ћаркетинг > ”паковка й засоби товарноњ ≥нформац≥њ
”паковка й засоби товарноњ ≥нформац≥њ—тор≥нка: 1/2
”паковка т≥сно пов'¤зана з такими засобами товарноњ ≥нфор≠мац≥њ, ¤к маркуванн¤ й техн≥чна документац≥¤, ≥ в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д них лише сп≥вв≥дношенн¤м основоположноњ, комерц≥йноњ та спо≠живчоњ ≥нформац≥њ. “оварна ≥нформац≥¤ в ц≥лому Ч це в≥домост≥ про товар, ¤к≥ ^значен≥ дл¤ користувач≥в. ¬она допомагаЇ њм роз≥братис¤ у неск≥нченн≥й к≥лькост≥ товар≥в ≥ зробити правильний виб≥р. ѕервинним джерелом товарноњ ≥нформац≥њ ≥ водночас виконавцем послуг з ≥нформуванн¤ продавц≥в або споживач≥в про товар, що продаЇтьс¤, Ї сам виробник. ¬≥д того, наск≥льки ¤к≥сними Ї так≥ послуги, залежить швидк≥сть просуванн¤ товар≥в каналами розпод≥лу ≥нтенсивн≥сть продажу, стимулюванн¤ продажу, створен≠н¤ споживчих переваг ≥ кола пост≥йних покупц≥в. ƒодаткову то≠варну ≥нформац≥ю надаЇ покупцев≥ посередник, тобто продавець товару (учасник канал≥в розпод≥лу). ќсновоположна ≥нформац≥¤ Ч це основн≥ в≥домост≥ про товар, ¤к≥ мають вир≥шальне значенн¤ дл¤ ≥дентиф≥кац≥њ товар≥в на рин≠ках ≥ призначен≥ дл¤ вс≥х суб'Їкт≥в ринкових в≥дносин: вид ≥ най≠менуванн¤ товару, його іатунок (асортимент, сортамент), маса нетто, найменуванн¤ виробника, дата виготовленн¤ товару, строк придатност≥ або збер≥ганн¤. . омерц≥йну товарну ≥нформац≥ю при≠значено дл¤ виробник≥в, посередник≥в, постачальник≥в ≥ безпосе≠редн≥х продавц≥в, але не дл¤ споживач≥в, хоч нин≥ за в≥дкритост≥ ринкових в≥дносин вона все част≥ше стаЇ в≥домою широк≥й гро≠мадськост≥. омерц≥йна товарна ≥нформац≥¤ м≥стить дан≥ про по≠середник≥в, нормативн≥ документи щодо ¤кост≥ товар≥в, штрих-коди продукц≥њ тощо. ƒо споживацькоњ товарноњ ≥нформац≥њ на≠лежать спец≥альн≥ в≥домост≥, призначен≥ дл¤ створенн¤ спожива≠цьких переваг. ¬она розпов≥даЇ про вигоди, ¤к≥ отримаЇ спожи≠вач, ¤кщо придбаЇ даний товар, про найб≥льш суттЇв≥ споживч≥ властивост≥ товару (склад, функц≥ональне призначенн¤, способи користуванн¤ або експлуатац≥њ, безпека, над≥йн≥сть, ц≥на, стиму≠лююч≥ заходи). ƒрукован≥ проспекти чи буклети з такою ≥нфор≠мац≥Їю найчаст≥ше намагаютьс¤ дуже привабливо оформити, що додатково п≥дсилюЇ њњ емоц≥йний вплив. –озроблено багато форм доведенн¤ товарноњ ≥нформац≥њ до спо≠живача: словесна, цифрова, образотворча, символ≥чна, штрихова. —ловесна ≥нформац≥¤ Ї найб≥льш доступною. Ќа жаль, у дру≠кованому вигл¤д≥ вона Ї досить гром≥здкою ≥ потребуЇ достатньо≠го