Мовознавство > Технологія навчання іншомовного матеріалу
а) дати учням систематичні знання з граматики ІМ; б) сформувати лише репродуктивні граматичні навички; в) сформувати репродуктивні і рецептивні граматичні навички. 2. У початковій школі вивчають: а) всі граматичні явища даної ІМ; б) граматичні явища, відібрані до шкільного граматичного мінімуму; в) граматичні явища, які зустрічаються в текстах. 3. До активного граматичного мінімуму (АГМ) входять: а) граматичні явища, що їх необхідно розпізнати та розуміти в текстах при читанні; б) граматичні явища, які учень має вживати в усному мовленні та розуміти при читанні; в) граматичні явища, що використовуються лише в усному мовленні. 4. Яка з названих операцій входить до репродуктивної граматичної навички? а) вживання граматичної структури згідно з ситуацією мовлення; б) розпізнання граматичної структури; в) сприйняття граматичної структури. 5. В початковій школі під час ознайомлення з новою граматичною структурою вчитель повинен звернути увагу: а) лише на функцію цієї структури; б) на функцію та форму ГС; в) лише на форму граматичної структури. 6. Як раціонально пред’являти новий активний граматичний матеріал? а) у письмовому тексті; б) в окремих реченнях; в) в ситуаціях мовлення. 7. Які типи вправ слід найширше використовувати для засвоєння активного граматичного матеріалу? а) мовні; б) умовно-мовленнєві; в) мовленнєві. 8. Визначте раціональну послідовність вказаних видів вправ для засвоєння граматичної структури (ГС), що належать до АГМ: а) вправа на трансформацію зразкового мовлення (ЗМ); б) вправа на завершення ЗМ; в) вправа на підстановку у ЗМ. 9. Виберіть найдоцільнішу інструкцію до вправи на засвоєння питальної форми дієслова: а) зробіть подані речення питальними; б) вставте необхідне допоміжне слово; в) спитайте свого товариша, чи зробив він дії, які я назву. 10.Виберіть найдоцільнішу інструкцію до вправи на засвоєння заперечної форми дієслова: а) виправте мене, якщо я не правий; б) вставте заперечення там, де необхідно; в) зробіть подані речення заперечними. Фрагмент уроку І. Ознайомлення з теперішнім тривалим часом 1. Створення вчителем ситуації, демонстрація вчителем кількох ситуативно обумовлених висловлювань. Т: Сьогодні ви навчитеся називати, що ви або ваші друзі роблять зараз. Зараз я попрошу ляльку Кітті виконувати дії і говорити англійською мовою про те, що вона робить. T: Kitty, take a piece of chalk. Kitty: I am taking a piece of chalk. T: Kitty, write the letter K. Kitty: I am writing the letter K. T: Kitty, go to the blackboard. Kitty: I am going to the blackboard. T: Kitty is not sitting. She is going to the blackboard. 2. Ознайомлення з функцією і формою структури. Т: Хто скаже, яке нове закінчення ви почули? До чого ми його додавали? До дієслова. А що ставилося перед ним? Am, is – це є помічники. Помічники змінюються в залежності від особи. Давайте згадаємо. I – am He, she, it – is You, we, they – are А щоб краще запам’яталося про вживання теперішнього тривалого часу, давайте вивчимо римівку: Якщо я готую джем, Перед cooking ставлю am. Якщо мама варить рис, Перед cooking ставлю is. Якщо ти, чи ви, чи ми, Чи які-небудь вони – Всі готують на свята, Перед cooking ставлю are. Перевірка розуміння граматичної структури. a) T: Listen to my statements and translate them into Ukrainian: T: I’m writing. P1: Я пишу. T: He is sitting. P2: Він сидить. T: They are running. P3: Вони біжать. T: They are not jumping. They are running. P4: Вони не скачуть. Вони біжать. б) Look at the pictures and give laconic answers to my questions. (Режим роботи T – Cl, T – P1, P2,…). Example: T: Is the girl sleeping? - Yes, she is. T: Is the boy reading? Cl: Yes, he is. T: Are the pupils cleaning the classroom? P1: Yes, they are. ІІ. Автоматизація дій учнів з теперішнім тривалим часом 1. Вправи, що виконуються на рівні фрази: а) Імітація зразка мовлення (ЗМ). T: Agree with me if I am right. Say “You are right” or “You aren’t right” before your statement. Example: Kitty is walking now. You are not right. Kitty is standing now. T: I am talking with you now. P1: You are talking now. T: They are writing on the blackboard. P2: No, you are not right. They are jumping. T: She is drawing now. P3: Yes, you are right. You are drawing now. б) підстановка у ЗМ. T: Fill in: am, is, are. 1. She … going to school now. 2. They … having breakfast. 3. I … reading a book now. 4. Nick … learning a poem now. 5. John and Kitty … singing a song now. в) Трансформація ЗМ. 1) T: Transform the following sentences into the Present Continuous Tense. T: Every day Bill goes to school. P1: He is going to school now. T: Every day the children play with toys. P2: They are playing with toys now. T: I usually dance at birthday parties. P3: I’m dancing now. 2) Make the following sentences negative. T: I am sleeping now. P1: I am not sleeping now. T: He is drawing a picture. P2: He is not drawing a picture. T: We are cleaning the classroom. P3: We are not cleaning the classroom. г) Відповіді на різні типи запитань. Looking at the picture, answer the questions: - Is the bird flying? - Is the bird flying or jumping? - What is the bird doing? - Is the frog jumping? - Is the frog jumping or flying? - What is the frog doing? - Are the horses running? - Are the horses running or swimming? - What are the horses doing? - Am I speaking? - Am I speaking or writing? - What am I doing? д) Розширення ЗМ. T: Looking at the pictures, say what the bird, the frog, the horse and the children are doing now. (Прийом “снігова куля”) P1: The bird is flying. P2: The bird is flying and the frog is jumping. P3: The bird is flying, the frog is jumping and the horse is running. P4: The bird is flying, the frog is jumping, the horse is running and the children are playing. е) Самостійне вживання нової ГС. T: Fulfill the commands & your friends will tell what you are doing now. T: Nick, read the book. P1: He is reading the book. T: Ann, write a word on the blackboard. P2: Ann is writing a word on the blackboard. T: Michael and Mary, go to the door. P3: They are going to the door. T: Tom, jump. P4: Tom is jumping. 2. Вправи, що виконуються на рівні надфразової єдності. а) Об’єднання ЗМ у надфразову єдність. T: Imagine that you are having an Ukrainian lesson (a Maths lesson, a reading lesson, a music class, a handicrafts lesson, a drawing class). Say what you usually do in these lessons and what you are doing in Ukrainian class now. Example. In Ukrainian class we usually write & read. I am writing now. б) Об’єднання ЗМ у діалогічні єдності (питання – відповідь, твердження – твердження тощо). T: A guessing- game. One pupil tells the teacher what his friend is doing now, the rest are trying to guess. Example. Cl: Is he reading (running, etc.)? P: No, he is not. He is not reading.
Назва: Технологія навчання іншомовного матеріалу Дата публікації: 2005-03-07 (1382 прочитано) |