Мовознавство > Номінативна (називна) функція слова. Слова – назви предметів
Номінативна (називна) функція слова. Слова – назви предметів
Мета уроку: Поглибити знання учнів про номінативну (називну) функцію слова. Вчити знаходити слова – назви предметів в тексті, вирізняти їх з-поміж інших слів. Розвивати фонематичний слух. Виховувати любов до природи рідного краю і його звичаїв і обрядів. Обладнання: Схема опорна “Слово”; роздатковий матеріал для роботи в парах; малюнок дівчини Весни; таблиця з текстом вірша. І. Організаційна частина. ІІ. Мотивація діяльності. Шум струмочка. Запитання вчителя: Що ви почули і уявили? Коли найвеселіше співає струмок? Каліграфічна хвилинка “весна”. Розповідь вчителя про просьбу весни допомогти виконати завдання. ІІІ. Актуалізація опорних знань. – Що називають слова “річка”, “весна”? Предмети. Про що ми будемо, на вашу думку, говорити на уроці? Про слова. А що ми знаємо про слова? Вони називають предмет, дію, ознаку. А як визначити, що саме це слово називає? Поставити за питання. І ви зможете за питанням визначити в тексті будь-яке слово, яке називає предмет? Хто вже впевнений, що впорається з будь-яким словом? А в кого є ще потреба потренуватись? ІV. Оголошення теми і очікуваних результатів. Сьогодні ми з вами більше дізнаємось про слова – назви предметів, будемо продовжувати навчатися, вирізняти слова – назви предметів з-поміж інших слів. V. Формування вмінь в навичок. Робота на текстам вірша. У “довгих” словах знайти “короткі”, які там заховалися. Вибрати їх, записати на дошці і в зашиті. Визначити, на які питання вони відповідають. Чи до всіх слів можна підібрати питання хто, або що? Чому? Записати в 2 колонки слова, які відповідають на питання “хто” або “що”? Робота в парах. Підібрати якомога більше слів, які б відповідали на питання “хто”. Зачитування результатів. Підсумок. То на які питання відповідають слова – назви тварин, людей? А на яке питання відповідають слова – назви інших предметів? Фізкультхвилинка – веснянка. Робота з таблицею місяців. Веснянки співали, починаючи від першого місяця весни. Пригадаємо, як називається цей місяць? (Березень). Запишіть це слово. Яке дерево дало йому назву? На яке питання воно відповідає? Знайти і записати з-поміж інших місяців назви тільки весняних місяців. Записати. На який приголосний закінчуються ці слова? Чому? Звуко-буквенний аналіз слів березень, квітень, травень. Складання з перевернутих пірамідок речень – прикмет весни. Вибрати слова – назви предметів. На які питання вони відповідають. Робота в парах. Знайти слова, протилежні за значенням. З’єднати їх стрілочками. Підсумок. Отже, слова – назви предметів можуть бути протилежні за значенням. Фізкультхвилинка – закличка пташок. Привіт, привіт, пташечко, На тобі гніздо, а мені щастячко Тобі на гніздо, а мені на втіху, Щоб людей і пташок обминало лихо. Складання речення із розсипання слів: весна, Наступило, дім, птахи, рідний У, повертаючись. Робота в парах. Підкреслити слова, назви предметів. VІ. Підсумок уроку. Що ми робили на уроці? Що ми нового дізнались про слова? Хто тепер впевненіше може знайти слово – назву предмета в тексті? Чи все ми про слово знаємо? Є ще над чим працювати.
| 1 |
Назва: Номінативна (називна) функція слова. Слова – назви предметів Дата публікації: 2005-03-07 (651 прочитано) |