часу дл¤ осмислюванн¤. ÷ифрова ≥нформац≥¤ найчаст≥ше за≠стосовуЇтьс¤ дл¤ доповненн¤ словесних опис≥в к≥льк≥сними ха≠рактеристиками товару (маса, розм≥ри, строки, дати, коди тощо). ќбразотворча товарна ≥нформац≥¤ забезпечуЇ зорове й емоц≥йне прийн¤тт¤ в≥домостей про товари за допомогою художн≥х ≥ граф≥чних зображень безпосередньо товару, комб≥нованих зображень “овару з ≥ншими естетичними об'Їктами (кв≥тами, красивими тваринами, метеликами тощо), репродукц≥й з картин, фотограф≥й, лист≥вок чи ≥нших зображень (схем, граф≥к≥в тощо). —имвол≥чна ≥нформац≥¤ Ч це в≥домост≥ про товар, ¤к≥ передаютьс¤ за допомогою ≥нформац≥йних знак≥в (символ Ї короткою характери≠стикою сутност≥ товару, його в≥дм≥нностей в≥д ≥нших товар≥в). Ўтриховий код Ч це знак, призначений дл¤ автоматизованоњ ≥дентиф≥кац≥њ товару та обл≥ку ≥нформац≥њ про нього. «розум≥ло, що дл¤ цього треба мати в≥дпов≥дну техн≥ку та обладнанн¤. ’оч це потребуЇ значних додаткових витрат, зате наступний економ≥чний ефект Ї вражаючим. ƒо товарноњ ≥нформац≥њ фах≥вц≥ ставл¤ть так≥ вимоги: в≥рог≥дн≥сть, доступн≥сть ≥ достатн≥сть. ¬≥рог≥дн≥сть передбачаЇ правди-1 в≥сть ≥ об'Їктивн≥сть в≥домостей про товар. ƒоступн≥сть пов'¤зують з принципом в≥дкритост≥ в≥домостей про товар дл¤ вс≥х користувач≥в, чим характеризуЇтьс¤ сучасне цив≥л≥зоване сусп≥льство. ÷е може бути мовна доступн≥сть, зрозум≥л≥сть тексту або ≥нших форм доведенн¤ ≥нформац≥њ, можлив≥сть наданн¤ ≥нформац≥њ на першу вимогу покупц¤ тощо. ƒостатн≥сть трактуЇтьс¤ ¤к рац≥ональна ≥нформац≥йна насичен≥сть, що виключаЇ наданн¤ ¤к неповноњ, так ≥ зайвоњ ≥нформац≥њ. Ќеповна ≥нформац≥¤ Ч це брак певних, що мають визначальний характер, в≥домостей про товар, а зайва Ч це наданн¤ в≥домостей, ¤к≥ дублюють основну без особливоњ дл¤ цього потреби, або такоњ ≥нформац≥њ, котра не ц≥кавить; споживача. Ќе варто забувати, що переважну б≥льш≥сть послуг; так чи так завжди оплачуЇ споживач. «асобами товарноњ ≥нформац≥њ, що використовуютьс¤ в процес≥њ пакуванн¤ товар≥в, Ї маркуванн¤ й техн≥чна документац≥¤. ћаркуванн¤ Ч це текст, умовн≥ позначенн¤ або рисунки, а також ≥нш≥ допом≥жн≥ засоби, нанесен≥ на тару або на товар, ≥ призначен≥ дл¤ ≥дентиф≥кац≥њ товару або окремих його властивостей, доведенн¤ до споживача ≥нформац≥њ про виробник≥в та про к≥ль-| к≥сн≥ та ¤к≥сн≥ характеристики товару. ќсновними функц≥¤ми маркуванн¤ Ї ≥нформативна, ≥дентиф≥кативна, мотивац≥йна та емоц≥йна. ≤нформативна функц≥¤ маркуванн¤ Ї основною. Ќайб≥льша