ћовознавство > ≤ноземна мова ¤к навчальний предмет
≤ноземна мова ¤к навчальний предмет
1. ÷≥л≥ та зм≥ст навчанн¤ а початковому, середньому та старшому ступен≥ Ќа початковому ступен≥ закладаютьс¤ основи волод≥нн¤ ≥ноземноњ мови: формуютьс¤ слуховимовн≥, лексичн≥, граматичн≥ та орфограф≥чн≥ навички, розвиваютьс¤ вм≥нн¤ в ауд≥юванн≥, говор≥нн≥, читанн≥ та письм≥ в межах вимог програми дл¤ середньоњ школи. јнал≥з вимог програми св≥дчить про пр≥оритет мети навчанн¤ усного мовленн¤. ”сна основа орган≥зац≥њ навчального процесу з ≥ноземних мов, ¤к св≥дчать результати методичних досл≥джень, позитивно впливаЇ на розвиток навичок та вм≥нь в ус≥х видах мовленнЇвоњ д≥¤льност≥. Ќа початковому ступен≥ учн≥ повинн≥ навчитись сприймати на слух усне мовленн¤ тривал≥стю до 1 хвилини в близькому до нормального темп≥, робити невелик≥ пов≥домленн¤ Ц не менше 6 фраз, брати участь у бес≥д≥ з обс¤гом висловлюванн¤ кожного сп≥врозмовника, що становить 3-4 репл≥ки. Ќавчанн¤ читанн¤ проводитьс¤ на засвоЇному в усному мовленн≥ лексико-граматичному матер≥ал≥. Ќа цьому ступен≥ ставитьс¤ завданн¤ оволод≥ти техн≥кою читанн¤ вголос, а також мовчки з повним розум≥нн¤м зм≥сту тексту. —тосовно письма учн≥ повинн≥ оволод≥ти граф≥кою та орфограф≥Їю ≥ноземноњ мови, використовувати письмо ¤к зас≥б ф≥ксац≥њ ≥ншомовного матер≥алу та робити невелик≥ письмов≥ пов≥домленн¤. ќбс¤г навчального матер≥алу повинен бути достатн≥м, щоб закласти основи волод≥нн¤ кожним видом мовленнЇвоњ д≥¤льност≥ на елементарному комун≥кативн≥ р≥вн≥. Ќа цьому ступен≥ учн≥ оволод≥вають звуковою та граф≥чною системами мови, найб≥льш поширеними граматичними ¤вищами та словником у 500 одиниць, що засвоюютьс¤ активно. ¬раховуючи характер та обс¤г роботи, ¤ка необх≥дна дл¤ дос¤гненн¤ вимог програми, на ≥ноземну мову на цьому ступен≥ даЇтьс¤ найб≥льша к≥льк≥сть годин у пор≥вн¤нн≥ з ≥ншими ступен¤ми. 2. «агальноосв≥тн¤ функц≥¤ ≥ноземноњ мови велика: 1) ”чн≥ вчатьс¤ волод≥ти другою мовою, в≥дпов≥дно новими засобами дл¤ вираженн¤ думок. 2) ¬ивченн¤ ≥ноземноњ мови допомагаЇ краще усв≥домити р≥дну: - в≥дм≥нн≥сть англ≥йськоњ мови у звучанн≥ в≥д р≥дноњ (≤ урок, п≥сн¤ УWhat Is Your Name?Ф); - довг≥ ≥ коротк≥ голосн≥, в≥д ¤ких залежить значенн¤ слова (ship Ц sheep); - звуки, ¤к≥ под≥бн≥ (p, b, f, k, g, m), в≥др≥зн¤ютьс¤ (t, d, l, n, ò, tò ) ≥ в≥дсутн≥ в украњнськ≥й мов≥ (q, , ŋ, h, w); - ≥нтонац≥¤ англ≥йського реченн¤. 3) «найомл¤тьс¤ з новими граматичними ¤вищами: - означений ≥ неозначений артикль; - в≥дсутн≥сть роду у ≥менник≥в; - прикметники не зм≥нюютьс¤ за родом ≥ числом; - б≥дн≥сть д≥Їсл≥вних зак≥нчень в англ≥йськ≥й мов≥ в залежност≥ в≥д особи; - незвичайн≥сть передач≥ д≥й (неозначен≥, тривал≥, доконан≥ часи). 