ технолог≥њ пр¤мого маркетингу
≈коном≥чно розвинут≥ крањни пост≥йно вдосконалюють методи пр¤мого маркетингу ¤к одного з найефективн≥ших засоб≥в про≠дажу товар≥в. Ќайсучасн≥шими формами пр¤мого маркетингу фа≠х≥вц≥ вважають телев≥з≥йний маркетинг пр¤мого в≥дгуку та ≥н≠терактивний маркетинг. “елев≥з≥йний маркетинг пр¤мого в≥дгуку Ч це вар≥ант масового, маркетингу товар≥в та послуг, але з елементом зворотного звТ¤зку. ќбов'¤зковою умовою такоњ форми продажу Ї на¤вн≥сть в рекламних зверненн¤х номера телефону, що забезпечуЇ потенц≥йному споживачев≥ певну незалежн≥сть, право самост≥йно приймати р≥шенн¤ Ч телефонувати чи н≥, замовити чи н≥ товари та послуги, що рекламуютьс¤ на телебаченн≥ (¤сна р≥ч, що вс≥ мови за цим телефоном оплачуЇ ф≥рма). “елев≥з≥йний маркетинг пр¤мого в≥дгуку маЇ два р≥зновиди-перший Ч це реклама пр¤мого в≥дгуку, другий Ч канали куп≥вл≥ товар≥в удома. ƒругий р≥зновид даЇ змогу не т≥льки ефективно продавати товари та послуги, а й використовувати його дл¤ ство≠ренн¤ позитивного ставленн¤ до товар≥в та послуг ф≥рми, надан≠н¤ ≥нформац≥њ про новинки та особливост≥ застосуванн¤ вже в≥≠домих товарних марок, створенн¤ передумов дл¤ проведенн¤ ≥нших заход≥в пр¤мого маркетингу тощо. јле найц≥нн≥шим здо≠бутком цього р≥зновиду Ї можлив≥сть створювати базу даних що≠до покупц≥в. “елев≥з≥йна реклама пр¤мого в≥дгуку в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д загаль≠ноњ телев≥з≥йноњ реклами тим, що њњ рекламн≥ зверненн¤ значно б≥льш≥ за обс¤гами (вони можуть мати вигл¤д 15-30 хвилинноњ тематичноњ програми, присв¤ченоњ одному товару або послуз≥). р≥м того, прот¤гом усього показу експерти та споживач≥ (корис≠тувач≥) демонструють вс≥ переваги даного товару або послуги. ≤ншим Ї також спос≥б поданн¤ ≥нформац≥њ: гл¤дач отримуЇ де≠тальну ≥нструкц≥ю щодо користуванн¤ товаром або послугою, причому в стил≥ ¤скравого шоу з прекрасно п≥д≥браним складом гарненьких виконавиць (згадайте попул¤рну в ”крањн≥ рекламу ≥тал≥йськоњ ф≥рми, що продаЇ р≥зн≥ пристосуванн¤ дл¤ масажу). Ќайчаст≥ше телев≥з≥йну рекламу пр¤мого в≥дгуку ≥ застосовують дл¤ телемаркету спортивних тренажер≥в, масажних пристроњв та багатоц≥льовоњ кухонноњ техн≥ки. јле за рубежем цю форму пр¤≠мого маркетингу використовують також у ф≥нансов≥й сфер≥, дл¤ спец≥альних кампан≥й збиранн¤ кошт≥в на благод≥йн≥ заходи, на≠в≥ть дл¤ вербуванн¤ добровольц≥в до в≥йська! ƒо телев≥з≥йного маркетингу пр¤мого в≥дгуку також зараховують ≥ т≥ телев≥з≥йн≥ канали (телев≥з≥йн≥ програми), ¤к≥ спец≥ал≥зуютьс¤ з продажу товар≥в та послуг. “ак≥ канали працюють ц≥лодобово без вих≥дних ≥ пропонують за зниженими ц≥нами р≥зн≥ товари (ювел≥рн≥ вироби, од¤г, св≥тильники, ≥грашки, ≥нструмент, побутову електрон≥ку тощо), отримуючи в≥д виробник≥в або посередник≥в за л≥кв≥да≠ц≥йними ц≥нами. (–еклама маЇ вигл¤д ¤скравого театрал≥зованого шоу за участю поп-з≥рок, фотомоделей та ≥нших знаменитостей. ”се це створюЇ св¤ткову атмосферу ≥ максимум зручностей дл¤ покупц¤: т≥льки зателефонуй ≥ тоб≥ все це привезуть додому та ще й дешевше, н≥ж у магазин≥. «а таких обставин покупець ладен за≠плющити оч≥ на те, що рекламован≥ в такий спос≥б товари, ¤к правило, уже не Ї останн≥ми новинками! ” —Ўј, наприклад, на телефон≥ за номером 800 працюють сотн≥ оператор≥в на понад 1200 л≥н≥¤х. ¬иконуЇтьс¤ замовленн¤ прот¤гом 48 годин. Ќин≥ в економ≥чно розвинутих крањнах вже позбавилис¤ недо≠л≥к≥в, пов'¤заних з колишн≥м територ≥альним обмеженн¤м при≠йому телепередач ≥ необх≥дн≥стю встановленн¤ супутникових си≠стем та прокладанн¤ кабел≥в. онцерн Ђ‘≥лл≥псї сконструював та розпочав виготовленн¤ двонаправленого блоку ≥нтерактивного телебаченн¤ ЂWeb TV Boxї. ћаючи звичайний телев≥зор ≥ такий блок, п≥дключений до телефонноњ мереж≥, покупець може сам за≠гл¤дати в телев≥з≥йн≥ Ђкрамниц≥ї в ≤нтернет≥ нав≥ть без комп'ю≠тера. јле здеб≥льшого ≥нтерактивний маркетинг Ч це викорис≠танн¤ канал≥в зв'¤зку в режим≥ реального часу з допомогою засо≠б≥в електронноњ торг≥вл≥. ƒл¤ цього застосовуютьс¤ ≥нтерактивн≥ комп'ютерн≥ системи, ¤к≥ об'Їднують у режим≥ реального часу покупц≥в та продавц≥в. омп'ютери (або Web-вузли) покупц¤ та п≥дприЇмства, ¤ке займаЇтьс¤ телев≥з≥йним маркетингом, за до≠помогою модема поЇднуютьс¤ телефонними л≥н≥¤ми з р≥зними службами. ‘ах≥вц≥ створили два типи ≥нтерактивних маркетингових ка≠нал≥в: комерц≥йн≥ ≥нтерактивн≥ служби та ≤нтернет. омерц≥йн≥ ≥нтерактивн≥ служби п≥дприЇмств за в≥дпов≥дну ўом≥с¤чну оплату пропонують покупц¤м ≥нформативн≥ та марке≠тингов≥ послуги в режим≥ реального часу. ƒо ≥нформативних на≠лежать новини, б≥бл≥отечн≥ послуги, в≥домост≥ навчального, спор≠тивного, дов≥дкового характеру, а також розважально-≥гров≥ ма≠тер≥али, послуги з продажу товар≥в, засоби сп≥лкуванн¤ (електронн≥ дошки об'¤в, телеконференц≥њ, ≥ндив≥дуальн≥ бес≥ди) та електронна пошта. «а допомогою цих канал≥в комерц≥йних служб кл≥Їнт може замовити необх≥дн≥ товари, оплатити њх за допомогою операц≥й з≥ своњм банк≥вським рахунком, купити чи продати чинн≥ папери, замовити ав≥аквитки, номери в готел¤х, уз¤ти напрокат автомоб≥ль, пограти в комп'ютерн≥ ≥гри, стати учасником ¤когось конкурсу, д≥знатис¤ про погоду в будь-¤к≥й точц≥ земноњ кул≥, про спортивн≥ новини з р≥зних крањн, почитати за мовлену книжку або нав≥ть в≥дв≥дати музей, не виход¤чи з≥ свого помешканн¤. јле основним каналом ≥нтерактивного маркетингу залишаЇте] с¤ ≤нтернет. ѕрактично вс≥ комерц≥йн≥ служби п≥дприЇмств б≥льш≥сть послуг виконують в ≤нтернет≥. ожний, хто маЇ комп'ютер) модем, необх≥дне програмне забезпеченн¤, а також звичайний телефон та, зрозум≥ло, кошти дл¤ оплати послуг, може отримати будь-¤ку ≥нформац≥ю, зосереджену в каналах ц≥Їњ дивовижноњ мереж≥. Ќа думку фах≥вц≥в, у недалекому майбутньому електронн≥ за≠соби повн≥стю зам≥н¤ть журнали та газети ¤к джерело ≥нформац≥њ, а електронн≥ комерц≥йн≥ канали Ч звичайн≥ торгов≥ центри. Ѕуде створено ц≥лком ≥нтегровану маркетингову систему попиту та пропонуванн¤ товарного асортименту, налагоджено т≥сн≥ зв'¤зки м≥ж виробниками та споживачами, ефективн≥шу та дешевшу до≠ставку товар≥в та послуг, а також систему задоволенн¤ потреб споживач≥в у режим≥ реального часу. Ѕезперечно, забезпеченн¤ зростанн¤ продажу товар≥в на насичених ринках стане б≥льш ре≠альним та передбачуваним. ѕроте ≥нтерактивний маркетинг маЇ ≥ певн≥ недол≥ки: обмеже≠н≥сть доступу покупц≥в до ≤нтернету, де¤ку одноб≥чн≥сть демог≠раф≥чноњ та психолог≥чноњ ≥нформац≥њ про покупц≥в, хаотичн≥сть та ≥нформац≥йну перевантажен≥сть мереж≥, ≥мов≥рн≥сть проник≠ненн¤ злод≥њв (хакер≥в) у комп'ютерну мережу з метою отриман≠н¤ секретноњ ≥нформац≥њ про номери кредитних карток та банк≥в≠ських рахунк≥в кл≥Їнт≥в, небезпеку порушенн¤ прав людини в процес≥ створенн¤ банк≥в даних про покупц≥в та њхню реальну платоспроможн≥сть. јле все це не б≥льше н≥ж недол≥ки зростанн¤. ” майбутньому багато з цих проблем буде вир≥шено за допомогою певних зако≠нодавчих акт≥в та над≥йн≥ших засоб≥в захисту мереж≥. ’оч ≥ так можна сказати: на кожний замок сво¤ в≥дмикачка знайдетьс¤. ”т≥м, будемо спод≥ватись, що людство колись порозумн≥шаЇ.
| 1 |
Ќазва: —учасн≥ технолог≥њ пр¤мого маркетингу ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (537 прочитано) |