пи≠тома вага припадаЇ на основоположну й споживчу ≥нформац≥ю, найменша Ч на комерц≥йну. “ака сама ≥нформац≥¤ дублюЇтьс¤ ≥ в товаросупров≥дних документах. Ќеобх≥дн≥сть дублюванн¤ зв'¤зують ÷ ≥дентиф≥кац≥йною функц≥Їю маркуванн¤ ≥ товаросупров≥дних доку мент≥в: вони забезпечують наочн≥сть пересуванн¤ товарних парт≥й на вс≥х етапах товарообороту. ≈моц≥йна та мотивац≥йна функц≥њ маркуванн¤ взаЇмозв'¤зан≥, що зрозум≥ло без зайвих по¤снень. «алежно в≥д розм≥щенн¤ маркуванн¤ под≥л¤ють на виробниче - торгове маркуванн¤ Ч це текст, л≥терн≥ чи цифров≥ "означенн¤ або умовн≥ рисунки, нанесен≥ виробником на товар, упаковку та ≥нш≥ нос≥њ ≥нформац≥њ. ¬иробниче маркуванн¤ маЇ в≥дпов≥дати вимогам в≥тчизн¤них ≥ м≥жнародних стандарт≥в, бути ч≥тким, наочним, однозначним ≥ достов≥рним. “оргове маркуванн¤ Ч це текст, умовн≥ позначенн¤ або рисунки, нанесен≥ продав≠цем на товарн≥ й касов≥ чеки, упаковку, р≥зноман≥тн≥ ц≥нники або експлуатац≥йн≥ документи (паспорт тощо). Ќос≥¤ми виробничого маркуванн¤ можуть бути етикетки, кольЇретки, вкладиш≥, ¤рлики, б≥рки, контрольн≥ стр≥чки, клейма, штампи тощо. ≈тикетки виготовл¤ють друкарським способом ≥ наклеюють на товар або упаковку чи додають до них. ¬они можуть бути самост≥й≠ними нос≥¤ми ≥нформац≥њ та м≥стити р≥зн≥ по¤снювальн≥ тексти. ольЇретки, Ч це р≥зновид етикеток, ¤к≥ мають особливу форму ≥ наклеюютьс¤ на шийку пл¤шки з р≥зними напо¤ми, њхнЇ основне призначенн¤ Ч це прикрашати пл¤шку, але на них мож≠на розм≥стити ≥нформац≥ю про назву напою, виробника, р≥к виго≠товленн¤ або ≥дентиф≥кац≥йн≥ знаки. ¬кладиш≥ Ч це р≥зновид етикеток з ширшою ≥нформац≥Їю про виробника, коротк≥ в≥домост≥ про споживч≥ властивост≥ товару, його функц≥ональне призначенн¤, особливост≥ використанн¤, строк придатност≥ тощо. ¬они можуть в≥д≥гравати роль реклами. Ѕ≥рки та ¤рлики Ч це нос≥њ маркуванн¤, ¤к≥ прич≥плюютьс¤ або додаютьс¤ до товару. ” них м≥ститьс¤ м≥н≥мальна ≥нформац≥¤ та немаЇ рисунк≥в. Ѕ≥рки мають меншу ≥нформативн≥сть, н≥ж ¤р≠лики. ¬они ≥нформують про товарну марку, назву виробника ≥ ц≥≠ну товару. ярлики додатково вм≥щують адресу виробника, ≥н≠формац≥ю про іатунок виробу, дату випуску, а також де¤к≥ ≥ден≠тиф≥кац≥йн≥ дан≥. онтрольн≥ стр≥чки Ч це нос≥њ короткоњ дублюючоњ товарноњ ≥нформац≥њ, виконан≥ на невелик≥й стр≥чц≥ та призначен≥ дл¤ кон≠тролю або в≥дновленн¤ в≥домостей про товар у раз≥ втрати етикетки б≥рки або ¤рлика. ¬они використовуютьс¤ на додаток до ≥нших нос≥њв товарноњ ≥нформац≥њ або й зам≥сть них. Ќа них пере-цифров≥ або символ≥чн≥ форми ≥нформац≥њ про артикул вибору номер модел≥, іатунок, експлуатац≥йн≥ вимоги тощо. онтрольн≥ стр≥чки в основному використовуютьс¤ за виготовленн¤ взутт¤. лейма та штампи призначено дл¤ нанесенн¤ ≥дентиф≥кац≥йноњ на товари, упаковку, етикетки за допомогою спец≥ального пристрою. ≤снуЇ к≥лька метод≥в нанесенн¤ клейм ≥ штамп≥в на товари та упаковку: незмивною фарбою, випалюванн¤м, видавлюванн¤м чи вдавлюванн¤м ≥ т.п. ѕри цьому мають дотриман≥ так≥ вимоги: ч≥тк≥сть в≥дбитк≥в, ст≥йк≥сть до кл≥матичних умов, безпечн≥сть застосуванн¤, збереженн¤ нормального зовн≥шнього вигл¤ду товар≥в ≥ упаковки, в≥дпов≥дн≥сть встановленим правилам клеймуванн¤ та штампуванн¤ товар≥в ≥ пакувальних вироб≥в. “оргове маркуванн¤ в≥др≥зн¤Їтьс¤ тим, що його ≥дентиф≥кац≥й≠ну функц≥ю пов'¤зано б≥льше з торговцем, н≥ж з виробником. “ака функц≥¤ торгового маркуванн¤ полегшуЇ покупцю можлив≥сть ви≠сунути ¤к≥сь претенз≥њ чи скарги на продаж дефектних товар≥в. асов≥ чеки й ц≥нники Ї головними нос≥¤ми торгового марку≠ванн¤ ≥ Ї обов'¤зковими за реал≥зац≥њ товар≥в у сфер≥ торг≥вл≥. “оварн≥ чеки застосовуютьс¤ за продажу непродовольчих то вар≥в. ¬они м≥ст¤ть ≥нформац≥ю про номер або назву магазину, дату придбанн¤, ц≥ну тощо. ћаркуванн¤ може бути нанесене на паперов≥, картонн≥, фанерн≥, металев≥ поверхн≥ тощо. ярлики з паперу, картону ≥ з дерева новолокнистих плит не дозвол¤Їтьс¤ використовувати за перевезенн¤ вантаж≥в у в≥дкритих транспортних засобах, зм≥шаним зал≥знично-водним або т≥льки водним транспортом. ” таких випадках маркуванн¤ може бути нанесене м≥цною незмивною фарбою безпосередньо на тару. “ранспортне маркуванн¤ розм≥щують на ¤щиках (на одн≥й з б≥чних ст≥нок), на бочках ≥ барабанах Ч на днищ≥ (допускаЇтьс¤ маркуванн¤ на корпус≥), на м≥шках Ч у верхн≥й частин≥ б≥л¤ шва, на тюках Ч на одн≥й з б≥чних поверхонь, на паках Ч на торцев≥й поверхн≥ (дозвол¤Їтьс¤ маркуванн¤ на б≥чн≥й поверхн≥), на ≥нших видах тари (балонах тощо), на вантажах, ¤к≥ перевоз¤ть без тари, Ч у найб≥льш пом≥тних м≥сц¤х. Ќадписи мають бути темними на св≥тлих поверхн¤х ≥ св≥тлими Ч Ќа темних. «нак Ђ¬антаж, що швидко псуЇтьс¤ї, виконують блакитним кольором на св≥тлому фон≥, знак Ђ“роп≥чне виконанн¤ї Ч червоним, а знак Ђ¬≥дкривати тутї нанос¤ть у т≥м м≥сц≥, зв≥дки треба починати в≥дкриванн¤.
Ќазва: ”паковка й засоби товарноњ ≥нформац≥њ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (1076 прочитано) |