Музика > Пісня Лелеченьки (історія створення тощо)
Візь – міть ме – не У даному творі використовується по фразове та ланцюгове дихання. Оскільки твір виконується в помірному темпі і мелодія кантиленного характеру, прийом звуковедення – Склад хору для виконання даного твору може бути великий і малий. Найкраще було б, щоб твір виконував добре підготовлений самодіяльний хор в народному плані або професійний народний хор. Диригентсько-виконавський аналіз. При диригуванні твором застосовується чотиридольна схема: У творі зустрічаються різні технічні складності. По-перше, потрібно застосовувати відповідні штрихи виконання, надати жестам виразності. Починаючи замах на четверту долю до початку твору, жест повинен відображати темп, характер твору: Замах Хор повинен почати спів твердою атакою звуку, тому, що динаміка тут зазначається сильною – “¦”. В кінці другого такту , стоїть фермата на четвертій долі. Її не знімаю, а переводжу звучання музичної фрази. По-скільки фраза велика і звуковедення плавне хор повинен застосовувати ланцюгове дихання. Після чотирьохтактного вступу слід подбати про своєчасний вступ, а потім в другому такті твору. Замах до вступу соліста і хору буде четверта доля. Приклад: | | | | З да – ле – ко - го кра - ю ле – ле – ки ле – ті - ли | | | | | | | | | | | При виконанні даного епізоду слідкую за врівноваженістю звучання між солістом та хором. В хоровому звучанні часто зустрічаються довгі ноти, їх витримую лівою рукою, а правою, тактуючи, зберігаю пульсацію хорового звучання з партією соліста. Отже соліст повинен співати в динаміці “Р”, а хор на “РР” це дасть змогу виразно і художньо виконати партію соліста. Приклад: | | | | Ле – ле – ки ле – ті – ли та в од – но – го | | | | | | | | | | | Наступна фраза набирає кульмінаційного напруження і звучання збільшується, тому, тут застосовують роль лівої руки для відображення звучання крещендо. В кінці епізоду динаміка спадає і я регулюю звучання хору також лівою рукою і знімаю хор на четвертій долі: Зняття Другий куплет починають співати сопрано і альти, тому після хорового зняття я повертаюся до цих партій і замахом четвертої долі надаю їм вступ. Аналогічна подача вступу проходить в третьому такті тенорамі басам. Приклад: | | | | Ніч на кри – ла ніч на кри – ла о – чі мо – ло – до - му | | | | | | | | | | |
Назва: Пісня Лелеченьки (історія створення тощо) Дата публікації: 2005-03-07 (1161 прочитано) |