ќрган≥зац≥¤ виробництва > ќрган≥зац≥¤ транспортного ≥ складського господарства
ќрган≥зац≥¤ транспортного ≥ складського господарства
ѕлан. ќрган≥зац≥¤ транспортного ≥ складського обслуговуванн¤ в-ва. –ац≥онал≥зац≥¤ транспортного ≥ складського господарства. ќрган≥зац≥¤ транспортного ≥ складського обслуговуванн¤ в-ва. —клад, значенн¤ ≥ завданн¤ транспортно-складського господарства. “ранспорт. Ѕезпереб≥йна ≥ добре орган≥зована робота транспортного господарства п≥дприЇмства в≥д≥граЇ важливу роль у високопродуктивному функц≥онуванн≥ основного в-ва. ѕо територ≥альному признаку транспорт на п≥дприЇмств≥ под≥л¤бть на: внутр≥шн≥й зовн≥шн≥й ¬нутр≥шн≥й Ц призначений дл¤ перевезенн¤ вантаж≥в м≥ж цехами ≥ складами. «овн≥шн≥й Ц призначений дл¤ доставки вантаж≥в на п≥дприЇмство та вив≥з готовоњ продукц≥њ ≥ в≥дход≥в. “ранспортне господарство складаЇтьс¤ з транспортних засоб≥в Ц автомоб≥л≥, прицепи, локомотиву, вагон, трактори ≥ обладнанн¤ загальнозаводзького призначенн¤ Ц гараж≥, депо, ремонтн≥ майстерн≥, рейсов≥ шл¤хи. ѕеревезенн¤ вантаж≥в, навантажувально-розвантажувальн≥ ≥ експедиц≥йн≥ операц≥њ ¤вл¤ютьс¤ основними функц≥¤ми транспорту ≥ його робота впливаЇ безпосередньо на х≥д в-ва ≥ с/в продукц≥њ. ¬≥д роботитранспорту залежить випуск продукц≥њ. «атрати на транспортно-складське господарство займають в де¤ких п≥дприЇмствах в с/в 20-30 %. ¬ звТ¤зку з цим основним завданн¤м транспортного господарства Ї безпереб≥йне транспортуванн¤ вантаж≥в при повному використанн≥ транспортних засоб≥в ≥ м≥н≥мальн≥й с/в транспортних операц≥й. ÷е можна дос¤гнути шл¤хом правильноњ орган≥зац≥њ транспортного господарства, ч≥ткого плануванн¤ його роботи, п≥двищенн¤ р≥вн¤ навантажувально-розвантажувальних роб≥т, впровадженн¤ ефективних форм господарюванн¤. —клад транспортного господарства п≥дприЇмства залежить в≥д характеру випускаючоњ продукц≥њ, виробничоњ структури, типу ≥ масштаб≥в в-ва. ќрган≥зац≥¤ роботи транспорту. “ранспортн≥ цехи п≥дприЇмства маютьр≥зний вид рухомого складу. ƒл¤ п≥двищенн¤ ефективност≥ роботи ≥ пол≥пшенн¤ техн≥чного стану в цехах створюютьс¤ виробничо-техн≥чна база. ѕотреба цех≥в в перевозках зд≥йснюЇтьс¤ по замовленню з вказанн¤м роду вантаж≥в, виду ≥ обТЇму перевозок, типу транспортного засобу, часу експлуатац≥њ. “ака система не зац≥кавлюЇ вод≥њв в к≥нцевих результатах роботи, нерац≥онально використовуЇтьс¤ рухомий склад, велик≥ втрати при навантажувально-розвантажувальних операц≥¤х. ѕ≥двищенн¤ ефективност≥ використанн¤ транспортних засоб≥в допомагаЇ впровадити на м≥жцехових перевозках талонну систему. —уть њњ пол¤гаЇ в тому, що на перевезенн¤ конкретного вантажу визначен≥ матер≥альн≥ ≥ трудов≥ затрати з врахуванн¤м планових положень. ожен талон не т≥лькив≥дпов≥даЇ планово-розрахунков≥й ц≥н≥ за виконану транспортну роботу, але ≥ п≥дтверджуЇ ¤кий конкретний вантаж перевозивс¤ або ¤ка виконувалась робота. ƒл¤ транспорту, ¤кий працюЇ на в≥др¤дн≥й систем≥ встановлен≥ талони в залежност≥ в≥д номенклатури перевозимих вантаж≥в Ц вив≥з одного виробу з складу в цех, або навпаки ≥ т. д. ƒл¤ транспорту, ¤кий працюЇ на почасов≥й оплат≥ встановлюють талони в залежност≥ в≥д виду послуг за час роботи. –озрахунки такими талонами проход¤ть кожен день ≥ це ¤вл¤Їтьс¤ основою дл¤ нарахуванн¤ зарплати. ¬провадженн¤ талонноњ системи даЇ можлив≥сть скоротити транспортн≥ витрати по вс≥х статт¤х с/в перевезень, п≥двищити вироб≥ток транспортних засоб≥в ≥ продуктивн≥сть транспортних засоб≥в. Ѕезперервно ростуч≥ масштаби промислового в-ва потребують нарощуванн¤ темп≥в випуску ≥ пол≥пшенн¤ структури п≥дйомно-транспортноњ техн≥ки. ћатер≥альн≥ ≥ трудов≥ затрати на погрузочно-розвантажувальн≥ ≥ транспортно-складськ≥ роботи ≥стотно залежить в≥д техн≥чних засоб≥в з допомогою ¤ких вони виконуютьс¤, а точн≥ше в≥д парку п≥дйомно-транспортного обладнанн¤. Ќайб≥льш широко застосовують: мостов≥ крани Ц п≥дйомно-транспортн≥ механ≥зми ≥ застосовують дл¤ п≥дн≥мально-транспортних операц≥й козлов≥ крани Ц дл¤ т¤жких ≥ габаритних вантаж≥в легк≥ вантажо-п≥дйомн≥ звсоби Ц однобалков≥ крани, ручн≥ мостов≥ крани крани облегшеного типу Ц дл¤ механ≥зац≥њ роб≥т з незначною ≥нтенсивн≥стю крани Ц штаблери, роликов≥ конвеЇри, поворотн≥ столи ≥ платформи, захвати р≥зноњ форми, елеватори, л≥фти ≈фективн≥сть використанн¤ такоњ техн≥ки залежить в≥д правильност≥ вибору даноњ техн≥ки ≥ розпод≥лу роботи. ÷е даЇ змогу економити робочу силу, ≥нколи розрахунки показують, що на 100 т. грн. кап≥тальних вкладень в механ≥зац≥ю ≥ автоматизац≥ю навантажувально-розвантажувальних роб≥т вив≥льн¤ють до 50 робочих. “арно-складське господарство. “арно-складське господарство ¤вл¤Їтьс¤ важливою ≥ нев≥дТЇмною частиною кожного п≥дприЇмства. …ого завданн¤ Ц це збереженн¤ запас≥в сировини ≥ матер≥ал≥в, готовоњ продукц≥њ. ¬оно в≥д≥граЇ важливу роль в процес≥ руху матер≥альних ц≥нностей. „ерез склади п≥дприЇмства проходить вс¤ к≥льк≥сть сировини, матер≥ал≥в, топлива, ≥нструмент≥в,обладнанн¤,запчпстин,спецод¤гу ≥ ≥нших вироб≥в, а також готовоњ продукц≥њ, нап≥вфабрикат≥в, в≥дход≥в в-ва. —кладське господарство Ц це сполучна ланка м≥ж службою ћ“« ≥ виробничими п≥дрозд≥лами, м≥ж цехами, ¤к≥ випускають продукц≥ю ≥ збутовими органами, а також м≥ж п≥дрозд≥лами п≥дприЇмства. …ого д≥¤льн≥сть впливаЇна безпереб≥йну ≥ ефективну роботу основного в-ва, на ритм≥чний випуск ≥ в≥дгрузку товарноњ продукц≥њ. —кладське господарство виконуЇ функц≥њ: прийом матер≥альних ц≥нностей з њх к≥льк≥сною ≥ ¤к≥сною перев≥ркою, включаючи перев≥рку тари ≥ упаковки, обл≥к ≥ оформленн¤ документ≥в, створенн¤ необх≥дних умов дл¤ збер≥ганн¤ груз≥в, розвантаженн¤, перетарюванн¤, перем≥щенн¤ ≥ розм≥щенн¤ на складах п≥дготовка ≥ випуск матер≥альних засоб≥в в-ва ≥ в≥дправка за меж≥ п≥дприЇмства п≥дготовка складських прим≥щень ≥ площадок, внутр≥шньоскладське перем≥щенн¤ вантаж≥в з метою б≥льш рац≥онального використанн¤ площ склад≥в прийом в≥д виробничих п≥дрозд≥л≥в готовоњ продукц≥њ по к≥лькост≥, асортименту ≥ сортах, оформленн¤ документ≥в, розм≥щенн¤ на складах продукц≥њ ≥ забезпеченн¤ њњ збереженн¤, п≥дготовка продукц≥њ до в≥дгрузки споживачам в≥дпуск продукц≥њ споживачам по номенклатур≥, асортименту, ¤кост≥ ≥ к≥лькост≥ з оформленн¤м в≥дпов≥дноњ документац≥њ розробка ≥ реал≥зац≥¤ м≥роприЇмств по вдосконаленню тарно-складського господарства, навантажувально-розвантажувальних роб≥т, по механ≥зац≥њ ≥ автоматизац≥њ склад≥в. ласиф≥кац≥¤ склад≥в: по призначенню збер≥гаючого вантажу, склади: сировини ≥ матер≥ал≥в палива нап≥вфабрикат≥в запчастин ≥нструмент≥в ≥ оснастки готовоњ продукц≥њ в≥дход≥в по номенклатур≥: спец≥ал≥зован≥ (дл¤ одного виду) ун≥версальн≥ по рол≥ склад≥в у виробничому процес≥: постачанн¤ виробнич≥ збутов≥ по масштабу д≥¤льност≥: загальнозаводськ≥ участков≥ цехов≥ по типу прим≥щенн¤: в≥дкрит≥ (площадки) нап≥взакрит≥ (нав≥си, легк≥ побудови) закрит≥ спец≥альн≥ (резервуари, бункери) ќрган≥зац≥¤ складського господарства складаЇтьс¤ у вибор≥ ≥ обгрунтуванн≥ виду ≥ складу склад≥в, њх розм≥щенн¤, розм≥ри, обладнанн¤, а також у визначен≥ пор¤дку роботи склад≥в в залежност≥ в≥д функц≥й, ¤к≥ вони виконують. —клад ≥ види склад≥в залежать в≥д виробничоњ потужност≥, спец≥ал≥зац≥њ п≥дприЇмства, номенклатури випускаючоњ продукц≥њ, вид≥в ≥ обТЇм≥в матер≥альних запас≥в. –ац≥онал≥зац≥¤ транспортного ≥ складського господарства. ќсновними напр¤мками розвитку ≥ вдосконаленн¤ транспортно-складського господарства на сучасному етап≥ ¤вл¤ютьс¤: централ≥зац≥¤ ≥ спец≥ал≥зац≥¤ комплексна механ≥зац≥¤ навантажувально-розвантажувальних роб≥т орган≥зац≥¤ контейнерних перевозок використанн¤ ун≥версальноњ тари впровадженн¤ нових форм внутр≥шньо-виробничого госпрозрахунку в ус≥ ланки цього господарства ÷ентрал≥зован≥ перевезенн¤ вантаж≥в обумовлюють централ≥зац≥ю внутр≥шн≥х ≥ зовн≥шн≥х перевезень, що вимагаЇ ч≥ткоњ орган≥зац≥њ вантажопоток≥в на п≥дприЇмств≥, спец≥ал≥зац≥¤ кожного виду транспорту ≥ реал≥зац≥њ його використанн¤ в кожний визначений пер≥од часу. омплексна механ≥зац≥¤ навантажувально-розвантажувальних роб≥т Ц це орган≥зац≥¤ безперервно-поточноњ механ≥зованоњ переробки вантаж≥в, а це дос¤гаЇтьс¤ широкою конвеЇризац≥Їю вантажних л≥н≥й ≥ застосуванн¤ р≥зних п≥дйомно-транспортних механ≥зм≥в. “ому склади забезпечуютьс¤ р≥зного роду л≥н≥йними, ланцюговими транспортерами з дистанц≥йним або програмним управл≥нн¤м, ≥ншими вантажо-погрузчиками. ƒл¤ зменшенн¤ затрат на утриманн¤ внутр≥шньозаводського транспорту, необх≥дно забезпечити повну комплексну механ≥зац≥ю ≥ використовувати малогабаритн≥ ≥ маневренн≥ засоби транспортуванн¤ в конвеЇрах, зб≥льшувати оборотн≥сть тари, не допускати зустр≥чних перевезень, скорочувати порожн≥ проб≥ги рухомого складу ≥ покращувати показники роботи, впроваджувати нов≥ методи науковоњ орган≥зац≥њ прац≥ ≥ в-ва. ќсновним шл¤хом рац≥онал≥зац≥њ транспортно-складського господарства маЇ стати комплексн≥сть розвитку вс≥х його складових: транспортних засоб≥в, навантажувально-розвантажувальних пристроњв складських комплекс≥в багатообробноњ виробничоњ тари внутр≥шн≥х транспортних шл¤х≥в звТ¤зку виробничо-техн≥чноњ бази дл¤ техн≥чного обслуговуванн¤ ≥ поточного ремонту транспорту ≥ навантажувально-розвантажувальних пристроњв Ќа сучасних етапах розвитку економ≥ки транспортно-складськ≥ господарства переход¤ть на госпрозрахунок в форм≥ колективного або орендного п≥др¤ду, що забезпечуЇ ст≥йку систему поточного ≥ оперативно-виробничого плануванн¤, на¤вн≥стю необх≥дноњ нормативноњ бази, обл≥ку, анал≥зу, самост≥йн≥стю трудового колективу ≥ розпод≥лом госпрозрахункового доходу.
| 1 |
Ќазва: ќрган≥зац≥¤ транспортного ≥ складського господарства ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-17 (1535 прочитано) |