Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћузика > –обота над музичним твором


–обота над музичним твором

«авданн¤ музиканта-виконавц¤ - розкрити зм≥ст вивчаючого твору, в≥рно ≥ виразно передати його слухачам. ƒл¤ цього йому необх≥дно зрозум≥ти ≥ в≥дчути авторський задум ≥ знайти в≥дпов≥дн≥ виконавськ≥ засоби виразовост≥. ѕерш за все необх≥дно докладно вивчити нотний текст. ѕри уважному в≥дношенн≥ до вс≥х авторських вказ≥вок, виконавець повинен ум≥ти "читати м≥ж л≥н≥йками", щоб розкрити ≥дењ, почутт¤ ≥ настр≥й композитора, в≥дображен≥ в цьому твор≥, в≥дчути "живий подих" музики, зрозум≥ти все те, що важко записати в нотах.

ƒумка вс≥х видатних музикант≥в сходитьс¤ на тому, що приступаючи до вивченн¤ музичного твору необх≥дно най≠перше одержати про нього загальну у¤ву, зрозум≥ти ≥ в≥д≠чути його дом≥нуючий настр≥й. ÷е дос¤гаЇтьс¤ шл¤хом перегл¤ду ≥ програванн¤ твору в процес≥ ¤кого визначаютьс¤ контури майбутнього виконавського плану. ” виконавц≥в високоњ квал≥≠ф≥кац≥њ повна художн¤ у¤ва виникаЇ вже на самому початку вивченн¤ нотного тесту. ј учень може одержати у¤ву про характер твору, т≥льки п≥сл¤ прослуховуванн¤ його у виконанн≥ викладача, або ≥ншого виконавц¤ (можливо ≥ запис).

Ќа першому етап≥ роботи над твором не сл≥д заглиб≠люватис¤ у детальний формальний анал≥з його структури, так ¤к це може порушити безпосередн≥сть музичного сприйн¤тт¤. “акий анал≥з на думку ≤гумнова може бути корисний на майбутнЇ дл¤ перев≥рки того, що у¤ва, створена шл¤хом "вслуханн¤" не суперечить сам≥й структур≥ музичного твору ≥ ≥дењ автора. јле т≥льки одноњ загальноњ у¤ви про тв≥р дл¤ музиканта-виконавц¤ замало, в≥н повинен докладно вивчити вс≥ детал≥, н≥ на мить не забуваючи про њх нерозривний взаЇмозв'¤зок. «вичайно, шо детальне вивченн¤ вс≥х особливостей твору прохо≠дить не на самому початку роботи, а п≥зн≥ше п≥сл¤ того ¤к докладно вивчений нотний текст ≥ музикант одержав достатньо повну у¤ву про музику в ц≥лому.

¬≥дпрацюванн¤ деталей найб≥льш тривала ≥ клоп≥тка прац¤ по сут≥ безперервна аж до сцен≥чного виступу, а найчаст≥ше ≥ п≥сл¤ багато≠разового виступу на естрад≥.

ѕо¤снюючи учнев≥ характер твору викладач повинен разом з тим допомогти йому знайти в≥дпов≥дн≥ засоби виразового вт≥≠ленн¤ музичного образу. ќсновою вс¤кого художньо-музичного твору Ї мелод≥¤. “ому сп≥вуче ≥ виразове в≥дтворенн¤ мелод≥њ Ї головною умовою музичного виконанн¤. ƒл¤ цього передовс≥м потр≥бна висока ¤к≥сть звучанн¤, вм≥лий розпод≥л динам≥чних в≥дт≥нк≥в ≥ р≥зноман≥тних звукових забарвлень у в≥дпов≥дност≥ з≥ зм≥стом ≥ стилем твору. ¬их≥дним моментом при розпод≥л≥ в≥дт≥нк≥в звучанн¤ служать авторськ≥ позначенн¤. –азом з цим виконавець маЇ право на в≥дому свободу у вибор≥ нюансуванн¤ ≥ ≥нших засоб≥в виразовост≥. јле до зм≥ни авторських вказ≥вок в≥н повинен п≥дходити з великим тактом, будучи переконаним, що внесен≥ ним в≥дт≥нки художньо оправдан≥. ƒругою важливою умовою ≥ засобом виразового вт≥ленн¤ музики Ї ритм≥чн≥сть виконанн¤. ѕорушенн¤ ритм≥чност≥ неминуче спотворюЇ зм≥ст ≥ форму твору. ¬ музичному виконанн≥ необх≥дний ч≥ткий ≥ в той же час живий, гнучкий ритм, здатний передати пульсац≥ю музики, найтонш≥ в≥д≠т≥нки душевних переживань композитора ≥ самого виконавц¤. ѕри визначенн≥ темпу потр≥бно виходити з вказ≥вок композитора, јле позначки темп≥в Andante, Allegro ≥ т. д. це т≥льки загальн≥ вказ≥вки, ¤к≥ виконавц≥ трактують по р≥зному в заданост≥ в≥д ≥ндив≥дуального розум≥нн¤ твору, а також в≥д творчого настрою п≥д час виконанн¤. —ам характер музики ≥ фактура твору найб≥льш правильно визначаЇ швидк≥сть руху . ќдн≥Їю з важлив≥ших законо≠м≥рностей творчого процесу Ї незначн≥ прискоренн¤ або спов≥льнен≥ темпу гри (rubato). Ќеможливо дати ¤к≥ набудь вказ≥вки про ступ≥нь цих в≥дхилень в≥д строгого темпу , њх характер залежить в≥д музичного чутт¤ s р≥вн¤ розвитку виконавц¤. ¬≥дступи в≥д темпу не можуть бути випадковими ≥ дов≥льними вони повинн≥ ¤вл¤≠тис¤ про¤вом музичного чутт¤ ≥ диктуЇтьс¤ самою лог≥кою музичного фразуванн¤. ¬ зв'¤зку з питанн¤м про темп виконанн¤ виникаЇ пере≠важно при робот≥ з початкуючими, ≥нше питанн¤, що робити, коли потр≥бний темп дл¤ учн¤ ще недоступний. ¬≥домо, що в практиц≥ з початкуючими учн¤ми приходитьс¤, особливо у швидких еп≥зодах, брати б≥льш пов≥льний темп н≥ж вимагаЇ характер твору. ÷ей вимушений в≥дступ в≥д темпу тимчасово виправдовуЇтьс¤ в робот≥ над твором ≥ подоланн¤м трудних м≥сць, учень засвоюЇ потр≥бний темп виконанн¤. ¬се сказане вище про загальн≥ принципи ≥нтерпретац≥њ ≥ вибору за≠соб≥в музичноњ виразовост≥ повинно знайти конкретне вт≥ленн¤ в ¤скравому виразному фразуванн≥.

1

Ќазва: –обота над музичним твором
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-07 (408 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' document.write('liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤')//-->
air canada - benefits education - flights spain - bromide pancuronium - airfare - tickets airline - cheap flight to europe
Page generation 0.175 seconds
Хостинг от uCoz