4) –озширюЇ у¤вленн¤ учн≥в про утворенн¤ сл≥в: - конверс≥¤ to answer Ц answer, to stop Ц stop; - про сп≥льне походженн¤ сл≥в: football, sport, tennis ≥ т.д.; - ≥нтернац≥ональн≥ слова: mathematics, literature, October, May. 5) ¬ивченн¤ ≥ноземноњ мови розвиваЇ лог≥чне мисленн¤ учн≥в. ¬ п≥дручнику дл¤ ≤≤ ≥ ≤≤≤ класу даютьс¤ завданн¤, ¤к≥ вимагають мисленн¤ (look at the pictures and agree or disagree. Choose the right sentences. Arrange sentences in a logical order. Read the sentences to illustrate the pictures). 6) –озвиваЇ памТ¤ть, у¤ву, розширюЇ кругоз≥р учн≥в, п≥двищуЇ њх культуру. «нанн¤ мови Ц це ≥ знанн¤ культури народу, ¤кий створив ≥ ¤кий нею користуЇтьс¤ (англомовн≥ крањни, культура, л≥тература. (ƒ/ч English Reader Ц школи в јнгл≥њ, визначн≥ м≥сц¤ Ћондона, знайомство з де¤кими письменниками —. ћоем УPrincess SeptemberФ, казками УRufty Ц TuftyФ). 3. ¬иховна мета вивченн¤ ≥ноземноњ мови ”чн≥ починають вивчати ≥ноземну мову з ≥нтересом, д≥т¤м хочетьс¤ слухати, ¤к говор¤ть на англ≥йськ≥й мов≥ ≥ самим говорити. ¬они хочуть навчитис¤ в≥татись ≥ прощатись по-англ≥йськи, д≥знатись, ¤к називаютьс¤ предмети, що њх оточують, вивчити п≥сню, в≥рш, погратись на англ≥йськ≥й мов≥; ≥ завданн¤ вчител¤ пол¤гаЇ в тому, щоб задовольнити њх бажанн¤, дати њм цю можлив≥сть, п≥дтримувати ≥ розвивати ≥нтерес до мови. —п≥лкуванн¤ Ц це мовна повед≥нка. ¬оно передбачаЇ: а) вм≥нн¤ уважно слухати сп≥врозмовника; вм≥нн¤ вв≥чливо прореагувати, звернутись ≥з проханн¤м ≥ т.д. “аким чином, навчанн¤ ≥ноземноњ мови: - навчаЇ сп≥лкуванню; - учн≥ вчатьс¤ читанню Ц сп≥лкуванню з книгою ≥ через книгу. ¬олод≥нн¤ читанн¤м на англ≥йськ≥й мов≥ формуЇ культуру читанн¤, вм≥нн¤ уважно вчитуватись в слова; - формуютьс¤ навички ≥ вм≥нн¤ розумовоњ прац≥ (ор≥Їнтац≥¤ в п≥дручнику, робота з ≥люстрац≥¤ми, виконанн¤ усних та письмових вправ, робота з словником); - маЇ велике естетичне вихованн¤. ƒ≥ти ≥з задоволенн¤м слухають англ≥йську мову, њм подобаЇтьс¤ вимовл¤ти по англ≥йськ≥й звуки, слова, реченн¤, вести бес≥ду, декламувати в≥рш≥, сп≥вати п≥сн≥. ”читель виховуЇ смаки учн≥в використанн¤м акуратно зроблених, красиво оформлених навчальних пос≥бник≥в, картинок, ≥грашок. ≈стетичне вихованн¤ повинен зд≥йснювати ≥ каб≥нет англ≥йськоњ мови, його оформленн¤, проведенн¤ позакласних заход≥в.
| 1 |
Ќазва: ≤ноземна мова ¤к навчальний предмет ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-07 (919 прочитано) |