Мовознавство > Діалог
2. Найти логічну паузу. Я присідаю навпочіпки /і/ тихенько придивляюсь /, що робиться довкола. (За М.Стельмахом). Тому від того часу /і/ аж донині жоден чоловік не знає /, доки живе. (Легенда). 3. Прочитайте правильно психологічну паузу, з якою інтонацією читається? - Дядьку /, он зима біліє /! От тепер же загину я /! (Байка Глібов) - Лети ! / Співай у небі гомінкому. (Д. Павличко) - Князю, / князю /, орда іде! / Сам хан Омар її веде ! / (В.Малик) 4. Проставте правильно паузи у вірші: Котеня не хоче, / Ніжками дрібоче, / Та й по хаті скаче, / Зіничка не баче! /// (Народна дитяча пісня) 5. Передаючи стан, зачитайте фізіологічні паузи. А мати все обросла пірям, стала зозулею, одлітає від хати: - Ку-ку, ку-ку, ку-ку… Пі-зно, діти, пі-зно… Ку-ку, ку-ку… (Легенда) Пустіть ... і я вже вас благаю. Він більше не буде. (О.Олесь) Вовкові здалося, / що півень кричить: „За-рі-жу-у-у!” Перелякався вовк та й кинувся втікати. Практичні завдання з теми „Пауза” з читанки 3-го класу 1. Прочитайте правильно згідно вимог синтаксичні паузи. - Сідай, / не бійся /, - підбадьорив Ангел. Івасик стрибнув на коня. (Г.Різник). „Ну, / постривай /, - подумав він /, - оце нагода поквитатися! (Казка) 2. Знайти логічну паузу. Дивишся / і / не знаєш/, іде чи не йде йог велична широчінь, / і здається /, неначе увесь вилитий він із скла / і / неначе блакитний дзеркальний ших /, без міри в ширину /, без кінця в довжину /, ????? / і / в’ється по зеленому світу. (М.Гоголь). 3. Психологічну паузу віднесіть до певного різновиду. „Авжеж /”, - бабуся мовить, - малюй /, моя дитино ! / (Г.Чубач) Що ти накоїв /! – закричав Дениско. – ти їй крила перебив /! (Є.Гуцало) 4. Читаючи уривок з вірша „Буду я навчатись” прочитайте виділяючи потрібні паузи. Буду я навчатись мови золотої, У трави-веснянки /, у гори крутої, / В потічка веселого /, що постане річкою, / В пагінця зеленого, що зросте смерічкою. /// (А. Малишко). 5. Зачитайте виділяючи фізіологічні паузи, передаючи стан. - Погано ж / ! ... Не /, а чи не прийде Клим? - Ох /, братику ! Теля я б його звів! (Л.Глібов) - Ой /, як важко ... – відповів Садівник. (В.Сухомлинський) - А ми ... А я ... – здригнувся в Дениска голос. (Є.Гуцало). Різні приклади на пришвидшений чи сповільнений темп читання На пришвидшений темп читання. „В дорозі” (М.Стеценко) Буланий, голосно пофиркуючи, побіг швидко риссю. Санки забігали то в один, то в другий бік вузької лісової дороги, билися об плетиво облузаного коріння. 2. На сповільнений темп читання. „Тиша морська” (Л.Українка) Тиша в морі ... ледве-ледве Колихає море хвилі; Не колишуться од вітру На човнах вітрила білі. 3. На пришвидшений темп читання. „Він живий” (В.Кава) Раптом від колонки лине пронизливий хлоп’ячий крик. Слава перелякано дригається : невже дід когось схопив і безжалісно штрикає голками? „Нехайло” (Українська народна казка) - Мало! – кричать – Тікаймо! Знову приходив той чоловік. Пішов додому по косу. Поріже нас. 4. На сповільнений темп читання. „Ходить гарбуз по городу” (Народна пісня) Ходить гарбуз по городу, Питається свого роду: Ой чи живі, чи здорові Всі родичі гарбузові. Практичні завдання до поезій М.Підгірянки 1. В якій поезії Марійки Підгорянки згадується професія тесляра, муляра та інших? Чому цей вірш має таку назву? 2. З якої поезії ці рядки? Шумить верхами буйний ліс – дуби, берези, буки. Співає сойка, свище дрізд, І воркотять голубки. 3. Яке ім'я дівчинки, яка дуже любить співаночки і багато їх має? 4. В якому вірші йдеться про зимовий край казок? В цьому завдання вам допоможуть букви. Згрупуйте букви одного шрифту і складіть слова. Так ви дізнаєтеся назву цього твору. 5. Про кого розповідається у поезії „На волі?” Від чого хотіла поетеса нас застерегти? 6. Чи належать поезії „Ліс” ці рядки? Мине весна, цвіт одквітне, Прийде літечко привітне .... Про яку пору року йдеться у цій поезії?
Назва: Діалог Дата публікації: 2005-03-07 (1461 прочитано) |